Başka bir şey yapamazsın yani bu kesin kati kuraldır Ama tabii ki orucunu neden bozduğunda önemli sebepler çok önemli Niye bozdun orucunu
0
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
Rüyamda mezarlık gördüm bende gitmek istedim yürüyerek sonra işte toplam 1 buçuk saat falan yürüdüm çok susadım ayağımın altı aşırı ağrıyordu yani halim kalmadı kola içtim alip
Bu keyiften olmuş biraz yani oruç sabır işidir irade işidir herkes susuyor ya da acıkıyor Zaten amaç bu iradeyi kontrol etmek hiç acıkmadan susamadan klimanın karşısında oruç tutmakta bir şey yok Herkes tutar bunu Önemli olan bu anlarda bunu yapmak ayağım ağrıyordu bir buçuk saat yürüdüm susadım orucumu Bozdum o zaman niyet etmeyecektin bu bir bahane olamaz ya da mazeret olamaz mesela Şeker hastası olursun kan Şekerin düşer tansiyon hastası olursun bayılma noktasına gelirsin Kronik bir rahatsızlık vardır o zaman bozabilirsin tutmaya bilirsin hakkındır bunlarla ilgili açık hükümler var ama rüyamda mezarlık gördüm Mezarlığa gittim yürüdüm susadım orucumu Bozdum şu an Hatta şu an değil bundan 7-8 yıl önce oruç ağustos ayına denk geldiği vakitlerde insanlar arazide tarlada asfaltta 50 derece sıcaklığın altında kazma kürekle çalışarak oruç tuttular bozdu var mı peki bozmadılar sen sadece bir buçuk saat yürümeye dayanamamış sın urada amacımız Seni zorlamak değil ben İşin doğrusunu anlatırım uyup uymamak sana kalmış
Bunu yani sağlıklı bir hayata kavuştuğumuzda da tutabilirsiniz tabii ki şu da var tutup tutmamakta size kalmış bunu tutmaz sanız cehennemlik olacaksınız diye bir durum yok sadece bundan sorumlu olursunuz hani aşırı derecede etkileyecek ve aynı zamanda sizi Zorlayacak bir durum olacaksa erteleyebilirsiniz
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
Yeme içme kefaret gerektirir
Mast. kefaret gerektirmiyor
Ve tutmak gerekiyor sağlıklı isek
Mast ne alaka
orucu bozan 3 ana unsur işte
Yemek içmek
Cinsi ilişki
Onu demiyorum mast kefaret nasıl gerektirmiho? O da bozmuş oluyor orucu
Alimler öyle fetva vermiş
Karı koca ilişkisi kefaret gerektiriyor ama
Of ya ben tutamam 61 gün napicam
İlerleyen yıllarda kışa denk getirirsin hem gün kısa olur hem sıcaktan susamazsın
Yaşlı olunca tutsam olurmu
10-15 yil sonra
ya da
gençken tutman daha kolay olur yaşlanınca daha çok zorlanırsın otuzlu yaşlarda filan tut en geç
Unuturum zaten ahaha
Bile bile bozdugun icin başka hiç bir şansın yok 60 gün art arda tutacaksın +1 kaza edeceksin
İstersen kış aylarında tutarak öde Allah kolaylık versin
Yapmazsam ne olur peki
Borçlu kalırsın gerisini Allah bilir ben bilmem
baska cezasi yok istigfar et ve 61 gün oruc tut o kadar yeterli :)
61 gün nasıl tutayım ben?
bilemem
Başka bir şey yapamazsın yani bu kesin kati kuraldır Ama tabii ki orucunu neden bozduğunda önemli sebepler çok önemli Niye bozdun orucunu
Rüyamda mezarlık gördüm bende gitmek istedim yürüyerek sonra işte toplam 1 buçuk saat falan yürüdüm çok susadım ayağımın altı aşırı ağrıyordu yani halim kalmadı kola içtim alip
Keyiften bozmadım cidden halim kalmadı zaten ilk kez bozdum
Bu keyiften olmuş biraz yani oruç sabır işidir irade işidir herkes susuyor ya da acıkıyor Zaten amaç bu iradeyi kontrol etmek hiç acıkmadan susamadan klimanın karşısında oruç tutmakta bir şey yok Herkes tutar bunu Önemli olan bu anlarda bunu yapmak ayağım ağrıyordu bir buçuk saat yürüdüm susadım orucumu Bozdum o zaman niyet etmeyecektin bu bir bahane olamaz ya da mazeret olamaz mesela Şeker hastası olursun kan Şekerin düşer tansiyon hastası olursun bayılma noktasına gelirsin Kronik bir rahatsızlık vardır o zaman bozabilirsin tutmaya bilirsin hakkındır bunlarla ilgili açık hükümler var ama rüyamda mezarlık gördüm Mezarlığa gittim yürüdüm susadım orucumu Bozdum şu an Hatta şu an değil bundan 7-8 yıl önce oruç ağustos ayına denk geldiği vakitlerde insanlar arazide tarlada asfaltta 50 derece sıcaklığın altında kazma kürekle çalışarak oruç tuttular bozdu var mı peki bozmadılar sen sadece bir buçuk saat yürümeye dayanamamış sın urada amacımız Seni zorlamak değil ben İşin doğrusunu anlatırım uyup uymamak sana kalmış
Ya ben zaten zayıfım bünyem yok nasıl 61 gün tutucam?
Bunu yani sağlıklı bir hayata kavuştuğumuzda da tutabilirsiniz tabii ki şu da var tutup tutmamakta size kalmış bunu tutmaz sanız cehennemlik olacaksınız diye bir durum yok sadece bundan sorumlu olursunuz hani aşırı derecede etkileyecek ve aynı zamanda sizi Zorlayacak bir durum olacaksa erteleyebilirsiniz
25 de kırbaç. Görevli benim, kırbacı vurmak için buluşalım.
Boş yapma
bir şey yapma yavv ne gerek var kasma bu kadar kendini
Kasten bozuyorsan kaçarı yok :)) bozdun mu
Çok susadın ve kola içtin 🙄 afferim 😂
Napicam
60 gün aralıksız ceza tutacaksın en son. 1 günde bozduğun orucu tutacaksın
Cehennem de 61 gün olabilir 😂😂😂
Sen git insallah
Bekliyorum köşemizi hazırladım