Es-selamu aleyküm.Farklı alanlarda hizmet gösteren dernek ve vakıf kuruluşlarının birinci hedefi toplum yararı ve hizmet alanında faydalı olmayı amaçlamaktır.
Peki hakkında bilgi sahibi olduğunuz vakıf ve derneklere nasıl katılabileceğimizi isimleri ile beraber bizimle paylaşır mısınız?
islami dernek ve vakıflardan mı bahsediyorsun? eğer böyleyse , ehli sünnet itikadında olup olmadıkları önemlidir. bunun yanında bir de biz ehli sünnetiz deyip de aslında ehli sünnetten çok çok uzak olan cemaatler de vardır.. cemaat diyorum , çünkü bu vakıf ve dernekler illa ki bir cemaate bağlıdır genellikle.. ben şahsen , ismailağa ya bağlı derneklere ve ve Kerem Önder hocanın da olduğu İhramcızade ilim yayma gibi dernekleri güvenilir buluyorum. veya misal Semerkand olabilir belki.. Ama yapılması gereken şudur ki öncelikle.. ilgili dernek öncelikle iyice araştırılır. Kimlere bağlıdır hangi cemaattir.. sonrasında , ehli sünnet ve bilinen bir cemaatse , derneğin ilim sohbetlerine katılınılır.. genellikle bölge temsilcisi tabir edilen hocalar ders anlatır bu derneklerde.. gerçekten ilim mi veriyor , ehli sünnet itikadı mı öğretiliyor , ortam nasıl vs vs... vakıflar bundan sonra gelir.. eğer ilgili dernekte her şey yolundaysa, itikadımıza ters her hangi bir şey yoksa, yapılan yardımlar düzgün şekilde kullanılıyorsa buna göre değerlendirilir.. bunun yanında, islami bir cemaat derneğinde , zorunlu aidat gibi bir uygulama varsa, bu şahsen beni rahatsız eder.. çünkü normal şartlarda , islami ilim öğreten bir ehli sünnet cemaat, ilim sohbetleri için ücret veya aidat talep etmez.. der ki mesela ramazana yakın , bilmem neredeki 100 öğrenci için Kuran ı Kerim alınacaktır.. isteyen yardım yapabilir.. veya şu Kuran kursunun elektrik faturası şu kadardır , yardımcı olmak isteyen olabilir.. gibi... faal olmadan ve karar vermeden önce, cemaat iyi araştırılmalıdır. ehli sünnet itikadı konusunda ilmimiz zayıfsa da , öncelikle temel itikadi konularda bilgimizi arttırmalıyız.. Kerem Önder , Hatipoğlu , Cübbeli, rahmetli Timurtaş hoca , Hüseyin Çevik hoca vs .. bu tip alimler ehli sünnet dairesindedir.. ki zaten bu insanlar da kim ehli sünnettir kim değildir sayıyorlar.. vakıf olaylarında faal olma kararı almadan önce, ilgili cemaat ve grubu iyi tanımak ve tartmak şarttır.. bodoslama atlamak sağlıklı değildir.. ha şu var , dernek olarak en çok güvenilen dernekler de yukarıda saydığım cemaatlerin dernekleridir genellikle.. uzun zaman geçmeden vakıf işlerine girmeyi doğru bulmuyorum. diyanete bağlı vakıf ve dernekler de sağlıklıdır , zira diyanetin yönetimi şu an ehli sünnettir. tamamen şahsi fikirlerimdir. bağlayıcılığı yoktur. ama şu var ki , pek çok cemaat gördüm , iyisiyle kötüsüyle. vehhabi , mutezile , selefi veya daha da sapkın pek çok cemaat var ortalıkta.. her sakallı cübbeli , muhterem mübarek adam demek değildir , bunu asla unutmayın. ve saydıklarımın dışında da pek çok ehli sünnet ve değerli hocaları olan dernek ve vakıflar da muhakkak ki vardır.. ama güvendiğiniz bir imam olabilir veya müftülükler olabilir, bu gibi insanlardan da ilim tahsil etmek için hangi derneğin derslerine katılmamı önerirsiniz şeklide bilgi isteyebilirsiniz. ama benim şahsi olarak, en azından itikat olarak gerçekten ehli sünnet olduğuna emin olduğum ve hemen her il ve ilçede cemaat ve dernekleri olan ismailağayı örnek olarak verebilirim. veya en güzeli , müftülüklere danışabilirsin. onlar bilirler , kim sağlamdır kim değildir..
