Bildiğiniz üzere Türkiye kadın cinayetlerinin çok olduğu bir ülke ve biz kadınlar da artık biriyle görüşürken, ya da tanıştığımızda bu gibi durumlar yüzünden endişeleniyoruz. Peki bir kişinin şiddete eğilimli olup olmadığını nasıl anlarız?
Bir kişinin şiddete eğilimli olup olmadığını nasıl anlarsınız?
Aslında ayırt etmek zordur bence biraz ya :/ Ne bileyim, şiddete eğilimi varsa tehtidkâr konuşur, sürekli küfür eder, aşağılayıcı tavırlar sergiler, haksız olsa da özür dilemez vesaire diye düşünüyorum, aklıma gelenler bunlar. Şiddetin çok fazla çeşidi var, psikolojik şiddette buna dahil. Alttan alttan tahrip ede ede bitirmekte dahil, bir insanın bedenine hem ruhen, hem de fiziken zarar veren her şey şiddettir.
Teşekkür ederim :) Umarım şiddet son bulur dicem ama insanoğlu, insanlardan daha tehtidkar bir canlı türemediği sürece, insanoğlu insanoğluna eziyet etmeye devam edecek, özellikle de masumlara...
Sevil Atakişiyeva. Azerbaycanlı 20 yaşındaki bu genç kız, başta babası olmak üzere ailesi tarafından çok sert baskılara maruz kaldı ve sonunda bunlara dayanamayıp kendi yaşamına son verdi. Sevil şimdiye kadar aile baskısına çok maruz kalmış bir gençti. Sırf erkek dostu ile bir fotoğrafının olması yüzünden babası tarafından dövülmüş bir kızdan bahsediyoruz. Babası tarafından defalarca olmadık hakaretlere maruz kalmış, üstelik defalarca ölüm tehdidi almışdır, sonda ise bunlara dayanamayıp intihar etti. Hayatının baharında, sadece 20 yaşında... En kötüsü ise ne yazık ki, Sevil gibi olan gençlerin sayısı az değildir. Umarım ki, Sevil'i buna zorlayan herkes gerekli cezayı bulur ve bu düşüncede olan ebeveyinler de az çok kendine çeki düzen verir. Keşke elimizden bir şeyler gelse, ama ne yazık ki sadece evimizde oturup, buna sebep olanlara lanetler yağdırmaktan başka bir şey yapamiyoruz...
Ne yazık ki senin de dediğin gibi ülkede böyle yüzlerce kız var kendini öldüren. Sevgilisi var diye babası öldüren mi ararsın, eve intihar halatı getirip belki intihar edersiniz burda dursun bu diyip kızını zorla intihara teşvik eden ve sonunda amacına ulaşan baba mı ararsın ne ararsan var. Ağzına sağlık umarım son bulur bu gibi olaylar..
Anlayamazsın dışarıdan çok iyi görünür sonradan değişir ya da gerçek yüzü ortaya çıkar. Kızlar "sen beni ileride döversin de" diye soruyor ya dövecek adam evet der mi? Önemli olan sorun olduğunu yani şiddete meyilli olduğunu anladığınız anda fazla uzatmadan bitirmek.