Açıköğretim öğrencisiyim 19 yaşındayım çalışmıyorum , ailemden kimse bana 5 lira dahi vermiyor acaba haklılar mi
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Her aile farklı bir yapıya sahip olduğu için, bir genç kızın çalışıp çalışmaması ve ailesinin ona para verip vermemesi hakkında kesin bir cevap vermek zordur. Ancak genel olarak, aileler çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamakla yükümlüdürler ve bu ihtiyaçlar maddi ya da manevi olabilir.
Eğer aileniz size maddi yardım yapmıyorsa, belki de finansal durumları sıkıntılı olabilir veya size karşı beklentileri farklıdır. Bununla birlikte, sizin eğitiminizi desteklemeniz gerekiyorsa ve bu desteği sağlamakta zorluk çekiyorlarsa, diğer seçenekleri de araştırabilirsiniz. Örneğin, burslar, öğrenim kredileri veya yarı zamanlı işler gibi farklı finansal kaynakları değerlendirebilirsiniz.
Ayrıca, bir iş bulmak veya staj yapmak gibi farklı yol ve seçenekleri de değerlendirebilirsiniz. Bu şekilde, hem eğitiminizi destekleyebilir hem de ailenize bir yük olmamış olursunuz. Ancak her durumun kendine özgü koşulları olduğu için, aileyle konuşarak bir çözüm yolu bulmak en doğru yaklaşım olacaktır.
15 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılYa tamm genç kız sonuçta erkek olsa hade neyse dersin ama kız çocuğu olunca farklı oluyor konular..
Tabşkşde çalışıp kazanmak en doğal halin...
Ama vermekle hata mı iyi mi yapıyorlar bilmem yinede bir miktar vermeleri iyi olur...
Nereye kadar verirler bilemeyiz bu nereye kadar acaba 🤷🏻♂️00 Yorumla
+1 yılYa tabii büyümüşsün belli bir yaşa gelmişsin Artık ailen olmadan kendin ayaklarının üzerinde yürüyebilirsin bu devirde kimse kimseyi bir kuruş para vermez bence güzel bir işe girip kazanıp Sana artık ailenle dertte çıkman lazım
00 Yorumla
Aile & Toplum konusunda 371 cevap paylaştı. Peki hiç para istemiyor musun yani bir genç kız olarak masrafların olmuyor mu? Çok üzücü ve gurur kırıcı bir durum. Umarım en kısa zamanda ailenden ayrılıp kendi ayakların üzerinde durabilecek konuma ulaşırsın.
10 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
51
Cevap
43Cevap
- Aile & Toplum konusunda 16b cevap paylaştı.
+1 yılYani parayı kimden alacak gadas
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u +1 yılZorunda değildir tabi ki
00 Yorumla Sen onların evladısın ve okuyorsun. Ben olsam evladım 40 yaşına da gelse verirdim. Tabii ayaklarının üstünde de durmasını isterdim ama ekonomik yardım kötü bir şey değil ya da büyüdün diye o ailenin üyesi olmaktan çıkmıyorsun. Ben bir dönem çalıştım okurken o zaman bile çalıştığıma annem dokundurmadı altın yaptırdı geleceğim için şu an bir ders kitabı alınacaksapara verirler ve yük olmasın diye çok sınava girmiyim diyorum kendi kendime. Annem mesela olsun sen hepsine gir diyor parasını ben veriyorum diyor fikir veriyor
20 Yorumla
+1 yılBen 13 yaşından beri çalışıp tüm paramı aileme veriyorum. Öyle biri olduğum için evde boş boş oturup üstüne ailesinden para isteyen bir kız bana normal gelmiyor. Lakin bu benim fikrim ister çalış ister çalışma ama bence çalışman gerek. Hiç yoktan yük olmazsın kendi masraflarını karşılarsın. Bir de ailenin maddi durumuna bağlı. Örneğin benim babam vefat etti bu yüzden elimden geldiğince anneme yardımcı oluyorum. Ama ailenin durumu iyiyse ve buna rağmen para vermiyorlarsa bu konuda sen haklısın. Lakin dediğim gibi ailenin maddi durumunda bir sıkıntı varsa ve Sen çalışmayıp para istiyorsan bu yanlış.
119 Yorumla- +1 yıl
@ZaxraI8 kusura bakma da kız kazık kadar olunca evde oturup ailesine bakmayıp bir de ailesinden para mı alacak? Ailesi iyi olsun olmasın hiç yoktan kendisi için çabalaması gerek. Ayrıca dinimizde evlatlık görevleri de var. Her şeyden önce saygı sevgi ve ailesinin sırtını yere değdirmemek.
