Ben müslüman bir tüccarım. Sizce günah mı işliyorum?

Arkadaşlar benim adım Muhammed. İşimi dürüst yaparım , haram yemem , herkesin hakkını öderim. Benim babam da Abdullah isminde bir tüccardı. Onun ortağı Mert isminde bir Yahudiydi. Babam onu sevmezdi çünkü Mert Abi çok dürüsttü ve ticarette başarılıydı. Ben de hep onu örnek aldım. Babam onu kazıklardı hep. Aradan yıllar geçti Mert Abi öldü. Nedim diye bir oğlu var ve geçen gün benim dükkanın yanına dükkan açtı. Yani yollarımız yıllar sonra yine kesişti. Ben de eskiden bir hesap yapmıştım biz bunları ne kadar kazıkladık diye. Şimdi benim Nedim'e biz sizi geçmişte kazıkladık diyip hakkını vermem gerekir mi? Yoksa bu babamın günahı mıdır? Aslında bu soruyu bir çok İslam sayfasına yazdım. Genelde gelen cevaplar , onlar Yahudiydi zaten boş ver ödeme gibisindendi. Ama benim vicdanıma sığmıyor bu. Kabuslarıma Mert Abi giriyor hep. Sizce ne yapsam Allah aşkına bir tavsiye verin.
Ben müslüman bir tüccarım. Sizce günah mı işliyorum?
Cevapla