“ Siz de sireni çalarak giden bir ambulansın ardından dua edenlerden misiniz?”
İtiraf edeyim, o ana dek, acı acı siren çalarak giden ambulansın ardından dua eden bir tek ben kaldım sanıyordum. Her seferinde hem de hep aynı cümleyi geçiririm içimden, “Allahım sevdiklerine, sevenlerine bağışla” diye...
Yüzlerce mesaj yağdı... Yüzlerce!!
Nasıl da içten, nasıl da gerçek ifadelerle hem de... “İnşallah doğuma yetişiyordur” diye dua ederim diyenden, sadece hastaya değil, içindeki sağlık personeline de dua ederim diyene kadar... Yüzlerce mesaj... Çoğu da benim gibi tek kendisi kaldı zanneden...
Ben bu yorgun ve hırpalanmış ülkenin özünün güzel olduğuna inancımı bir an bile yitirmedim. Yazılarımda, kitaplarımda da bunu hep işlerim, bilirsiniz.
Ama itiraf edeyim, son yıllarda kimse birbirine empati yapmıyor diye üzülüyordum.
Bu bir tanecik örnek, yine özümüzün o pırıl pırıl aydınlık, sevecen yüzünü çıkarttı ortaya.
Sadece bu da değil, bir çok duamız yeniden gündeme geldi, açığa çıktı. Gelin arabasının ardından mutluluk dileyenlerden, cenaze arabasına denk geldiğinde ve mezarlığın önünden geçerken Fatiha okuyana dek... Bunlar bizim töremiz. Bu sadece bir dua da değil aslında, “birlik” olma bilinci.
Ha diyeceksiniz ki, bırak dua etmeyi, o ambulansın arkasına takılıp daha hızlı gitmeye çalışan arabalar da var. Var elbette. Onlara İngilizcede “ambulance tracer” derler. Bu aslında normal hayatta da , başka birinin içinde bulunduğu zor durumdan kendine çıkar sağlamaya çalışan insanlar için de kullanılır.
Var, evet.
Her toplumda böyleleri de var. Her zaman diliminde vardı, hep olacak.
Ama ben diyorum ki, dualite denen şey dengedir. Kötü varsa iyi de vardır. Açlık varsa tokluk da... Karanlık olmasaydı aydınlığın kıymetini bilemezdik. Zıt kavramlar birbirini yaratır, birbirini anlamlandırır.
Bizim yapmamız gereken şey, terazinin iyi tarafında toplanan insanları “görebilmek”. Onlara yeniden iyi hissettirebilmek, değerli hissettirebilmek. Çünkü hayatı güzelleştiren onlar. Çünkü dünya onların yüzü suyu hürmetine dönüyor. Çünkü hayat iyiliğe, aydınlığa inanınca daha güzel.
Bir daha, acı acı çalan bir ambulans sireni duyduğunuzda, tüm iyilerin o sesin etrafında tek yürek olduğunu hatırlayın lütfen.
Biz aslında buyuz deyin.
Buna inanan sadece ben kaldım diyen kendinize, aynı anda, yüzlerce, binlerce kişinin, “hiç tanımadığı” birine ettiği iyilik duasının etrafında birleştiğinizi fark edin.
Canım Türkiye’m, çok seviyorum seni.
Bige Güven Kızılay

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer