İnsanlar neden hep kusurlarımı yüzüme vuruyor?

Kiminle görüşsem , arkadaşım, benden hoşlanan kişi, kuzenim, vs ben SORMADIGIM halde, saçlarının ucu kırılmış kötü duruyor , kilo vermişsin ya da almışsın, ya da saçlarının rengi olmamış , dibin çıkmış , ben senden daha uzunum , boyun kısa kötü duruyor gibi söylemlerde bulunuyor? Ben onlara olumsuz telkinlerle yaklaşmıyorum. Üstelik bakımlı biriyimdir. Kendime yakışanıda iyi bilirim yakışmayanıda.
Sormuyorumda bu nasıl falan diye. Durduk yere rencide edici veya olumsuz söylüyorlar. Sıkıldım artık bundan , neden böyle yapar insanlar?
İnsanlar neden hep kusurlarımı yüzüme vuruyor?
Cevapla