Bu tabular genellikle se. x, giyim kuşam, farkli dusuncelere yaklaşım, farkli kulturlere irklara olan saygisizlik vs hala kadinlara yüklenilen sifatlar neden bu ulkenin insani kendini aşamıyor sonuçta degisen varliklariz
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
çünkü bunlar avrupanın ahlaksız duruşundan uzak daha oturaklı ve erdemli şeyler
Ahlaksizlik ahlakin tanimini neye gore yaptigina bagli değişir mesela kanta gore ahlakli olmak bi insanin toplum icinde kurallara uyum saglamasi acisindan gereklidir cok kisa bir ornegini verecek olursam ancak bu toplumda kurallara uyan tek bir kisi bile gormedim ozellile kamusal alanlarda
ahlakın tüm kurallara uymakla alakalı bir duruş olduğunu savunduğunu zannetmiyorum ki yapmış olsa bile kantın ahlak anlayışıyla türk toplumunun islam dışında oluşturmuş olduğu kadın erkek ilişkileri hakkında oluşan kurallarla alakalı pek fikri olduğunu zannetmiyorum mükemmel bir kültüre sahibiz bunu tamamen islam dışında söylüyorum harika bir kültüre sahibiz ve bu erdemlerle oluşturulmuş bir kültür kantın erdemler konusunda pek fazla düşüncesi olduğu zannetmiyorum klasik olarak tekbir düşünceyle tüm her şeyi düzeltebilirim tek bir sistemle doğruyu bulabilirim kafası felsefenin bilimden ayrılıp kendi başına bir düşünce oluşturma alanı olmasıyla zaten çokça safsatayla dolmuş bir oluşum yani bir şeyleri yıkıp yenileşmek istiyorsan kendi özüne hakaret etmek emin ol seni daha ileriye götüren bir şey olmayacaktır.
Bos laflar ulkenin hali ortada gelismeyen gelisimden uzak bi ulke ahlaktan bahsedip ahlaksızlığın alasini yapan toplum icinde birbirine saygi duymayan dinlemeyen bir toplum din uzerine oluşturulan bi gelenek kultur onu bile beceremiyor lar ki kendi dinlerini bile bilmiyorlar cunku kurani okuma geregi duymuyorlar. Disarda herhangi birine gulumsediginde selam verdiğinde nezakaten dayak yeme ihtimalin yuzde 90 olan bi ulkede asla saygidan hoşgörüden egitimden bahsedemeyiz
ülke gelişmeyen gelişimden uzak falan değil kimse kimseyi de dövmüyor ahlakın dinle alakası da yok orta asyada da bu şekildeydi burada da ahlak konusunda bu şekildeyiz yani yolsuzluk vs. vs. gibi şeyler kişilerin kendi şahıslarıyla yaptığı şeyler bunu koskoca bir topluma mal etmen gelleme yapman dünyanın en büyük saçmalıklarından birisi harika bilim adamlarımız var harika düşünürlerimiz sanatkar ve zanaatkarlarımız var toplumun azınlık bir kısmı daha çok göz önünde ve saçma sapan şeyler yapıyorlar diye bunu Türk milletine ve ahlakına yoramazsın biz millet olarak son derece erdemli dürüst çalışkan ve asker disiplinine sahip kaliteli insanlarız kendini avrupa karşısında ezik gören onların şu anki teknolojik ve ekonomik doygunluğunu gelişme zanneden birisi olduğun için ve milletine güvenmediğin münferit olaylarla bunu süslediğin için gerçekten çok üzüldüm her şeyin vakti sırası var gençlik kendini çok güzel geliştirerek geliyor ve bunun avrupayla vs. alakası yok he senin derdin örnek veriyorum tamamen sevgilimle neden aynı evde yaşayamıyorum neden böyle güzel bir ilişkim yok vs. diyorsan psikolojik çalışmalara göre evlenmeden beraber yaşamakla direkt olarak görücü usulü evlenen kişilerin arasında ilişkinin sağlamlığı açısından kalıcılığı açısından hangisi daha iyidir daha güzeldir daha medenidir şeklinde bir üstünlük yok iki taraftandan iğrenç veya mükemmel ilişkiler çıkabiliyor ve evlilik öncesi yapılan şeylerin hiçbirisi de medeniyet veya gelişmişlik sayılmaz bunu böyle görüyorsan senin dar görüşün veya düşünme sistemindeki sorundur ben bunu sana söyleyeyim boş lafını da al şimdi nereye yazarsan yaz hadi kendine iyi bak
O kadar zirvaladin ki okuma geregi bile duymadim bilim adami diyorsun ya git celal sengorde bide türk toplum yapisini dinle madem😅
