Selam herkese.. İyi hafta sonları. Aslında bunu eğlenceli yorumlar gelecek şekilde sormak isterdim. Niyetimde oydu. Ancak bir kaç gündür Türkiye gündemine oturan ve Twitter'da günlerdir TT olarak kalan bir genç kızın dramı var. Onun özelinde bu soruyu sormak istedim.Melisa KılıçKonunun özü; 15 yaşındaki Melisa, babasının psikolojik baskılarına dayanamayarak intihar etti ve hayatını kaybetti. Onu adım adım intihara götüren mesajları ise tüyler ürpertti. Çünkü babasının Melisa'nın odasına yeni alınmış ve poşette duran urgan denilen kalın ip aldığını, 'bu nedir' diye sorduğunda 'Ben seni öldüremem ama belki intihar etmek istersin diye aldım..' demesi olayın vahamatini gözler önüne seriyordu. Ama kimse bir şey yapamadı. O öldü. Babanın adı Özay Kılıç. Kim bilir kaçımızın hayatında fiziken olmasa da ruhen öldüren, yaşama sevincimizi, umudumuzu kursağımızda bırakan, acı veren insanlar vardır. Bu sayı pekte az değildir eminim. Ama aileden biri olunca insanın içi daha çok acıyor. Çünkü biz dünyaya gelirken anne babamızı kardeşimizi seçemiyoruz. Ne yazık ki. İşte zoraki bir aile tablosu. Melisa katiliyle, yani babasıyla aynı karedeVe her çatının altında kim bilir ne dramlar yaşanıyor. Kadınlarımız ve kızlarımız ise en çok baskıya, fiziksel ve psikolojik, hatta cinsel şiddete maruz kalanlar. Ne yazık ki
Günlerdir TT olan Melisa olayı için tepkisi gösteren bir kaç kullanıcın Twiti;
Seni yaşatamadığımız bu düzene yazıklar olsun. Giydiğimiz eteğe, yaptığımız makyaja, dinlediğimiz müziğe karışmaya kendi öz babamızın dâhi hakkı yok. Herkes bir birey, çocuk haklarına baktığınızda da bunu göreceksiniz. Çocuklarınızın sahibi değilsiniz.#melisapic.twitter.com/kw5hNTc1EF— Elif Şahin (@buaradabeneliif) September 5, 2020
15 yaşında bir kız K-pop dinlediği için babası tarafından psikolojik şiddet görüp intihar etti. Bu gözler daha ne görecek yetti artık. İnsanların ne dinleyip ne giydiği ne yaptığı sizi ilgilendirmesin.. Yazık gerçekten yazık..
Ben KizlarSoruyor'da pek çok erkek üyenin en az bizler kadar kadına şiddet konusunda hassas olduklarını biliyorum. Bunu gördüm. O yüzden hem erkeklerin hem kızların hem bu konuyla ilgili düşüncelerini hem de soruma isterlerse yorumlarını almak istiyorum.
Benim babamda bana cehennem gibi hayat yaşatıyor ama sesimi kimseye duyuramadim , polise gittim kadın sığınma evine gönderildim oradan dayımı engellediğim numaradan gidip polise kactigimi ve akıl sagligimin yerinde olmadığını en önceliği ise bir rahatsızlığım olduğunu belirtmiş yasak ama benim telefon sinyalimden nereye gittigimi bulmuş beni başka bir numaradan aradı ve neredesin dedi birşey demedim bana tekrarlatma neredesin dedi ve telefonu oradaki kadına verdim ve konuştu olayın daha fazla büyümesini istemiyorum kendi rizamla dedemin evine gidicem dedim kapıya bıraktılar oradanda dayım ve amcam geldi bana hesap sorar gibi dedemle birlikte baya bir konuştular duymuyordum babam senin gibi kızım yok dedi 3 gün 3 gece dedemde kaldim ve 4. Gün sabahı annem aradı çünkü dedem aramış onu ve benim gelmem için konusturtmus onu ve sonra dedem gelip bana kimle konuştun dedi o kadar korktum ki gittim annem aradı eve dönecem dedim ve o gün babam eve geç geldi tam 10 gün ben dışarıdaki kapıya bakamadım sadece ağladım bana psikolojikmen ve fiziken darp ettiler kanitim yoktu tek kanitim sinir krizi gecirmemdi kendimi öyle savundum ki kacabilmistim yoksa belki o gün ben ilk defa baba cinayetiyle o evde bicaklanacaktim tek sebebi de bana yaptığı zulümlere yeter diyip ses çıkarmam oldu evet belki yalan diyecekler ama yaşayan bilir bunu ve biliyorum ki Türkiye de bir adalet yok ve bizim değerimiz anca öldükten sonra bilinecek 3. Sayfa haberi olmayana kadar biz böyle katledilecez kimse duymayacak sesimizi ama pes etmicem ben o hayata tutunup iyi bir eşe sahip olacam. Belki olamasamda birgün bunların biteceğini biliyorum ama umarım daha fazla küçük yaşta kızlarımız harcanmadan devlet bu olaya bir el atar #sesimiziduyunturkuye #kucukbirkizimizidahakaybettikbircanibabayuzunden 😔💔
Kızı tanıyorum. Babasının ipi verdiğini biliyorsunuz, silah verdiğini de biliyor musunuz? 2 senedir bu durumun sürdüğünü biliyor musunuz? Ben öldürmem beni uğraştırma git kendini öldür, başıma gelen en kötü şeysin, bir gün üzülür ertesi gün devam ederim hayatıma, sen o. rospusun dediğini biliyor musunuz? Olayın müzikle dersle telefonla bir ilgisi olmadığını, aksine kızın çok başarılı olup bu sene erasmus yaptığını biliyor musunuz? Baba sürekli psikolojik şiddet uygularken annenin kızın yanında olmadığını, babanın karşında durmadığını biliyor musunuz? Kız psikoloğa gitmek istediğinde olmaz gidemezsin adımızı mı duyuracaksın dendiğini biliyor musunuz? Hiçbir şeyi bilmiyorsunuz ve sadece konuşuyorsunuz. 15 16 yaşında bir kızdan bahsediyoruz. Bunca soruna rağmen etrafına neşe saçan, arkasından kimsenin tek bir kötü söz söylemeyeceği/söylemediği bir kızdan bahsediyoruz. Hala kız şununla yatmıştır, şununla gezmiştir, kadın aldatılırsa ölmeyi hak eder diyenler var. Elinizi vicdanınıza koyun bir kere. Bu kötü düşüncelerinizi silemiyorsanız, bari dilinizi tutun.
Arkadaşlar kız o kadar delil sunmuş. Surekli adam intihar edemezsin diyormuş bı insan bu şekilde tweet'ler atıp kendini öldürmesi normal mi ya. kim bilir kıza daha ne bir çim imalarda bulundu. bir insanı kolay kolay intihara sürükleyemezsiniz kimse kolay koly yapmaz bunu. Çok kötü zamanlar geçirdiği besbelli. Babasına iftira atmak için öldüğünü asla düşünmüyorum. babasi gibi anneside suçlu kızının yanında olup ona destek çıkmalıydı ya da kocasından boşanıp kızına güzel bir gelecek sunabilirdi.
Medyadan duyduğunuz her şeyi doğru zannedip peşine düşmeyin Aklı başında hiçbir baba kendi öz kızını intihara sürüklemez. Şu aşağıdaki fotoğrafa bakın Bu kız ne 14 yaşında ne de 14 yaşındaki çocuğun masumiyeti var yüzünde. Tam tersine yüzünde korkunç bir karanlık var Baba intihara sürükledi masalının peşine düşeceğinize... Dinlediği Kore şarkılarının peşine düşün. 25. karede o çocukların zihinlerine ne veriyorlar.. Bir kez olsun bunu sorgulayın Defalarca söyledim yine söylüyorum Kore şarkıları üzerinden gencecik çocukları intihara sürüklüyorlar Mesele baba falan değil. Allah aşkına şu fotoğrafa bakın bir Hiç 14-15 yaşındaki çocuğun saflığı var mı yüzünde? Tam tersine çok korkunç koyu bir karanlık ve bulanıklık var şu yüzde... Siyonist medya meseleyi babanın üzerine yıkıp... Hakikati gizliyor/SAKLIYOR...