Aleyküm selam.. Vakıf ve dernek kuruluşları bir amaç, bir maksat amacıyla kurulmuş, bir hizmet ele alınarak ona hizmet etmek adına kurulmuş resmi sivil toplum kuruluşlarıdır. Çok geniş bir konu aslında, öğrenci hizmetleri de var, hafızlık vakıfları da var, silah ve atıcılık dernekleri de var, ağaç ve ağaçlandırma, yardımlaşma gibi bir çok hizmete mahsus vakıf ve dernekler mevcut.. İçlerinde gerçekten çok güzel hizmet eden kuruluşlar da olduğu gibi, ismiyle bağdaşmayan, çirkin işler yürütenler de var maalesef..
Ve Aleykümselam. Türk Kızılayı gönüllüsü olarak içtenlikle cevap vereyim. Üniversite öğrencisi iseniz ve 18-35 yaş aralığındaysanız Türk Kızılayı şubelerinden ya da gönüllü. org sitesi üzerinden üye olabilirsiniz. Türk Kızılayı denilince akla sadece kan bağışı gelmesin yani. Köy okulları etkinlikleri, şehit aileleri ziyareti ve niceleri.. Aynı zamanda Afad gönüllüsü bir birey olarakda oraya da Edevlet üzerinden başvuru var. İlk başta onaylanırsa Afadın sistemine kayıt olup online eğitimleri aldıktan sonra birer Afad gönüllüsü olmuş sayılırsınız..
Bu değerli bilgiler için teşekkür ederiz. Allah razı olsun. Ne yazık ki insanlar iyi örnekleri vermek yerine suyu bulandırmak için hep şikayetler öne sürüyor. Başvurulacak onca merkez var, sizin söyledikleriniz de bunlardan birkaçı. Allah sizi yolunuzdan ayırmasın ve gayretinizi devamlı kılsın 🙂
Aleykümselam. Şu anda ülkemizin içinde bulunduğu yoğun yangınlar nedeniyle TEMA vakfı aklıma geldi. Sitesindecsorunuzun cevapları da var. Lütfen siz inceleyin.
Esas olan vakfın amaçlı dışında çalışmaması ve vakıf yönetiminin bu hassasiyete dikkat ediyor olması.
Günümüzde bir çok güzide köklü vakıf sırf yönetim zafiyeti veya dikkatsizliği ya da geniş görüşleri yüzünden, milletin gönlünden düşmüş ya da düşmek üzeredir. Çünkü kul hakkı her şeyden önce gelir.
Bu yüzden başkaca birçok güzel vakfımız olmasına rağmen ben isim vermekten imtina ediyorum. Özür dilerim. 😎
Allah razı olsun. İçimden geçenleri özetlemiş gibisiniz. Ben de soruda birkaç isim belirtmek yerine insanların görüşlerini merak eder bir nitelikte soru sormak istedim. Ne yazık ki dediklerinizde haklısınız. Güven problemini bu art niyetli insanlar büyütüyor ve çözülmez hale getiriyor. Hangi yanlışı düzeltebiliriz ki? Halkımızın esas yapması gereken, doğru yere yardımı ulaştırmasıdır, yoksa mal elinde heba olur gider.
Bir de vakti olanlarımızın yönetime girmesi gerekir. Hep itirazla olmuyor. Emek de harcamak gerekir. Yönetime giremeyen de faaliyetlere katılıp, yanlışlara engel olabilir. Tabiki dayanaklı açıklama ve tatlı dikle. Emri bil mağruf nehri anil münkerden bunu gerektirir. Allah’a emanet olunuz. 🌺
Ben asla inanmıyorum. biliyorum düşüncem iyi değil lakin yıllarca din milliyetçilik hayvan ve insan haklarını göstererek duygularımızı sömürdüler. Maalesef ki yardımlarımız ya bizi sırtımızdan vurdu ya da barlarda pavyonlarda yendi. Ben şahsım olarak yardım edecek olduğumda bir ailenin mutfak masrafları için 400-500 biriktirdiğimde bir mahallenin muhtarına varıyorum diyorum ki düşkün bir aile bul bana o da buluyor gerçekten de öyle oluyor ve yine ben elimde poşetlerle gidip bizzat ben veriyorum. Hem vicdanım rahat oluyor hem de içimde şüphe olmuyor.👍
Allah yardımlarınızı kabul etsin ve ecrini katında artırsın 🙂 "Sadakaları açık olarak verirseniz bu ne güzel! Şayet onu yoksullara verirken gizlerseniz bu sizin için daha da hayırlıdır ve sizin bir kısım günahlarınıza kefâret olur. Allah yaptıklarınızdan haberdardır." Bakara Suresi - 271 . Ayet
Ama ne yazık ki söylemem gerekiyor, bu konuda haklı olsanız da birilerine öfkelenip iyiliği uman yardım kuruluşlarına sırt çevirmek doğru olmaz. Çünkü biz yalnızca birkaç insana ulaşabilsek te onlar dünya ile irtibat halinde olabiliyorlar çok şükür.
