Ya şimdi ne alaka diyeceksiniz ama aklıma takıldı. Alevi ve sünni evliliğinde dini (imam) nikahı mı yapılıyor yoksa dede nikahı mı? Valla merak ettim ya
İmam nikahı
Dede nikahı
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
İslam'da nikahın şartları yerine gelirse nikahı kimin kıydığının bir önemi kalmaz. Resmi nikahlar bile dini olarak geçerli sayılır. Ayrıyeten dini nikah kıyılmasının nedeni, dualı ve dini geleneklere uygun olması istendiği için yapılıyor. Bir gelenek haline gelmiş yani. Yoksa 2 kişinin şahit olması ve çiftlerin birbirini eş olarak kabul ettiğini beyan etmesi nikah olarak yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gereken nokta, kimlerin kimlerle evlenip evlenemeyeceği. Müslüman bir kızla gayrimüslim bir erkeğin evliliği dinen yasak mesela. Ayrıca süt kardeş meselesi de önemli. Dini olarak süt kardeş ve süt akrabalığı gerçek kardeş hükmünde. Yani normalde hangi akrabalarla nikah kıyılamazsa, süt akrabalığı için de aynısı geçerli. Bunların hiçbiri medeni kanunda yer almıyor diye biliyorum. Yani dinen evlenmenizde sakınca olmayan biri ile resmi nikah kıydığınızda o nikah dinen de geçerli sayılıyor. Benim bildiğim böyle. Diyanetten ve din görevlilerinden bilgi almayı ihmal etmeyin derim ayrıca 😉
İmam nikahı. Eşimle 14 yıl önce evlendik. düşün günü kız almaya gidilince kızın evinde kıyılıyor dini nikah. Dini nikah kıyılmadan kızı evden çıkaramazsın. Tabi önce resmi nikah şart bizde.
Cevap
1Cevap
Ikisini de yaparsin sorun ortadan kalkar.
Ben olsam önce imam nikahı yapıp ardından dede nikahı yaptırırdım. Yani ikisi de
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?