Afganistanlılar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Burda tanıdığım Afgan tanıdıklarım var. Bir tanesi orda Sovyet döneminden beri mühendislik yapmış. Oğlunu okutuyor ve kendisi çini fabrikasında çalışıyor. Çok efendi ve mütevazı bir adam. Devamlı onunla Afganistan ve Asya tarihi üzerine konuşup hasbihal yapıyoruz. Beni evine de davet etmişti. Diğer yandan Taliban'dan illallah ettiklerini söylüyorlar. Bir tanesi Taliban için "Sizdeki PKK terörü neyse bizdeki belâda o." demişti. Dini kullanarak insan öldürmenin kendilerinde yeri olmadığını söylüyorlar. Afganistan'ın Sovyet işgali öncesi olan dönemine özlem duyuyorlar. Bu arada, Afganistanlılar Pakistan'ı pek sevmezler. Pakistan'ı Taliban'ı desteklemekle suçlarlar. Diğer yandan Durand Hattı nedeniyle Pakistan'ın Peştun topraklarını işgal ettiğine inanırlar. Peki siz ne düşünüyorsunuz Afganistanlılar hakkında? Neler biliyorsunuz onlara dair?
Afganistanlılar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Afganistanlılar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla