üzüntü kuldan gelmişse teknik olarak yine allahtan gelmiyor mu. neticede hayır ve şerrin allahtan geldiği inancı var. kuldan gelen üzüntü şerdir; şer lügatte kötü eylem, kötülük manasında. allahtan gelince direkt allahın kendisi kalkıp mı üzüntü veriyor. bu müslimlerde harbiden kafa yok.