Haberlerde falan görüyoruz, falancanın kuzenleri kıza tecavüz etmiş, ortak karar alaraktan kızı vurmuşlar falan, ya da ne bileyim çoğu filme bile konu olmuş (misal mutluluk filmi) neden hep bu tarz namus cinayetleri veya namussuzluk (Bir insan akrabasına nasıl tecavüz edebiliyor) neden genelde doğuda oluyor? Bir fikriniz var mı? Ben hiç istisnai bir yer göremedim mesela..
Cevabın nedir?
Cevapla
İnsanların kendilerince kültürel, toplumsal ve devlete bağlı olarak yasaları vardır, belirlenmiş kurallar vardır.
Sen lüks bir semtte oturuyorsun, arkadaşın gecekondu semtinde. Neden hepiniz lüks semtte oturuyorsunuz diye sorsa sana, seninde vereceğin cevap hepimiz zenginiz, hepimizin bilgili insanlar olduğunu düşünüyorum. Bu insanların bilgilerine, paralarına, saygılarına karşılık buradan ev alıyorum. Kısacası ev değil komşu alıyorum dersin.
Olayı bu şekilde düşün.
Onlar doğuda töre cinayetlerinin, kan davalarının ve benzeri birçok yazılı olmayan kanunların içerisinde büyüyorlar. Babadan oğula bir miras gibi geçiyor bu düşünceler onlara. İnsan nerede, ne şekilde yetişirse o şekilde büyür. O çocuklar o şekilde inanıyor, o şekilde büyüyor, o şekilde yeşiyior. Yani bu yazılı olmayan yasalara körü körüne inanıyorlar... Hatta Allahın verdiği canı alarak günah işlemeyi, devletin koyduğu yasalar karşısında ceza almayı dahi göze alıyorlar...
Bir insan sana piç der, tabi abi ben piçim. Benim ortamım kimsede yok. Olum tam fırlamayım ya diye hava atarsın. Ama başkasına piç dersen, benim anam belli babam belli, adam gibi konuş der çeker silahı vurur. İşte o insanın yetişme tarzı o şekilde, senin yetişme tarzın ise bu şekildedir. Büyüdüğün ortam, yetişme tarzın, toplumsal kurallar, çevredekilerin baskısı... Bunların hepsi birer etken.210 Yorumla- +1 yıl
Ha bu olay batıda olunca normal cinayet ama doğuda olunca cehalet oylemi? Sen doğuda öldürülen kadın sayısına bide batıda öldürülen kadın sayısına bak bakalim hangisi daha çok... ulan hergün batıda tecavüz kadın öldürme taciz her türlü pislik batıdan çıkıyor sen ne sacmaliyorsun bide çok bilgili ayağı bilimsel açıklama yapmış ya sabir yaw
- +1 yıl
Ben cehalet demedim. Orada töre var, orada inanış var. Her ilin kültürü, inanışı, yetişme tarzı var. Bunlar yazılı olmayan kanunlardır onlar için. Sen olayı işine geldiği gibi anlamak istersen ayrı. Doğuda namus cinayetini sormuş, neden daha çok doğuda oluyor demiş. Bende bunu açıklayıcı şekilde cevapladım. Şunu kabul edelim, batıda da oluyor, doğuda da oluyor, yakın batıda da oluyor, uzak douda da oluyor. Her yerde oluyor. Hatta yeryüzünde bizden başka yaşayan varsa onlarda da oluyor. Her yerde oluyor anasını satayım. Bu kadar tepki göster, sert çık. İyi bir halt yiyorsun.
Ben doğru olduğuna inandığımı yazdım, sende doğru olduğuna inandığını yaz.
