Hadi biraz zaman yolculuğu yapalım ama tarihî olay dediysem de illa çok eski konulu olması gerekmiyor. Mesela 1999 yılındaki Gölcük Depremi de bir tarihî olaydır ve bu depreme şahit iseniz en çok etkilendiğiniz tarihî olay bu olabilir. Sebebiyle yazan +1 ile ödüllendirilecektir.
Birinci nedeni bazı tarikatların Amerika'ya uyarı amaçlı böyle bir bela gönderdiklerini duydum, amaçsız geldi. Ne işiniz var sizin Amerigayla yaw
İkinci etkilenmemin sebebi Simpson'larda bunun hakkında gizlice kehanet atıldı ve gerçekleşti. Tuhaf karşıladım ve Simpsonları izlemeye başladım ama lanet internet o kadar yavaş ki bırakmıştım ama şu an yine devam edebilirim, teşekkürler sayende hatırladım.💅
Çernobil Faciası, 26 Nisan 1986. İlk defa abimler konuşurken duymuştum, ortaokula gidiyordum. O zamanlar daha radyasyonun tam olarak ne olduğunu bile bilmiyordum, konu hakkında hiçbir fikrim yoktu tabii. Zaman geçtikçe çevremdeki insanların bu konu hakkındaki konuşmalarına fazlasıyla şahit oldum ve merak edip araştırmaya başladım. O gün ekrandaki yazıları okurken, görüntülere bakarken nasıl hissettiğimi unutamıyorum gerçekten. Resmen tüylerim diken diken olmuştu. Radyasyonu çok hafife alıyordum ama insanlar üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin hâlâ devam ettiğini okudukça bir şeylerin farkına varmaya başlamıştım. Olağanüstü bir olay gibi geliyordu, ki hâlâ da öyle geliyor. Sanırım şu an tıbbi görüntüleme okuyor olmamın sebeplerinden biri de olaydan bu derece etkilenmiş olmam.
1992'de yaşanan hocalı katliamı.. Önceden çok araştırmalarım oldu bu konu da, birçok makaleler okudum. Hatta hocalı katliamına tanıklık eden ve birebir ermeni esirliğinde tutsak kalan, zulüm gören dürdane agayeva ile yüz yüze konuşma fırsatım oldu elimde yazmış olduğu kitabıyla birlikte.. lise yıllarımdayken araştırmalara başlamıştım, dürdane hanımla tanışıklığım olmuştu ve 2020'de tekrar gündeme geldi aradan baya bir zaman geçti yani. Geçmişte hep etkisindeydim zaten, tekrar gündeme gelince savaş vs. daha bir etkisindeyim..
Dostları hapisten kendisini kaçırmak istiyor ama Sokrates reddediyor. Bir zorlukla karşılaştım diye düşüncelerimi değiştiremem diyor. Zaten de bu yüzden Sokrates oluyor. Bugün Sokrates'ten bahsediyorsak felsefesi uğruna baldıranı içebildiği içindir. Eğer içemeyip kaçsaydı, düşüncelerini geri çekseydi, ondan bir şarlatan olarak bahsedecektik. Bunu yapabilen kac kişi var... Böyle şahsiyetli bir insanın ölümü etkileyici.
İkinci dünya savaşının başında Almanya nın bir hafta içinde Polonya Hollanda ve Belçika yı işgal edip üstüne de aynı anda hem İngiltere hemde Fransa yla savaşa girmesidir adamlar mevzuya dalma olayının kitabını yazmış
Sovyetlere erken saldırdılar yoksa İngiltere de düşerdi her türlü ama hep merak ederim Stalin elde avuçta ne varsa toplayıp nasılolsa sadece batı cephemiz var diye ileri sürünce bizimkiler Karadeniz kıyılarından çıkarma yapıp t34 fabrikalarını bi basaydı neler olurdu diye
Zaten Almanya, Rusya'ya saldırdıktan sonra çöküşe geçti. Bir yandan Batı'ya cephe açmışken bir yandan dondurucu soğukta ne diye Doğu cephesini açtılar hâlâ anlamış değilim.
İsmet İnönü çok tedirgindi ve bir Alman heyeti Türkiye'ye geldiğinde Türkiye'ye saldırmayacakalrını söylediler ama Yunanistan'ı işgal ettiğimizde bunu fırsat bilip Yunan adalarına asker çıkarmayın da dediler. Bir nevi tehdit. Zaten Türkiye II. Dünya Savaşı'na hemen dahil olsaydı durum hiç iyi olmazdı.
