Rus adama verdiğim cevap yersiz miydi yoksa hak etti mi?

Sanal değil, gerçek hayatta bi süredir tanıdığım biri. Dün askerlik anılarını anlattı ve berbat zamanlar olduğunu, bazen birilerinin onu sırf eğlence olsun diye dövdüğünü, büyük kavgalar çıktığını vs söyledi eve döndüğü gün hayatının en güzel günüymüş falan.

Sanki cehenneme gitmiş gelmiş gibi söz edince hakikaten meraktan sordum, hiç eğlenceli anın yok mu, bizimkilerin askerlikle ilgili güldüğü bi anısı vardır dedim. Niyetim asla iki ülkeyi kıyaslamak değildi, kesinlikle anlattığı kadarına şaşırdığım için sorduğum basit bir soruydu. Bi anda modu değişti “böyle aptalca kıyaslar yapmak bana saçma geliyor, illaki güldüğüm anlarım da vardır” dedi.

Aptalca kıyas lafı cidden sinir etti beni. Anı anlatayım derken ülkesini maskara ettiğini falan sanıp savunmaya geçti saçma sapan. Ben de izah ettim, “aptalca kıyastan kastın nedir, niye genelde dayak yiyen sendin, diğer erkeklerden daha mı az erkeksin? gibi bi kıyaslama sormadım sonuçta” dedim.

Demesemiydim yahu, ağır oldu biraz ama durduk yere iğleneyince karşılıksız bırakmak istemedim bende. Bi iki laf etti ve ülkeleri kıyaslayarak Rusya’yı küçük düşürmeye çalıştığımı iddia etti. Bana gerek yok ülken zaten kendini fazlasıyla küçük düşürüyor bu aralar, basit bi soruydu ama cevabının bi önemi yok şu an teşekkür ederim anılarını benle paylaştığın için dedim, cevabına da cevap yetiştirmedim iyi günler dedim kalktım.

Ama hâlâ gergin hissediyorum. şu an yaşadığım ülkede Türk insanın bi kısmı kendini göstermek için o kadar anlamsız konuşuyor ki kompleksli gibi, acaba farkında olmadan ben de mi öyleyim diye düşündüm. Ama hakikaten kıyas değildi niyetim, sizce sorumda ve diyaloğun devamında hatalı olduğum noktalar nelerdir?

Rus adama verdiğim cevap yersiz miydi yoksa hak etti mi?
Cevapla