Kızılay’ın yardım kolilerini satıp paralarını ceplerine indirenlerin haberini gördüğüm günden , fetö nün deri, bağış vs… alıp devleti sırtından bıçaklayanları gördüğüm günden beri kimseye inanmıyorum ve güvenmiyorum Ben kendi doğrumu yapıyorum mevzu başkalarına para kaptırma korkusu değil mevzu emelimin anacına ulaşması 😊
Sizin doğrunuzdur, bir şey diyemeyeceğim. Verdiğiniz örneklerse, bunu istismar edenlerin suçudur, yardımda bulunanların ve bunu ulaştıranların değil. Allah kabul etsin.
ben Tema Vakfına üyeyim , gönüllüsü olmak için bulunduğunuz ilde vakfın bir yeri varsa google araması ile çıkar oraya gidip toplantıya katılabilir çalışmalar hakkında bilgi edinip gönüllü olarak çalışabilirsiniz gönüllü olarak çalışmak için hemen üye olmak gerekmiyor
İslami bir kaç farklı derneğe ayrı yıllarda yaz kursu olarak yatılı gittim ama kuran kursunda iş siyasi partiye göre yürüyor bir diğeri önceki kursa göre bizim hocamız böyle emretti deyip aynı konuyu farklı yorumluyor bazılarında aşırı zorlama var islami vakıflara güvenim yok diğer siyasi vs dernek ve kuruluşlar hakkındada bilgim yok maalesef
Evet, buna şahit olmasam da bazıları öyle bir dereceye getirilmiş ki yalnızca söylenenler tekrarlanıyor. Ancak bunların arasında iyileri de yok değil. Bunlara talep olursa onlar da işini en güzel şekilde yapmaya hazırlar biliyorum. Zira bozulmuş düzenin eski haline gelmesi biraz zaman ve gayret ister. Eskiden islam dahi ağza alınamazdı. Şimdi görüyorum ki yeni nesil, cıvıl cıvıl Allah nidaları ile yetişiyor. Güvendiğim birkaç örnek vermemi isterseniz de, kızılay, tema vakfı, afad, hayrat vakfı gibi yerler var. Dilediğinize yardımda bulunabilirsiniz. İyi akşamlar
Vakıflar belirli koşul ve şartlara bağlı gelecekte de devam edebilmesini sağlamak koşuluyla oluşturulmuş bir kuruluştur. Dernek ise küçük toplulukların dayanışmasının (maddi manevi) gerekli görüldüğü yerlerde bağlı bulundukları mülki, idari amirliklerden alınan izinle para toplayıp belirli bir amaç için harcama da yapabilirler.
Kalbinden iyiliği gösterebiliyorsa abuk sabuk saçma sapan düşünce yoksa o vakıf iyidir güvenilirdir yardan da yar ve yardım eder yoksa ansızın azap yaşatır kimse bunu algılayamaz hissedemez diyelim
Teşekkür ederiz değerli yorumunuz için 🙂 Haklısınız, iyiliğin efdal olanı karşılıksız, ihlasla yapılandır. Yoksa onun mükafatı ve ecri ancak dünyada alınır ve azap yaşatır.
Tema vakfına telefonla üye olup çalışmalarından bilgilendirirsin zamanında öyleydi eşim üyelik müdürüydü bende bizzat gönüllü çalışmalarına katılmışlığım var
MasaAllah, bunu çok beğendim. Türkiye bir yardım eli gibi.. Allah'ın izniyle ülkemiz onlara yardım ettiği gibi Rabbin desteği ve tevfiki de bizimledir. Güzel günler yakındır.
Bu konuda medyada yansıtılanlara bakacak olursak benim de güvenmediğim kurumlar var. Ancak ön yargı ile yaklaşırsak kime yardım etmemiz gerektiğini bilemeyiz. Geçen Kurban bayramında bu ön yargımı ve korkumu yenecek bir olaya şahit oldum. Bizzat yardımların nereye gittiğini de gördüm. Sadece bir misal vermek bile yeterli bu konuda. Düşünün ki ülkemizde yardımlar olduğu gibi içinde gayrimüslimlerin de olduğu sayısız ülkeye maddi manevi yardımlar yapılıyor. Bu sayede hem ülkemize ünsiyet ve ilgi kazandırıyorlar hem de dualarına ulaşıyorlar. Bu çok duygulandırıcı.
