
Cinsiyetçilik nedir? Toplumsal cinsiyetçilik söylemleri nelerdir? Türkçedeki cinsiyetçi söylemler neler? Cinsiyetçi atasözlerine örnekler verir misiniz? Dilde cinsiyetçilik nedir nasıl yapılır?
Ben örnek vereyim... Kız başına.. adam ol..


Selam :) Zaman zaman gün içerisinde farkında olmadan, anlamını ve karşımızda ki insana ne hissettireceğini bilmeden söylediğimiz cinsiyetçi kelimeler kullanırız. Bile isteye söyleyen insanlar elbette vardır fakat inanıyorum ki ben dahil çoğu insan art niyet aramadan farkında olmadan ağzımızdan kaçırabiliyor.
Farkında olmadan sık sık kullandığımız bu cinsiyetçi söylemlere örnek vermeden önce Cinsiyetçilik nedir? önce bunu açıklamakta fayda görüyorum.

Cinisyetçilik (sexism), en basit haliyle bir cinsiyetin diğer cinsiyetten üstün olduğunu savunan bir ideolojidir. Cinsiyetler arasında bir ayrımcılık politikası gütme durumudur. Biyolojik veya toplumsal cinsiyete karşı ön yargı ve ayrımcılık içeren davranışlar bütünüdür. Cinsiyetçi bir insan diğer insanlar hakkında ki davranışlarını ve yargılarını kişiye göre değil cinsiyetine göre şekillendirir. Bu insan eğitim ve iş hayatında insanlara erkek ve kadın oluşuna göre pozitif-negatif ayrımcılıkla yaklaşır. Toplumda her koşulda insanlara cinsiyetlerine göre statü yüklerler. Karşı cinsi değersiz olarak algılarlar ve davranışları da bu ölçü de şekillenir.

Dilde cinsiyetçilik bir kişinin konuşma sırasında karşı cinsin kimliğine atıfta bulunarak veya karşı cinse yönelik aşağılayıcı ve dışlayıcı bir dil kullanımı ile gerçekleşir. Konuşulan dilin özelliklerine/yapısına göre eril-dişil sözcükler ve söz öbekleri, metaforlar, atasözleri ve deyimler bu dilin içerisine yerleşmiş ve toplumcada kabul görmüşse bu dil cinsiyetçi bir dildir ve bu dili konuşan toplumlarda cinsiyetçi yaklaşımlar görülür. Dil sadece bir iletişim aracı değildir ve toplumların değerlerini de yansıtır. Bir dilde cinsiyetçilik olduğunu çok basit bir şekilde anlayabilmek mümkün. Örneğin; yazarlık cinsiyet gözetmeyen bir meslek. Ancak bazı toplumlarda 'Kadın yazar' diye başına kadın sözcüğü getirilerek vurgu yapılıyor. Sanki yazarlık erkeklere özgü bir şey ve kadınların yapması istisna gibi algılanıyor. Bu kadını ötekileştiren bir dil kullanımına basit bir örnekti. Gelelim toplumumuzda sıkça kullanılan cinsiyetçi söylemler neler...

Toplumumuzda cinsiyetçiliği yıkmak için ne kadar çaba sarf edilse de maalesef cinsiyetçi tutumlar toplumun diline işlemiş ve farkında olmadan gerçekleştirilmeye devam ediyor. İşte topluma yayılmış bazı cinsiyetçi hastalıklı söylemler...





Bu ve benzeri topluma yerleşmiş cinsiyetçi söylemlere ek olarak birçok atasözleri de mevcut olmakta.

Merhabalar ^^
Toplumda farkında olmadan aslında yaptığımız hatalar, ayrımcılıklar ve cinsiyetçi söylemler daima dikkatimi çekmiştir benim. Çünkü farkında olmadığımız durumlar maalesef bazı değerlerin farklı algılanmasına, kıymet yitmesine neden olmaktadır zihinlerde. Tam da bu noktada ben sorunuzu çok beğendim ve iştirak etmek istedim. Faydalı olabilmesi dileğiyle, en azından farkındalık oluşturması açısından ^^
Öncelikle sorunuzda da dediğiniz üzere bir tanıma bakalım : Cinsiyetçilik nedir?
Cinsiyetçilik, sahip olunan biyolojik vasıflara yahut toplumsal cinsiyete karşı yapılan ve temelinde ön yargı, ayrımcılık gibi duyguların olduğu bir tutumdur aslında. Cinsel ayrımcılık kişisel vasıfları ve toplumsal konumları değil de, sahip olunan cinsiyete dair alınan ve çoğunlukla da negatif manalar içeren bir çatışma durumudur da.

Farkında olmadan sıkça kullandığımız cinsiyetçi söylemler nelerdir?
Erkekleri hedef alan cinsiyetçi söylemler :
1-Sözünün eri : Bir sözün sahibi bir cinsiyet olabilir mi? Olabiliyormuş baksanıza :D Ve bu tamamen hatadır, söz kadına da erkeğe de ait olabilir.
2-Bilim Adamı : Dilbilim alanında önde gelen isimlerden birisi önceki sene bir sempozyumda ‘’ bilim insanı ‘’ demenin önemine güzel bir şekilde vurgu yapmıştı. Bir dilbilimcinin de bu şekilde söyleminden sonra yankılanan bir durum oldu bu, sahi, neden bilim insanı demiyoruz ki?

3-İş adamı : Aslında bir önceki örneğe çok benziyor. Sanki iş dünyası tamamen erkeklerden oluşuyormuş gibi bir kullanım var ne yazık ki ve bunu değiştirmek de elimizde.

4-‘’ Erkektir yapar.’’ : Ataerkil toplumlarda nedense erkekten sorulmuyor pek iffet ve namus öğeleri, halbuki namus da iffet de ortaktır. Erkek neden yapınca normal olsun?
5-Erkek dediğin ailesine bakar : Bir ailenin bakılması ve geçim konusunda sadece erkek mi sorumludur? Hayır…
6-Erkek dediğin bunu söylemez/giymez/yemez : Eskiden erkekler kırmızı yahut pembe tonları giyemezdi, şimdi daha esnek aslında bakış açıları ama yine de bu tavır var, bazı şeyleri erkeklerin giyemediği, yiyemediği hatta söyleyemediğini iddia eden bir kesim var ve bu çok yanlış.
7-‘’ Karı gibi …’’ : Karı gibi yürüme, karı gibi konuşma… Çok kaba olan erkeğe yönelik cinsiyetçi söylemlerdendir bunlar da.
8-Kalıbının adamı ol : Adam olmak nasıl bir tabirse, onu da kalıba bağlayıp böyle bir aşağılama yöntemi ‘’ geliştirmişler ‘’ zamanla…

9-İnsanoğlu : Bu herkesin kullandığı bir kullanım aslında. Ama buradan şu sonuç mu çıkıyor : İnsan soyu sadece insandan geliyor? Hz Havva anamız olmasaydı, soy devam etmezdi elbette…

10-Erkeklik öldü mü? : Bazı gergin durumlarda erkeğe gaz verme amaçlı yapılan saçma bir ayrımcılıktır bu da…
11-Adamın dibi : Son dönemde o kadar sık duyuyorum ki artık bu lafı. Adamlık nedir, mertebeleri mi vardır? Çok üzücü bir tabir.
12-Erkekler ağlamaz : Komik de bir söylem aslında, hangi toplum olursa olsun erkekleri ağlamaktan utandıran ve duygularını belli edememeye iten bir söylemdir aynı zamanda da.
13-Sakalım yok ki lafım geçsin : Buradaki mana, ancak sakal uzatan erkeklerin lafının geçtiğidir. Çocuk yaşta alim seviyesinde olup kendinden 10-15 yaş büyüklere ders veren nadir örnekler de var dünyada.
14-Adamakıllı : Güzel, tam ve iyi bir işin ancak erkekten çıkabileceğini savunur bu sözün sahipleri.
15-Adamına düşmek : Bir iş yaparken karşımızdaki erkekten tutun da, evlenilen erkeğe değin, ‘’ adamlığın ‘’ seviyesine mertebe veriyorlar nasılsa…
16-Devlet adamı : Artık bence görüyoruz kadınları da mecliste sık sık…
17-Halk adamı : Halk için görev yapabilen bir tek erkekler midir?
18-Adam etmek : Birini düzeltmek, birine yol göstermek muhakkak erkek için de kadın için de olabilir.
19-Baba parası : Gelir ve paranın sahibi erkek kadar kadındır da.
20-Yumuşak : Eşcinsel erkeklere kullanılan iğrenç tabirdir.
Kadınları hedef alan cinsiyetçi söylemler :
21-Kadın kısmısı : Söylerken komik olan ama kadınları bir aciz grup, bir aşağılamaya layık kesim olarak görmektedir bu söylem.