Baba ile konuştunuz mu Babanın polisteki ya da savcılıktaki ifadesinin gördünüz mü okudunuz mu Hayır hiçbirini yapmadınız... Ortada sadece 14 yaşındaki bir kız çocuğunun sosyal medyadaki lakırtıları var Ve siz ona bakarak söylenilen yazılan her şeyi doğru zannediyorsunuz Ve buğday tanesi büyüklüğündeki beyninizle hüküm veriyorsunuz Hukukta böyle hüküm verilmez Adalet herşeyden önce 2 Kefeli bir terazidir Karşı tarafı da dinleyeceksiniz evvela. Aşağıdaki yorumlara baktım Mide bulandırıcı Herkes babaya bindirmiş Nereden biliyorsunuz babanın suçlu olduğunu... Ayak takımının adalet anlayışı budur işte... Sadece linç eder örümcek beyniyle...
intihar bir ailenin yasayabilecegi en buyuk acıdır bence kaza olur bela olur ecel gelir fakat intihar konduramaz yakistiramaz perisan olur insan. umarim gunahlari affolur cennete gider... bu eekenlik yaslari sosyal medya sosyal cevre sokaklarin kotulugu yani ailemidir gercekden buna senep inanin bilmiyorum ve insallahda degildir. aslinda insanligin ustundeki en agir gorev vicdanli olup sag duyu ile yaklasip herkese ozen ama malesef. cok aci bir soru bu ve hoslanmiyorum bu konulardan tek guzel olan mavi mavi olan sensin.
Benimde dinleyip de sevdiğim bir grup sosyal medyadaki bazı insanlar lız dinlediği müzik yüzünden oldu yapmasaydı umarım ölmüştür gibi laflar kullanmışlar. Kızın twittlerina falan biraz bakıp stalklarsanız onun özünü göreceksiniz. Bu mal haber kanallları da suçluyu yoongi olarak göstermiş eğer suçlu yoongi olsaydı ona dert yakınmazdı gider babasına yakınırdı siz hiç katilinize dertlerinizi anlatır mısınız en sevdiğinize en güvendiğinize anlatırsınız, ki bende bu grubu seviyorum onlar bize değer veren bizim için şarkı yapan insanlar bizi cennet olarak tanımlayan insanlar sensiz bu grup olmaz diyen bize sürekli kendimizi sevdirmeye çalışan bir çok kuruluşa trilyonlarca bağış yapıp destek olan insanlar bunlar nası suçlu olabilir tanımadan yargılamayın bu insanlar ulliminati üyesi değil bilinçaltımıza saçma şeyler de işlemiyorlar ya da müziklerinde aç koynunu giricem, viski döküp sevişelim, bir dudak yolla demiyorlar, bu dünyada sevmem gereken kişi benim, sana sahibim bu bana yeter, sabah yeniden gelecek, herşeyden sıkılıp bırakmaya başladığın zaman ne olmuş yani diye bağır, biz daima genç kalacağız gibi şeyler söylüyorlar karşılaştırsanız bir bu insanlar nası suçlu olabilirler nerde bize bilinçlatı mesajı veriyorlar söyler misiniz. Melisanın ölmesine yoongi sebep olmadı, babasına dayanamayıp intihar etti...
Hayatımızı yonetemedigimiz zaman başkalarının hayatına müdahale eder ve o insanların sonunu ellerimizle getiririz. Evli ise boşanması için, mutlu ise mutsuz olması için, makam sahibi ise makamını kaybetsin, güzel/yakışıklı ise bizim olsun, parası varsa fakir olsun diye uğraşır dururuz. Saydığım şeylerde bir tek kişi insani vasıf bulamaz. Peki bizleri yaratığa dönüştüren şey ne? Hani hepimiz insan olarak yaratılmış ve insanlara fayda, dünyaya düzen getirmek için vardık. 15 yaşında kaybettik bir meleği. Keşke sessiz çığlığını görebilseydik. Seni takip edip bu sessiz çığlıklarını sadece tweet olarak yazdıran, bunları okuyan ve bunu seni kurtarabilecek olanlara ulaştırmayan herkes suçlu küçük melek. Sustuklarımı, yazamadıklarımı sen görüyorsun ve duyuyorsun. Kahrolsun zalimler.
