Bir insanı tanımadan memleketine göre değerlendirip ona göre yaklaşım sergilemek Türkiye'deki en büyük ön yargılardan biri. Özellikle İzmir, Konya, Rize, Muğla, Trabzon, Hakkâri, Şırnak, Diyarbakır gibi şehirlerde yaşayan insanlara daha fazla yapılıyor.
Eğri oturalım doğru konuşalım, az da olsa sizde de var mı bu?
Bir insanı tanımadan memleketine göre değerlendirir misiniz?
Asla öyle bir şey yapmam. Neticede kendi isteklerimiz doğrultusunda doğup büyümedik o şehirlerde. Ben Diyarbakırlıyım. Doğu'da yaşayanlar diğer Doğu şehirlerini ve insanlarını yadırgamadı. Çünkü bulunduğum şehirlerde de denk gelmedim bu tür olaylara. Ama başka memleketin insanları bu tür olaylara atakta bulundu. Şahsen benim hakkımda değerlendirme yapmazlar, ki yaptırmam da. Diğer memleketimin insanlarına da ön yargı ile yaklaşmalarına da müsaade etmem. Lâkin Doğu şehirlerini yadırgayan çok insan gördüm. Kulaktan dogma bilgilerle hareket ediyorlardı. Görmeden yorumlar yapmak onlara kolay geliyordu yani. Ama birçoğu buralara geldikten sonra hüzünle dönüyorlardı. Bu da güzel bir duygu bırakıyor tabi insanda 😊🙃
Ön yargı mıdır bilmem ama aklımda az çok bir profil oluşuyor. Kötü bir niyetle yapmıyorum bunu, çoğu zaman istemsizce gerçekleşiyor. Ki bunu birçok insan farkında olmadan yapıyor bence. 🙃 Tabii bu o kişiyi tanımama veya sonrasında fikrimin değişmesine engel olmaz.
Herhangi bir önyargım yok. Hemen hemen her yöreden insan tanıdım hiçbirine tanımadan önce önyargım olmadı. Önyargı ile yaklaşan, tanımadan kesin bir hüküme varan kişinin doğru ve yanlış insanın ayrımını yapma kapasitesinin olduğunu düşünmüyorum. Aklı başında insan tanıyıp ona göre bir karara varır.
Türkiye'de o kadar çok "-cilik" var ki. Devrecilik, memleketcilik, torpilcilik... Memleketi ve büyüdüğü çevre bir insan için fikir oluştursa dahi hiç bir zaman unutulmamalıdır ki her yerde iyi ve kötüler mevcuttur ne demişler "Beş parmağın beşi bile bir değil" bu da onun gibi bence. Benim de bazı bazı değerlendirmelerim oluyor tabiki, önyargısız kim var ki şu hayatta?
Tüm türkiyenin yaptığı birşey bu çoğunluğun yanii benim ailemde sevgilim karslı diye istemedi ailemde doğulu kimse yok ayak uyduramazsın adetleri bitmez hizmet isterler sen rahata alıştın evlenirsin çalıştırmaz seni eve bağlar falan filan birsürü zorluklardan geçtik. valla çok mutluyum eşimle ailesiylede kayınbabam bana iş buldu 😂 kocamlada mutluyuz çok şükür , kimseyi olduğu yere göre yargilamamak gerekiyor. kimse bir değil
Sadece rizeli insanlara yönelik ön yargım oluyor ama öyle sadece memleket olarak kütüğünde rize yazana değil o topraklarda yetişmiş büyümüş insanlara karşı.
Şahsen yapmıyorum ama yeni tanıştığım kişilerde bunu çok kez farkettim ya konuşmak bişey bulamadıkları dan ya da konu tikaninca nerelisin sorusu çok kez aldım
bunu en çok üni. öğrencileri yapar efsanedir. yok gideceği üninin olduğu şehir yobazmış öğrenci düşmanıymış yok. yok esnafı keriz silkeler gibi öğrenc silkelermiş. ev sahipleri öğrenci diye kirayı on katına çıkartırmış. haklı yönleri var mı var ama bu haklılık şehrin genelinden değil kötülüğün bireyselliğinden geliyor. sonuçta hepimiz aynı ülke vatandaşıyız mesafeler kimseyi üstün ya da alçak yapmıyor. bir de dönüp herkes kendine baksa
Mesela Karadenizliler biraz sinirlidir doğulular daha sıcakkanlı insanlar gibi şeyler düşünürüm ama herkesin karakteri bambaşkadır. O insanı tanımadan konuşmadan onunla böyle şeyler düşünmek yanlıştır
Kozanlı kadirlili birazda osmaniyeliyse aman aman😂
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Yani önyargılar var tâbi. Ama bu önyargilarima boyun eğip insanlara yüklemem. Tanımaya çalışırım. Eğer o da öyle biriyse önyargılarımı devreye sokarım öyle biri değilse de istisna kabul ederim