22-Kız başına : Bu çok yaygındır toplumda, kız başına bir işe kalkışamayacağını belli eder, bunu duyan herhangi bir kız iyi şeyler hissedebilir mi?
23-Kız almak/vermek : Evlilik müessesesinde bir kıza talip olmayı yahut bir kızla evlenmeyi bu şekilde tek yönlü bir mal alışverişine bağlayan sözdür kendileri.

24-Kızlık soyadı : Nereden bakarsak bakalım, hiç hoş duygular uyandırmıyor maalesef bu ifade de.

25-Kız oğlan kız : Sanıyorum ki özel yaşam hakkında birileri bir zaman bu tabiri kılıfına uydurmak için böylesine kötü bir kullanım üretmişler. Anlamını biliyorsunuz…
26-Kız gibi yürümek/gülmek/giymek : Fıtri olarak erkek ve kız farklıdır, bu şekilde bir ayırıma ne gerek var? Bunu duyan bir kız yürüyüşünü yahut giyimini sorgulayabilir üzülerek.
27-At gibi kadın : Bunu söyleyenlerin anne yahut eşlerine bu lafzı söyleseler dünya savaşı çıkar ama kendileri bu şekilde bir cinsiyetçilik yapabiliyor, hem de taciz boyutunda.
28-Kızlar bunu yapmaz : Bir şeyin yapılması bir cinsiyete ait olabilir mi?
29-Kız gibi yapma : Kızlar bir şey kötü mü yapıyor da yaftalıyoruz?
30-Elinin hamuru : Mutfak kadına aitmiş gibi sanki…

Peki cinsiyetçi atasözü ve deyimler var mıdır?
Her dilde kadına karşı söylene söylene yerleşmiş, az veya çok sayıda deyiş bulunabilir. Türkçe' deki bazı deyişler şöyledir:
''Karı gibi gülmek, ağlamak, kırıtmak'';
''Kızını dövmeyen dizini döver'';
''Kızın mı var, derdin var'';
''Oğlan doğuran övünsün, kız doğuran dövünsün'';
''Eksik etek'';
''Kaşık düşmanı'';
''Kız başına/ Kadın başına (bir işi yapmaya kalkmak, bir yere gitmek)'';
''Hanım hanımcık (otur, sus)'' vb.
''İzmir'in havasıyla kızına güven olmaz.'';
''Ev alacaksan tuğladan, kız alacaksan Muğla'dan.''
Erkeklere yönelik olanlar ise :
Erkek sözü vermek'';
''Erkekçe konuşmak'';
''Erkekliğe sığmamak'';
''Erkekliğine yedirememek'';
''Erkeklik öldü mü?'';
''Erkeklik bende kalsın'' vb.
Bu mühim konuya bir nebze de olsa katkım oldu ise ve bilinmeyen birkaç noktaya temas ettisem ne mutlu bana, daha adil, daha olması gerektiği gibi bir dünya dileğiyle ^^
Biraz araştırıp biraz da düşündüm ve bunlar çıktı. Yazarken sinirden yüzüme kan fışkırdı, maruz kalanları okurken düşünemiyorum. İnsanların birbirine bu ettiğini hayvanlar da birbirine yapıyor. İnsanın üstün dediğiniz şeyi nedir peki?
Elinin hamuruyla erkek işine karışma.
O gün ne giymiştin?
Karım değil misin? Kır dizini, otur evinde.
Kızım misafirlere servis yap.
Bebek ağlıyor dedi kocası.. Onu dölleyen o değilmiş gibi.
Kızım abine sofrayı hazırla. (Eli ayağı tutmuyorsa ayrı tabi)
Onu giyemezsin. (Evlenince kadının bedenini tapulamış mı oldun?)
Bize laf getirme.
Aptal sarışın.
Yemek hala hazır değil mi?
Şimdi bir şey derdim de neyse kızsın...
Saçı uzun, aklı kısa.
Kadın dediğin böyle mi oturur/giyinir/konuşur.
Bu laflar ağzına hiç yakışıyor mu?
Biz sana güveniyoruz, çevreye güvenmiyoruz.
Kadınlar çiçektir.Kadın dediğin kocasına hizmet eder.
Sözünün eri
Kadın kısmı
Kadın dediğin..
Kız almak/vermek/kaçırmak (Erkek nerede bu senaryolarda?)
İnsanoğlu
Bilim adamı
Kız başına
Erkek dediğin askerde adam olur.
Ailene bakmak senin görevin.
Adam ol biraz.
Karı kılıklı
Erkek dediğin böyle mi oturur/giyinir/konuşur.
Cak cuk karı gibi sakız çiğniyor.
Kılıbık herif
Karı gibi ağlamak/sızlanmak.
Evin direğiKalıbının adamı ol. (Adam: Birinin yararlandığı, kullandığı kimse)
Al atın iyisini yiyeceği bir yem, al avradın iyisini giyeceği bir don.
Kız evi, naz evi.
Kız çocuğu ya er koynunda, ya yer koynunda.
Kız evde olsa da elden sayılır.
Kız girdi on üçüne, ya erdedir ya yerde.
Oğlanı her karı doğurmaz, er karı doğurur. (ama çocuğun cinsiyetini sperm belirler.)
Kızın var mı, derdin var.
Kızını dövmeyen, dizini döver.
Kızı kıza koşarsan *, oğlanı oğlana koşarsan deyyus olur.
Beş kız bir oğlanın yerini tutar mı?
Oğlansız evde duman tüter mi?
Yazılacak çok şey var bunlar dışında ama bünyem kaldırmadı daha fazlasını.
Cinsiyetçiliği aşağılayarak düşüncenizi manipüle eden erkekleri ve feministliği totosundan anladığı için bu kavramı kirleten kadınlara sessiz kalmayın lütfen 🙏🏻
Hepinize sağlıklı bir ömür dilerim 💛
Sondaki tweet linki çıkmamış.
“Kocam İsterse Çalışabilir”: Kadınlara Söylenen Cinsiyetçi Cümleleri Erkeklere Uyarlayan Akım
Mide bulandıran bir yazı yazmışsın tebrikler. Öyle nefret dolu bir yazı yazmışsın ki cinsiyetleri tam olarak 2 ye bölmüşsün. Sen bu nefretle fazla yaşamazsın. Ve aşırı derecede takıntılı ve iticisiniz feministler olarak. Siz bir selam almayı dahi hak etmiyorsunuz erkeklerden. Anca kılıbık beta erkeklerle takılırsın sen. :))
Cevap
94Cevap
"kız başına" cinsiyetçi bir söylem değildir. "kız başına gitme, kız başına yapma" deniyorsa, burada korumacılık ve değer devreye giriyor. misal bir kıza "kız başına gitme" deniyorsa, sebebi çok fazla tacizci, kapkaççı, sapık vs erkekler olduğu için, kızsın, yalnız başına, tek başına güvende değilsin, anlamına geliyor. neden "erkek başına" denmiyor, çünkü tacizcisi hırsızı, balicisi, gecenin esirleri erkekler. gece vakti "kız başına" dışarıda olanı hiç görmedim. eğer çoğunlukla kızlar tacizci, sapık, kapkaççı, balici olarak sokaklarda olsalardı, o vakit "erkek başına" denebilirdi. "kız başına"yı cinsiyetçilik veya hakaret olarak görenlerin zihniyetine üzülüyorum. bunlar bir tabir, bir ifade etme biçimi. kız kelimesi olmasa insanlar yalnız bir kız olduğunu ve tehlikeli bir şey yapmak üzere olduğunu nasıl anlatacaklardı? "etraf serseri kaynıyor tek başına = kız başına güvende değilsin. tek fark "kız" kelimesi. bunu da cinsiyetçilik olarak görmezsiniz artık. insanların takıldıkları şeye bakın. aynı zamanda kadın erkek eşitliğini savunmuyorum, erkek veya kadın üstündür de demiyorum. ne eşitiz, ne de üstünüz. örneğin iki kişiyi kıyasladığınızda ikisinin eşit olma ihtimali olabilir mi? bir taraf bir konuda üstünse, diğer taraf da başka konuda üstündür. ama bu bir tarafı daha üstün ya da daha yenik yapar mı? zihnen, kalben, ruhen, ve prensipler olarak eşit değiliz. güç olarak da eşit değiliz, bir kadın bir erkekten güçlü de olabilir, bir erkek bir kadından güçlü de olabilir. kadın erkek eşitliğini ve cinsiyetçiliği savunurken kendileri cinsiyetçilik yapıyorlar farkında değiller. kadınlar bile kendi aralarında denk ve eşit değiller, nasıl erkeklerin sizden bir farkı olmayabilir? ikimizde insanız etten kemikteniz palavrasını bir bırakın da, şu gerçeği kabullenin. aynı haklara sahip olabiliriz, bu adalettir. ama eşit değiliz. siz "kız başına" kelimesini eleştirip cinsiyetçiliği reddederken, kadınlara yapılan cinsiyetçiliği eleştiriyorsunuz, bu da bir cinsiyetçiliktir. cinsiyetçilik hakkında sevmediğim tek bir şey var, o da; "sen kadınsın yapamazsın" "sen erkeksin anlamazsın". cinsiyetine göre insanların neyi yapamayıp yapabileceklerini belirlemek aklı olan bir insanın yapabileceği bir şey değil. erkeğin yapamadığını kız yapabilir, kızın anlamadığını erkek anlayabilir. aynı zamanda "bayan değil kadın" diye ağlayanlara da çok üzülüyorum. tdk'da bulunan sizi ifade etmek için kullanılan 2 ayrı kelime sadece, neyine alınıyorsunuz? kraliçe misiniz de bayan diyemiyoruz size? tabi kız'ı ve kadın'ı bekaretine göre belirleyenlere de ayrı gıcık oluyorum. hymen zarının durumuna göre niye kelime seçiyorsunuz? hamile de olsam bana kız de, ne fark eder sanki? bu ülkenin kadınlarına da erkeklerine de topluca bir format atılması lazım.
Cinsiyetçilik; herhangi bir cinsiyeti diğerinden üstün tutmaktır.
Türkçedeki bazı cinsiyetçi söylemler şunlardır;

