
Komşunun oğlu sınavdan bu puanı almış kuzenin okulu dereceyle bitirmiş falanlar filanlar.
Sizin ailenizin tutumu nasıldı peki size karşı?

Artık kıyaslama yok. Bir defa kıyasladılar sonra bin pişman oldular. Geçmişte kaldı. 😃 Ailem ile aram iyi şu an. Kıyaslama yapmayı sevmiyorlar ama annem evlen şu bu böyle arada der ama bunun konusunda biraz abartılı. 😂😂😂
bizim aile övmez sürekli disiplin uygular her şey zamanında olacak dakik kimse sana şunu yap demeden yapacaksın başarılarımı hiç övmediler buda bende çoğu zaman cinnet sendromu oluşturur patlarım elin gevşek pçlerine bak diye imrenirim bazen iyi yaptılar diyorum bazende gevşek pçlerden olsaydım neyse
Cevap
10Cevap
Ben bu tarz kıyas yapanlara hep şu hikayeyi anlatırım.
Çocuk pek de iyi olmayan karnesini babasına gösteriyor. Babası tepki gösteriyor. Lan eşşoğlusu Atatürk senin yaşındayken sınıf birincisi idi. Neden senin karnen bu kadar kötü. Çocuk babasına dönüyor ve şöyle diyor.
- Ama baba senin yaşında iken de Cumhurbaşkanı idi. Sen neden değilsin?
30 yaşındaki, 40 yaşındaki, 50 yaşındaki Büyükler aynı başarılara, becerilere sahip değilse 5 -10 yaşındaki neden olsun ki. Her insan bir bireydir , farklıdır ve kimse ile kıyas edilemez. Ben etmem asla. Edilmekten de nefret ederim.
Hemde her defasında. En küçük örnek vermem gerekirse eskiden okuduğum süreçte eğitim hayatımda bile dönem sonlarında teşekkür belgesini kabullenemezlerdi ve her şeyden mahrum bırakılırdım. Daima taktir almak zorundaydım. 95 alınca bile aferim diyip başımı okşayacakları yerde neden 100 değil daha iyi ol derlerdi. Fiziksel, psikolojik ve duygusal şiddete maruz kalırdım. Anlamamak ve algılamamak gibi bir lüksüm yoktu. Birinci snıftan üniversite hayatıma kadar.
En ufak örnek bu işte
Seni yarış atı gibi görmüşler bence ne bu böyle
Evet özellikle annem beni kıyaslamaktan bıkmadı kimseyle yani herkezde beni kıyaslıyorsun ben de artık öyle yapıyorum diyorum ki yani şunun şunun annesi bak ne güzel ben de sürekli onu kıyas diyorum o benim moralimi bozuyor ben onun moralini bozuyorum bazen artık dayanamıyoruz saç baş girişıyoruz ama bir şekilde yine de anlaşıyoruz çünkü mecburuz ama elimde en kısa zamanda yani olursa hemen taşınmak istiyorum
Annemde babamda kiyas yapmazlar asla. Buyuk beklentileri yoktur ikisininde. Zorlamayin kendinizi, mutlu oldugunuz surece sorun yok derler.
Hiç bir zaman öyle bir talepleri olmadı içme oğlum yeter bize dediler başka bir beklenti yoktu çünkü ben de yanlış yoktu 😤
O işi beni yaparak kendileri halletmiş zaten 😂😂bana bisey kalmamış. Şaka bir yana hiç böyle birseyle karşılaşmadık ne kardeşim ne ben
Bu soruya Aile degil de otorite figuru olarak cevap vermek gerek
Simdilerde otorite figuru Aile
24 lu yaslar sonrasi
Mudur sef patron kayinvalide , kayinpeder vs olacak
Ve o otoriteler seni hep elestirecek begenmeyecek...
İstemiyor.
Çünkü zaten ben mükemmelim.
Bunu istemeye cüret edemiyorlar.
Öyle şey yapılırsa asla konuşturmam onları bildikleri için genelde bizde öyle şeyler olmaz😂
Hayır sadece olan potansıyelını kullan farkına var kendıne gel dıyorlar ara ara..
Kıyaslanmak istemem. Kıyaslanamaz da kimse
Hayır hatta biraz normal ol diyorlar çünkü mikkemmelim
Hayır. Elhamdülillah zaten mükemmelim.
Annem her zaman başarmamı ister.
Ailemin ne istediği umurumda değil.
Hayır, böyle bir beklentileri yok.
Hayır genelde senden hiç bir şey olmaz diyorlar
bazen👼🌺💫💭
Beklenti sıfır 😃
Anneler öyledir isterler hep
Benim annem degil babam istiyor
Babalar kızlarına aşık haklısın
İstemiyor
İstemiyor
İstemiyorlar , zaten mükemmelim.
Zaten mükemmelim
Düşmanlar bana
evet:(
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?