Kadınlarımız Karı Kelimesine Neden Kızarlar?

Etimolojiye biraz ilgisi olan biri karı kelimesinin aslında hiçbir kötü anlam ifade etmediğini çok iyi bilir.
Karı kelimesinin etimolojisi incelendiğinde yüzyıllardır türkçe de kullanıldigı ve 2001 yılına kadar bu sözcüğe hiçbir kötü atfedilmedigi açık ve nettir.
2001 yeni medeni kanununda bu köklı türkçe kelimeye resmen saldırilmış olup anlamsız argümanlar ortaya atılmıstır.
Peki "karı" kelimesi neden kabaca veya kötü derseniz kızanlar sessiz kalacaktır.
Ne o? Kelimede ki harfleri mi begenmiyorlar nedir?
Olaya şu açıdan yaklasalım.
Birine falankesin karısı değilde eşi mi diyelim?
Veya nikah memuru sizi karı koca ilan ediyorum dediğinde neden kızmiyorsunuz?
Eş nedir ya?
Ayakkabının eşi olur, corabın eşi olur. İnsanın eşi olur mu hiç?
Hem neden erkekler koca kelimesine kızmıyor hic düsündunuz mü?
Cünkü erkeklerin basit provakasyonlara gelmediği bariz ortada.
Koca ve karı aslinda ergenligi gecmis ve evliliğe hazır anlaminda insanın disisi ve erkeği icin kullanılan cok eski ve köklü bir tabir.
Eğer illa karınıza veya kocaniza bu eski iki tabiri kaldırip farklı bir şekilde hitap etmek istiyorsanız azerbaycanlı türkler gibi "yoldaş" diyin.
Eş ne ya?
Bence yoldaş en uygunu
Güncellemeler
+1 yıl
@süveyda hanımın kulakları çınlasın.
Kadınlarımız Karı Kelimesine Neden Kızarlar?
Cevapla