Her yerde olur cinayet. Ama batıdaki adam gururuna yediremediğinden, aşık olduğundan yapıyor genelde aç oku biraz. Bilmişlik taslayan sensin. Doğudaki ise kızım parkta erkekle buluşmuş, mahallede dedikodu çıkmış diyerek namusunu temizle diye verir kafasına kurşunu. Aradaki fark bu işte. Buna cehalet değil, inanış dedim ben. Dikka et - +1 yıl
Yahu ben 30 yıldır diyarbakirliyim daha kızı parkta oturdu diye vurani görmedim sen nerden gördün onu anlamadım... Samsun'da adanada İstanbul'da evli kadınların kocalarini bir çok kişi ile aldattiklarini es geçip hiç gormedigin doğuda el ele tutustugu için öldürüldüğünü gördün oylemi? Sanirim bonzai yi fena kacirmissin kardes... burada namus cinayeti işlenir tabikide ama bildiginiz gibi değil ve cok nadir olur bu olay ki tv lerde gazetelerde hergün 10 kadının batıda öldürüldüğünü görüyoruz zaten.
- +1 yıl
Demekki anlatmak istediklerimden sadece bunu çıkarıyorsun. Azıcık kafa yorup hak vermeye çalışmak yerine kendine pay çıkarma peşindesin. Yazdıklarımı en baştan birkez daha gözden geçir. Bunu bana karşıt görüşlü biri olarak değil, normal biri olarak oku. Yalansada yine yalan de. Ama bana gelipde insanları cahil görüyorsun gibi anlamlar taşıyan kelimelerle konuşma. Bende Adanalıyım, Adanada sokak ortasında sevişenleride gördüm, Adanada kızının bir sevgilisi olduğu için sokak ortasında bıçaklayanıda... Bunları kimse inkar etmesin, edemezler... Bu olayı cinsellik gibi düşün. Türkiyede kızının biri ile cinsellik yaşadığını öğrenen babaların büyük bölümü kahrından ölür. Yurt dışında bunun alışılmış hale geldiği ülkelerde kızının hala bakire olduğundan utanan babalar var...
Bu tamamen ortamla, yetişmeyle, görüşlerle alakalı bir durum.
Sen İzmirdeki, Diyarbakırdaki, İstanbuldaki bir adamı eşit tutamazın. - +1 yıl
Ya işin içinde namussuzluk varsa elbette cezası verilmeli hayvan bile disisini kıskanırken insan nasıl kiskanmasin bu cehalet degilki.. Ayrıca son yaptığın yorum ile ilk yaptığın yorum arasındaki farka bak sonra gel bana arkadaş.. resmen tüm pislikler doğuda oluyor diye dile getirmissin... Ayrıca kocasını aldatan kadının hakkı ölümdur bu geri kafalilik değil haa sakin öyle düşünme asıl bizi medeniyetten uzaklastiran bu zihniyettir biz aman kız sevismiste nolcak dediğimiz için ahlaksız bir toplum haline geldik anliyormusun cezalar caydırıcı olmalıdır.
- +1 yıl
Yaptğım yorumların hiçbiri arasında anlam bakımından fark yok. Sadece anlatım bakımları farklı. Aynı şeyi farklı yollar izleyerek anlattım. Sadece sana olayı görmek istediğin biçimde anlattım. Sen ise kendi okumak istediğin gibi okudun hep. Sen okumak istediğin gibi okursun. Aradaki fark benim yazımım değil, senin nasıl anladığın.
Komik bir örnek vereyim. Oku baban gibi eşşek olma yazarım.
Sen; Oku, baban gibi eşşek olma anlarsın. Öbürü; oku baban gibi, eşşek olma anlar. Umarım dediğimi anladın. Ha yok yine haksızsın diyorsan benim daha diyecek sözüm yoktur. - +1 yıl
Okumadigimi nerden çıkardın onu anlamadım?
- +1 yıl
Yahu abicim kurbanın olayım, Allah aşkına ya. Oku baban gibi eşşek olma sözü ilkokulda öğretilen noktalama işaretinin önemini anlatan bir cümledir. Araya koyulan virgül'ün yerini değiştirdiğinde cümlenin anlamı değişir.
Virgüle dikkat et.
- Oku, baban gibi eşşek olma.
- Oku baban gibi, eşşek olma.
Bana bu saatten sonra Türkçe dersi verdiriyorsun.