Cinsiyetçi atasözlerine bazı örnekler şunlardır;


Günlük hayatta sıkça duyduğum:
Bir kadının en güzel kariyeri annelliktir. (En sevmediğim)
Elinin hamuruyla erkek işine karışma.
Kadınlar çiçektir.
Karı gibi gülmek/konuşmak/kıvırmak.
Kadın dediğin küfür etmez.
Kadın dediğin herkesin içinde kahkaha atmaz.
Kadınlar çok duygusal oluyorlar bu yüzden doğru kararlar veremiyorlar.
"Kalk kızım abine bir çay koy."
Kadın dışarıda dondurma yemez.
Kadın dediğin susmasını bilir.
Kadının maaşı erkekten fazla olmaz.
Siz de kızınıza sahip çıksaydınız!
Atasözleri:
Kızını dövmeyen dizini döver.
Kızın mı var derdin var.
Erkek doğuran övünsün, kız doğuran dövünsün.
Dişi köpek kuyruk sallamazsa erkek köpek peşinden koşmaz.
Anasına bak, kızını al.
Anasının kızı (Kötü özelliklerde kullanılır.)
Babasının oğlu (İyi özelliklerde kullanılır.)
Erkek vefakar, kız cefakar.
Kadın kocasını vezir de eder rezil de ?
Hiç kusura bakmayın ben derim.
Erkek olduğum halde gece yürürken bir araba yanaşsa, 3 4 adam beni arabaya almaya kalksa ben bile karşı koyamam sen “Kadın başına” neye güvenerek böyle rahatsın derim.
İnsanlar bu kadar şuursuzlaşmışken, ülke böyle yozlaşmış, insanlar bu kadar sapıtmışken, En çok Türkiyede var olan yazılı olmayan kurallar (Kadın ve çocuklar kutsaldır vb.) bile bu günlerde yok sayılıyorken “Kadın başına” nasıl bu kadar sorumsuz hareket edebiliyorsun “kimse bana bir şey yapamaz” diyebiliyorsun? derim.
Hepimiz 1 kurşunluk insan bedenine sahipken, ölümlü bir dünyada yaşarken, ruhun bedenden çekilmesinin 1001 türlü yolu varken biz erkek halimizle bile yeri geliyor kendimizi koruyamıyoruz, siz “Kadın başınıza” neyinize güveniyorsunuz? derim.
”Bana bir şey olmaz, fazla kasıyorsunuz, fazla sıkıyorsunuz” gibi laflar eden her kadına derim.
onun dışında Kadın kutsaldır. Bana göre erkekten daha kutsaldır. Uzun uzun anlatmaya gerek bile yok. Özetle bizim gibi diğer canlılarında yavrularını dişiler dünyaya getiriyor. Böyle kutsal bir güce böyle kutsal bir yaratılışa nasıl hürmet etmeyiz. Kadın dünyadaki en güzel varlıktır. Kadın kokusu cennetin pasaportudur. Erkek kabadır ama kadın narindir. Severken çiçeği sever gibi korka korka sevilmelidir. Türk toplumunun özü Kadınlarını böyle titreye titreye sevmek, baş üstüne tutmaktan geçer. Kadınlarını böylesine özel gören bir milletinde “Kadın halinle” demesinden doğal bir şey yoktur.
özünü kaybetmeyen tüm Türklere selam olsun…
Sen kızsın otur oturduğun yerde, saçı uzun aklı kısa, kadın milletine yüz vermeyeceksin, kadının sırtından dayağı karnından sipayi eksik etmeyeceksin diyenlerle, yine kadınların erkeklere yönelik farkında bile olmadan kendi kendilerini asagiladiklari kari gibisin, dul avrat gibisin, karı gibi sakız çiğniyorsun, ağlama karı gibi, söylemlerde bulunanlar...
1888 de balkan harbinde Edirne de yanık kışla da ve 1. Dünya savaşında Kafkas cephesinde savaşan KARA FATMA ninemizi, kurtuluş savaşında birçok kadını organize edip, kazak çorap fanila ördürüp cepheye gönderen ŞERİFE BACI ninemizi ve NENE HATUN gibi, bu vatana adını altın harflerle yazdırmış bu ninelerimizi bilmezler. Ne şimdiki erkeklerde bu kadınların savaştığı cephelerde savaşacak yürek, ne de şimdiki kızlarda bu kadınların yaptığı gibi çorap kazak örüp cepheye gönderecek popo var. Kimse kusura bakmasın. Çilesiz dönemde yaşayıp, laf ebeliği yapmak kolay. Cehaletin en büyük simgesidir bu sorunun konusu. İyi akşamlar. Saygılar sevgiler 🌹
1. Dürüst ve kararlı olmayı erkeklere özgü zannedenlerin kullandığı:
Sözünün eri
2. Bilimi sadece erkeklerin yapabileceğini kast eden:
Bilim adamı
3. Kadınların dürüst olamayacağı belirten:
Erkek sözü
4. Kadınların yapamayacakları şeyleri söylemeden önce kullanılan:
Kadın kısmısı
5. Kadın olarak tek başına olmaman gerektiğini iddia eden:
Kız başına
6. Evlenmeyi sadece kızların alınıp/verildiği bir anlaşma sanan:
Kız almak / vermek
7. İnsanlığın sadece erkeklerin soyuyla aktarıldığını kast eden:
İnsanoğlu
8. Evlilikte erkeğin hiçbir emeğinin olmadığını düşündüren:
Yuvayı dişi kuş yapar
9. Erkek olmayı kutsallaştıran:
Erkeklik öldü mü?
10. Haysiyeti erkeğe has bir özellik zanneden:
Adamın dibi
11. Erkeklerin davranışlarını ön yargılarla kısıtlayan:
Kalıbının adamı olmak
12. Kadın gibi hassas olmayı kötüleyen, hassaslığı kadınlara havale eden:
Karı kılıklı
13. Kadınları, binek hayvanı benzetmesiyle cinsel anlamda taciz eden:
At gibi kadın
14."Kız başına"nın evli kadınlar için kullanımı
Kadın başına
15. Üzüntü gibi duyguların sadece kadınlara ait olduğunu sanan:
Karı gibi ağlamak
Bu kadar:)
Diyecek çok şey var hangisinden başlayım ki?
Karı gibi ağlama derler.
Kadın dediğin şöyle olur böyle olur derler.
Gecenin bu saatinde bir kızın işi olmaz derler
Kızını dövmeyen dizini döver derler
Kadın dediğin bacak bacak üstüne atmaz sigara içmez giydiği kıyafette dikkat eder argo kelimesi konuşmaz derler
Evi dışı kuş yapar derler
Namus diyince kadın akla gelir nedense erkek ya istediğini yapar büyünce ne canlar yapar derler
Kır dizini otur derler
Sesli gülemez derler
Mini etek giydin diye veya kırmızı ruj sürdün diye taciz edilmeyi hak ettin derler derler de derler yani
Kadın olmak gerçekten zor bir bir yolunu bulurlar kadını suçlarlar
Dedi ve kadınlar gününden bahsetti. Cinsiyetçilik yok, ama kadınlar günü var, öyle mi? Tr kadınları kadar ayranım dökülmesin hem arkam, hem önüm zikilmesin modun da takılan başka bir canlı daha yok. Kendileri her şeyi deyip, yapabilir. Ama başka hiç kimse onlara en ufak, kıl tanesi kadar küçük bir haksızlık yapamaz. Her yıl aynı hikaye AK. Yok erkekler şöyle, yok erkekler böyle diye rutubetten nem kapıyorsunuz. Boşuna FEMİNAZİ demiyoruz. Hayatında kendinden başka kimsesi olmayan, hayatsız insanlarsınız hepiniz. Kendini üstün ırk sanan akıl almaz bir beyine sahipsiniz.
Bu arada, normal kadınlara bir sözüm yok. Bu hayatsız feminazilerin taktiğidir o. Konuyu alakasız bir şekilde bütün kadınların üzerine çekip, kadınların hepsini hedefteki kişiye saldırtmaktır.
Bu yazımda kadınlar için kullanılan bazı cinsiyetçi söylemleri sıraladım.
Maalesef sürekli duyduğumuz cümleler bunlar. Örnek vermek gerekirse;




Aslında ataerkil ve anaerkil öğretileri benimsemiş insan söylemleri bunlar. Anaerkil ne alaka diyeceksiniz şimdi açıklayacağım hiçbir davranış ve duygunun cinsiyeti yoktur güç sadece erkeğe bahşedilmiş olsaydı yüzyıllar öncesinde Amazon kadınları diye bir gerçek olmazdı o zamanlarda erkekler toplumda asagı görünürmüş kadınlar savaşır ve erkekleri sadece üreme smacıyla kullanırlarmış yani yıllar öncesine adayandan şeyler bunlar... insanlık olarak kadın / erkek / eşcinsel bir çok söyleme maruz kalıyoruz.
bir erkek sana güç uygulasa ve yerinden kalkamasan yine de amazon kadınları diyip durur muydun? 😂
Maalesef erkek milleti de toplum dayatması da olsun hep kadınlara bir fren yaptırmak zorunda bırakılıyorlar
Bu ülkede milyonlarca kadın vardır hiç birisi kendi rızası ile evlenmemiştir hep bi dayatma hep bi zorlama
Hep te derler ki biz seni düşünüyoruz
Elinin hamuruyla erkek işine karışma
Erkektir yapar nolmuş
Ben bu dayatmaları hiç sevmiyorum zira kadınlar olmasa bu dünyada erkek kalmaz zaten
Düşünün ki Allah kadına ne kadar çok değer veriyor
Cennet annelerin ayakları altındadır
Bir anneye 3 hak babaya 1 hak veriyor sevgi konusunda ve bi çok konuda peki biz kul olarak ne haddimize onlara dayatma yapıyoruz biraz derinden bakmak lazım
Erkek ile kadın hem fiziksel hem de fırtatları gereği farklıdır. Kadın ile erkeğin bazı özellikleri farklıdır. Kadın duygusal açıdan zayıf ve hassastır. Erkek ise biraz daha güçlü ve baskındır. Bu farklı üzellikler zamanla hayatımıza sireyet edip deyimler ve atasözlerine bile konu olmuştur. Zamanla saygıyı, nezaketi ve edebi bırakıp yozlaşamaya doğru giden gençliğin önce akıllarına sonra da dillerine dolanan nahoş cümleler ortaya çıkmıştır. Erkeklere "kız gibi topa vurma ve kız gibi ağlama!" kızlara ise "adam ol!" gibi kalıplaşmış deyimler ortaya çıktı.
Yalnız bu söylemler cinsiyetlikle bir alakası yok tamamen saygısızlık ve düzgün konuşmamakla alakalıdır. Zaten dünyada iki farklı cinsiyet var. Erkek ve Kadın.
Kadın narin ve hassas, erkek ise fizikten biraz da güçlü ve ataerkildir.
Gürüşümden şu anlam çıkarılsın lütfen.
İnsan, her yerde insandır yer yüzünün en değerli varlığıdır. Kadın erkek her zaman adaletin önünde eşittirler.
Cinsiyetçilik kişilerin duygu, düşünce, davranış hatta karakterin sadece cinsiyetine göre olabileceği cahil bir düşünce türüdür. En ele alınır deyim ''erkekler ağlamaz" en aşağılayıcı terimse "kız gibi" terimidir. Toplumumuzda çok fazla ve daha çocuk yaşlarda her iki cinse de aşılanan bir düşünce türüdür. Ve bu düşüncenin ana fikri kızları aşağılama erkekleri yüceltme olarak karşımıza çıkar. Bir kızı yüceltirken erkek gibi, bir erkeği aşağılarkense kız gibi benzetmeleri ile cinsiyetçiliği neredeyse ırkçılığa dönüştürürüz. Son zamanlarda karşıma çıkan örneği ise sevgilim ile konuştuğumuz her konunun sonucunda duyduğum ben erkeğim ve sen kızsın kalıpları oldu. Ülkemizde özellikle ataerkili benimsemiş birisi ile muhattapsanız bunları duymaya zorunlu olduğunuzu söyleyebilirim. Sonuç olaraksa erkek ne yapsa erkektir. Kız ne yapsa edepsizdir.
"Bir kadınla bu şekilde konuşamazsın", "savaşta kadınlar ve çocuklar zarar görüyor", "nafaka kadının en doğal hakkıdır", "sen yapacaksın tabi, erkek olan sensin".
Bunlar rastladığım en cinsiyetçi, en aşağılık sözler.
Doğrusu şöyle olmalıydı.
"Hiç kimseyle bu şekilde konuşamazsın", "savaşta masum insanlar zarar görüyor", "boşanan taraflar eşittir, nafaka sadece reşit olmamış çocuğa verilmelidir", "ne gerekiyorsa birlikte yaparız".
Gibi saçma sapan sözler.
Sadece kadınlar açısından ele almış ve erkekleri de gömmeyi unutmamışsın. Nefret ve cinsiyetçilik fışkırıyorsun.
Kadın annedir, kadın sevgidir, kadın kucaktır.
Kadın ocaktır, kadın insanlığın beşiğidir.
Hiç bir şekilde erkeğin kadına, kadının da erkeğe üstünlüğü yoktur.
Kadın yok ise erkek, erkek yok ise kadın yoktur.
Cinsiyetçilik yapan bir insan gerçekleri idrak edemeyecek kadar körelmiş bir beyine sahiptir, asla kadının erkekten eksik olduğu söylenemez.
Kadın erkeği, erkek de kadını tamamlamak için yaratılmıştır.
Veya kesinlikle cahil ve geri kafalıdır.
Aynen öyle.
Kızını dövmeyen dizini döver.. Elinin hamuruyla erkek işine karışma. Her zaman eşitlik olmalı biz istersek futbolda oynarız, otobüs vs de süreriz. Maalesef bazı geri kafalı kişiler bu ve nicelerini sadece erkeklere özgü sanıyor. Toplumsal olarak eşitlik konusunda seminerler verilse keşke.
Erkeklerin ne yazık ki; "Açık giyinmiş zaten yer arıyordu" ya da "Kız başına geç vakitte dolaşmasaydı" cümleleri çok ırkçı ve iğrenç.
Kadınlar da; "Bütün erkekler hep aynısınız", "Erkek dediğin kadına sahip çıkar" gibi söylemleri çok sarf ediyor ne yazık ki...
Irkçı değil de cinsiyetçi olacaktı ama olsun kaçabiliyor gözden. Doğru demişsiniz, bunlar çok söylenen sözler maalesef.
Bayan kuaförü
Bayan tuvaleti
Bayan doktor
Bayan kıyafeti...
Erkeğe dolu dolu erkek denildiği yerde kadına kadın denilmesinin kabalık olduğunu düşünmek kadar komik ve bilgisiz insanlar olduğu sürece ve erkek adamın erkek çocuğu olur demeye devam eden bir baba olduğu sürece kadın hep hor görülen ve salonun köşesindeki vazo muamelesi görmeye devam eder hayvanlar aleminde bile dışı olan daha üstün tutulur daha çalışkan daha üretken daha zeki kabul edilirken insanlar aleminde bunu hala benimseyemedik umarım ruhlar aleminde bu böyle değildir ha bu arada zeki insanlar yok mu tabiki var egemenlik kayıtsız şartsız milletindir demişler mesela Egemenlik kayıtsız şartsız erkegindir veya kadınındır dememişler
Şimdi burada bu soruda 2 açıklama olabilir ya koruyucu biridir korumak istiyor dur dışarıdaki pisliğe karşı ya da ben yaparım erkeğim sen yapamazsın kadınsın ilki anlıyorum çünkü başına bişey gelmesinden çok korkabilir bı erkek zaten o yüzden genelde baş edemezlerse ilişkiyi bitirirler 2. Düşünce yapısı pardon düşünce dedim hayvanlık ne garip aynı soru biri cennet biri cehennem
"Adam" kelimesi aslında erkekler için kullanılan bir kelime değildir. Özünde "ademoğlu, insan, kişi" anlamına gelir. O yüzden "adam ol" lafının anlamının esasında "insan ol " anlamında söylendiğini ama günümüze kadar anlam aşınmasına uğradığından dolayı cinsiyetçi bir söylem olarak görüldüğünü düşünüyorum.
Adem (erkek) oğlu (erkek) nasil cinsiyetci degil? Ogul aslinda evlat demek diyeceksin belki de ama koken olarak eril yine. Adam gayet de insanin erkegi demek. Insan olarak genellenmesi kadinlarin pek insandan sayilmamasindan yine. Adam=insan gibi.
Kız ve erkek hak olarak eşittir ancak yaradılış olarak farklı özelikleri var bu konuda yarışmak için değil birleşmek için farklı özelliklere sahibiz ve farklı olmak güzeldir evet kadın narin olduğu için erkek onun üzerine koruyucudur bunda garip ve aşağılanacak bi durum yok artık şu kışkırtmalardan vazgeçseniz keşke..
En iyi en doğru paylaşım olmuş tam yerinde tebrik ederim görüş sahibini 👏👏🌹
Teşekkür ediyorum arkadaşlar hepimiz Kardeşiz ve olduğumuz gibi güzeliz 💕
+1 milyon
Fark ettiniz mi bilmiyorum ama hep kadınlara analara bilmem nerene koyiyim karı gibi yapma şöyle giyin çocuk bak pazara git şunu yıka bunu ütüle kadın dediğin erkeğini doyurur erkektir yapar bı erkek bile doguramadin bu ne ya sıraya girerken bile erkeğe öncelik verildiğini gördüm dünya ne hal aliyo gece takılır arkadaşıyla içer kahveye gider bekçilik yapan çocuklarına vardır onu bekleyeni ama o erkek çalışır ben ise gideyim siz kalanını yapın zaten bu zaman da ikisi de çalışıyor yetmiyor ama yine de kadının yükü fazla ne olsa ananı bacını ben hiç duymadım babanı abini diye küfürler ne bu kadınları aşağılama hor görme
Eline verilen işi ben bunu yapamam ben Kızım kadınım bayanım diyorsa bir canlı cinsiyetçiliğin dibini bulmuştur. Bir canlının cinsiyeti nedeniyle ben fazla iş yapmak zorunda kalıyorsam ve eşit iş eşit ücret teranesi ile ben aynı ücreti alıyorsam bu cinsiyetçiliğin dik alasıdır... bir canlı cinsiyetini bedenini öne sürüp ben yapamam diyorsa cinsiyetçidir!!!
Bence "kadına şiddete hayır" denilmesi de cinsiyetçi bir söylem dir. Şiddet siddettir kadını erkeği olmaz bunun. Bunu söylerken erkege yapılsa da sıkıntı yok gibi bir algı oluşuyor. Kız çocukları okusun haydi kızlar okula bunlar da cinsiyetçi söylemler. Erkek çocuklar okumasada olur gibi oluyor. Daha birçok cinsiyetçi söylem eylem sayabilirim benim görüşüme göre eşitlik adı altında erkekler geri plana atılıyor çoğu söylem ve eylemde.
haklısın kadına şiddet denince öyle bir algı oluşuyor. ama istatiksel olarak bakıldığında erkeğe de kadına da en çok şiddet uygulayanlar erkekler. burada bir sorun vardır, veya ülkedeki kadınların çoğu gece yolda yürürken canını pamuk ipliğine bağlı hissediyorsa, kadınlar her hafta onar yirmişer erkek şiddetinden ölüyorsa burada haklı olarak ayrı bir başlık açılır. okuma konusunda yaptığın yoruma değinmeyeceğim bile biraz saçmalamışsın. kız çocukları önceden okutulmazdı okullarda hep erkekler vardı burada toplumu etkileyebilmek için kız çocuklarının haklarına özellikle vurgu yapılması gerekir. yıllarca kadınlar aşağılanırken, bir çok hakları sonradan edinirken, hala meclislerde, kurum toplantılarında erkeklerin görüşü daha önemli zannediliyorken, fabrikada aynı şartlarda çalışan kadın ve erkeğe farklı ücretler verilirken daha ne kadar ön planda olmak istiyorsun zafer? gururunuzu inciten nedir anlamıyorum.
@nillynymph gururumu inciten bir durum yok görüşümü fikrimi beyan ettim. Fakat düşüncelerine katılmıyorum haydi kızlar okula kiz çocuklarınızı okutun diye iyi bir şey yapmaya çalışılırken ben erkeğim okumasamda olur diye düşünen erkek çocuklar var bundan haberiniz var mı? Evet şiddet siddettir on kadın siddete uğramış ta iki erkek siddete uğramış diyerek kadınla erkeği bu noktada bile ayiriyorsunuz farkında olmadan. Öyle bir dünya yok şiddetin cezası kadinada erkegede aynı ölçüde olmalı ve şiddet denildiğinde erkeğide kadınıda kapsamalıdır. Şimdi ben mi ayrım yapmış oluyorum yoksa senin savundugun zihniyet mi? Fabrikada aynı şartlarda çalışmaktan bahsediyorsun alakası yok en ağır işlerde her zaman erkekler çalışıyor bunuda nereden çıkardın anlamış değilim doğrusu. Mesela kasiyerlik yapan erkek yine kasiyerlik yapan kadından daha fazla maaş mı alıyor böyle bir durum söz konusu ise haklısın. Fakat aynı işi yaparken kadın daha az maaş alıyor dediğin yerde erkekler hamallık yapipta üç kuruş fazla alıyor pis ağır tehlikeli bütün sektörlerde erkekler çalışıyor. Neden madenlerde kömür işçisi olmuyorsunuz neden inşaat işçisi olup sabahın yedisinde ayaginiza cizme giyip dize kadar çamurun içinde amelelik yapmiyorsunuz. Bunları da yapın o halde ozaman eşit olalım
dostum emin ol alsalar o işlere girecek insanlar tanıyorum. hala saçmaladığını düşünüyorum üzgünüm
@nillynymph senin düşüncen gerçeği yansıtmıyor maalesef sadece senin düşüncen bu. Ve alsalar demeyeceksiniz işinize gelen konularda erkekler yaparsa bizde yaparz diyorsunuz hâlbuki kimsenin siz yapamazsınız dedigide yok buyrun yapın tabiki şartlar herturlu eşit olsun nerde pis ağır zulüm iş varsa erkekler çalışıyor. Bak etrafında kactane yapı var bina ev okul iş merkezi avm cami yurt her ne ise hangisinde bir kadının amelelik yapmisligi var..,? Buyrun yapın eşit olalım. İşinize geldiği gibi yorumluyor ve keyfinize göre sekillendiriyorsunuz eşitliği.
sizin uğradığınız haksızlıkların sebebi de sizsiniz maalesef boşuna yorma kendini
@nillynymph hiçte kendimi yormuyorum haksızlığı bile cinsiyetçilik ayrımı yaparak dile getiriyorsun. Senin gibilerin sorunu bu işte asıl ayrımcılık yapan sizlersiniz. Haksızlık cinsiyete ayrılmaz şiddet cinsiyete ayrılmaz adil olan budur boş konuşuyorsun
ne alakası var, erkekler xy kromozomludur demenin cinsiyetçi olduğunu söylemekle aynı saçmalıkta bu söylediğin. askere kadınları almayanlar da erkekler, madenlere, ağır işlere kadınları almayıp erkekleri tercih eden de erkekler. bunun neresi yanlış? kadınlar yıllardır baskılanırken ha deyince kolları sıvayıp madenlere atılmasını beklemiyorsun herhalde. alışkanlıkları değiştirmek yüzyıllar alır. şiddet cinsiyetle ayrılmaz zaten ama istatikler yoğunluklu olarak erkeklerin şiddet uyguladığını söylüyor. kolun kopmuşken ayağındaki yaraya mı yarabandı yapıştırırsın yoksa kolunla mı ilgilenirsin? sen burada kadınların haklarının savunulmasını kıskanıyorsun sonra kalkıp ne sallasam da laf olsa diye konuşuyorsun. yüzlerce kadın sırf kadın oldukları için öldürülüyor bunun adına mizojinizm ve kadın cinayeti deniyor. sırf erkek olduğu için öldürülen erkek duymadım ben hiç. kadın şiddetinin mevzusu da, kadını sırf kadın olduğu için ona atfedilen şeyler yüzünden öldürmek. gerçekten vicdanınız mı yok yoksa zamanında hiç sevgi mi görmediniz anlamıyorum. yaşama hakları, özgürlükleri istismar edilen canlıları savunmak bu kadar zor olmamalı. içten içe beslediğin düşmanlığı haklı sebepler bulmaya çalışarak örtbas etmeye çalışma. senin gibilerle çok denk geldik. yanına yandaş bulduğunda kadınları da ezikleyen tiplerdensindir muhtemelen. empati kurma konusundaki beceriksizliğinizin suçlusu biz değiliz. sorunlarınızı kendiniz çözün.
