İngiltere'de "anne-baba" demek yasaklanmış. Sebebi de cinsiyetçi, saldırgan ve dışlayıcı olmasıymış.. aynı zamanda evsiz, göçmen, engelli demek de yasak

İngiltere'de "anne-baba" demek yasaklanmış. Sebebi de cinsiyetçi, saldırgan ve dışlayıcı olmasıymış.. aynı zamanda evsiz, göçmen, engelli demek de yasak

evsiz , göçmen, engelli vb. neysede... anne , baba demenin yasaklanması biraz tehlikeli olarak erkenden daha fazla bireysel olmak başına buyruk davranmaya meyil vermek gibi amaçlar için uygun zemin hazırlama çabası gibi görünüyor. Birazda sanki bireysel sorumluluğu arttırmaya yönelik olarak çekirdekten bir girişim gibi de durmuyor değil hani :D ancak buna anne baba demeyerek başlanması ürkütücü. Daha insancıl bir yol bulunması lazım. Kazıyın kurcalayın o nohut kafaları biraz
Çok saçma bir kanun olmuş. Anne ya da baba demenin cimsiyetçilikle ne alakası var? Dünya ne kadar başını kuma sokup kadın ile erkeğin fiziksel olarak eşit olduklarını savunsa da EŞİT DEĞİLDİR! Bu gerçekle yaşamayı öğrenmeliler. Bir kadın buz dolabı taşıyamaz ve hiç taşımayacakta ama bu canım sırf cinsiyetçiliği ortaya atıp aile kavramını ortadan kaldırmak için her türlü bahaneyi öne sürüyorlar. Neymiş efendim, dünyadaki nufusu ancak aile kavramını ortadan kaldırarak kontrol altına alınabiliyormuş. Bu sayede dünyadaki nufus azalır ve kaynaklar yeterli olur düşüncesi yatıyor.
Çok yersiz yani Zaten kadın erkek olarak ayrılıyoruz fizyolojik olarak zaten hani kadın çocuk sahibi olursa anne deniliyor erkek çocuk sahibi olursa Baba deniliyor gidip Her ikisine de anne diyecek halimiz yok ya zaten fizyolojik olarak ayrılıyoruz of çok saçma ya
Anne baba demek değil
"Ananı... " ya da " Soysuzun Evladı" vb şeyler söylemek yasak...
İkisi de cinsiyetçi, saldırgan ve kaba
Yanlış mıyım?
Ya ben direkt buradaki yazıyı okudum haber durumunu bilmiyordum.
Evet kesinlikle onur kırıcı ve cinsiyetçi argo tabirlerin bir çoğu
atanmış cinsiyet özelliği ile toplumsal cinsiyet kimliği farklı kavramlar bunu araştırırsan anlarsın :)
Evet haklısın üzgünüm gerçekten cahilim bunu sitem yapmak için söylemiyorum. Araştıracağım😇
Önemli değil ben de yardımcı olmak istedim sadece cahilsin demek istemedim.
Problem yok ya takılma jeejej
eşcinsel evlilikler falan olduğu için denmiştir büyük ihtimal
hem saçma hem mantıklı
insanın doğasında var birilerini sınıflandırmak kategorize etmek
sırf anne baba denmek yasaklandı diye o cinsiyetçilik bitmez
Sen canım. Mantıklı zerree bir yanı yok. Anne ve baba dünyanın en harika en müthiş kelimelerdir. Kafayı yemiş siniz toptan. Bu zihniyeti dünyadan yok etmek gerek. En iyisi böyle düşünenleri direk ortadan kaldırmak ama maalesef bunu yapmak imkansız. Ahhh ahh sarayın önünde gidip motherfucker diye bağırmak vardı İngiliz olsam yapardım ve inadına o kelimeleri kullanırdım.