Ben bunu yazarken sana okumamışsın demiyorum. Amacım o değil. Sadece bunu örnek olarak verdim. Yani ben bir yorum yaptım bu soruya. Ben anlatmak istediğimi yazdım ama sen anlamak istediğini yanladın. Yani o cümledeki noktalama işaretinin yeri değiştiğinde anlam değişiyor ya. Onun gibi işte. Sen farklı anlam çıkardın, ben farklı birşey anlattım. Anlatmak istediğm bu. Tabi okumadığımı nereden çıkardın? derken kastettiğin buysa. Artık kastettiğin bu değilse birşey demiyorum. Buysada birşey demiyorum. Çünkü inan yoruldum. Allah rızası için yeter bu kadar. Bak konu nereden nereye geldi. Yine olayı anlamak istediğin gibi anladın. - +1 yıl
Haha oylemi iyiki söyledin yahu :))
En İyi Cevaplar
+1 yılAkrabayada nikah düşüyo ve bzim burada akrabalık ön planda olduğu için yan gözle bakmak yakışmaz ama doğuda akrabalar bölünük oluyo içli dışlı olunmadığı için birbirlerine gözü kayablr ve yapabilirler çnkü yeni nesil akrabalarını tanımıyor bile
26 Yorumla
Soran+1 yılaynen ben de senin gibi düşünüyorum kesinlikle doğuyu kötülediğim yok zaten batılı da değilim, iç anadolu'luyum. Biz akrabalarımızla kuzenlerimizle iç içe büyüdük ve bir birimize yan gözle bakmayız ama onlar da kuzenlerle evlenmek falan gayet normal olarak gözüküyor ve demek ki yan gözle de bakabiliyorlar.
Soran+1 yılkuzenlerine de nikah düşer fakat biz kuzenlerimizle evlenmeyi tercih etmeyiz genelde.
- +1 yıl
Normalde nikah düşüyo diye onlar iç içe durmaz bakma biz batıda flan iç içeyiz bzde ayıplanır
Soran+1 yılİç içe derken biz kardeş gibi büyüdük küçükken falan, yoksa benim de muhafazakar bir ailem var ve samimiyetimize dikkat ederiz kuzenlerimizle falan.
- +1 yıl
Bende ondan bahsediyorum zaten kardes gbiyz mesela kuzenlerimin abiliğini bn yapyrm ve onlarda saygıszlık etmzler dinlerler
- +1 yıl
Eic için tşkkr.
Gizli Üye(30-35)+1 yılÇünkü sert yapılı oldukları için öyle şeyler çok ters ve aşırı şeyler nasıl desem Yok söz olur laf olur yani gerçekten namuslarına düşkünler yani birazda kültürlerinden bnce
00 Yorumla
bilmiyorum ama namus diye birsey kalmamis artik mesela burada hersey cok normal flamanlardan beterler herkez herseyi yapiyor
21 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
1
Cevap
21Cevap
İslami kuralların hakkını veren var , ne yazık ki birde verdiğini sananlar var genel olarak hatalıdır. Kızlar hor göülüyor. Doğuda kız tecavüze uğrasa suçlu kız bilinir ne yazık ki cahil çok senin anllattığın olay kişinin cahilliğidir islami kuralara göre hem çocuklar hem kız cezanlandırılmalı ama ne yazık ki cahil kesimlerin tabiriyle oğlandır yapar anlayışı hakim bunun doğu ya da batıyla bir alakası yok ama uygulama açısından batıda pek uygulanmıyor, doğuda uygulanıyor ne yazık ki.
ama bir gerçekte şu ki batıda islamın pek yaşanmadığını varsayarsak oralarda olmaması normaldir.00 YorumlaAile & Toplum konusunda 11,7b cevap paylaştı. Doğuda aile yapısı çok daha farklıdır. Kapalı toplumlardır. Feodal sistem güçlüdür. Ama bunlar batıda da oluyor.. Sorunuzda fazlaca abartı var ve bariz bir doğu düşmanlığı seziyorum. Zannediyorsunuz ki linç sürüsüne katılınca memlekete bir faydam olacak.. Aksine bu tür söylemleri dillendirenlerin verdikleri zarar pkk dan çok daha fazladır. Biliyorum ki bu sözlerimin size bir faydası olmayacaktır.. Ama ülkeme ve insanlığıma olan görevimdir uyarmak.
10 YorumlaKultur eksikligide derim cehalette. baska bir mantikli aciklamasi yok kardesim. bide sorsan muslumanlar:) acimadan zina yapanlar oldurenler diyo butun bunlari. dogu bati kavrami diye degil aslinda genel bakmak lazim bunlara. ama tuhaf ve acıki kaliplasmis yalan degerlerle uyutuluyor gerceklere susturuyoruz zamaninda kabul goren 4 5 cumlenin semeresini biz yani olenler cekiyo.. ne kadar zavalli bir haldeyiz
02 Yorumla- +1 yıl
He batıda hiç kadın öldürülmez zaten tecavüz olayı hiç yok hele hele taciz olayları hiç olmaz ama gel görki bütün tv kuruluşları veya gazeteler bu olayların hep batıda yaşandığını söylüyor evet bencede egitimsizlik ve cahillik katılıyorum sana.
+1 yılAllah senin belanı versin hergün batıda onlarca kadın öldürüluyor tecavüz aldatma her türlü pislik batıda ama gel görki sizin gibi adi insanlar yine doğuyu kötüler ben diyarbakirliyim GEL SANA INSANIYETI OGRETELIM burada önce insan ol insan.
41 Yorumla- 7 ay
Bunlar doğuyu kötüleyen fakat batıdaki pislikleri görmeyen tipler. Ayrıca konu namus cinayeti. ise ne kadar tasvip etmesemde dinen mahsuru yok
- Aile & Toplum konusunda 340 cevap paylaştı.
+1 yılsen körsün. ya da aptalsın kusura bakma. en az doğuda işleniyor bu cinayetler. her gün haberleri izler okurum. en çok samsun İstanbul adana buralarda olur. senin amacın provoke etmek çamur at izi kalsın demek. filmlerdede sistematik olarak doğu aşağlanıyor. ben urfalıyım urfada bir sürü dizi çekildi biri bile urfayı yansıtmıyor. batıdan urfaya gelen gözlerine inanamıyor. sen gel sonra konuş. gizli niye soruyorsun? ne halt yediğinin sende farkındasın çünkü. değilmi?
112 Yorumla
Soran+1 yılyoo ne alakası var ben gözlemlediğim kadarıyla konuşuyorum ayrıca doğuyu da gezmeyi çok istiyorum
Soran+1 yılayrıca benim burada değindiğim nokta kadının öldürülmesi değil özellikle bunlar neden akrabalarına tecavüz ediyor onu anlamadım.
Soran+1 yılsamsunda işlenen cinayetlerla alakalı çok haber okudum ama orda ya adam eşini öldürüyor ya da başka bişey, benim değindiğim konu farklı
- +1 yıl
yav ne kadar bozuk zihniyetli insanlarsınız siz. sizin insanlığınıza tüküreyim lan. Allahın bildiğini kullanmı saklıyormuşum. burada cinayet çok işlenir ama neden? boş sebepten gurur meselesi arazi meselesi kavga boş şeylerden. bu yüzden eleştirin bende eleştiriyorum. ama ensest ilşki en çok batıda oluyor mutlaka doğudada görülür ama batıda had safhada burada demegoji yapmayın. çarpıtma yapmayın. namusa dil uztıyorsunuz. iftira atıyorsunuz sizin namusunuz yokmu. umarım başınıza gelir böyle şerefsizlik yapmak nedir anlarsınız. doğu insanı yürekli insandır. cesur insandır asla sbatı kadar avrupalaşmamıştır. siz gidin kime vurduyorsanız vurdurun. kalleşler.
Soran+1 yılBen kesin bir yargı yapmadım ve gözlemlediğim kadarıyla soruyorum ayrıca batılı değilim. Batıyı da savunmuyorum, doğu mu batı mı dersen doğunun insanı bana daha sıcak geliyor. Ben tamamen gözlemlediğim kadarıyla sordum.
- +1 yıl
sen cahilin tekisin o zaman gözlemlemen yanlış. halen yorumlarda akraba tecavuzu yazıyorsun. sen manyakmısın. ? akraba evliliği yaygın ama tecavuzu asla. tamamen yanlış gözlemlemişsin. dediğim gibi filmler kesinlikle burayı yansıtmıyor. alçakça doğuyu dolaylı olarak kürtleri küçümsemek aşağlamak için yapılmıştır. hadi bir yiğit çıksın gelsin bakayım doğuyada birinin namusuna yan baksın göreyim. bin idam olsa bile canını kurtamaraz.
Soran+1 yılbence cahil olan sensin aç bir haberlere bak, bir değil iki değil ben bıktım ya, sen sadece samsunu örnek veriyorsun, ama ben doğunun tamamında öyle haberlere rastlıyorum ve bıktım artık.
Soran+1 yıldoğulusun diye hemen cahilsinyok aptalsın diye yorum yazmışsın biraz objektif ol ben doğulu da batılı da değilim ve objektif olarak yaklaşıyorum olaya.
- +1 yıl
hey beyin özürlü yaratık. hala diyor ben doğulu batılı diye bakmıyorum olaya. ben samsunu örnek gösterdim sadece. doğuda böyel bir şey yok. ben araştırmacıyım. soslojik araştırmada yapıyorum. senin beynindeki hücre sayısından çok haber okuyorum. doğudaki insanlar kusursuz değildir. ama bu konuda sen iftira atıyorsun. sen özellikle yapıyorsun. dahada cevap yazmıyacağım. aşağlık değilsen gizli sormazdın zaten. sen provakatörsün. salak ayağına yatıyorsun. sen filmlerden izliyorsun analiz yapıyorsun. hadi ya ıslah ol ya darmadağın ol. kaybol.
- +1 yıl
nasıl aradaki fark ne? berdel ne demek? örneğin biri bir kızla evleniyor. o kızın abisi ya da erkek kardeşiylede damadın kız kardeşi evleniyor. bu berdeldir. bu ensest değildir. berdel çok az denecek kadar azdır. ve fakirlerde rastlanır eskiden başlık parası denen şey vardı ve fakirler evlenemedikleri için bu yola başvuruyorlardı. şimdi çok azdır varsada binde bir oranındadır. bende aşiret çocuğuyum. her türlü adeti töreyi bilirim. boş konuşmayın berdelile ensestin hiç bir alaksı yoktur.
İstisnalar olsada namus anlayışı sadece orda varda o yüzden. Batıda veya iç kesimlerde her ne neyse artık zinanın adı aşk olmuş. Baksana millet evlenmeden etmedikleri şey kalmamış ve halen namuslu dişye geziniyorlar
21 Yorumla- 7 ay
Doğuya kurban olsun kefereler. Açılıp saçılmayı, zinayı, saçmasapan random gülmeyi (emojileri sevmem), din düşmanlığının adını medeniyet/modernlik diye yansıtıyorlar. Allahın laneti ve belaları üzerilerine olsun aşağılık faşistler 🤬🤬🤬
+1 yılEğitim düzeyinin taban seviyelerde olması, arap iklimi, dini düşüncelerin örümcek ağına dönüştürdüğü kültürel baskı vs vs..
00 Yorumla
+1 yıltöre adetleri var namus herşeyden evvel onlar için ve akraba evlilikleride çok oluyor
02 Yorumla
Soran+1 yılevliliği anlarım da, neden akrabasına tecavüz ediyor bunlar ya onu anlamıyorum bir değil iki değil böyle kaç haber var, ateş olmayan yerden duman çıkmaz kaç tane filme de konu olmuş mesela..
- +1 yıl
yan gözle bakılıyor, süt bozukluğumu diyeyim ne diyeyim bilemedim.
nerde kafa dar orda kadın cinayeti. doğu pislik türkiye berbat. hayat avrupada amerikada. özellikle kadınlar için. ney yazıkkiiii
16 Yorumla
Soran+1 yılTamam öldürme geri kafalılıktan da ben bu millet niye akrabasına tecavüz ediyor onu anlamadım bunun cahillikle alakası ne? Madem namusuna bu kadar düşkünsün neden kuzenine vs. tecavüz ediyorsun asıl senin onları koruman lazım, bir değil iki değil böyle kaç tane habere rastladım doğuda, ateş olmayan yerden duman çıkmaz kaç tane filmin de konusu bu olmuş akrabasına tecavüz vs.
- +1 yıl
eee küültür bozuk olunca insanıda bozuk olur. ayrıca cinsellikten uzak tutarsan akraba evliliğini uygun gösterirsen biri sapıklaşır ona buna bulaşır. kültür bozuk. türkiyeninde kültürü bozuk doğu bu konuda uçmuş zaten. islamın olduğu yerde böyle şeyler olur. bu benim düşüncem. avrupa ve amerikanın gıdımı olamaz burası. ne yazıkki içim kadınlara yanar başkada hiçbirşeye
Soran+1 yılAvrupa ve Amerika daha berbat, ayrıca islamla alakası yok bunun, islam bunu emretmiyor, Müslümanların yaptıkları islamı bağlamaz, herkes iradesiyle günah işler, ayrıca Amerika ve avrupadaki ensest ilişki oranlarını bir incele istersen, iğrenç denecek bir halde
- +1 yıl
avrupa ve amerika burdan daha mı kötü. sarhoş musun sen? :) seks yapmak var seks yapmak var. ordaki sekse keyif deniyor burdakine tecavüz. orda yapanı öldürmüyorlar yapmak isteyen yapıyor. burada yapanı öldürüyorlar yapılacaksada anca zotrla ya da tecüvüzle olur. islamla çook çok alakası var bence. sen değişik bakmışsın olaya
Soran+1 yılbence islamla alakası yok insanın kendisiyle alakası var, burada yapan Müslüman olunca aa islam kötü diyorsun, ama avrupada biri yapınca hristiynlık kötü demiyorsun Avrupalı kötü diyorsun. Herşeye dini karıştırma, İslamda tecavüz edin mi diyor, ensest ilişkiye girin mi diyor,
- +1 yıl
hayır demiyor. ksımen diyor. zaten ben hristiyanlığa baba din demiyorum ama avruplaı o kültürle yaşamıyor kadına verilen değerden bahsediyorum. sen kadını ne kadar kapatırdan özgürlüğünü o kadar alırsın. sen kadını ne kadar kaaptırsan o toplum kadına o kadar aç kalır. ayrıca teyzekızı evliliği islama aykırı değil ensestten illa aile içi anlamamız mı gerekir. küçük kızla evlenebilme 4 evlilik ve hata erkeğin boyunduruğunda olma gibi şeyler var islamda. islam kaıdnı küçültmekle zinaya bakış açısıyla kadını kapatmakla zaten kötü bir kültür oluşşturuyor. ahanda ortaya çıkan ortadıoğu ahanda türkiye. bir nevi arap kültürüde denebilir islam için ya neyse
bazıları eğitim seviyesi diyo ne alaka kardeşim şimdi ikiniz okuyacaksınız istediğin zaman zina yapacan istemediğin zaman yapmayacan mı?
00 Yorumla
+1 yılbatıda genişlik hakim doğudada aşırı şiddet sebebi bu. Doğudaki tepkisini öldürmekle koyuyo batıdaki kıyamam edemem veya en kötüsü sessiz kalmakla.
14 Yorumla
Soran+1 yılbenim anlamadığım neden böyle şeylerde bayanı suçlu bulup onu ortadan kaldırıyorlar, ben bunu demek istiyorum doğulular hemen yok sen bizi kötülüyon gerizekalı falan diyorlar asıl kendileri gerizekalı ben batılı değilim ayrıca iç anadoluluyum. Ve Avrupa Amerika özentisi biri de değilim.
- +1 yıl
normalde kuranda tecavüz veya zinanın cezası kadın veya erkek farketmez yüzüne 100 değnek sopa vurmaktır. Öldürmek ağır kaçar fakat şeriat olan ülkelerde öldürülüyo da. Demek istediğim aldatma veya zina durumlarında en güzeli o kişi ile iletişimi kesmek ama dediğim gibi 100 değnek sopa vurmak kuranda geçen bişidir.
Soran+1 yılŞu zamanda şeriat olan ülkeler ne yazık ki Kur'anın em rine göre hareket etmiyorlar ve hatta kuranı kullanıyorlar
- +1 yıl
seriyat demek kuran demek bekar kadina 100 sopa vurlur yasasin recm ve sunnet
Benimde ilgimi Samsun çekti hep son yıllarda orda cinayet işleniyor genelde kocasını aldatan kadınlar oluyor
110 Yorumla
Soran+1 yılevet ben de farkındayım Samsun'da böyle olaylar çok oluyor. Ama benim değindiğim konu kadın cinayeti değil neden akrabalarına yan gözle bakıyorlar ve hadi bir halt yediniz neden kızı suçlu görüp onu ortadan kaldırıyorsunuz... ben bundan bahsediyorum yoksa en çok cinayet oğuda oluyor falan demiyorum.
Soran+1 yılsadece doğuda oluyor demedim neden bu olaylardan sonra kızı öldürüyorlar ve kızı suçlu buluyorlar dedim.
Soran+1 yılen son dün duydum
Soran+1 yılyok genelde duyuyorum ondan önce de kız kardeşine tecavüz eden vardı
Soran+1 yılolmuyor demedim offf
Samsun'da her gün tecavüz, cinsel istismar, gayrı meşru ilişkiler, ensest ilişkiler yaşanıyor, hele ki 9 aylık bir bebeğe bile tecavüz ediliyorken senin o boş beynin neden doğuya takıldı? Bu kadar faşist bölücü olmayın artık geliştirin kendinizi. Avrupa asırlardır sanayi teknoloji alanında hep kendini daha çok geliştirirken siz anca doğu-batı, Türk-Kürt ayrımı yapmakla yerinizde sayın. Hakikaten Aziz Nesin haklıydı, bu ülkenin %99 u aptaldır derken..
16 Yorumla- +1 yıl
Ayrıca sen tarihini araştır bak geçmişte senin padişahların kaç karısı çocukları vardı hepsinin? O kadar azgın köpeklerdi ki harem kurup nerde evsiz yurtsuz genç kız varsa onları hareme alıp hepsiyle ilişki kuruyordu ahlaksızlar, sonra da s. kip bıraktıklarını da eski saraya gönderip evlendiriyorlardı başkalarıyla. Şimdi de utanmadan doğuya laf ediyorsunuz yüzsüzler!!
Soran+1 yılkes sesini
Soran+1 yılben burada gözlemlediği kadarıyla bir soru sordum düzgün cevap vereceksen ver vermeyeceksen defol git.
Soran+1 yılne ayrımcılık yapacam gerizekalı benim bir sürü doğulu arkadaşım var
Batıda Namus Kalmdı da ondan.. Ama Cinayetleri Desteklemiyom tamamen Cahillik
20 Yorumla
+1 yılÇok basit gerikafalilik
00 Yorumlaeğitimsizlik bilgisizlik
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 461 cevap paylaştı. Her yerde var doğuda biraz fazla...
00 YorumlaCehaletten ötürü.
02 Yorumla
Soran+1 yılcehaletle akrabasına tecavüz etmenin alakası ne ben bunu anlayamıyorum
- +1 yıl
Cahil insan bilmez. Hayatta tek amaçları olur bu saldırganlık ve cinsellik. Şimdi diyorsun cehaletle ne alakası var. Cehaletten kastım sadece matematik kimya değil. Bir insan müzikle uğraşır, felsefeyle uğraşır, psikolojiyle uğraşır vs. ama cahil olunca uğraştığın şey milletin bekareti, karı kız oluyor.
+1 yılCehalet...
00 Yorumla
+1 yılyasasin namus
10 YorumlaCahil bölge doğu
01 Yorumla- +1 yıl
karni sikseler ne yaparsin
+1 yılEğitim seviyesi
00 Yorumla
Devamını Gör(7)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar