Misafir ağırlamayı çok seviyorum. İnsanların değer verip, ziyarete gelmesi benim için çok önemli. Lakinnn!!! Memnuniyetsiz, kusur kovalayan, açık arayan insanların gelmesi hiç hoşuma gitmiyor.
Çalıştığım için son anda misafir olduğunu öğrendim dün. Buzluğa önceden yapıp koyduğum mantıyı pişirdim, çorba yaptım, salata da var. Tatlı da öyle. Aslında görünüşte gayet yeterli bir menü. Misafirler giderken "dolaptaki mantıyı pişirmişsin hazırcı" dediler. Anladığım kadarıyla da baya ciddiydiler ki samimiyetsiz insanları satır aralarından az buçuk okuyabiliyorum. Artık tepemden dökülen kaynar suyu geçtim, içim acıdı. Birine değer verip sofrasına oturduysan, önüne gelen nimet her ne ise yiyip şükradip kalkarsın, gönül almak için de bir eline sağlık sözünü çok görmezsin. Değer vermiyorsan "akşama yemeğe sendeyiz" demezsin. Bu insanları gerçekten anlamıyorum. Babam hep "bazen kör, bazen sağır, bazen de dilsiz ol ki şu dünyadan sağ selamet savuşasın" der.
Ağanın biri tüm köylüyü yemeğe davet edip patlayıncaya kadar yedirip içirmiş ahaliyi. Sofrada envai çeşit yemek, tatlı, çorba. Karnı doyanlara da ayrıyeten bir çeyrek altın hediye edilmiş. Köylülerden bazıları evine giderken şöyle demiş; -Yav yemek çok güzeldi emmeee altın da pek güççüktü...
Memnuniyetsiz insanı mutlu edemeyiz ama onu öyle kabullenmeyeceğimizi de bazen aşikar etmek gerekiyor.
Konuyu çok dağıtmayayım. Misafir ağırlamayı gerçekten çok severim. ALLAH herkese hayırlı, ince düşünceli misafirler nasip etsin. Amin🌺
Içimde misafir sevgisi var 😃 valla bak ciddiyim bazen evde laf arasında kapı tıklansada misafir gelse diyorum, misafir seviyorum ya gelsin güzelce bir ağırliyalım bizde bir söz vardır misafir gelmiş gelsinn baş göz üstüne 😻
En İyi Cevaplar