- +1 yıl
@entelkadiiin tabii tabii size gelince 19 yaş hayatını yaşamak için çok güzel genciz dışarı çıkabiliriz Ama çalışmak olunca çocuk işçi
- +1 yıl
Yürü git asabımı bozma
- +1 yıl
bu bitki değil istediğimde para veriyim istediğime vermiyim diye o zaman yaşlanınca bakım ilgi falan beklemesinler
- +1 yıl
haksız olunca yorum kaldırıyorsun herhalde
- +1 yıl
@zPSiCoPaTa saygısız birinin yorumunu kaldırdım ve sen hemen ardından yorum yaptığın için seni o kişi sandım. Buyur söyle
- +1 yıl
ha iyi o zaman yanlış olmuş
- +1 yıl
@zPSiCoPaTa ben kendi adıma konuşuyorum ben orada dedim ki ailenin maddi durumu iyiyse çalışmana gerek yok ama ailen maddi durumda sıkıntı çekiyorsa senin de hiç yoktan çaba göstermen gerek ve ekmek parası getirmen şart. Sen burada gelmiş bana neyin lafını sokuyorsun?
- +1 yıl
maddi durumu yoksa çocuk yapmayacak mesela
- +1 yıl
Bir de ailenin maddi durumuna bağlı. Örneğin benim babam vefat etti bu yüzden elimden geldiğince anneme yardımcı oluyorum. Ama ailenin durumu iyiyse ve buna rağmen para vermiyorlarsa bu konuda sen haklısın. Lakin dediğim gibi ailenin maddi durumunda bir sıkıntı varsa ve Sen çalışmayıp para istiyorsan bu yanlış.
Bizzat yorumum. Nesi yanlış? - +1 yıl
illa çocuk yapın mı diyorlar
- +1 yıl
bi kere çalışmak kadının işi bile değil çalıştığı yerde bişi olsa kimin suçu olcak
- +1 yıl
onda da zaten dul maaşı vermiyorlar mı memursa sanırım
- +1 yıl
@zPSiCoPaTa şunu söyleyeyim sana şu konuda hak veriyorum maddi durumu olmayan biri zaten en başından beri çocuk yapmayacak ama insanlar her zaman maddi durumu iyi olacak diye bir kaideye de sahip değil. İnsanın başına her şeyi görebilir bir günde her şeyini kaybedebilir veya sağlık sorunlarından dolayı çalışmayı sonradan bırakabilir bunu da göze alman gerekiyor
- +1 yıl
işte o yüzden her duruma hazırlıklı olmak gerek
- +1 yıl
@zPSiCoPaTa bunu bilemeyiz ablacım.. geleceğe tahminde bulunmuyorsun ki. Bak daha 6 Şubat 'ta Asrın felaketi oldu. Başımıza ne geleceği belli değil o insanlar evsiz kaldı şimdi o parayı kazanmaları için çocuklarının çalışması şart değil mi?
- +1 yıl
yani aslında belliydi zaten deprem ülkesindeyiz ve çoğu kişi bilir ki kimse işini düzgün yapmaz çünkü resmen buna karşı bi teşvik var herkesin derdi sadece az parayla çok para kazanmaya odaklı kalitesiz şeyleri pahalıya satmaya az uğraşmaya o yüzden her ihtimale karşı kenarda köşede para biriktirmek lazım hayat boyu ki böyle şeyler olduğunda elde bi para kalsın
+1 yıl18 yasini gectigin için çalışman gerekiyor aslında Ailenden bir şey beklememelisin bundan sonra
ya da en azından çalışmaya başlamayana kadar yardımcı olmalarini istege bilirsin maddi durumlari yoksa mecbur calismalisin birsekilde
Burs alabilirsin bir de)
01 Yorumla- 7 ay
Sanki iş veriyorlar
Ailenin harçlık vermeme sebebi maddi durumdan mı kaynaklı yoksa keyfimi böyle yapıyorlar eğer maddi durumdan kaynaklıysa bir şey diyemeyeceğim maddi durumları iyi olduğu hâlde vermiyorlarsa senin çalışıp kendi ayakların üzerinde durmanı istiyor olabilirler
00 Yorumla
+1 yılBence vermeliler sonuçta seninde ihtiyaçların oluyor mesela ben sigara içiyorum biliyorum sigara ihtiyaç değil kendi üzerimden örnek verdim için anlatıyorum ailem bana para vermiyordu bu yüzden üniversiteye hazırlanıyorum hemde part time işlere bakabilirsin ben servis rehberliği yapıyorum gün de 2 saat çalışıyorum hafta sonu zaten tatil 1700 maaş alıyorum bana getiyor
00 Yorumla
+1 yılOnların da sana bakma zorunluluğu yok ki dinen var ama hukuki anlamda yok artık 18 yaşında doldurmuşsun bireysin bağımsızsın istediğin gibi giyersin istediğin gibi yaşarsın istediğin gibi çalışırsın çalışmamak senin suçun Ben 8 yaşında başladım hayat
02 Yorumla- 7 ay
Snaki iş veriurolat kızlara patronun altına yatmayan hiçbir kadına iş yok
- 7 ay
Kadınların iş dünyası senin gibi değil
+1 yılHaksızlar ikisi seni isteyerek dünyaya getirdi sana bakmak mecburiyetindeler bu konuda ebeveyn rolünü almayın bırakın ebeveyn olsunlar anne ve baba ne demek acilen bu türkiyede bilinçlendirmeli ve eğitimi verilmeli
30 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılHaklı falan değiller. Allah kadınların ve kızların rızkının ve bakımının ailedeki erkekler tarafından karşılanmasını emretti ve bunu uygun gördü. Kadınların erkekler üzerinde böyle bir hakkı var. Sen ne kadar çalışırsan çalış kendi paranı kazanırsan kazan ailendeki erkekler sana bakmak ve ihtiyaçlarını karşılamak zorunda. Bir kadının en büyük ihtiyacı sevilmek ve değer görmek çünkü.