Bu olaylar bana hiç yabancı değil, çünkü ben de insanlıktan nasibini almamış bir babanın tahakkümünde büyümek zorunda kaldım belli bir dönem. Beni hayatım boyunca ezebildigi kadar ezdi taa ki ona fiziksel ve ruhsal olarak baskaldirabilecegm yaşa kadar. O noktadan sonra tavrımı koydum ve kendisini tamamen hayatımdan çıkardım. Ama maalesef ki kız çocukları bu kadar şanslı olamıyor. Toplumun dinamikleri içinde babalarına başkaldırı olayı pek hoş karşılanmıyor. Melisa'nın ve onun zihniyetinde olan tüm babalara bu site aracılığıyla söylemek istediğim tek şey umarım birgün kendi vicdanınızın ilmegiyle darağacında bogulursunuz. Yaşamayı bile hak etmiyorsunuz.
Kadın sığınma evi değil kadın sığınma şehri kurulması lazım.
Bu tür kadınlar için çok ciddi bir ekonomik bütçe ayrılmalı kadınlara özel ev verilmeli. Fabrikalar gerekirse holdingler kurulmalı bu şirketler sadece kadınlar için çalışmalı orada çalışacak olanlar sadece kadınlar olucak ki ekmek kapıları olsun para yokluğundan baba evine muhtaç kalmasın ve bu şirket/holding vs neyse artık kar amacı gütmeyecek bünyesinde ki çalışanlara refah getiricek tek amacı bu olmalı.
Ama bilin bakalım ne eksik? Bunu yapıcak babayiğit.
Ülkemiz de ki devlet adamları aile dağılmasın diyerekten kadınlara tam anlamıyla destek vermemekte. Kadın dayak yiyor polisi çağırıyor polis olur aile arası böyle şeyler barışın diyor buna bizzat gözlerimle şahit oldum. Bu ülke zor düzelir gerçekten çok üzülüyorum
Ama. nerde bu ülkede anca kadınlara çocuklara hayvanlara zarar veriyorlar zaten çelişkili kuran ayetlerinde resmen kadın8 ikinci sınıf olarak değerlendirmiş Ortadoğu'da daha çok kadın cinayeti olduğunu bu şekilde anlıyorum
Çocuğa taciz eden sapık imamın haberini bile tam yayınlamıyorlar tvde bu kadarlar işte
@Berivann6 Şahsen ben kuran da ki kadın profilinden öyle bir anlam çıkartmadım kuranı detaylı incelemiş birisi olarak. Soru işaretleri var mirastan bir pay alması gibi ama ikinci sınıf insan muamelesi demek için çok daha fazlasına ihtiyaç var. Bozuk insanlar her görüşten her cenahtan çıkıyor bu zihniyet ile alakalı bir durum
Kilitleri kitli kapıların ardında bilinmez bir çok hayat var. Babası emekli astsubay imiş. Belki dışarda herkes tarafından sevilen, saygı gören takdir edilen bir bireydir kendisi. Ama kendi kızına öz kızına dinlediği müzikten dolayı intihar ettirecek, nefret edildiğini benimsetecek, hergün bu davranışa maruz bırakmak akıl alır değil. İnan funda ne diyeceğimi bilemiyorum ancak vah vah kötü olmuş yazık diyoruz. Elimizden başka bir şey gelmiyor. Nasıl bir varlık olmaya başladık aklım da almıyor benim. Öğlen civarı okumuştum haberi. Kızın tüm twitlerini okudum. Gözetim doldu babasından bahsederken. Annesi hiç mi müdahele etmemiş benim aklım almıyor. Bir aile öz kızına böyle nasıl davranış gösterir aklım al mı yor.