Bilgi edindikten sonra yorumda ya da paylaşım olarak iletmek istiyorum ama burada da bir vakıf ismi söyleyebilirim. O da hayrat vakfı:
Arkadaşım en güvenilir denilen sözde islami bir derneğin ne haltlar yaptığını defalarca kendi çalışanlarından duydum. Kendi komşum fakir insanlar için verilmesi gereken eşyaları nerelerden ucuza alabileceğimi bile söyledi. Bu saatten sonra bunlara inanmamı bekleme.
Şikayetinizi anlıyorum. Ama ne yazık ki isimler kirletilip insanlar güzel vesilelerden alıkonuluyor. Nasıl ki toplumda alimlere ve hocalara güven azaldı. Aynı durum burada da geçerli. Buna yine de düşünmeden araştırmadan karar vermemenizi öneririm. Çünkü iyiler ve kötüler aynı dünyadalar. Hepsi bir değil insanların
Kişisel olarak zaten ağaç ediyorum yardımda ediyorum. Vicdanım rahat. Bir kaç tane pislik değil bahsettiğim. Milletin iyi niyetini yok ettiler. En basitinden bir örnek derneğin ya da yardım paralarından kendi aracını fulleyip masraf gösterenler duydum. Bu işlerde helal süt emmiş olanı zor bulursun. Ha bulsan bile muhasebeci hırsız çıkar dağıtıcı hırsız çıkar böyle gider. Yardım etmek isteyen kendi eliyle yapsın.
İçlerinde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılan yardımlar da varken, siz birine kızıp yardımı terketmeyi doğru mu buluyorsunuz? Bardağı kırdılar diye, su içmekten ve içirmekten vazgeçmeyin. Siz doğru olanı araştırıp insanlara faydalı amellerde bulunun. 🙂 Yanlış anlaşılmasın, yardım etmediğinizi kastetmedim. Biliyorsunuz ki biz ihtiyaç sahiplerini belirlemekte güçlük çekebildiğimiz için yardım kuruluşları bizi onlarla buluşturmak için açılmıştır.
Çok haklısınız. Ne yazık ki bu milletin üzerinde büyük oyunlar oynandı ve oynanmaya devam ediyor. Ancak kökleri sağlam olan bir ağaç gibi yeniden doğmaya hazırdır milletimiz 🙂 "Bizi toprağa gömdüler ama tohum olduğumuzu bilmiyorlardı" Aliya İzzetbegoviç
ben sizin kadar ümitvar değilim. Yeni İslam Medeniyetini Baatılılar kuracak:) Romanın fethi ile... Türkler gavurlaştırıldı. Bu oratama baksana yeni yetme Z kuşağı boş teneke. Tarih bilgisi yok, felsefe bilgisi yok, milli şuur yok, Türklük yok, İslam desen hak getire... Bu yeni nesil sığlığı ile bi şey olmaz bu ülkede. Ha bunun sorumlusu da 1980-2021 arasındaki hükümetlerin eğitim be kültür politikalarındaki ihanet.
İslâmın merkezi yine bizim topraklarımız olacaktır. Yanlış anlamayın lütfen. İnatlaşmak için değil, buna kati surette kalbimle inandığım için söylüyorum. Şimdi burada, sosyal medyada bakarsam sesi çok çıkan papağanlar yüzünden ben de ümidimi yitirme derecesine gelebilirim. Allah muhafaza bazen çok üzülüyorum ama bu doğru değil. Müslüman ümitsiz olamaz ki? Biz çalışmalarımıza devam edelim, en nihayetinde bizim de sorumlu olduğumuz bir eşimiz, evladımız ve aile efradımız olacak. Dahası tanışık olup olmadığınız insanlara da emri bil maruf yapabiliriz. Derseniz ki kafası karışık nesli, kim kurtarsın? Biz bir yerden başlayalım. Kendimizi yetiştirmekle. Olmazsa bile, en azından tarafımız belirir, haksız mıyım?
Her şeyin hayırlısını dilerim Rabbimden. Selâmetle kalın
Efendimizin a. s. m zor bir zamandaki yakarışını da alıntılamak istedim; «Ey Allâh’ım! Bana olan vaadini ihsân eyle! Allâh’ım! Bana zafer nasîb et. Ey Allâh’ım! Eğer ehl-i İslâm’ın bu topluluğunu helâk edersen, artık yeryüzünde Sana ibâdet edecek kimse kalmayacak!» (Müslim, Cihâd, 58; Buhârî, Megâzî, 4) www.islamveihsan.com/...mizin-allaha-yakarisi.html
Bu hükümet dönemin de para aklamak için yüzlerce vakıf açıldı. Din kisvesi altında hiç bir vakıfa inanmıyor yardım etmiyorum. doğa çevre hayvan yapılan çalışmalara zaman zaman yardım ederim.