@johnnyepp aptal mısın?
pardon sormam hata son cümlenden daha ergenliğini bile atlatamadığını belli ediyorsun zaten
okuduğunu anlama problemlerinde olduğu için zeka yaşına 8 diyorum ve hiç yokmuşsun gibi davranıyorum
kendi kendini yiyebilirsin burada
@Kauss aile kavramı? bitmez dediğim şey cinsiyetçilik ama cümleyi kendi kafanıza göre çeviriyorsunuz herhalde
ve gerçekten korkunç derece de okuduğunu anlama probleminiz var
yukarıda onları savunmadığımı dahi anlamıyorsunuz
@johnnyepp mantıklı olan yanı şu
erkek erkeğe ya da kadın kadına evliliklerde evlat edilen çocuk anne baba kavramı altında ailesini cinsiyetçi kalıplara koyacaktı bu yüzden normal evliliklerde dahi anne baba kavramını kaldırmışlar ki lgbt bireyleri normal standartlarında kategorize etmeyelim diye
bu açıdan düşündüğünde mantıklı anne baba kavramı olmadığı için anne ille kadın baba ille de erkek olacak diye bir şey olmayacak
ya da anne evi çekip çeviren çocuğa bakandır baba evi geçindirir gibi beraberinde getiren etiketler de olmayacak
ama yine de sadece bu açıdan baktığında mantıklıyMIŞ gibi duruyor
ama değil saçma çok saçma
demek istediğim bu kimse aile kavramını bitirmeye çalışmıyor ayrıca anne ve baba sadece bir hitap şekli bir isim bir şekilde bu kelimelerin yerine yine bir şey bulmak zorundalar zaten ya tartışmamıza bile değmez gerçekten çok saçma bir olay
evet değmez çok saçma bir olay ama bunlara sessiz kalmamak gerek, onların amacı ne bilmem ama böyle böyle aile kavramı görmek istesenizde istemesenizde kayboluyor. eğer bizdede böyle bir şey olursa tepki gösterilmesi gerekir. lgbt bireylerinin ne olduğu biz heteroları ilgilendirmez onlar birbirlerine ne derlerse desinler bizim ailelerimizi bağlamaz, böyle böyle dünya yaşanılmaz bir hal alacak demedi demeyin. anne ve baba gibi kelimelerin yasaklanması kabul edilemez
Cevap
75Cevap
Aile denebilir
Cinsiyetsiz toplum oluşmaya bir örnek daha yani birine anne veya baba demenin cinsiyetcilik yapmakla alakasını biri atlatasın sırf aile düzenini bozmak ve böyle bir toplum meydana getirmek için ortaya atılmış bir bahane valla şunuda anlamıyorum İngilterede böyle demek yasaklanmış EEE napalım sonuç ne Onlar yaptı bizde yapalım o zaman mı? Böyle bi saçmalık neyin kafası bunada medeniyet dayatması olacak mı? Bu kafada insanların anlamadığı şey şu Bilim teknoloji irfan bunlar başka şeyler Örf adet gelenek yaşam tarzı hayata bakış açısı bambaşka şeyler medeni olmak Kültür yaşam tarzı taklidinden geçmez. Bu ancak tek tipcilik dayatması olabilir. Bizimde her ülke ve millet gibi kendimize has hayat tarzımız düşünce yapımız kültürümüz var beğenmeyen burun kıvıran Def, olsun gitsin tutan yok Ama bunu bana dayatamassın ben onlar gibi dusunmek zorunda değilim o kadar
Bir de neye atarlandığını bi bilsen...
İngilizlerde
" Motherfucker" , " Bad Mom" vb hakaret içerikli ve kökü Anne Baba olmaya dayanan sözler var.
Yani başlık yanlış...
Anne - Baba demek değil
Ananı ziktimin ya da P*ezevengin evladı demek yasak.
Çünkü bu iki örnek de cinsiyetçi, saldırgan ve dışlayıcı...
Bilmem anlatabildim mi?
@Freddy1616 soruyu soranın hatası ozaman detayda da böyle bi bilgi göremedik biz?
@Freddy1616 direk anne baba demek yaskalanmis diye biliyorum ben. Ki senin dediğin gibiyse bile saçma. Adamlar istedikleri gibi kufredemeyecekmi? Motherfucker diye bağırmak gerek aslında ingilitere sarayının onunde
@Freddy1616 birde neye tepki verdiği mi bilsen Başlıkta ara bak bakalım Motherfuck felan yazıyor mu? Diyor ki Anne Baba demek yasaklanmış ANLADIN MI?
