Bende bir aleviyim alevi olmaktan da gurur duyuyorum ama alevileri herkes kınıyor nefret ediyolar yaaa neden böyle
Size bir alevi olarak soruyorum biz size ne yaptık
Size bir alevi olarak soruyorum biz size ne yaptık
Mezhep çatışması bütün dinler de var. Benim inancım uygulamalarım seninkine göre daha doğru vs çok fazla konuya girmeyeceğim. Her din sonrasında her mezhep diğerini eksik yanlış görmüştür aynı Katolik, Protestan, Ortodoks çatışması gibi bana göre dinler, mezhepler olmasa dünya daha yaşanılır olurdu bak bir soru sordun hemen başladı ayrışma eleştiri.
Alevilerin sevilmemesinin sebebi 16yy Osmanlı hanedanının ve özellikle Ebu suud efendinin verdiği fetvalara dayanmaktadır. Yani devlet eliyle ekilen bir nefret tohumu. Ülkemizdeki Kürt Arap Suriyeli Afgan nefreti yaşanmış olaylarla edinilmiş tecrübelere bağlı ilen Alevi nefreti edinilmiş değil aşılanmış bir nefrettir. !6yy da Osmanlıya rakip Avrupa'da bir devlet yoktu. Tehlike doğuda idi. Devletin Sünni halk kitlesine bu nefreti aşılamasındaki temel neden ise kendisine tehdit olan İran Safevi devletinin de Türk ve Müslüman olması idi. Yani bir savaşta yenilecek olsa isi Osmanlı. Safevi iktidarını kabul edecek bir halk vardı. Çünkü dediğim gibi Safevi hanedanı da Osmanlı hanedanı gibi ordusu da kendileri de Türk idi. Bu tehdite karşı mezhepsel temelde nefret halka fetvalar ile aşılandı. Bu aşı halen irin ve cerahat olarak ülkemizdeki çok Sünniyim diye gezen soy bilinci olmayan bedevinin yüreğinde bulunmaktadır. Namaz kılmayan oruç tutmayan açıp kuran okumayan adamlar bile Alevilere küfür etmekten geri kalmaz. Gelin damat istemezler Alevi'den. Ama Yunan Ermeni gelinlerinin damatlarının noelini paskalyasını kutlarlar. Alevi dışında neredeyse tüm inançlara saygılıdırlar. Bu nefret devlet eliyle aşılandığı için yine devlet eliyle yok edilebilecek bir nefrettir. Onun için burada kin nefret söyleminde bulunan insanlara küfür edilmesinin polemiğe girilmesinin hiçbir mantığı yoktur.
Bitmek bilmeyen Alevi ve Sünni tartışmaları. Allah herkese akıl vermiş, doğruyu ve yanlışı insan bu dünyada göremese bile ölüm anında acı gerçekle tanışacak. Sonra kabir hayatı ve ardından ahiret hayatı. Üstünlük her zaman takvadadır. İnsanı insan olduğu için sevelim.
Teşekkür ederim EİG için
:))
Benimde alevi arkadaşlarım var be çok samimi ve iyi insanlar. Yani nefret etmiyorum nefret edenin ayıbıdır bu durum. Karşılıklı dini görüşlerimize saygılı olduktan sonra neden anlaşmayalım değil mi☘️
Cevap
16Cevap
Boşver bırak, Onlar dönsün ilk kendi ırkından nefret duysun. Ülkenin içinden geçtiler. Bir yandan Afgan bir yandan Suriyeli. Eee? Sırada kim var? Dur ben söyleyim. Somali / Fas ve Afrikalılar gelecek :D Eee Sonra Iraq ve iran :D Mülteci Cumhuriyeti gibi Ülke olduk İstanbul boğazından gemiler geçer ya hani izin belgeli şekilde, Bizde o da yok. Herkes kolunu sallayarak geçiyor. Biz yurt dışına çıkmaya anca parayla. Saçma sapan.
Önce siz kendi ırkınızdan nefret duyun. Kınayın.
Ben ZaZayım.
