Allah neden kudreti̇ni̇ bi̇r kulunda geç kullanıyor ya da merhamet konusunda hemen davranmıyor olabi̇li̇r?

Merhaba İnancım var şükür ama tek şey takılıyor kafama. İnsanlar acı çekiyor ağlıyor sızlıyor evet imtihandır doğrudur. Ancak yıllarca dua ediliyor ağlanıyor yalvarılıyor. Ailemde de var böyle örnekler akraba vs ben bildim bileli dua ediyorlar ancak canları yanmaya devam ediyor. Tabi ki kötünün kötüsü var şükretmek lazım ama. Bizi bizden çok seven Rabbimiz “Ol der olur!” Denecek kadar buyurduğu kadar kudretli olup neden yüreği yanan çoğu insana sonsuz merhametinden ve kudretinden kullanmıyor?
Allah neden kudreti̇ni̇ bi̇r kulunda geç kullanıyor ya da merhamet konusunda hemen davranmıyor olabi̇li̇r?
Cevapla