ya da bir erkek öldürüldüğünde arkasından "o saatte ne işi varmış, ne giymiş" dendiğini de duymadım. ama ölü bir kadın üzerinden bile namus konuşuluyor bu ülkede. yemek yapmadı diye öldürülen erkek duydun mu sen? namus cinayetleri hep kadın üzerinden, kadının yaptığı her işte toplumsal bir şiddet söz konusu. sırf kadın olduğu için hem de bunlar. sırf cinsiyetinden dolayı şiddet gördüğü için buna kadın cinayeti, kadın şiddeti deniyor. erkek olduğun için baskı gördün mü sen? mesele tam olarak bu. yıllardır size neyi anlatamadık anlamıyorum. anlamak istemiyorsunuz sanki. tüm ayrımcalıkları yapıp yapıp kadınlar buna baş kaldırınca zırlamaya başlıyorsunuz. bize de hak bize de hak diye yırtınıyorsunuz. ülkede kadının aşağıda erkeğin üstte görüldüğü leş gibi bir zihniyetin olduğu ortada. neyi inkar ediyorsun? eşitlemek için altına tabure konması gereken kişi kadınlar. adalet değil eşitlik istiyoruz. erkeklerle aynı mertebede olmak için kadının yükseltilmesi gerekiyor bu ülkede. çünkü erkek zaten yüksekte görülüyor. daha ne kadar somutlaştırabilirim bilmiyorum. allah akıl fikir versin
@nillynymph kolda benim ayakta benim iki yarayida sararim sen ve senin gibilerin anlamamakta ısrar ettiğiniz konu bu işte kendin deginiyorsun herkesin kadınıda erkeğide kendine kıymetli anam bacım karım kızım da kıymetli babam erkek kardeşim oğlum amcam dayım da kıymetli. Ben şahsen hiç Bir konuda ayrım yapmam şiddet siddettir sen istediğin kadar zirvala benim gözümde kadın ya da erkek değil her cinayet her ölüm her şiddet aynı derecede vijdan meselesidir. Boş konuşma hadi oğlun olunca görürüm seni. Sevgi arsizi olan da sizlersiniz babanız tirmikla sevecek kadar cahil cuheylan ise bunu bütün erkeklere mal edemezsiniz. Kadın erkek eşittir her yerde her konudada eşit olmalı işinize geldiği gibi sekillendiriyorsunuz nokta...
Kas gücü gerektiren işlerin erkeklerin yapması taraftarıyım. Öyle olması da gerek. İlkel zamanlarda erkekler kadını koruduğu için kas oranları ve hormonları şu an kadınlara oranla daha güçlü seviyede. Çocuğu olan kadınların savaşmasına karşıyım. Kız çocukları okutulsun konusunda yaptığın yorumu gözden geçir lütfen komik görünüyor çünkü. Problem çözme becerisi, algılama, üretme zekasına sahip insanlar kadın-erkek olsun aynı kefeye koyulmalı. Nafakaya karşıyım.
@im176 düşüncelerine bakılırsa sen adil bir eşitlik ten bahsetmiyorsun. Oysa ki ben eşitlik adil olsun diyorum işinize geldiği gibi sekillendirmeyin. Kas gücü zor işleri yapsaniz sizlerdede olur fitness gibi düşün. Ayrıca bizler kas gücümüz var diye essek muamelesi görmek zorunda değiliz sizlerde müteahhit olun mühendisinden ustasına amelesine bütün bir yapıyı kadınlar inşaa etsin her dalda varız diyorsunuz fakat ezici yorucu pis işleri hep erkeklere iteliyorsunuz. Nafaka kız isteme altın yapma ev geçindirmek eşya almak faturaları ödemek bunlar erkeğin görevi değildir adil bir eşitlik istiyorsanız kendinize göre yontmayi bırakıp elinizi taşın altına sokun artık.
Kas gücü gerektiren işleri erkeklerin yapması taraftariyim diyorsun buna benzer bir söylemde biz erkekler bulunsak topa tutarsiniz bizi. Çok komik ve bencilce bir eşitlik kavraminiz var maalesef. Kadın yemek yapmak ev temizlemek gibi gibi konularda zorunda degilse erkek te kas gücünü kullanmak zorunda değildir gercekten herşeyi kendi cikarlariniza göre sekillendiriyorsunuz. Maalesef ki böyle yaparak ileride çok umursamaz menfaat çıkar ilişkileri olan evlilikler kendinden başkasını düşünmeyen yetişkinler meydana gelecek. Benim görüşüm bu yönde. Not sizlerinde ogullariniz olacak ve bu gidişatı hiç beğenmiyorum
@im176 alalım demedim ama adilce bir eşitlik istiyorsanız böyle olur dedim. Tabi ki bizler karimizi kizimizi inşaatta pislikte zor şartlarda calistirmayiz. Lakin her alanda varız bizde yaparız kadın gücü kadın bilmem nesi biraz abartılıyor bence. Zaten hepimiz insanız kadını erkeği yok. Konu buraya nereden geldi benim yorumuma yorum yapmışsın bende düşüncelerimi paylaştım. Her yerde her zaman savundugum düşünceler bunlar. Asıl ayrım yapan cinsiyetçilik yapan sürekli kadın vurgusu yapanlardir. Şiddetin bile cinsiyet ayrımını yapıyorsunuz şiddete hayır desek kadını kapsamiyor mu yani çok saçma sanki kadın insan üstü ya da aciz gibi
Eşitlik siz çocuklarınıza annesi kadar değer verdiğinizde başlayacak. Devir zeka devri. Sen tutup da testosu olmayan kadını VÜCUT gücüyle eleştirirsen kafana kafana vururlar. Erkek zorla inşaatta çalışmıyor. Erkeğin inşaatta çalışabilecek gücü olması onlar için avantaj. İşte bu yüzden kadın okusun deniyor. Kız çocukları okusun söylemine bu yorumu yapan birine daha fazla anlatılamaz. Erkekler geri plana atiliyormus. Tamam.
@im176 Bizim çocuklarımıza ya da eslerimize değer vermedigimizi ya da verdiğimiz değerin ölçüsünü sen mi belirleyeceksin. Kadına özgü kadının yapabileceği işler konusunda kadın bunu yapmak zorunda değil erkeklerde yapmalı diyorsanız erkekte hiçbir şeyi yapmak zorunda değildir sizlerde yapmalısınız. Okuma konusuna gelince sen oğlunu okutmak zorunda değilsin kızını okut sadece. Bizler kız erkek ayrımı yapmıyoruz çocuk çocuktur ve cinsiyet ayrımı yapmaksızın hepsinin okuması gerekir. Asıl ayrımı yapanlar sizlersiniz en başta yaptığım yoruma bakarsan zaten anlayabilirdin ne demek istediğimi okadar kapasiten vardr diye umut ediyorum. Artı kafama kafama da kimse vuramaz. Düşüncelerimi herzaman heryerde dile getiriyor ve doğru olmadığını savunanlar bile hak veriyorlar. Eşitlik adı altında giren hep erkeğe giriyor maalesef sizler önce birey olun eşit şartlarda yaşayın daha sonra konuşun.
Kanka, yıllardır zaten erkek çocukları okutuluyordu. Slogan olarak "KIZ ÇOCUKLARI*DA* okutulsun" yazmak mantıklı mı? Kızların bu zamana kadar okutulmadığı yerde okutulsun denmesi absürt, erkekleri geri plana atan bir şey değil. Haberlerde görüyoruz erkeklerin çoğunun ailedeki yerini. Erkekler okumasa da olur demek istemediklerini sen de biliyorsun ama kabullenmiyorsun. Kadının yapabileceği dediğin kısımdaki işler ne inşaat mı? Hahah insanlar eğitim diye bağırıyor hala erkeği okutma diyor tamam abi