LGBT, Feminizm derken ne bekliyordunuz ki? Bunları zaten söyleyenler vardı "komplo teorisyeni yaaa" diye asagıliyordunuz. Cinsiyetsiz dünya oluşturuluyor. Yakında pedofililer için de empati yapmamızı falan isteyecekler, tamamen akıldan uzak duygusal bir dünya oluştu. Her şeye alingan, kırılgan insanları görmüyor musunuz?
Cinsiyeti gecersen arkasından böyle seyler gelir. Ben erkeğim demek bile yasak.
Feminizm Jonny Deep'i de lincliyordu dimi? O geldi aklima, kadının canavar oldugu ispatlanmıştı.
Cahillik ne yapalım :)
Yasaklanmış mı? Abi şu kıyamet kopsun artık Dünya iyice skmsomat bir yer oluyor bu liboşlar yüzünden. Şimdi bizdeki bütün gökkuşağının her tonunda saç rengi olan kampüs cadısı Onedio yazarı feminazi karılar bu yasaya güzelleme yaparlar Türkiye için...
Ahlaki bozulma ve toplumsal çöküş maalesef Türkiye yerlerde bu konularda
Son zamanlarda gerek ülkemizde gerek dünyada cinsiyetçi söylemler giderek azaltılıyor. Evet bazı bireyler cinsiyetini değiştirebiliyor, kendini kadın veya erkek olarak belirtmek istemiyor da olabiliyor. Lakin toplumda tamamen kadın ve erkek kavramı ortadan kaldırılırsa ne olur düşünmek bile istemiyorum. Kim kendini nasıl hissederse hissetsin, biyolojik bir gerçek var.
Anne baba denmeyecekse, hitap etmesede olur bence
Ben lisede staj yaparken bir müşterimiz bana dedi ki "kocam geldiğinde söylerim faturaları size gönderir" bende bunu bizim patrona bire bir aynı anlattım patronun beni bir dövmediği kaldı ben nasıl olursa koca dermişim eş demeliymişim vs diye.
o zaman nikah dairelerinde nikah sonrası neden "bende sizi karı koca ilan ediyorum" deniyor. Aslında kaba tabir değil de bizim Türkiyede her kelimeye bir kulp uydurulu kaba denir yenisi türetilir ardından bir süre sonra oda kaba gelir yenisi oluşturulur.
Konuyu yanlış anlamışsınız bence...
Cinsiyetçiliğin ne olduğunu biliyor musunuz?
Anne ve baba gibi dünyanın en güzel kelimelerini nasıl yasaklarlar aklim almıyor cidden. Ne var yani cinsiyet belirtiyordu? Cinsiyet doğanın bı kanunu, cinsiyetsizlik uyduruk bir şey. Neden insan doğasını aile kültürünu bozmaya çalışıyorlar? Saçmalık. İngiltere sarayının önünde motherfcuker diye bağırmak gerek aslında. İnsanların sokaklara dökülmesi falan gerek. Bu insanlar iflah olmaz. Bunların dünyadan yok olup gitmesi en iyisi
@Freddy1616 konu konu bilmem. Anne ve baba gibi mükemmel kelimeler yasaklanamas. Ben inadına kullanırdım. Gidip sarayın önünde motherfucker diye bağırmak vardı. Dünyada anne ve baba kelimeleri dünyayı güzel kılan seylerden
peki ingiliterede bir çocuk annesine ve ya babasına seslenmek isterse ne diye seslenecek? hey dostum diyemi seslenecek ve ya isimleriylemi seslenecek o zamanda ortada ne anne nede baba kalacak çünkü sokak arkadaşlarınada isimleriyle anne babalarınada isimleriyle seslenecekler yani mantıksız yasakmış
Cinsiyet diye bir gerçek var, insan kadın ve erkek olarak yaratılmıştır asıl bunu kabul etmemek cinsiyetçilik oluyor. Demek bir cinsi daha üstün görüyorlar ki diğer cinse haksızlık yapiliyor diye düşünülüyor. Bizde böyle yasak gelse asla uymazdim çünkü saçmalık
cinsiyetimden memnunum neden kız ya da erkek olmak ötekileştiriliyo? Biz cinsiyeti olanlar da o zaman protesto yapmalıyız? Bunlar kendini yeryüzünde nimetten mi sayıyo cidden bi de? Anne baba olmak bence de yasaklanmalı çünkü bu beyinsizler annelik ve babalık kavramını sadece cinsiyetten veya doğurmaktan ibaret olduğunu düşünüyo