21 Yorumla- 7 ay
Keşke böyle insanlar çocuk yapmasa olan kızlara oluyor
+1 yılhaklı olduklarını düşünmüyorum biz türk toplumunda büyümüş insanlarız genelde çalışmayan çocuğa ailesi bakar bu kaç yaşında olursa olsun böyledir 19 yaş da çok genç bir yaş bana normal gelmedi açıkcası
10 YorumlaGenç kız evlenene kadar ailesinin sorumluluğundadır. Anne, baba bakmak, ihtiyaçlarını karşılamak zorunda.
30 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBence haklı değiller ya. Ailen sonuçta. Durumları varsa vermeleri gerekir. Ben 20 yaşındaydım çalışmamı istemiyolardı harçlık alıyodum. Üniden mezun olup bi işe girinceye kadar harçlık+kredi kartı şeklindeydi.
20 Yorumla
+1 yılyiğenlerimin bazıları çalıştığı halde benden istiyor :D vede sen okuyorsun onların vermesi gerekiyor.. eğer vermiyorlarsa kendi ayaklarının üzerinde durmasını öğren
00 Yorumla
+1 yılAilen sana belli etmeden cüzdanına, cebine para sıkıştırmalı.. bu sadece ihtiyaçlarini gidermek bagapli değil değer, kıymet vermektir. Ama belki onlarda da yoktur bilemiyorum durumlarınizi.. şahsen aynı dyrum bende de var. Ama ayaklarının üstünde durursan senin açından çok çok iyi olur yaşam alanını genisletirsin.
00 Yorumla
+1 yılHayır haklı değiller. Aynı durum erkek çocuk için de geçerli. Aileler çocuklarının herhangi bir meslek sahibi olana ya da kendi yuvalarını kurana kadar en azından temel ihtiyaçlarını karşılama sorumluluğunu yerine getirmeli. Ben de aynı durumu yaşıyorum ve evdeki bütün sorumluluğu üstleniyorum annem engelli olduğu için. Bakmayacaklarsa çocuk sahibi olmasınlar.
10 Yorumla
+1 yılZorunda. Çünkü evlenene kadar baba kız çocuklarına, evlendikten sonra koca eline bakmak zorunda. Yine de bir işe girip ailene maddi olarak destek olabilirsin ¿
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılErkek olsan haklılar dicem ama kadınların çalişma mecburiyeti yok toplumumuzda da zaten bildiğim kadarıyla çalışmaları kardeşim baskı yapılmıyor kadınlara
30 Yorumla
+1 yılYaşın çok genç. Okulun bitene kadar en azından vermeleri lazım diye düşünüyorum. Eline mesleğini alıp çalışınca zaten kendi paranı kazanırsın.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen 24 yaşındayım arada çalışmama rağmen ailem sürekli verir yani bu hayatta aile ne olursa olsun kız erkek fark etmeksizin destek çıkmalı sonuçta bizlerde yaşlanınca onların bakıcısı olacağız hayat böyle olmak zorunda
10 YorumlaDeğiller vermek zorundalar parası olmayan çocuğuna iyi hayat sunamayan doğurmasın zaten.
20 Yorumlaİslam'a göre baba, kızı evlenene kadar kızına bakmak zorundadır.
20 Yorumla
+1 yılÜzgünüm, ama aslında mecbur değiller. Ama eğer daha üniversiteyi bitirmedin, ve ailen onlarla yaşamanı istiyorsa o zaman vermeleri gerek
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 551 cevap paylaştı. İşte bu da başka bir saçma aile. Tabii verecekler hemde her çalışan geliri olan biraz biraz vercek
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılBen de okuyorum. Ailem kendiliğinden veriyor. Ama herkesin kendi ihtiyacı var. Para vermeleri gerekli
00 Yorumla
+1 yılYani seni dünyaya getirmeyi onlar seçtiği için vermeleri daha doğru olur bence ama 18 yaşını geçtiğin için yasal olarak böyle bir zorunlulukları yok.