Bu işe çok siyasi yönden bakıyorsunuz. Ben bizzat bilgi sahibi olduğum kuruluşların uygulamalarına şahit oldum ve takdir ediyorum. Kişi veya kişiler değil, bu işe gönül koyanlardan bahsedersem çok gayretkar insanlar var. Ön yargıdan ziyade işin içinde bulunmak gerek. Bunların arasında en çok güvendiğim ise, bilmek isterseniz diye söylüyorum, Hayrat vakfıdır. Linke buradan ulaşabilirsiniz; https://hayratyardim.org
Ön yargınızı anlayabilmiş değilim. Şartlanmış bir şekilde bu görüşü savunuyorsunuz. Diyecek bir şey yoktur. Ben paylaştığım bilginin güvenirliğine son derece katılıyorum. Yapılan yardımlara tanık olmadan yorum belirtemezsiniz. Sizi ikna etmek gibi bir niyetim de yok.
Neticede herkesin hür iradesi. Dilediğine yardımda bulunabilir
Bu konuda da diğerlerinde olduğu gibi genelleme yapmak iyi değildir. Ön yargınızı kırmanız gerektiğini düşünüyorum. Sayısız kötü ve bilgisiz, art niyetli hekim, öğretmen, mimar gibi meslek dallarında yetişmiş insan varken; siz şifa aramaktan, bilgi edinmekten, barınmaktan vazgeçtiniz mi? O halde ihtiyacı olmadığı halde sizden para talep edenler yüzünden gerçek ihtiyaç sahiplerine yardım etmeyi de bırakmayın. Zira gavura kızıp, oruç bozulmaz.
Görüşünüze saygı duyarım abi, ne diyebilirim ki. Allah hepsini kabul ve makbul eylesin. Ama bilmenizi isterim, öyle yardım kuruluşları var ki, kendiniz de faaliyette bulunabilir, çalışmalara katılabilir ve hatta buna imkan bulamazsanız yardımların gittiği yerleri görebilirsiniz. İsim vermek istemiyorum, sadece böyle kuruluşların varlığını inkar edemem.
Her faaliyet bir gün amacından sapmıştır.. tarih örnekleriyle dolu.. Müslüman alemi kitaptan uzaklaştığı için bu kadar fırsatçı menfaatçı doldu piyasa.. Kuranda ne diyor? Önce akraba sonra komşu sonra çevrene el at diyor.. biz bunları yapabilsek müslümanlar olarak … ne aç kalır ne yardıma muhtaç kalır.. nede menfaatçılar dolar ortalık.. eline bir çanta alan piyasaya dalmış yardım topluyoruz.. bazı günler bana 5-6 tane uğruyor.. vermesine veriyoruz ama ben kesinlikle doğru yere gittiğine inanmıyorum.. bu kadar yardım toplanıyor gerçekten doğru yerlere ulaşsa yardıma muhtaç kimse kalmaz …
Ama ben onlardan bahsetmedim ki abi. Kendi gördüğüm ve güvendiğim yerler var. Ve başkalarına ulaşırken komşuya, akrabaya da yardımı bırakmayacaksın muhakkak. Ama millet birbirine yabancılaştı. Herkes birbirinden çekiniyor. Yardım edeceği yakınlarının yanı sıra imkanı olan biri elbette dışarıya da yardım yapabilir. Efendimiz'in a. s. m sünnetinde buna şahit olabilirsiniz. Kalpleri ısındırmak için iki vadi arasını dolduracak kadar koyun hediye ettikten sonra müslüman olanların sayısı kaçtır dersiniz? Onlar akrabaları da değildi. Yani örnek isterseniz her şekilde yardım etmeye imkan var. Yalnızca bir kesimle sınırlı değil ki bu
Düşünüyorum ki bu konuda girişken olmadığımız ve yararlı fiillerde bulunmadığımız için toplumsal olarak hissizlik içinde duruluyoruz. Oysa meşgul olacak hayırlı amellerde koşturursak nefis te bizimle uğraşmaz. Öyle değil mi abi?
Evet haklisin. O yönden bilgim var. Ben isim ver hakkinda bilgi ver diyorsun sandim. Acikcasi ben devlet kurumlari uzerinden yardim ederim. Kizilay gibi mesala.
Haklısınız, bu gibi kurumlar ülkemizin geleceğe ve insanlığa faydasını gözler önüne sermektedir. Rabbim bağışta bulunan ve bunu ulaştıranlardan razı olsun.