Aile içi şiddette tazminat hakkı, dava hakkı ile alakalı bilgi olan var mı?

27 yaşındayım. Kendimi bildim bileli fiziksel ve psikolojik şiddetin içindeyim. Bana ya da kardeşlerime karşı fiziksel şiddet olmadı hiçbir zaman. Ama babam annemi çok dövdü. İlerleyen süreçte nasıl oldu bilmiyoruz ama fiziksel şiddeti kesti ve asla şiddet uygulamamis gibi şiddet uygulayanlara kötü gözle baktı, kınadı. Ama psikolojik şiddet hep devam etti. O kadar çok konuşup biktiriyor ki annem artık sinir krizi geçirip kendine zarar veriyor. Eski kafa annemde boşanmıyor. Zorlu bir süreç ama altından kalkarız annemi ikna edebilirsem. Annem ve kardeşlerim yapmaz ama ben kendi yaşadığım psikolojik şiddet için tazminat davası açmak istiyorum babama. Çocukluğumu çaldığı için, korku içinde büyüttüğü için, insanlardan çekinik kalıp kendimi rahat ifade edemediğim için vs vs.. Şu an biri bana ya da benim yanımda başkasına sesini yükseltince çok korkuyorum. Sessiz kalmam. Ama çok korkuyorum.. Beni etkileyen her durum için tazminat davası açmak istiyorum. Haklarımı öğrenmek istiyorum. Neler yapabileceğimi öğrenmek istiyorum. Araştırıyorum ama aranızda vardır belki bu durumları yaşayan fikrini almak istedim. Teşekkür ederim.
Aile içi şiddette tazminat hakkı, dava hakkı ile alakalı bilgi olan var mı?
Cevapla