Hani herkes önündeki kesin olmayan 20 30 yıllık hayat için işe giriyor, ek iş yapıyor, kenara para atıyor, yatırım yapıyor falan. Kimi geleceğini kurtarmak için zengin birini arayıp bulup evleniyor, kimi daha çok para getiren iş kollarına geçiş yapıyor falan. Kimi sınava hazırlanıyor gece gündüz ders çalışıyor sosyal hayatından zevklerinden fedakarlık ediyor, kimi fazla kilolarını vermeye çalışıyor daha iyi bir hayat sürmek için daha güzel ve sağlıklı olmak için vs vs...
Peki ölüm için bir hazırlığınız var mı?
Kenara ne atıyorsunuz? Yani ahiret sermayesi olarak sadaka, hayır için para harcıyor musunuz? Birilerine sırf Allah rızası için yardım ederek emek ve zaman harcıyor musunuz?
Namaz kılıyor musunuz? Kuran okuyor musunuz? Ne tür hazırlıklar yapıyorsunuz?
Peki ölüm için bir hazırlığınız var mı?
Kenara ne atıyorsunuz? Yani ahiret sermayesi olarak sadaka, hayır için para harcıyor musunuz? Birilerine sırf Allah rızası için yardım ederek emek ve zaman harcıyor musunuz?
Namaz kılıyor musunuz? Kuran okuyor musunuz? Ne tür hazırlıklar yapıyorsunuz?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
9Cevap
Hayır toprağın altında mikroorganizmalar ve solucanlar tarafından etimin yeneceği gün için hazırlık yapmıyorum.
Ne sansli solucanlat var be
Ölümden sonraki boyuta ve hayata inanmıyor musun?
@siyah_ve_ötesi 😂😂😂
İnanmıyorum
Daha doğrusu sadece bunu bilmenin mümkün olmadığını düşünüyorum. Ama umarım ki vardır..
Büyük risk alıyorsun. Ölümden sonra hayat yoksa (ki araştırınca var olduğu ortaya çıkıyor) hazırlık yapanlar çok bişey kaybetmiş olmayacak. Hepimiz yok olacağız sana göre. Peki ya varsa? O zaman bittin demektir hem de ölümsüz bir hayat. Enerjinin evrende hiç yok olmaması sadece boyut ve şekil değiştirmesi gibi.
O zaman napacaksın? Çok büyük bir risk değil mi bu aldığın?
Kendime mezar için yer ayarladım ne olur ne olmaz diye
Mezar hazırlık sayılmaz
Onu benzer sormuşsun ahiret için ne hazırlık yaptınız diye sorsaydın ona göre cevap verirdim
Selamun aleyküm, rica etsem bi mesaj atabilir misiniz acaba
Selam, hazırlığım yok ölmek için can atıyorum.
Orası dinlenme tesisi değil malesef :)
Hazirlik dedigin namaz kilip kuran okumak mi kanka
Hazırlık derken, öldüğümüzde bizimle gelecek faydası olan herşey.
tamam bb
Psikolojim bozuk zaten
Bu mazeret olmuyor malesef. Ölüm geldiğinde ama ben daha bişey yapamadım hazırlığım yok zaman çok çabuk geçmiş ben daha yaşayacak zamanım var sanıyordum dememek için şimdiden hazırlık yapmak lazım
iyilik hayır yapmaya çalışıyorum
Namaz kılıyorum
Allah kabul etsin
Tesekkur ederim
Kapali misin
Hayır
Acik olanlar namaz kiliyo mu
Salak mısın
@siyah_ve_ötesi niye kılmasın açıklar da namaz kılıyor
Neden salak olayim sadece sordum
Acik olan insanlar namaz kılamaz diye bir ayet mi var
İnsanlar mükemmel değiller herkesin yanlışları eksikleri günahları var. Evliya değiliz. Başını açan ama namaz kılanlar da var onun hesabını Allah yapar. İçki içip fakirlere yardım edenler de var, oruç tutup kalp kıran yalan söyleyenler de var. Hepsinin hesabı ayrı. Bir konuda günah işliyoruz diye başka konuda sevabımız olmayacak ya da kabul olmayacak diye bişey yok. Birçok insan yavaş yavaş eksiklerini tamamlıyor
Doğru söylüyorsun insanlar islamin sadece bas örtüsünden ibaret olduğunu sanıyor
O insanlar şekilci. Ben de kapalıyım ama nice kapalılar görüyorum çok ahlaksızca şeyler yapıyorlar, bazı açıklar onlardan bin kat daha masum. İşte kalpleri sadece Allah biliyor insanların ne düşündüğü önemli değil, bizim değerimizi Allah ölçüyor
Evet bazi kapalilar daracik elbise giyiyolar hersey meydanda
Mezar yeri aldım sadece
Mezar yeri de çok boş bir yatırım. Sen öldükten sonra nerde yattığının ne önemi var ki?
İster Aşiyan mezarlığında boğaza nazır milyonluk mezarda yat, ister dağ başında veya kimsesizler mezarlığında yat. Sana bir katkısı yok
Öyle deme mezar komşusuda çok önemli dedemin yanında aldım yaşarken sohbetine doyamamıştım hiç asıl muhabbet ölünce derler onun için aldım
Espri mi yaptığını sanıyorsun?
Yoo gayet ciddiyim sana komik geliyo galiba söylediklerim
Var kefen
Amaan öldükten sonra kefeni alan bulunur, kimse olmazsa belediye alır. Hem kefenim olmasa ne kaybın olur öyle de çürüyorsun böyle de. Maksat öteki boyuttaki hazırlık
İyi niyetlerin hazırlık ta ki yeri nedir
İyi niyet kalp temizliği bunlar boş avuntu. İcraat lazım :)
Biliyosun bu işi sen 😉
Sen napiyosun
İnşaAllah