Türkiye'nin her yerinde ne yazık ki bu tablolar var. Kimi kısa yolu seçip intihar eder kimisi kaçar kimisi evlenir kimisi ise sessiz kalır boyun eger. Bu haber yalan veya gerçek mesela o değil mesele gerçekten de bizim hayatımızda bu tür ebeveynlerin olması. Mesele cocuklarını bir yetişkin, bir birey olarak kabul etmeyip sahibiymis gibi davranmaları. İşte en acı gerçek bu ne yazik ki. İnsallah yeni nesille beraber bu sorunlari aşarız diye düşünüyordum ki bu şartlar altında ne sağlıklı evlilikler olur ne de sağlıklı çocuklar...
Melisa. Ne kadar da güzel. Keşke bahtı da güzel olsaydı. O adam sadece biyolojik baba. Gerçek anlamda baba değil. Yazıklar olsun böyle bir babaya. Halat almakta nedir? İnsan evladının tırnağının ucuna zarar gelsin istemez. En çelimsiz insan bile çocuğu söz konusu olunca aslan kesilir ama bu baba müsveddesi öz çocuğunun katili. Kimbilir ne umutları, ne hayalleri vardı geleceğe dair. Hepsinin içine etti bu baba müsveddesi. Böyle bir kişi kısırlaştırılmalı, ürememeli. Şimdi mutludur belki de kendisine halat aldığı çocuğu intihar etti. İstediği oldu. Umarım iki cihanda da perişan olur bu adam
Son dönemde medyanın sayesinde de çok büyük farkındalıklar yapılıyor. Dün tv8de ‘kırmızı oda’ dizisi başladı. Orda da psikolojik sorunların, çocukluk travmaların hayatlara, öldürmezse de süründüren hayatlara mal olduğu anlatılıyor ilk bölümde... artık görmemiz gerek. Herkes şiddete ‘hayır’ der ama her insan canavar olarak doğmuyor. Ben eskiden manyak, psikopatlar, seri katiller, tecavüzcüler hakkında bir çok belgeseller izlediğimde anlamıştım ki, onlar canavar anne babaların eserleri... o canavar anne babalar da kendi anne babaların ve bu bir kısır döngü maalesef. Onları o şekilde anlayabiliyordum. Yargılamak kolay, anlamak zor. Melisa’nın babası da bir kurban, Melisa ayrı kurban. Hiçbir normal insan bile isteye en azından en yakınının canını yakmaz. Böyle aileleri görüp kendi anne babama bir kez daha şükrediyorum 🙏🏻 her seferinde.
Sorudan bagımsız olacak muhtemelen yazdıklarım Ya da duymak ıstedıklerımız olmayacak Genelleme yapmak ıstemıyorum oncelıkle Fakat konu kadına kıza sıddet ıstısmar oldugunda bu sahısların vefatından sonra gun yuzune cıkıyor Insanlarımız neden sıddet taraftarı muhtemelen cocuklukları travmatık gectı ve sonra kı surec sıkıntılıydı arkadasına sıgınılacak bır neden mı aslaaaa!!! Bu olaylar hep vardı arkadaslar sımdılerde sosyal platformların cogalması ıle duyuyoruz ve 1-2-3 gun akıllarda hoppp yıne unutuluyor Istedıgımız kadar bu tarz platformlarda yankı yaratalım sonuc degısır mı net degısır dıyemıyorum Bır nebze azalması ıcın tum dunyadakı ınsanlıgın sosyal refah sevıyesının artması ve ahlaken kendını egıtmesı sarttt Umarım bır gun olur🦋🌟🦋
Erkek olmak başka baba olmak çok başka.. Evladını seven, koruyan, kolluyan ve onunla arkadaş olup dert dinleyerek arkadaş gibi olan erkek babadır.. Diğeri evi umumi ev gibi gören anlayışsız lafa göre hareket eden bir nevi hayvandır.. Kuz evlat babaya aşık yetişir bu aşkı anlamayan erkek baba olamaz.
Buna ne yorum yapılabilir ki.. Aslında yaşanan olayın ne olduğunu bilmiyoruz bir baba evladına intihar etmesi için halat alacak kadar nasıl bir gaflete düşmüş olabilir? Çok acı... Sık sık bu sitede genç kızların baba basısından eziyete maruz aldıklarını okuyorum özellikle kapanma olayları. Oysa dine de aykırı zulüm etmek. Bakın annelerden hiç bahsedilmiyor anneler hep susuyor seyrediyor hatta cinsel istismara kalmış kızların bile anneleri hep gölgede. Acaba problem bunda mı?