güzel kardeşim celal şengör babası arnavut annesi sırp Türklükle alakası olmayan onu geçtim kendisi hafif de olsa asperger sendrom olan evet mükemmel bir bilim adamı olan fakat sosyal becerileri rezalet katliamcı adolf hitlere cengizhana hayran olan sosyal açıdan çok düzgün düşünemeyen birisi her açıdan olaylara yaklaşamayan sabit bir noktada kendi haklı bulduğu olguda yürüyen birisi çok sözüde saçmalık ötesi yani sen Türklüğü gerçekten düzgün düşünebilen ilber ortaylıdan ve dünyanın en genç profesörü mükemmel bir zekaya sahip Türkiyeninde ilk profesörlerinden olan oktay sinanoğlundan dinle kendine gel silkelen hadi paşam
Nerden yazsan elinde kalıyor pel cogunun kitaplarini bitirdim maalesef ilber ortayli da gelisemeyen bir toplumdan bahseder ahmet arslan kuralsiz bi toplum diye bahseder vs vs okuyun okuyun
ilber ortaylı gelişemeyen bir toplumdan bahsetmiyor maalesef eğitimi iyi verilemeyen bir toplumdan bahsediyor gelişememekten kastı eğitimin kötü olması ahmet arslan dediğimiz harranlı adamın da nereden geldiğini hangi kültüre sahip olduğunu ve kafasını bilimden ayrılmış bir çok felsefi kuramla doldurduğunu şimdi konuşmayalım güzelce oktay sinanoğlunu izle oku sonra konuşalım bunları hayır hepsini geçtim Atatürkün Türk milleti hakkında söylediklerini boşverip Türklere kültürüne vs. laf söylemen gerçekten saçma sapan bir şey illa ki bu millete medeniyet seviyesinde düzgün eğitim de ilerde verilecek düzgün bir sistem oluşturulacak elbette ki eskiden de olduğu gibi diğer milletlerin efendisi olacağız yani bunu hala idrak edemiyor olman şu ufacık toprakta Atatürk ve silah arkadaşlarının ve asker milletimizin 7 düvele diz çöktürdüğünü unutan bir genç olman yani bilemiyorum evet düştük ama kalkıcaz yani bunu asil ahlaklı erdemli milletimizi aşağılayarak yok edemezsin kardeşim suçlu bu millet değil baştakiler olay bu kadar basit
Bunun ülkeyle değil, dini yanlış algılamak ve yaşamakta alakalı olduğunu düşünmüyorum
Din bi kültürün parçasının tamamini belirliyorsa ordada sıkıntılar var demektir zaten inançlar kisiseldir bunu bütüne uygulamak yanlis olur
İnanç akıllı insanlarda kişiselleşir sadece, cahiller toplumsal sürü psikolojisiyle yaşar. Birşeyler değişmesi için cahillerin sayısı azalmalı.
Evet katılıyorum
Gittikçe yobazlasiyoruz çünkü eğitim olmazsa böyle oluyor
Kesinlikle yobazlasma giderek artıyor buna dur demek lazim bu da dogru egitimle olur kokten degismesi gerek
Eğitim olmadığı sürece hicbisey değişmez ve gelişmez sadece kendimizi kandiririz
Eğitim olsa toplumda güven olur herkes istediğini yapar ama kimse bilmez hesabı sadece Allah sorar kul değil
Topluma kazandirilmasi gereken bi dusunce sistemi lazim
Oda saygı işte
Hoşgörü
Kesinlikle 👍
Evet
Kültür dedin ya ondan. Kimse Müslüman mahallesinde salyangoz satmasın bi zahmet. Soruya bak Türk kültürü, Civciv yumurtadan çıkmış kabuğunu beğenmemiş.
Kabukta catlaklar varsa söyle bir geri cekilip o catlaklari görüp sorgulamak herkesin yapacağı ismi bilemem ama yapilmali bi sorun varsa o sorunun icinden geliyorsan ozellikle farkedip duzeltmeye çalışmalısın
Çatlak var tabi ki. Ar damarları çatlak olanlar var
Aslında bu çöküş yeni yaşandı cok yillar gecmedi ama artık değişme zamanı geldi bir sekidle yikilmasi gerek
Katılıyorum
Öyle bir şey yok i
Bal gibide var turkiyenin batisindan tut dogusuna kadar komple ayni zihniyet
Ben hiç görmedim
Demek istediğin ön yargımı?
Evet on yargida işin icinde
Benim o dediğin şeylerden huylarım yok.
Ön yargı olarak biri bana kötü bir şey yapıcakmış gibi düşünürüm her zaman.
Sanırım bu güvensizlik
Insanlarin bu dogasinda vardir zaten güven duyma arzusu ilk tanıdığın birine karsi mesafeli olmak ve sınırı korumak önemli daha iyi tanıyabilmek adina bunda pek bir sorun yok gibi
Sağol kardeş
İyi geceler