Kız iken kadın olmak cinsel bir kimlik taşır. Türk toplumunda kadının yaşı şu evrelere ayrılır: Bebek (0-2 yaş), çocuk (2-11), kız (12- Evlilik), genç kadın (18-25), kadın (25-45), yaşlı kadın (45+)
Erkekler; Bebek (0-2 yaş), çocuk (2-14), genç (15-29), adam (30-50), yaşlı adam (50+) Soruya dönecek olursak örneğin "Karda oynayan genç kızlar yoğun bir mutluluk içindeydi." cümlesindeki o hiç tanımadığınız genç kızların yaş aralığı sizce en az ve en fazla kaç olabilir?
Sizce genç kızlık ne zaman başlar, ne zaman biter?
Hmm aslinda kadınlarda evlilik yası 12 başlıyor adet dönemine girildiğinde evlenme çağına erişmiştir demek oluyor nenem ve teyzem 13 yasındayken evlenmisler halada doğuda ve ortadoğuda hala geçerli bu ama kızlar genelde cinseliği anlama algılaması 15 olarak görüyorum 19 yasında ise kadınlık dürtülerini kesfediyorlar 30 gelince olgun bir kadın konumundalar 15 -19 yaş demem ise karda oynuyan kızlar sizce kaş yaşındalar demistiniz ben ona demistim
olgunluğu ben 24 ve sonrası diyorum. ama genç kızlık cinsellikten bağımsız olarak çok daha erken bir dönemi kapsıyor. Bana göre bir kız çocuğunun toplumsal kalıplarla tanışması daha ilk çocukluktan itibaren başlıyor. eteği, saçı, kıyafeti, ileride yapacağı mesleği, aile ve akraba hiyerarşisindeki yeri vs.
Bu konuda haklisınız kadınlar nedense çocukluğundan itibaren ailenisinin onun için sectigi kılafa göre şekilenmesi icin baskı altınlar hep ama söyle bir sey var aile daima evladınin iyiliğini ister bu konu tartışılmaya açık bir konu neler oldugunu biliyoruz geçeb 15 bir kiz öldu uçurumdan atildi ve arkadaşlari atti kanısındalar elif çakal davası üzücü gerçekten ama insani düsünen ailesi aile hep iyi olması için çabalar ve baskılari bilmez toplumda genelde çocuklara nasıl davranıcaklarini bilmiyor erkek kız fark etmiyor uzun lafın kısası makulbuldur hayirli günler dilerim size 👋
En İyi Cevaplar