Daire kiraladık başımıza dert aldık 🤦🏼‍♀️ Anlayanlar bakabilir mi?

Tanıdık aracılığıyla bir daire bulduk, ev sahibiyle her detayı telde konuşup, anlaşıp, sözleşme hazırlayıp hallettiğimizi düşündük ama öyle olmadı. Ev sahibi köyde yaşadığı için bakkal aracılığıyla iş yapıyor. Meğer bu bakkalın da kiraladığı bir sürü daire varmış. Başta konuştuğumuz yıllık yüzde artışının üstünü karalamış. bir de annem sözleşmeyi imzalamak için gittiğinde senet ve çıkış kağıdı falan da imzalatmış bakkal. Ben duyunca çok sinirlendim, sordum ev sahibine herkes imzalıyor vs dendi itiraz ettik sözde getirecekti senedi getirmedi. Neyse aradan iki ay geçti adam kirayı alıp “ben daireyi sattım, yeni ev sahibiniz” diye yanında bir kadınla gelmiş. Kadın da yeni bir sözleşme imzalatmış anneme bir yıllık (eskisi 5 yıllıktı) depozito vs istemeye başladı. bir de üstüne gelecek sene evin içini değiştirip yeni fiyattan kiralayacakmış biz ucuza kiralamışız böyle şeyler söylemeye başladı. Bakkalcı Senedi de kadına vermiş.
Şimdi gelelim sonuca: biz baştaki gibi ilerlemeyen her detaydan rahatsızız ve hukuken kiracı olan daire satılsa bile eski ev sahibi ile imzalanan sözleşme geçerlidir diye öğrendik. Ama ellerinde olan çıkış kağıdı, senet ve yeni sözleşme bunlar nasıl olacak, ne yapmak lazım bilmiyorum. Bi kaç yeri aradığımda da polise, mahkemeye başvurun vs dendi ama haklı çıkarmıyız bilemiyorum 🤷🏼‍♀️ Bu konularda bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim?

Daire kiraladık başımıza dert aldık 🤦🏼‍♀️ Anlayanlar bakabilir mi?
Cevapla