00 Yorumla
+1 yılbır yandan haklılar bır yandan degıller bence ayaklarının uzerınde durmaya clıs ya da destek al
00 Yorumla
+1 yılHaklı değiller madem yaptılar bakacaklar, sen dünyaya kendin gelmedin onlar getirdiler
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılDeğiller daha 19 sun ailen baban sana bakmakla yükümlü sonuç olarak oğrencisin ve yaşin çok yok calismak zorunda değilsin sana para vermemeli cok sacma
10 Yorumla
+1 yılAilen maddi destek olmalı ihtiyaçlarını karşılamalı haklı değiller
11 Yorumla- +1 yıl
Aynen kımse bu yüzden benim yasadımınyasamasın
Zorunda elbette ki aile demek bu sorumluluğu almak demek
10 Yorumla
+1 yıl19 yaş küçük bir yaş. kendi kardeşim olsa elimden geldikçe yardımcı olurum verilir ya
10 YorumlaTabiki zorunda bu çocuk parayı nerden alacak
00 Yorumla
+1 yılBana kalırsa zorunda diyemeyiz çünkü reşit ama vermesi daha uygundur
00 Yorumla
+1 yılÇalışmanın bekliyorlar senden o nedenle vermiyorlardır
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı. Bende çalışmıyorum, babam prensesler gibi bakıyor bana 😌👸
00 YorumlaEvet. Aile bakmak zorundadır. Ama çalışması daha uygun olur.
00 YorumlaSen onların himayesindesin yani ihtiyaçlarını karşılamaları gerekiyor
00 Yorumla
+1 yılHem çalış hem oku ayaklarının üzerinde dur ilerde sende onlara 5tl verme
00 YorumlaBana göre vermek zorundalar. İleride sen de vermek zorundasın.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yıl19 yaşındaysan vermeleri gerekir diye düşünüyorum. Turkiyede kimse 19 yaşında birey olamıyor şartlar belli yani. Sana destek olmalılar.
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılVerseler güzel olur ama kesinlikle vermek zorunda değiller. Elin ayağın tutuyor gidip çalışabilirsin.
11 Yorumla- 7 ay
İş ver boş yapma
Bende açıktan okudum Şu an çalışmıyorum yks hazırlanıyorum ama her ailede farklı durumlar ben de ailemden istemem ama istediğim zaman verirler abim kazandığı paranın yarısını bana verir mesela istediklerimi alır ama her ailedee farkli
00 Yorumla
+1 yıl@dilaanakay34 iyi geceler burada yeniyim ben de bir soru sordum kaldırıldı erkeklere sormuyorum gıcıklar çünkü. İlk seni görüp yazdım rica etsem mesaj atar mısın ben yazamadim xper yetmiyormuş
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 7,2b cevap paylaştı. Anne baba bir kız evladını asla parasız bırakmamalı.
00 YorumlaDinen Zorundadır ailenin sana bakması bunda hiç yük hissetme kendini
20 Yorumla
+1 yılValla canım bir yerden sonra o verdikleri parayı da başa kakıyorlar ne al ne ver git çalış boş zamanlarında kimseye minnet etme.
00 Yorumla
+1 yılKesinlikle vermelidşr tabiki yoksa benim yasadıklarımı yasar
11 YorumlaYanıtımı neden kaldırdın kafay bak soruma cevap ver yoksa engellerim seni
00 YorumlaEvet zorundalar. Bu kadar basit. Kendileriyle konuşmanı öneririm
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yıl18 yaşından küçükler verilir veya okul okuyana boş oturan verilmez biraz çalışıp hayatı ogrenmek paranın nasıl kazanıldığı öğrenmek, insanlara minnet etmeden yaşamayı öğrenmek lazım bence
01 Yorumla- 7 ay
Para kazanırken de minnete edecek üç kuruş için
Vermeleri gerekir. Hatta harçlık değil. Yeteri kadar güçlerine göre
00 Yorumla
+1 yılÇalışmıyorsan vermeleri lazım ama duurmları yoksa sende idare etmeye çalış
00 Yorumla
+1 yıltabi vermeli ihtiyaclari icin
10 Yorumla
+1 yılİşe başlayana kadar evet zorunda
10 Yorumla
+1 yılİhtiyaclarini karsilamak zorundalar
11 Yorumla- +1 yıl
Yoksa aile olmazlardı
Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı. Evet vermek zorundalar
10 YorumlaTabii ki vermek zorunda
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 419 cevap paylaştı. Haklı yasal olarak sana bakmak zorunda değil
00 YorumlaAilesi olmasaydı ne yapacaktı o öğrenci?
00 Yorumla- Devamını Gör (34)
Devamını Gör(79)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer