İki kere yaptırdım, 23andme ve MyHeritage'den. Sonuçlardan atalarınızın nerelerde yaşadığını bir harita sayesinde öğrenebilirsiniz. Benim sonuçlarım:Vahaduo results
Kökeninizi öğrenmek için DNA testi yaptırır mısınız?
Cevapla
Beğen
Paylaş
Takip Et
16 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
yaptırmam, aslında bilgi topluyorlar. bazı rivayetlere göre ileride biyolojik silahlar geliştirecekler genlere göre, yani herkesi etkilemeyecek. sadece ortadan kaldırmak istedikleri milletleri veya etnik kökenlileri hedef alacak. ekmeklerine yağ sürmek olabilir
Yaptirabilirim oldukca enteresan. Bende merak ediyorum köklerimi ama sevmedigim birsey cikarsa cok uzulurum. Turkum en azindan bunun cok cikmasi lazim 😅
1
17 Yorumla
Soran
+1 yıl
Sevmediğim bir şey derken 😅 Bu cümleyi sadece ırkçılar kurar...
Ya cidden bunlar hepsi siyaset, herkese farklı şeyler anlatılıyor. Asla ön yargılı davranma, o beğenmediğin yunanlar/ermeniler bir gün hayatını kurtarabilir... Böyle düşünenler sadece aşırı sağcılar, ve genelde muhafazakar oluyor. Ermenistana veya yunanistana git, ve gör derim... Sırf türk olduğun için sana 99 % farklı davranmaz
Ben muhafazakar falan degilim. Hatta soyle soyleyim Turkiyede yasamiyorum ve her milletten arkadasim var. Turk arkadasim az hatta. Arabi, faslisi, afgani, iranlisi, polonyalisi, portekizi, italyani, belcikalisi ve daha kimler kimler. Tamamen deneyimlerimden yola cikarak hoslanmiyorum. Turkiyede yasayan ve artik bizi benimsemis Ermeniler ve Yunanlilara hic bisey demiyorum. Onlarda da bizimki gibi vatan sevgisi vardir ve bizi kabullenmislerdir diye umuyorum. Ama yasadigim ulkede ki Ermeniler ve Yunanlilar bizi sevmiyolar ve biz bir sorun yasadigimiz zmn kuyumuzu kaziyolar. Arkadas olduklarim vardi mesela ama Azerilerin katledilmesini basari olarak goruyorlardi. Bu insanlik olamaz. Ben Azerbaycan Karabaga girdiginde bile dua ettim ki insanlar ölmesin diye. Sirf bu olaylar yuzunden arkadasliklarimiz bitti. Ayni sofrada oturdugumuz arkadaslarimiz bize dusman oldu. Neymis biz onlarin ulkelerini ellerinden almisiz biz barbarmisiz ne oldugumuz belli degilmis. Onyargi onlarda daha cok. Yedigim bu kadar kaziktan sonra sogumam normal sanki. Ben kimsenin cani yanmasin isterim ama ayni ekmegi yedigim Ermeni ve Yunan arkadaslarim bir Azerbaycanlinin veya Turkun ölmesini umursamiyorlar bile bu cok uzucu. Tarih bu yuzden cok onemli kim dost kim dusman gormek icin.
Üzgünüm bu dediklerin için, evet böyle insanlar var, ve en iyisi onlardan uzak durmak. Doğru olanı yapmışsın. Unutma ki, hiç bir taraf tutmayan yunan- ve ermeniler de var... Tarih herşeyi belirlemez, önemli olan yetiştirme şekli
Tabi canim onlara bisey demiyorum. Bizim gibi kendi halinde olan insanlar cok ama iste sogudugun zmn uzak durma istegi oluyor ister istemez. Asla kimsenin kotulugunu istemem. Herkes iyi olsun, mutlu olsun. Ama dusman gorup ölümunden zevk almak insanlik degil ya bunu kaldiramiyorum ben. Belki yeni bir Yunanli veya Ermeni arkadas edinirim ve fikrimin degismesine sebep olurlar. Tamamen kendimi onlara kapatmis degilim 😅
Gerek yok ama rumlara yakınız galiba o yüzden bilmek bile istemem
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
ben inanmıyorum yurtdışından başka bi ülkeden amerika ya da avrupada bir ülkeden yabancı bir isimle gönderip sınamak lazım bence TR den gönderince belki test bile yapmadan yapıştırıyorlar yukarıda paylaştığın listeyi
iki ayrı yerde yaptırmışsınız sonuçlar aynı mı bu görseldeki sonuç hangisinden çıkmış? birinde yalnız yanağınıza dokunmakla test yapıyorlar ötekinden tükürükle. Tükürüğe inanırım da yanaktan test biraz acayip geldi. Size öncden yanağa süreceğiniz özel kap falan mı gönderiliyor?
Sonuçlar yakın, fakat 23andme, tükürük örneği daha doğru sonuçlar veriyor, şirket'den dolayı... diğer şirket israel de, yanak testi de doğru aslında, yanağınzdan alıp, bir sıvının içine atıyorsunuz örneği... evet, ikisinde de özel kap gönderiliyor
Soy ağacımı maalesef bilmiyorum :)) Evet, öyle çıktı, atalarım öncesi azerbaycan ve İran'da yaşayan azerilermiş demek ki, gerçi 2 farklı etnik grubu da var
Merhaba, internet'den DNA kit'i sipariş etmen gerek. Bunu yapan bir kaç şirket var. Tavsiyem 23andme, biraz daha pahalı, fakat sonuçlar baya doğru çıkıyor. Ben 100 $ ödemiştim...
Dikkat etmen gerek, türkiye'ye her şirket yollamıyor, bildiğim kadarıyla... Eğer uygun bir şirket bulup, yaptırırsan, sonuçlarını benimle paylaşır mısın, rica etsem :))
listeyi tercüme etseydin bari, ben bir şey anlamadım. ulaşılan en eski bulgu neyse osundur arada karışma olmaz. soy babadan gider bu durumda karışma olması imkansız.
Birine yazmıştım, şuraya kopyalayıp siz versiyonunu yapıştırıyım hsks. "Merhaba, internet'den DNA kit'i sipariş etmeniz gerek. Bunu yapan bir kaç şirket var. Tavsiyem 23andme, biraz daha pahalı, fakat sonuçlar baya doğru çıkıyor. Ben 100 $ ödemiştim. Dikkat etmeniz gerek, eğer türkiye'de yaşıyorsanız, her şirket türkiye'ye yollamıyor. Uygun bir şirket bulmanız lazım..."