Öncelikle bizler insanları meshebine göre değil insan oldukları için severiz. Üstünlük takvadadir diye boşuna dememis EFENDİMİZ. Zaten başı açığa kapalıya etek giyene pantolan giyene kadınına erkeğine kizandan ayrımcılık yapandan ne fayda gördük. Yıllarda kurt türk alevi cerkez diye diye kirdirmadilarmi milletini birbirine. Bizler bizlerden sonra gelen nesiller bu durumu değiştirecek. Bir gün sevgi insanlık kazancak.
Aptal olduklarından radikalist düşünceleri olduğundan tek tipi dayadıklarından türkiyenin oligarşik sistemi bunu istediğinden
Aleviler için söylemiyorum kesinlikle. Ben çoğulcuyum tek tipçi değilim büşra allah aşkına beni tanımamışsın aleviler candır Ya nasıl anlamadın
Ben alevileri çok severim. O senin dediğin eskide kaldı.
Ya bi kesim var öyle. Ama eskisi kadar kalmadı. Bazı şahıslar kışkırtıcı kimisi din konusundan dolayı kimiside aşırı milliyetçi olduğu için ırkçılık yapıyor.
evet bu kötü düşünce ve sadece düşünen akil insanlar bunun farkında ve kimseye mezhebine inancına vs gibi şeylere görmüyor insan oldukları için değer verdikleri için onlara yakın
Ben arabım doğdum büyüdüm Alevilerin içinde komşularımız hiç nefret etmiyoruz kardeş gibi yaşıyoruz bazılarıda bizden nefret ediyor
Ciddi önyargı aslında Aleviler iyi sebebin temeli Osmanlı zamanında safevi destekli alevi isyanlarıdır
ya fazla ön yargılıdırlar ya da düşünce şekline inancına ters düştüğü için olabilir başka bir seçenek gelmiyor aklıma
Valla sevmeyen neden sevmiyor bilmiyorum ama ufak bir kesim sevmiyor ikincisi ülkede asıl sevilmeyen Aleviler ermeniden dönme kurt slevileridir Kızılbaş oluyorlar biraz daha yoksa bizi. Köyde filan bol var gayet değerli insanlar
Bu görüş tamamen önyargılı böyle bir şey yok ben de aleviyim
Böyle birşey yok. Hiç çevremde görmedim. Eskiden olabilir ancak şu an yok. Tamamen önyargıdan doğan düşünceler. Bu ayrıştırmalara son verin...
yobaz toplumun taliban artıkları o nefret edenler onlar önce türk düşmanlarına karsı cıksın alevıler ıyı ınsandır
Suriyeli veya afgan bir alevi değilsen nefret etmek için hiç bir sebep yok.
Kürtleri seviyorum ama Aleviler tuhafıma gidiyor sevmemek değil de
Dini inkar eder gibi bir sistemleri var Kur'an'ı Kerim'i okuyup örnek almak yerine değişik değişik din kuralları uydurmuslar buda bana tuhaf geliyor
10 tane oruç felan bak ben sevmiyorum demiyorum seviyorum hatta alevi yahudi kurt arkadaşlarım var beni ilgilendirmez ben biriyle arkadaş olurken mezhebine bakmıyorum sadece düşüncemi söyledim
12 orucmuydu yoksa
İşte ramazanda tutmuyormuşsunuz o orucu tutuyormuşsunuz ve örtüye de pek önem verilmediği için böyle söyledim bu benim görüşüm terslemene gerek yok
Bak kendinde söyledin bundan dolayı saçma buluyorum ama umrumda mı değil
Evet edicem
Ben nefret etmiyorum eden de görmedim alevi de tanımıyorum
@darabüşra selam, sitede yeniyim de bir soru sordum kaldırıldı. İlk seni görüp yazdım bişey sorcam da mesaj atar mısın. Ben atamadım xper yetmiyormuşda
Ben çok seviyorum
Nerelisin sivas mı
Arap mısınız nusayri alevisi misin
Hmm saz çalabilir misin
Bak bekle bumu ben soyledim
insanlarsa kötü anlatılmış Kürt’ler gibi
İnsanlar ayrımcıdır.
Boşver herkes kendinden sorumlu
Bilgim yok hiç böle bi olayı tartışmadım
Yanlisin var aleviler sunnileri sevmez cok gordum.
Buyur buradan yak. Sünnilerin )('i abah namazını saatinde kılmıyormuş.%80'ide vakit namazı kılmıyormuş. Sen neden gitmiyorsun camiye?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?