



Korkuyorum, bu hadisler günümüzü gösteriyor. Yok öyle laik bir müslüman, sen gel laiğim de oy kullan sonra müslüman ayağına camiiye git. Gerçi günümüzde camiiye gidenlerin namazı bile şaibeli, laik devletin laik hocaları.
Ben camilere bile bid a karistigini düsünüyorum.
Yok zaten kesin olarak camii de hoca arkasında namaz kabul olmuyor, bunu bırak fetva veren gerçek hocaları, müslüman bir milletvekili bile belgeleriyle söylemişti.
Orasini bilemem de ezana takıldim ben. ezani bunlar neye gore uzatarak okuyorlar? Allah'ın ismini bile uzatarak okuyanlara sormak istiyorum Allah isminin la sında uzatma mi var ki onu uzatarak okuyorlar. Bilali habesi hazretleri ezani acaba oyle mi okurmus. Bence insanlarin bunu arastirmasi lazim.
Hoca arkasında namaz kilınir, neye binaen oyle dedin ki? Kabul olmaz diye
Ezanlar zaten facia dalga geçerek okuyorlar ama bu bilerek yapılıyor buna İstanbul usulü deniyor, dünyanın en kötü ezan okunan ülkesiyiz, dinlemek istemiyor insan.
Devletin dini yönetmesi haramdır. Din devleti yönetir devlet değil. O halde senin ibadetin Allah'a değil devlete yapılmış oluyor.
Evet bu konuda haklisin. Seriat gelirse din devleti yönetmiş olur.
Ben yukarida belirttigim hadis i serifin bu okunan ezanlardan kaynakli olabilecegini dusünüyorum. Eger ezandan kaynakliysa bu hadis insanlarin namazlari...
Gidiyor olabilir. Ama ne manada soylendi iste belki de korkuyla umit arasinda kalmamiz icindir bilemeyecegim ama dikkat edip iyice arastirmak lazim.
Şu hayatta en çok korktuğum şey imansız ölmektir.
Cevap
5Cevap
Alevi dininin bir mensubuyum
Tek hakiki din var o da islam
ateistim ve umrumda değil
Gidince gorürsünüz ne diyeyim. Ama geri dönusunuz de olmaz.
gidip geldin galiba :)
Yoo henuz gitmedim.
o zaman gidip gelmiş gibi konuşma bence. öldükten sonra görebilirsin ancak neyin doğru neyin yanlış olduğunu.
O zaman iş isten gecmis olacak cünkü...
Ama ben ibadetlerimi yaparsam. Allah'in istedigi gibi dunyada yasarsam ahiretimi kazanacagim. Ama bu dunyada bunlari yapmazsam ahiretimi kaybederim.
Sence deger mi ebedi hayati kaybetmeye?
Eger sen hakliysan , ben bu dunya da bosu bosuna ibadet ediyorsam öldügümde birsey kaybetmeyecegim ;)
tipik standart cümleler :)
İmansız olmam asla
Asla dememek lazim. Ama ins imanla ölmeyi nasip eder Rabbim.
Haleluya
Hayır
Inancli degil misin?
İnançlıyım ama dini inancım yok.
yoo ben kafirim
Gidince gorursunuz
Gidince gorursünuz ama o zaman Allah oldugunu ögrendiginizde ne yapacaksiniz?
Gitmedim. inaniyorum ama Gidip gelmiş olsam da imanimda bir degisme olmazdi.
Yazgı neyse o
Yazgi neyse o deyip cabalamayalim mi?
Allah ezelde ne olacagini bildigi icin yazmis.
Allah oyle yazdi diye ibadet etmeyelim boyle bir sey var mi yaa
Benim bildigim bir sey varsa sevaplari gunahlarindan cok olan cennete girecek. ve imansiz da cennete girilmiyor once iman etmemiz gerekiyor. o zina eden kadın cennete girmisse iman etmistir. köpege su vermis olmasiyla da ona rahmet etmis olabilir. Ve bu durum ne zaman yasanmis o da onemli... eski zamanlardaki insanlarin imansizlik problemi yoktu. ama ahir zamanda insanlarin imanlarini muhafaza etmeleri zorlaştı. imanimiz olmazsa yaptigimiz butun ibadetler bosa gider Allah muhafaza...
Imani muhafaza her daim lazim ama
umrumda degil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?