Sovyetlere saldırdıkları haberini aldığında İsmet İnönü sevincinden kahkaha atmış zaten yırttık gibisine... o adalarla ilgili uyarıyı yapmaları normal lojistik açıdan kritik durumda düşünsene Norveç nere Mısır nere buna donanmamı dayanır süpriz istemiyor adamlar... ve aynen savaşın başında zaten katılacak durumumuz da yoktu ama sonrası fırsattı bence bizim için Ruslar orta Avrupa dan geriye dönüp Anavatan larını bizden korumaya yeltense Amerika zor kurtarırdı Fransayı falan Almanya her türlü indirirdi o tarafı cephesi azalınca bizde Almanları müttefik yapıp Ege tarafını garantiye almışız Doğu da kaydadeğer tehdit yok bi İngilizler Arapları satın alırda üstümüze salar mı yine diye birinci dünya savaşında yaptıkları gibi güney sınırında küçük ölçekli bi birlik bırakıp Sovyetlere ani baskın yapaydık karşımıza çıkacak ordu hem herşey için geç kalmış hemde yorgun ve yıpranmış olacaktı indirirdik tüplü Şahin'le Kiev caddelerinde yanlıyor olacaktık şimdi ne güzel
Büyük İskender'in 13 yıl gibi o dönemin ulaşım şartları ile kıyaslandığında çok ama çok kısa bir sürede Yunanistan'dan Hindistan'a kadar olan bilinen dünyanın yarısından fazlasını fethetmesi. Veya Hristiyanların Roma'da pagan inancında ibadet seks ile yapılıyor diye damızlık bir grup kadını ayırıp kalan kadınları katletmesi (en az 20 milyon kadının öldürüldüğü düşünülüyor)
@AsabiÖküz ilk ve Orta Çağda Cadı avı denilen olay, kimse kadın katliamı diye bahsetmez ama sebebi budur sadece "cadı avı" diye asıl olan şey gizlenmeye çalışılmıştır.
@AsabiÖküz asıl sebebi bu Paganların Hristiyanlarla Roma döneminde savaşması ve Roma devletinin din değiştirip ortaçağ Avrupası nın da Hristiyan olması ile yapılan katliam. Bu kadınların Pagan İbadeti yapıyor dendi onlara "Cadı" ismi verildi ve asıldılar, yakıldılar, boğuldular, taşlandılar
Fatih sultan mehmet han ın ölümü ve unutulmuş bedenine kaftanının yapışmış olması bunu dinlediğimde ilk işim orjinal kaynakları araştırıp Osmanlı tarihi bölümü öğretim görevlisine gidip türkçeye çevirtmek oldu ve çevirdiğimizde olayın gerçek olduğunu duydum bir de kösem sultanın 4 tane oğlunu tahta çıkarması olmuştu
"Selahhadinin Eyyubi Kudüsun fethi " okuyunca çok etkilenmiştim. Selahhadinin Eyyubinin o fetihte söylediği sözler etkileyici, İstanbulun Fethi, Ve Orta Çağda selçuklu devletini yıkılışında rol alan Hasan Sabbah kişisinin olayları, aldığı yerler. Bunları okuyunca beni etkilemişti
Fıransız devrimi. sadece Osmanlıyı değil bütün imparatorlukları etkiledi. milletler kendi ırkını ve kültürünü fark etti neden başka bir millet yönetiyor de beni neden kendi milletim yönetmiyor sorusu oluştu. Bugün de hala etkilerini görüyoruz ve hissediyoruz.
Türk hava yollarının Amsterdam’a düşmesi beni etkilemişti baya çünkü burnumun dibinde oldu gibi ve ben hiç bir şey yapamadım o an çok kötü olmuştum bu sayılır mi bilemem ama benim için bu sanırım
Türkiye ben Yunanistan arasında çıkan kardak kayalıkları krizi. Sat komandolarımızın bakkaldan kendi kredi kartıyla ekmek almaya çalışması ve hiç bir şekilde düşmana gözükmeden kayalıklara çıkması.
İspanyollar 1487'de Cabo Verde'yi aşıp genelde Afrika ve Latin Amerika'yı sömürdüler. İspanyollarla Osmanlı'nın pek ilişiği olmadı. Ama Portekizlilerle oldu iki defa. Biri Kanuni diğeri de II. Selim zamanında. İngiltere de o dönemlerde Anglikan değil miydi
Elizabeth zamanında İngilterede hâla katolikler ile protestanlar savaşıyordu. Hatırlarsan İngliz iç savaşı katolik, protestan anlaşmazlığından çıkmıştır. Buda taa 1642–1651 yılları arasında oldu. Charles ın kafasını kestiler
Babamın görevi için doğudaydık. 1991 de körfez savaşı vardı ve doğuda sınıra yakındık, bomba vs sesleri duyuyorduk ve hatırlamak istediğim bir sürü şey. Çocukken en korktuğum ve beni en etkileyen olaydı.
Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'u fethedişi bu bence birçok mantığın aklın ötesinde bir girişimdi ikinci olarak ta Mimar Sinan'ın eserleri insanın aklıyla resmen oynamış müthiş bir dahi