İyice sacmaliyorlar. Aşağılık kompleksi bu. O*ospu bunlar. Elim ayağım titriyo duydukça böyle seyleri. Gidip onları eşeğin altına koyup sktrp. Üstüne odunu ısıtıp ısıtıp dovesim geliyor bu oclari. Döner bıçağıyla çüklerini kesip ağızlarına solucan sonra diliyle birlikte kescen. Gözünü oyup içine o dilli ski koyacan sonra kafayı kesecen... Olm psikologa mı gitsem acaba cidden içinden bunlari yapmak geciyo *q
@johnnyepp agfdhgsfjksdhfşjsıdfkshgkdhg
Anne baba yasaksa dede nine büyükanne büyükbaba da demek yasaklandı. Dipsiz soysuz falan olunacak. Ebeveynin kim dediklerinde annem mi ya da babamm mi demek yasak cinsiyetçi olduğu için. O zaman ne olacak erkek ebeveynin kim kadın ebeveynin kim denilecek. E yine cinsiyet ayrımı var. Biri bana baba demeyecekse dede demeyecekse bebek yapmaya gerek yok. Keşke kokten kuruyup ortadan kalsalar.. ancak bu kadar hafif anlatabildim
Bu kadar saçma bir karar görmedim. Anne-baba simgesi nasıl saldırgan bir ifade olabilir? Muhtemelen, aile bağlarında kopukluk olması için böyle bir yasa çıkarmışlar. Amaçları zaten bozuk olan bu dünyada, bozuk bir yaşam tarzını hızlı bir şekilde yaymak olabilir.
O zaman kadın, kadınlığını kullanıp çocuk da yapmasın. Cinsiyetçilik oluyor bu çünkü. adksjdjdj
Anne Baba değil
"Motherfucker " vb şeyler söylemek yasak
@Freddy1616 hayır anne baba demek yasak anne ve baba yerine “doğuran ebeveyn” ve “ebeveyn” ifadeleri kullanılacak git araştır
Anlayamadığım bir şey, neden cinsiyetsiz dünya hedefleniyor? Ne geçecek ellerine? Adım gibi eminim ki ni gün cinsiyetsiz dünya olursa bu sefer de "Cinsiyetimi saklamam, cinsiyetimle gurur duyuyorum!" tarzı akımlar çıkacak... Resmen can sıkıntısından iş çıkarıyorlar...
Nedeni şu, dünyadaki nufusu kontrol altına almak için aile kavramını ortadan kaldırıp serbest yaşam evresine geçme planı yapılıyor. Bu sayede kimse çocuk yapmaz ve büylece dünyadaki kaynaklar da daha yavaş tükenir düşüncesi yatıyor. Aile olmazsa evlilik te olmaz çocukta olmaz. Herkes istediği zaman istediği kişiyle beraber olup cinsel istediğini tek gecelikle görecek. Yani senin anlıyacağın İslamın köklerine saldırıyor
Kafa uçmuş. Ne dertler var ya. Her şeyin altından bir halt arama derdi artık. Ulan onu deme şunu yapma eeee nereye kadar? Geçen de et yiyen erkekle sevişmeyin diyorlardı. İyice zıvanadan çıktılar artık. Aptalca şeylerle uğraşıyorlar onun yerine gidin Afrika ya binlerce insan aç yatıyor ona çözüm bulun. Böyle boş şeylerle uğraşmaktan iyidir.
Siyonizm yine bir şeyler yapmaya başlamış. Tam da merkezinden başlamış.
En sonunda bu da geldi yaa, saçma sapan teklifler 😂
Sonunda bunu başardılar, çocuklar anne baba'ya isimleri ile hitap edecek sanırım. Bizim ülkede böyle bir şeyi düşünemiyorum bile 😐😐😐
Anne Baba demenin cinsiyetle saldırganlık la ne alakası var, asıl bunları kaldırınca ahlak terbiye saygı kayboluyor, kaldıracak bir şey bulamamışlar sıra buna mı gelmiş
Cinsiyetçi mi? 😂 Lan kadın ve erkek diyebiki cinsiyet var zaten, yemin ederim insanlık a. ptal. bunların yaptığı aynı şizofren birinin sürekli saçma ve dengesiz kararlar alması gibi bir davranış.
