Benim de akrabalarim var almanya olsun amerikada kanadada olsun hepsine soruyorum kötümü diye hayır çok memnunuz diyorlar bu almancı dayılarıflaan diyorum nie öyle diyolar işlerine öyle geliyor diyor bizimkiler bu arada akrabalardan oraya gidendler genelde doktor mühendis üni bitirdikden sonra sende gel yardimci olalim dedi bitanesi hatta
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Bende durum tam tersi. Aklı olan çıksın oradan 😅
Neden ekonomi cok kotude kurulu düzenin oldugu icin mi gelemiyon tr ye geri
Ben Türkiye'nin daha iyi olduğunu savunmuyorum. Aklı olan Türkiye'den çıksın diyorum. Ben düzenimi Avrupa'da kurdum hiç bir kuvvet beni Türkiye'ye geri döndüremez diyorum. Ne yapcam Türkiye'ye gelsem bana ne verebilir bu saatten sonra diyorum.
Benim de kuzenim öyle diyor bana kuzenim hem tr hem almanyayi gordu diyor yine caliscaksin ama emeginin karsiligi olucak insan degeri goruceksin dierleri uzaktan akrabam onlarda ayni seyi diyor ama bir gurbetciye sorsan turkler oraya gelip bos durup para yemeyo hayal kuruyo zannediyorlar oyle bisey yok adam 12 saat calisip asgari ucret alip et alamiyor kiralar 2 binden basliyor asgari ucret olmus 4 küsür yurtdisindaki gurbetcilerin öyle yalan söylemeside sinir ediyor insani ben burada karnimi doyuramiyorum laptop lazim iyiler 10 k dan basliyo nasil alcam kuzenim alicak benim icin yurt disindan yazin kendi parasiyla hediye edicek kimse hayal kurmuyo ama en azindan emeğimin karsiligini alirim dedigi icin yurt disina gitmek istiyor
Ben 29 yaşındayım. Daha Avrupa'ya yerleşeli bir yıl oldu. Ben yüksek lisans mezunu, 6 dil bilen potansiyel bir akademisyenim. Ama Türkiye bana 29 yılda hiçbir şey kazandırmadı. Ne yaptıysam kendi imkanlarımla, kendi çabamla bir yerlere gelmeye çalıştım. Takdir bile görmedim kendi ülkemdekiler tarafından. Aksine bakanlıklardan geri çevrildim her seferinde. Ben 1 yıldır Avrupa'da yaşıyorum. Asgari şartların çok çok üzerinde bir ekonomik gelire sahibim. Lüks bir hayat yaşıyorum yani anlayacağın. Burada benim eğitim kariyerimi bilen herkes deyim yerindeyse bana tanrı gibi davranıyorlar. Hepsinden önemlisi de burada herkes birbirine karşı nazik, saygılı ve dürüst yaklaşıyor. Benim kariyerimi falan da bırak bir kenara herkes birbirini insan olduğu için seviyor. Benimle asgari ücretle çalışan bir işçi arasında bir fark yok ikimiz de aynıyız. Ben bunu söylediğim zaman bana sen Türk değilsin, sen vatan hainisin, vatanını paraya satıyorsun diyorlar. Şimdi sen söyle, bana 29 yılda hiçbir şey kazandırmamış aksine hep benden bir şeyler almış toprak parçası mı benim vatanım, yoksa bana sadece 1 yılda hak ettiğim değeri vermiş, önemli hissettirmiş, bir insan olduğumu hatırlatmış, bana saygı duyan insanların olduğu yer mi benim vatanım?
şu an tr deki gençlerde böyle bende dahil devlet desteği yok yaşam zor kendimizi gelistirip yurtdisina gitmek istiyoruz ben hep akademisyenlik istiyordum hep araştırma yapmak kitab okumak. 2 senedir roman alamıyorum param yetmiyor test kitablarina para yetistirmiyorum toplumdan insan değeri görmüyorum o yüzden meslek edinip yurt dısına gitmek istiyo gençler 12 saatte çalışım yeterki insan olduğum icin deger göreyim ama yurt dışında yasayan herkes gerçegi soylemiyor toz pembe degil burasi tarzi yalanlar soyluyolar sinir oluyorum
Ben insan nerede mutluysa yaşamini idam ettiriyorsa orasi vatani olmali dusuncesindeyim 18 yasindayim piskologlarda sürünüyorum stres ve hastaliklarimla kuzenim mühendislik kazanırsam bitirince gelmene yardımcı olurum demisdi oda yeni gitti sayılır orada daha mutlu ben hangi ulkeye gitcemi bilmiyorum ingilizce var almanca biliyorum orta seviye
Ben sana onu söyleyenlerin kim olduklarını söyleyeyim. Yaşları 50'yi geçmiş, artık hayattan bir beklentisi, bir umudu, bir hedefi kalmamış, bundan sonraki hayatlarını sadece fatura ödemek ve temel ihtiyaçları gidermek üzerine yaşayan, çifte emekli maaşı alan, en az 2-3 evi kirada olan, Türkiye'de müstakil bir yazlığı olan, okumamış, eğitimsiz, cahil, tek düşündüğü şey her yere dini diyaneti nasıl sokuştururum diye düşünen, insanlıktan nasibini almamış yobaz zihniyetler. Yanlış anlama benim çevremde de var o tipler üstelik akraba diyorum kendilerine. Ben yurtdışında yaşama kararı aldıktan sonra beni görüntülü arayıp "aman yeğenim buralar çok bozuldu heç düşünme otur oturduğun yerde" diyen tipler. Oradan bile yeğenimiz Avrupa istiyor yardımcı olalım destek olalım demek yerine köstek olan tipler.
Çok tuhaf yani yaptıkları benim anne tarafı genelde hep okumuş kişiler baba tarafı biraz yobaz anne tarafida annemi sevdiklerinden bana her konuda destek olmaya çalışıyorlar kuzen açık açık diyor burasi daha iyi bi kere gelsen dönmessin mutlu olursun arkadaşımın dayisi var almanyada yeğenini gezdirmek icin bile götürmüyo almanya kötü düzenimiz var falan diyomus donerci almanyada zamaninda işci anlasmasi yapildinda zorla gitmis simdiyse gelmiyor biz türkler kendimizi ovmeyi cok severiz ama birbirimizin iyiliğine sira gelince taşlariz almancilarda bu kafa bence
Seneye secimde her şey daha kötü olucak buranin duzelcene hic umudum yok ülkemi severim ama burada yaşayamıyorum eskiden bir günde 500 sayfa kitab okurdum kitap güzelse şimdi alamiyorum bütce sarsiliyor