Ben çok kuruntulu bir insanım nasıl kurtulabilirim?

insanlara güvenmiyorum ufacık bir hareketinden insanı kötü birisi olarak tanıyorum ama sonra saflığımdan güvenim geri geliyo ve sanki insanlar çıkarcı gibi geliyo al gülüm ver gülüm gibi maddi veya manevi neden böyle geliyo bana ve bundan dolayı çevreme az insan sokuyorum herkezle arkadaş olmuyorum güvenemiyorum kimseye bunun nedeni ne sizce? mesela arkadaşım yanıma gelcem diyo gelmiyo aklıma durmadan başkasıyla gezmeye gitti gibi hemen bi senaryo kuruyorum bundan nasıl kurtulabilirim?
Ben çok kuruntulu bir insanım nasıl kurtulabilirim?
Cevapla