Sırf herkes öyle yapıyor öyle yaşıyor diye yaşamak mı gerekir? Eğer öyle yaşanılması gerektiğini savunuyorsan özgürlük nedir? Seni robotlardan ne gibi farkın kalmış oluyor?

Sırf herkes öyle yapıyor öyle yaşıyor diye yaşamak mı gerekir? Eğer öyle yaşanılması gerektiğini savunuyorsan özgürlük nedir? Seni robotlardan ne gibi farkın kalmış oluyor?

Böyle bir zorunluluk yok, kendini geliştirdiğin ve kendine bir şeyler kattığın sürece de gerek yoktur zira bu çağ hiç normal değil. İnsan yaşantısı artık normal dışına çıktı, hele ki daha sakin bir yaşam seven biri için daha da zorlaştı ama mecbur olarak ayak uydurmaya çalışıyoruz.
Evet yoksa dışlanmış oluyorsun. Örnek vereyim ister istemez modaya ayak uydurmak zorunda kalıyorsun. Bu küçüklükten başlıyor. Bu durum daha da kötüye gidecek. Eskiden bir kültürümüz vardi ona sahip çıkardık ama yok oluyor yavaş yavaş ve daha da yok olmaya başlayacak.
Neden mi?
Bu internet yüzünden özentiler yüzünden Amerika böyle Avrupa böyle bizde de böyle olsun bilmem ne bilmem ne…
Çağ dediğiniz seyi yanlış anlıyorsunuz teknoloji ve gelişim olarak bakmamız ve hayatı kolaylaştırıp daha güzelleştirmek gerekir iken sanki bir el Deccal ve sisteminde olanlar insanların yaşayış tarzını empoze ederek kendi özlerini örf adet ve güzel seylerini yitirip kaybetmesini sağlıyorlar ve bunu isteyerek yaptırıyorlar global bakmak lazım açımızı ufkumuzu geniş tutmamız gerekiyor bence
Kimse belli bir kalıba veya benzeri bir şeye iymak zorunda değil... Ama gidip da yobazlık yapıyorsa bir zahmet si***tirsin gitsin evinin duvarları içinde yapsın... Diğer insanlardan da uzak dursun... Aynı şekilde modernlik adı altında her türlü naneyi yiyip sonra düzgün hayat yaşayanlara da "abi siz çomar mısınız falan " gibi diyenler için de geçerli
Cevap
15Cevap
Hayır zorunda değildir kimseye zarar vermiyorsa istediği gibi yaşayabilir.
Değildir. Eğer gücün varsa o çağı kendine ayak uydurt. ya da zorunlulukları kabul edip mutluy-muş- gibi yaşa.
Ya kendini yarat. Tek tatmin etmen gereken kendin ol. ya da başkalarını tatmin et.
Fakat her ne şartta olursa olsun zorunluluk olduğu için birşeyler yapma. Mutlu hissetmek tek kriterin olsun.
"Zihnim bu şehirden, bu devirden çok uzakta,
Tanbûri Cemil Bey çalıyor eski plâkta."
sevgili dostum, ben ya çok erken ya çok geç doğmuşum!
Bence kimse zorunda değil ama bir algı oluşturulmuş ve herkes peşinde bunun. Bir söz vardı “Kalbim bu asrın dengi değil “diye hep bana hitap ettiğini düşünürüm bu çağa da ayak uydurmak zorunda değilim şahsenn istersem 10 yıl geriden gelirim.
Buna yabancılaşma denir. Ait hissetmezsin kendini. Çok zor bit bir çağda değil. Çok zor bir coğrafyadayız. Modernlik ve gelenek arasında sıkışmış herkesin kendi tarafına ülkeyi çekmeye çalıştığı bir coğrafyadayız. Tarihin hiçbir çağı kolay olmadı
Çağa ayak uydurmaya kalksan bir süre sonra yine değişecek. Dünya döndüğü kadar içindekiler de dönüyor. Bu yüzden çağa değil içinden nasıl geliyorsa öyle olmak en iyisi
bence yaşadığım çağa bireysel tercihlerimde ayak uydurmak zorunda değilim, eğer toplumsal fayda söz konusu olacaksa çağa ayak uydururum ama olmayacağını düşünüyorsam bildiğimi okurum mecbur değilim
değildir hepimiz birbirimize ayak uydurduk da ne oldu neden var olduğumuzu inanç ve ibadetlerimizi unuttuk bir gelişimdir bir teknolojidir bizi aldı uzaylı duygusuz bireyler olduk
Normalde evet derdim. Ama bulunduğumuz çağ normal değil. Yani bu çağda ne kadar çağdışı kalırsan o kadar kendin olursun. Aklı olan da uzak durur
Ben ayak uydurmuyorum buna zorunda da değilim. Ama dikkatimi çekti herkes kendince bir gruptan kabul görme çabasında. Neyse insanlar da pek umrumda değiller zaten. Ucuz varlıklar
Değildir. Bu çağın düşüncesini, davranışlarını ben de anlamıyorum, herkesin yaptığı bir şeyi yapmamak suçmuş gözüyle bakılıyor. Kim ne yapsa benden uzakta yapsın.
Her devrin adamı asla özgür olamaz. Bırakalım çağ bize ayak uydursun. Hem biz çağa ayak uydurmayi da sizden öğrenecek değiliz🙄 😄
Hayır çağı kendine uydurmalı bi bakıma o çağda eriyip yok olmaktansa
Zorundadır. İnsanlık her ana uyum saglamak , her gelişmeye uyum saglamak zorundadır.
İyi ki bu çağdayım. Her şey kolay ve hızla gerçekleşiyor
Asla zorunda değil, keşke eski zamanlarda yaşasaydım
Ben bu çağa ayak uydurmak istemiyorum, ben bu çağın insanı değilim, olmak da istemem
Zorunda değildir, ama bir sğre sonra insan alışıyor.
Ayak uydurmak zorunda değilsin ama Uyduramazsan zorlanırsın
Kinetik bilince uyumlu olmalıyız, eğer hayatta kalmak istiyorsak tabii
Bazen şartlar onu gerektiriyor.. Mesela ben doğalgazdansa kömürü daha çok severdim ama mecburen ayak uyduruyoruz duruma..
Zorunda değilsin, ama neticelerine katlanırsın. Çoğu insanla anlaşamazsın mesela insanlar arası ilişkilerde ortalamadan çok saparsan. Bunun uç noktası da suç sayılan fiillerde bulunmak ve neticede hapsi boylamak olabilir.
Hayır gerekmez. Senin kafandan mutlaka 1 kişi de olsa vardır yoksa da sen ve kendin 2 arkadaş idare edin :)
İnsan her zaman gelişen dünyaya ayak uydurmak zorunda dır kendini bilen bir birey zihnini geliştirip güncellemelii... 🦂 '
Ayak uyduramıyorum ben bu çağa. Nefret ettim ben bu çağdan.
Bence zorunda değil herkesin doğrusu senin yanlışın olabilir
İstemeyerek bile olsa evet
evine kapatabilir kendini
Nasıl mutlu ise o şekilde olmak yeterli.
Turkiyede uydurmak imkansız gibi bir sey
Hayatta kalmak istiyorsan evet
kendı kafana gore yasamalısın
İllaki önemli bir kıstas
Evet zorundadır :D kendi iyiliği içün
Hayatta benim için en önemli şey özgürlüktür
Mecburen yanlız kalıyor yoksa
kimse zorunda değildir
Hayır zorunda değildir
Evet
Sanırım evet
Binevi evet
Hayır değil
Ne konuda mesela
Değildir
evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?