



gördüğüm en saçma gelenek aşağılayıcı, yani kadın onu takınca bekâreti temsil ediyor insnalarda bunun farkında olması onaylaması gıbı bir şey..
evet insanlara göstermek adına yapılıyor ne kötü
geçmiş kültürlerinizden hala uygulanan en kötü geleneklerden kadın bakire olmasi ya da olmaması onu ilgilendiren bir şey diğer insnaların onu bu şekilde onaylaması bir erkilet koyar gibi göstermesi çok çirkin
Teşekürler Eig için
Çok aptalca bir şey
Cevap
6Cevap
Once su kadar altin su kadar bilezik isterim adeti kalksin sonra o kalkabilir.
herkes yapmıyor bunu
Kirmizi kusagida herkes yapmiyor.
kızlar mecbur bıraklıyor hala kanlı çarşaf gören aileler var ikisini bir tutamazsınız istemezseniz evlenmezsiniz bilezik almazsınız fakat kadınlar bunu baskıyla yaşıyorlar
Tamam kadinda evlenmesin bu adetleri istemiyorsa olur biter.
aynı şey mi ya biri maddi bir şey diğerinde insanların hayatına saygı duyulmuyor. sen altın kabul etmeyen bir kız bulursun ama o kız kiminle evlenirse evlensin bunu yaşayacak
Yo kirmizi kusak kabul etmeyen birini bulur evlenir.
iyi de bunun erkek tarafıyla alakası yok kız tarafı bile isteye yapıyor. bak benim kızım tertemiz görün demek için erkekle alakası yok. kızın ailesi bağlar bu kuşağı
O zaman ailesini ikna eder.
ay ne boş konuşuyorsun car car car sus
Bos konusan sensin, kadinin isine gelmeyen adet gelenek kalksin isine gelen bilezikti altindi kalsin.
yo allah allah ya ben de evlendim ne bilezik aldım ne takı ne düğün yaptım doğru düzgün birini bul sorun yaşamazsın diyorum ben ailemi seçebiliyor muyum hayır seçemiyorum ama sen karını seçebilirsin anla artık bunu.
Anlamam ben kit beyinliyim once altin bilezik kalksin.
senin gibi bir vizyonla evlilik gerçekleştirmeyeceğim için sorun değil bak dalgana
skdjsjsjd
hadi by kıllı ve göbekli
Beni yuz ustu birakip gidemezsin.
ne
Saman ye.
okay
Bekareti sembolize etmiyor. Şamanların adeti. Nazardan korumak için takılıyor.
Bknz: Kurbanlık koyunlara, evlenirken arabalara takılan kuşaklar
DipNot: Bekareti gelinlik temsil eder. Beyaz yani tertemiz, el değmemiş
ya ben bunu biliyorum ama şuanki amacı bekaret değil mi evet
Birileri evriltmiş olabilir ama dile getiren olmadı benim çevremde. Yani bizimkiler yengeme takmamıştı mesela
Biraz dini kişilik değiliz diye
benim ailemde yapılıyor. başka ülkeden kız aldılar yabancı çok moderndi ama o kıza da yapıldı
Naparsın kafa yapısı çok kolay değişmiyor
Ben onu gelinliğin bir parçası diyebiliyordum
hayır öyle değil aslında o kızın bakire olduğu anlamına gelir bir de mavi kuşak var bu da gelinin ikinci evliliğini yapıyor olduğu anlamına gelir
Sanmam kırmızı kurdele gelinliğe yakisıyor bence
amacı o evden çıkmadan önce kızın erkek kardeşi ya da abisi dayısı kurdeleyi bağlar ve damat onu bu şekilde alır sence neden çok ayrılmaz bir parçaysa tüm gelinliklere ayırmadan dikerlerdi
E öyle diksinler bencede
saçma erkek de kuşak taksın o zaman
Ne alala kadın gelinlik giyiyo diye erkekte gelinlik giysin o zaman :D
o bir kere bekaret kurdelesi degil, bilmediginiz arastirmadiginiz konularda paylasim yapmayin.
hayır bekaret kurdesi ne amaçla takılıyor kızın bekaretini belirtmek için. eskiden şaman inancına göre uğur olsun diye takıldığını da biliyorum ama şu an bu bekareti gösteriyor. biliyorum ve paylaşım yapıyorum
bekaret kurdelesi degil o, neyse sen cehaletinle kal sana anlatip seni aydinlatmiycam simdi sana faydali bisey yapmak istemiyorum.
Saçma sapan bir şey işte.
tiksiniyorum
gerek yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?