Bu pandemi sürecinde insanlar evde kısılıp kaldıkları için aslında birbirlerine daha çok gitmeye başladılar. Seyahat yasağı gelince de bazıları hemen dönemiyor. Annenizle babanız sizi görmek için kalkıp 500 km'lik yol gelmişler ve ilk haftanın ardından eşiniz, ailenizin artık gitmesini istiyor fakat bunları onlara söylemiyor tabii. Sadece size söylüyor. Bu durumda ne yapardınız?
Aileniz size kalmaya gelse ve ilk haftanın ardından eşinizin artık gitmelerini istediğini öğrenseniz ne yapardınız?
Açıkçası anlarım. Çünkü ben de sadece anne baba değil diğer tüm akrabalarım bize kalmaya geldiğinde her ne kadar başta çok hevesli ve mutlu olsam da birkaç gün sonra sıkılıp bunalıyorum. Çok basit durumlar olabilir ama her gün salonda yatak kurup toplamak, yemeklere sürekli özen göstermek, akşamları yayılıp yatamamak falan bir süre sonra kurulmuş düzene aykırı her şey can sıkmaya başlıyor. Ama ne kadar anlasam da bunu aileme söylemem ve eşimin de en küçük bir imada bulunmasını istemem. Eşim bunu aileme söylediği veya belli ettiği takdirde olay büyür.
Açıkçası ben kendi aileminde, eşimin ailesinin de gelip çok çok uzun süreler kalmasını istemem. Rahat edemem ki. Saygımı sayarım, sözlerini dinlerim ama o noktada zorluk çekebilirim.
Şöyle de bir şey var, ben aileme gidin diyemeyeceğime göre, bunu demesi boş olur. Ya da aynı şekilde onun ailesi de uzun süre kalsa, git demem. Gelen benim ailem ya da akrabam yahut eşimin ailesi, akrabası olabilir. Başımın üstünde yerleri var. Sadece rahat olamazdım.
Kendi ailemin de, eşimin ailesinin de gelip uzun süre bizde kalmasını istemem. Ki benim ailem böyle bir şey yapmaz. Bir sıkıntı veya ters bir durum olur, başımın üstünde yerleri var ama sırf gezmek ve gelip görmek içinse uzun süre kalınması taraftarı değilim. Eşime hak verirdim bu yüzden, üzerine gitmezdim. Ama aileme de bir şey demezdim.
Zaten erkeğin ailesini hiç istemezler. Kendi ailesi aylarca kalsın gözüne batmaz ama erkeğin ailesinin hemen gitmesini ister Ne yapalım huzursuzluk çıkar evde.
ay 1 hafta yeter yaa hakikaten. fazlası boğuyor. idare etmek zorundasın eşini... napacaklar 1 ay mı kalacaklar? kadına çok yük biniyor misafir varken. hep özel yemekler.. bir sürü iş... hele çalışan kadınsa... ooooffff çok zor. uzun zamandır kayınpederim gelmiyor (iyi ki)... bizimki uzun ve derin bir mesele. ama eskiden kayınvalidemin sağlığında 1 hafta - 10 gün kalıp dönerlerdi, yeterli bir süre bu bence. bi keresinde geldiler... ilk gün kayınpederim kavga çıkardı. çatalı çarptı çıktı gitti... aaaaa neye uğradığımı şaşırdım... anacım öyle küs küs 15 gün kaldılar hiç unutmam. ya çek git evime huzursuzluk getireceksen deli misin nesin... ben sakin gürültüsüz yaşamımda geçinip gidiyordum... neyse geçmişte kaldı... hiç beni darlamasın şimdi...
Sorun olabilirdi bu, sonuç olarak ben kalkıp “gidin çok kaldınız.” Diyemeyeceğime göre, bunu bana söyleyip moral bozmasının bir anlamı yok. Aynı şekilde bu benim için de geçerli, sürekli olmadığını farzedersek ayda yılda bir gelip çok kalmaları sorun edilmemeli.
Öncelikle eşimin kendi ailesine olan tutumunuda gözden geçiririm durum aynıysa eşimden bir az daha sabr etmesini rica ederim. Bu konuda eşime katılırım her kesin evi, kendi düzeni var 1 hafta gayet iyi bir süre. Ama benim ailem o kadar bile kalmaz çok düşüncelidirler böyle konularda.
Şahsım üzerine konuşacak olursam ailesine bağlı bir kişi değilim. Bunun suçlusu ben de değilim. Diğer kız çocukları gibi her derdimi gidip onlara anlatmayı ben de isterdim en önemli anlarımda onların yanımda olmasını, aile çünkü.
Ama mesafeyi belli bir zaman kendileri koyunca ben de kendime söz verdim "yeni bir hayat, yeni bir kimlik. Kimse seni tanımayacak."
Kendi ailesini göze alarak sıkıldım demeli bence 😈
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Aileden aileye değişir benim ailem gibi her konuda destek çıkan bir aileyi istemiyorsa onlari kaybeder ve keyfi bilir. Ama esimin ailesi gibiyse isteyen zaten olmaz
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Aileniz size kalmaya gelse ve ilk haftanın ardından eşinizin artık gitmelerini istediğini öğrenseniz ne yapardınız?