Hay s1lkeyim. Evsize evsiz, göçmene göçmen, engelliye engelli gte gt denir. Anne baba demeyecekler de ne diyecekler ebeveyn1 ebeveyn2 mi diyecekler? Mal lan bunlar.
Yorum yazmak istemiyorum aşırı saçmalamışlar çünkü "bana göre". Yataktaki köpek midemi bulandırdı bu arada, köpek en temiz yerin olan yatağa alınır mı ya🤢
İngiltere dünyanın en erkek düşmanı ülkesi. İyice saçmalamış bu feministler. Ayrıca Şeyma Subaşı da paragöz bir erkek düşmanıdır. Konuyu açan nickini beğenmedim.
Bu neyin oluyor Edward?
Imm şey beni doğuran kişi. Yanındaki de beni doğuran şahsın eşi.
Saçmalık sadece...
Biz de anne babaya isimleriyle bile hitap edilmez. Avrupa’ya özenenler özenmeye devam edin. Allah akıl noksanlığından korusun.
Bu bir kültür farkı...
Hepsinin çeşitli açıklamaları var...
Mesela geçen gün izledim.
Babası p*rno batağına saplanmış kızını eve geri çağırıyor, bu pislikten kurtulması için çaba sarfediyor ve kızsa da bağırsada eve kabul ediyor.
Biz de kapının önündeki erkeğe baktı diye kızı vuruyorlar.
Hangisi daha insancıl?
@Freddy1616 benim kızım da saplansa ben de kurtulması için çaba sarfederim. Biraz alakasız olmuş beyefendi. İslamiyet kadına kıymet vermeyi emreder karını kızını vurmayı değil. Bunların kökü bozuk, kültürleri de evet farklı.
Ne kadar namus cinayeti varsa İslam topraklarında oluyor ilginç..
abi iki cinsiyet var zaten cinsiyetçilik kötü bi şey mi o zaman kadın erkek demek de yasaklansın gay demek de yasaklansın çok homofobik
Cinsiyetsizliğin saçma sapan çarpık ilişkilerin yaygınlaşması için b. oktan bir adım atmışlar.
Penis ve vajina demek de yasaklansın o zaman, s. e. x de yasaklansın, insan insanı şe yapar mı dimi ama, aw maIIarı ya ne yapacağınızı şaşırdınız, bizde yasaklansa kültürümüz çöker çoğu türkülerimiz yayından kalkmak zorunda kalır, çoğu küfürümüz de
doğuya yanlasak olmuyo, batıya yanlasak halimiz beter olucak iyisi biz uzaya gidek kendi halimizde takılak bu nasıl dünya la havle 😂
Anneleri ve babaları belirsiz olan bir millet için anne - baba demenin yasaklanmasına şaşırmadım.
Cinsiyetçiliği kendileri yapıyor asıl. Resmen kadın veya erkek olmak suç gibi. Herkes ılık olsun rahata erecekler
Akıl olmayıncs böyle oluyo demekki babasına bile hürmet etmeyen bi toplum işte joe diye çağırsın artık babasını köpek çağırır gibi
Hürmet etmemek değil de herkesin birey olduğunu kabul etmek diyelim. Patronunu da " Joe" diye çağırıyorlar. Ve patronları da "sen benim ayağıma gel " tribi yerine takım arkadaşı olduğu için bizden ileriler
Ne diyek mk, ben şimdi babama "bana biraz harçlık verir misin baba" demek yerine, 200 lira versene yarr******m mı diyim. Çok ayıp.
Seks de yasaklansın çünkü katil veya ırkçı bireyler doğuyor (!) Ulan tırtılların ve salyangozların beyni yok, eminim ki onlar böyle saçmalamazlar.
Zaten kendi isimleriyle de hitap ediyorlar yabanci filmlerde. Hiç görmediniz mi? Yurt dışında normal yani bunlar.
ingilterede o.,, ç. de mekde yasaklandımı yok yasaklandıysa biz bu insanlara nasıl hitap edecez onuda bulsunlar bunların hepsi o., c çünkü
Nerden biliyosun
Uffff insanları bi rahat bırakın. Asaaaaa mona köyüm ya İngiltere den beklemezdm
Özenilen Avrupa bu işte bundan fazlası değil.