@im176 eğitimin şiddetin hakkın hukukun kadını erkeği olmaz tatlım. Kadın bilmem nesi diye ayiriyorsan bikere sen adil eşit değilsindir. Aslında eşitliği savunan benim düşüncem. İnşaat olarak at gözlüğüyle bakma bir çok konuda erkekler zorluk çekiyor. Kız isteriz altın isterler düğün eşya ev geçindirmek her şey erkekten beklenir evleniriz ayriliriz kadına nafaka veririz herturlu erkek eziliyor aslında. Keşke eşit olsak emin ol eşit olsak kadınlar şu an ki ya da geçmişteki hallerini ararlar mumla
Esitsek neden erkekler kız istiyor esitsek neden erkek kıza altın yapıyor esitsek neden düğünü eşyayı erkek yapıyor esitsek neden evi erkek geçindirmek zorunda kalıyor esitsek neden bütün ağır tehlikeli pis işleri erkekler yapıyor esitsek neden bosanmalarda erkek kadına nafaka ödüyor esitsek neden insan hakları varken ekstradan kadın hakları diye bir hak varda erkek hakları yok esitsek neden kadınlar günü varda erkekler günü yok ağır tehlikeli işlerde birsuru erkek iş kazası geçirip ölüyor madenlerde inşaat tersane şantiye birsuru tehlikeli işi erkekler yapıyor. Askerlik neden yapmiyorsunuz neden hep erkekler şehit oluyor genç yaşta. Sizler lafta eşitlik istiyorsunuz icraatte ezilen hep erkekler icraat görelim eşit olalım keşke
Erkeklerin kadını mal gibi alması da eril zihniyetin ürünü bay çelişen. Arz talep meselesi, erkekler istemediği işleri yapmasınlar. Devletin erkeğin kadına nafaka ödetmesi de kadının aciz görülmesinin ürünü. Azıcık mantıkla her şeyi çözebilirsin. Erkekler günü var beyefendi arama motoruna yazarsanız tarihini görebilirsiniz. Kimse erkekleri pis işlerde çalışmaya zorlamıyor. İnsanların pis işler yapmak yerine kendilerini geliştirip mesleklere atılmaları gerektiğini düşünüyorum. Evlilikte altın takma, kız isteme saçma sapan inançların gelenekleri. Terazide toplumun gözünde kadın daha aşağıda bunu çok iyi biliyorsun. Kadın hakları işte bu yüzden var. Savaşmaya karşıyım. Erkeklerin savaşması konusunu evrimsel süreci araştırarak detaylı öğrenebilirsin. Kadın doğada savaşmaz, çocuğuna sahip çıkar. Çocuğuna sahip çıkması için vücut gücü verilmemiştir. Elbette bunlar ilkel zamanlarda oluyordu. Ailenin yerini kabileler, kabilelerin yerini ülkeler aldı. Hala savaşıyorlar. Git biraz araştır lütfen.
@im176 Bir tek sen arastiriyorsun öyle mi çok bencil ve bir o kadar da komiksin gercekten. Erkekler günü var diyosun bunu kim biliyor ilk defa senden duydum hadi var diyelim neden gündemde yok bayan adil. Kız isteme altın yapma olaylarına gelince bunlarada karşı çıkın işinize gelen konularda eşitiz işinize gelmeyen konularda sen erkeksin sen yapacaksın yapmak zorundasın sizin eşitlik anlayışınız bu olduğu sürece zaten birey olamazsınız. İnsanlar pis işlerde çalışmak zorunda değil diyorsun peki bu pis işleri kim yapacak birileri yapmak zorunda bu işleri oturduğun evin inşaat amelelik herturlu riskli pis işini erkekler yapıyorsa erkekler askere gidip vatan nöbeti tutuyorsa sizlerde eşitlik naraları ararken bunları göz önüne alıp taşın altına elinizi sokacaksiniz. Okuma iş sahibi olma konusunda da zaten diyorum ki kızlar okusun diyen zihniyet ayrımcılık yapan zihniyettir kızı erkeği yok her çocuk her birey okunmalıdır. Son olarak ta sen giderken ben geliyordum. Öyle makyaj yapıp gidilen işe can kurban erkekler ne zor şartlarda çalışıyor bi bilsen gidip bir gün çalışsan cehennemi yaşadım dersin.
Ben bu söylemlerin cinsiyetçi olduğunu düşünmüyorum. Öküz altında buzağı aramaya gerek var mı? Adam ol diyerek kimse kimsenin cinsiyetine söz söylemiyor. Kelimelerden ziyeade ifade ettiği anlamlar baz alınmalı. Kız gibi oynama gibi cümleleri baz alalım.
”Karı gibi dırdır yapma, kızını dövmeyen dizini döver, kızı serbest bırakırsan ya davulcuya kaçar ya zurnacıya” …Bir de yemek isimleri sayıcam; dilber dudağı, kadın budu köfte, hanım göbeği. Erkeklerle ilgili yemekler; imam bayıldı, hünkar beğendi… Bak dikkat edersen kadının cinsel çekiciliği olan bölgelerinin isimlerini yemeklere vermişler. Erkekler ise ya bayılıyor ya beğeniyor, hiçbir cinsel mesaj yok yemek isimlerinde zaten.
sozler siirler kitaplar bile yazılabilir bu konuda
ki yav secme secilme hakki ile bu esitligi hayal bile kurulamayan yillarda ulkesine anlatmis
birde mevcut ulke ve hukumet tavrina bakalim kadin cinayetleri ve bunlara uygulanan cezalarin zavalliligi :)
sagolsunlar cumhuriyetle yonetilirken padisah ozentiligi ile ulkenin geriledigi yillarda sozler degil yasalar ve tavirlar onemlidir.
Bence en çok adam gibi kelimesini kullanıyoruz. İşini adam gibi yap, adam gibi dur. Felan. B şeyi adam gibi yapmak en iyisini yapmak gibi de kadın gibi yapmak kötü yapmak gibi artık o anlam oldu. Bende kullanmamaya dikkat ediyorum. Çünkü sevmiyorum ama bazen konusur Ken ağızdan kaçabiliyor
Bu bir cinsiyetçilik değildir ki. Bir şey kadın gibi ya da kız gibi ya da adam gibi ya da çocuk gibi yapılabiliyor yanlış mıyım? Yanlış sam kadın çorabı erkek çorabı kadın kilodu erkek kilodu kadın kuaför erkek kuaför vs. Ne alaka bu başlığı kaldırın sayın KS!!
Haklısın ama kısmen durumdan duruma değişir bu karımısın ne ağlıyon mesala cinsiyetçi
Kız gibi yaptın.
Bir sahibin olsun.( Sanki kadınlar kpkmiş gibi)
Elinin hamuruyla.
Tabi o yıkayacak benmi kadınımSen annesin fazla gülme. Sen annesin kot pantolon giyme. Kaynanan suçluda olsa hürmet göster. Borcumuz var sonra vercez bu altınları.
Asker de soğuk hava da üşüdüğümüz de hep azar işitirdik liseli kızlar gibisiniz kollarınızı aşağıya indirmeyin devam devam... Gerçi o liseli kızlar ağar ablaydı unutmadım bir ömür geçti lise yıllarını.
Cinsiyetçilikten çok nefret ediyorum ama bu ayrımın çokça yapıldığı bir ülkede buna tahammül göstermek zorunda kalmak çok zor. İnsanların bunun iyi bir şey olmadığını anlaması lazım. Elinin hamuru ile erkek işine karışmak wtfffffffff
Bir şey sorucam bilen cevap versin, evlenirken bağlanan kırmızı kuşak namusu temsil ediyorsa neden sadece kızlara takılıyor? namus sadece kızlar da mı var, ya da evlenen bütün erkekler namus suz mu ondan mı takılmıyor onlara kdkd? bakın eşitlik böyle konular da olur ya ikisine de bağlanacak ya da ikisine de bağlanmayacaksın.
Kesinlikle katılıyorum
O gelenek hala devam ediyormu ben hiç göremiyorum. Kalmadı gibi artık tarih oldu