Medeniyetsiz medeniler... Batıl yok olmaya mahkum bir toplumdur.
yakında LGBT’yi kızdırmamak için kendini erkek veya kadın olarak tanımlamak suç olacak.
Cinsiyetsiz dünyaya adımlar atılmaya devam ediyor
Gavurun gavur işleri. Düşün peşine hemen. Taklit edin gavuru hemen.
Cinsiyetsiz toplum oluşturmak aile kavramını ortada kaldırmak için bir bahane..
Zaten her türlü fitness o şeytanın uşaklarından çıkıyor
Asparagastır bence. İnsan annesine babasına ne diyecek?
toplumsal cinsiyetsizligi savunanlar amacina ulasıyor
Çok mantıklı. Bireyselliği destekleyen bir uygulama. Tabii daha önemli dertleri olmayan ülkeler artık bireyselliği ön plana çıkartmak için uğraşabiliyor.
Bireysellik kadar iğrenç bir şey yok. İnsanları toplum olarak ele almalı. İnsanlar birbirinden kopmamali. Birlikte olmalıyız. Hem herşeyi geçtim. Anne baba dünyanın en mükemmel kelimeleri ne istiyorlar? Cinsiyetler varken dünya güzel, cinsiyetiniz bir toplum sapkindir. Artık gözlerim doluyor bunları gördükçe sinirden elim ayağım titriyor. Dünya iğren cbir hal almaya başladı.
Senin fikrin bu. Cinsiyet ve toplumsal rollerin tek amacı ırkın devamını sağlamak için üremek. Sapkınlık vs. gibi düşüncelerin kaynağı da sadece toplumu yönetebilmek. Bireysellik insanın özüdür. Tabii fikrine saygı duyuyorum ama bu düşünceni bana değil insanlara söylemelisin.
Aynen bize daha sıra gelmedi her zamanki gibi çok geriden geliyoruz
Maalesef.
Biz aney , babey falan der çıkış buluruz da onları bilmiyorum
Cezası ne acaba shshbsbsn. Kimsenin uyacağını sanmam
ne kadar y. rakktan kürekten işler bunlar ya
Oha ya akraba bağlarını kopardılar zaten yetmemiş anne baba bağınıda koparmak istiyorlar
Çok saçma ve anlamsız bir yasaklama olmuş böyle giderse sonu nereye varacak bilmiyorum.
Valide sultan ve peder bey desinler 🤣🤣 biraz bizi örnek alsınlar 🤣🤣
Saçma bence , annelerine babalarına ismiyle mi sesleniyorlar
Yerel yönetimlerde yasaklanmış bildiğim kadarıyla ve mantıklı bence.
@SeyidPak işime ne alakası var şimdi bunun yerel yonetimlerde yasaklanmis ve bence mantıklı benimde cocukluktan bu yana rahatsiz oldugum durum çevremde de birçok kişinin bundan rahatsız olduğunu duydum ben mantıklı geldi bana
Bir yerlerinden element uydurma.. kim rahatsız olabilir anne baba isminden ne yasadin da rahatsızlık duyuyorsun Eger bir travma yasadiysan o senin sorunun ama benim için anne baba kutsaldir isimleride kutsaldır. Ben babama doyamadan toprağa verdim. Gelmis senin gibiler rahatsızlık duyuyor. Hadi ordan
@zeynblackkk ne demek istediğimi anlamadın neyse boş ver en iyisi
@zeynblackkk başın sağolsun
Normal bir şey onlarda isim ile hitap ederler artık benim gibi
Bunlarda iyice kafayı yedi. Nereye doğru gidiyoruz bilmiyorum
Ne diyecekler çok merak ediyorum. Bizim ülkede yasaklandığını düşündüm de.
Saçma sapan şeyler. Kendileri icat edip kendi kendilerine kural koyuyorlar. 🤦♀️
İlginç ve bana saçma gelen bir habermiş. Kelime yasaklamak ne ya cidden garip geldi
Etek giyip hem cinsleriyle evlenebildikleri için zaten anne baba kavramı o ahlak yok.
Zaten homoseksüel İngilizlerde de bu beklenir
Kelime yasaklamak da ne gereksiz bir durumdur 😐
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?