Namusu değil bekareti simgeliyor erkeklerde takardı çok önceden bu kırmızı kuşağı hem gelin hem damat takardı ya da damat boynuna asardı sonraları sadece kırsal kesimde ve ara mahallelerde düğünlerde erkekler takmaya başladı daha sonraları ise sadece kadınlar.
Aslında bekaret kuşağıda değil bu adı gayret kuşağıdır. Orta Asya kültürüdür bu evlilik sırasında karşılaşacakları güçlüklere hamilelik ve doğum sırasında dayanma gücü verdiğine inanılan bir kuşaktır.
Türklerin Orta asyada uyguladığı bir şaman ritüelidir. Sonrasında ise gelenek olmuş
Çoğunluk bekaret kuşağı diye biliyor yanlış bilgi
Hesabı erkek ödesin diyince cinsiyetçi olmuyosunuz
Arabası olcak 20000 maaşı olcak diyince cinsiyetçi olmuyosunuz sanki işinize geldiğinde eşitsiniz işinize gelince cinsiyetçisiniz
Çocuğu mecbur kadın yapıcak bizim genlerimizde yok bu 😂
"Erkekler ne anlar çocuk yetiştirmekten" gibi ifadeler cinsiyetçiliğe örnektir. Cinsiyetçilik en çok erkeklere yönelik oluyor. Cinsiyetçiliği sadece kadınlar açısından ele almanız dahi cinsiyetçiliktir.
Ya ben şey yapıyorum daha çok erkekler daha sağlam durmalı üzüntülere karşı diye düşünüyorum. Kadınlar daha duygusal olduğu için öyle düşünüyorum ama yanlış anlaşılmasın kadınlarda zorluklara karşı dik durabilir🤗
Birde şu var tabi kızsın kanunen kadının sözü esastır 1 kelimeyle erkeğin birini direkmen sorguya veya yargıya taşıyabiliyorsun
Tabiki şuda var kızları ne kadar kısıtlarsanız kısıtlayın kız istediğini yapar kimseninde ruhu duymaz
Soru çok güzel ve benim kırmızı çizgim diyebilirim çevremde bu konuda bana hak verebilecek kişiler de yok sürekli bunu anlatmaya çalışıyorum bana en çok dokunan kısım erkeğin namusu ile kızın namusunun eşit önem taşıdığını bazılarının anlayamaması
Aynen
Kullanmıyorum öyle kelimeler kız basına felan sacma geliyo banada cinsiyetci ayrım çok yapmak kızı erkegi yok dünya hali ortada herkesin başına her şey gelebilir o yüzden tercih ettigim kelimeler degil
Korkaklar için " Karı gibi " demeyin.
Öyle kadınlar var ki,
Yüreklerini görseniz,
Yüzünüz kızarır..
Helal kiz sana. Cok dogru dedin
Ben son zamanlarda bi kadına bayan demeye korkar oldum. Birden bire bu söze oluşan gereksiz tepkinizi anlayamıyorum
Yaşandı jgelxmm
Bay dan türediği içindir o. Ama mesela ingilizcede erkek male kadın female diye nitelendirilir ama buna tepki gösteren yoktur. İlginç...
Dilimiz nereye çeksen oraya gidiyor. Bi kadına karı desen ayıp kaçar ama Ahmetin, Mehmetin vs karısı deyince gayet normal algılanıyor halbu ki aynı kelime
Kız gibi vurmak kız gibi gülmek kız gibi ağlamak kız gibi sızlanmak... Sen kızsın, yapamazsınlara girmiyorum bile.. Kız gibi gülmek ya da kız gibi atmak erkek gibi bilmem ne yapmak diye bir şey yoktur. İnsalık tek bir türdür. Erkek de kadında insandır sadece en başında. İkisi de farklı alanlar da birbirlerinin yapamadığı pek çok şeyi yapar ama ayrı cinsiyetler de olsalar sonuçta insanız ve sürekli kız erkek karşılaştırması çok yanlış. Erkek kızdan önce insan gibi olunmalı...
Kadın başına, bilim adamı, insanoğlu, adamakıllı, adam gibi, sözünün eri, iş adamı vb. ❌❌❌
Yalnız başına, bilim insanı, insanlık, doğru düzgün, insan gibi, sözünün arkasında, iş insanı. ✅✅✅
O kadar kötü kızsın dışarı çıkma aman kızsın onu giyme bunu yapma erkek istediği gibi hayat yaşarken hiç onlara bi baskı kurulmadı cinsiyetçi anlamındada ama kızlara gelince hep kızlara bi çizgi çekildi bazen diyorum ki biz kadınların bazıları özgüvenimizin kırılmasının nedenlerinden bunlar kaynaklı olabilir
-erkek cevren olamaz.
neden? Senin kadin cevren var.
-ben erkegim sen kadinsin. Benim olabilir senin olamaz.
Erkek isterse 10 kızla evlenir bişiy olmaz. Kadın 1 kez evlenir boşanırsan dul derler. Eşitlik yoktur bazı insanların kafasında o erkektir ıstedıgı saatte çıkar. Kız başına yanlız bıyere gitme gibi sözler de bulunuyorlar sanki göbek bağımız birlikte kesildi. Ama şunu da unutmayın eşiniz size onu giyme buraya gitme onunla konuma , demeye dinen hakkı var.
bazı insan olmaya çalışanların karşı cinsteki kişiyi ezmeye çalışma durumudur (bilerek erkek demedim çünkü son zamanlarda feministlik adı altında kızlarda bazı konularda erkeklerden daha üstün olduğunu vs. kabul ettirmeye hatta bazen karşıdakini ezme durumuna gittiğine denk geldim). Kız başına bunu mu yapacaksın? Bir cinsiyetçi söylemdir. En çok bildiğimi söz de "Kızını dövmeyen dizini döver." Dilde cinsiyetçilik ise kalıplaşmış kelimelerden gelir "Bilim adamı" "Adamsın Adam".
“Bayan olduğunuz için saygımdan dolayı bir şey yapmıyorum yoksa…”
“Bayan olduğunuz için belki yardıma ihtiyacınız olur diye düşündüm.” (Bir erkekten yardım istenmediği halde.)
hatun dediginde g. t olur deyip saplak atmak
(bi cafede sandalyde otururken ,
asansorde... evdeysek mutfaga giderken yanimdan gecerken falan...)
“Ufacık yaşınla” onlar yaşlı olduğu için 20-25-30 yaş insanlara dahi ufacık yaşınla diyebiliyorlar ne yazık ki. Ayrıca kız başına kelimesine de açıklık getirmek istiyorum. Kaç tane erkeğe bedel aslan gibi kızlar var gördüm tanıdım şahit oldum. Hatta bir çok erkek onların yaşadığı yorgunluğa dayanamaz o kadar dirayetli kızlar var. Boş ve anlamsız bir yakıştırma. Gerçi yaptıkları hangi yakıştırmanın içi dolu ki…
Erkeklerin icad ettiği teknolojiler olmasaydı kadınlar halen 500 yıl önceki gibi olurdu, iş hayatına atılamazlardı bile. 😎
Kızsın sen bilgisayar oyunları oynayamazsın beceremiyorsunuz.. Sonra ağlamalar vs ühhüü kıza yenildim yav asdfthkzs :D
Kızını dövmeyen dizini döver
Erkeğin elinin kiri
Kirli elleriyle temiz kızlara dokunmak isterler ama niyeyse
Oyun oynarken kız gibi oynuyosun diyorum jakksjaalslk
"Elinin hamuruyla"
"kızını dövmeyen dizini döver"
"erkek adam ağlamaz"
"eksik etek"
Kralı Anadolu da söylenir.
Bir karış a... la Erkek işine karisma.
Birinci secmezseniz küserim.
Bence kadınlara yapılan cinsiyetçiligin hemen hemen hepsi onların yararına işlerini kolaylastiran şeyler, neden şikayet ederler anlamam
Kız gibi ağlıyorsun yaa, kız gibi ağzını yayarak konuşuyorsun, kız gibi kıvırıyorsun, kız gibi sakız çiğniyorsun, kız gibi dedikodu yapıyorsun vs...
Ee ne yani bu sözler yanlış mı?
tamam işte bu hareketleri yapan erkekleri kınama sözleri bunlar
Anladım her kız bunları yapmaz ama demek istenilen şey bunları erkek adam yapmasin ayıp şeklinde ifade edilir
Tabi kızlar da yapmamalı ama neyse
Rica ederim peki
Bunu erkekler çok yapıyor
O yapamaz ağır kaldıramaz
O kadın anlamaz siz çok anlıyosunuz çünkü
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?