Gerçekten çok üzücü böyle ruh hastası olan insanlar evlat sahibi olmamalı, ülkemizde çocuğu olmayan milyonlarca insan var iken böyle insanların evlat sahibi olması dünyaya büyük haksızlık demektir.
Dolayısıyla bende babam gibi olmam. Detayına gerek yok.
Haberi gördüm , üzücü ancak. Tek suçlunun baba oldugunu düşünmüyorum , tüm bu olaylar olurken anne ve diğer aile fertleri nerdeymiş ve neden yardımcı olmamıs? Ayrıca kızın twetter hesabına baktım sosyal medya etkisininde fazla oldugunu düşünüyorum. Bu olay iyice araştırılmalı ve buna neden olan tğm aile fertleri ve sosyal medya kullanıcılarına gereği yapılmalı
Kardeşim hiçbir baba ya da hiçbir birey durduk yere kimseyi öldürmez. Haber ya da manşetlerde sadece kadın cinayeti oldu diyip duruyorlar fakat olayın detayına kadar inmiyorlar. Kadın cinayetlerinin %80’i kadının aldatmasından dolayı oluyor. Adam yemiyor yediriyor içmiyor içiriyor fakat karşılığını aldatma ile alırsa kimse kusura bakmasın o kadın ölmeyi hak etmiştir.
Bu yorumu görmemiş kabul ediyorum. Çok ama çok yanlış düşüncedesin. Üstelik bu yaptığın yorum suç teşkil ediyor. Umarım farkındasındır. Hiç bir kadın veya erkek ölümü bir başkası tarafında 'şunu yaptı' diye ölümü hak etmez. Devlet var Kanun var. Varsa suçu, cezasını kanun verir.
Bir insan o an ki manzarayı görünce onu düşünür mü sence? 20-30 sene birisi ile aynı yatakta uyu kalk, Aynı sofrada yemek ye, Aynı arabada gez dolaş ama karşılığı ihanet ve aldatma olsun öyle mi? Birçok polis arkadaşım kadın cinayetlerinde kadının suçlu olduğunu söylüyor ve katiyen katılıyorum.
Bak sen anlamıyorsun. Sana haklı yanın var diyorum zaten. Bende biliyorum olayların asıl içlerini. Ama bu konu karı koca konusu değil baba ve kız arasında geçiyor.
Kimsenin kimseyi öldürmeye hakkı yok. Hiç bir hata bunu hak olarak göstermez. Aldattıysa aldattı bela okur geçersin. Zaten insan olmak burda başlıyor. İnsanlığını burda, böyle konularda göstereceksin. Gencecik bir kız iyi mi oldu şimdi. Öldü gitti çok mu iyi hak mı etti ölmeyi. Ha birde aldatmak sadece kadın için mi ölmeyi getirir. Aldatan erkekleri öldürsünler o zaman. Kadın çıksın vursun namusumu temizledim desin. Çok saçmasınız beyefendi. Çok düşüncesiz, aklı başında olmayan, empati yapamayan bir bireysiniz. Allah aşkına biraz oturup düşünün ben neler söylüyorum diye. Kimsenin kimseyi öldürmeye, ölmesini sağlamaya hakkı yok...
@spreyboyalar Babaların ya da kocaların doğal bir hüküm kesme ve cezaen öldürme hakları mı varmış? Kim vermiş o can alma hakkını biri bunu da söylesin , zira kadın insandır, evlattır eş'tir anne'dir ama tavuk değildir. Falan filan yapmış da ölümü haketmiş de nedir? Cinayet manyaklığına aman namusun yandım rezilliğim bahanesi ile kılıf uydurmaktır ve kabile kafasıdır ama , ne dinde ne sosyal hayatta bunun yeri yoktur. Gerçekten zina olarak işlenen fiilde islamda dahi 80 değnek dışında bir ceza ( mutlaka iş esnasında 4 erkek o durumu gördü ve yemin etti ise ) yokken , dinde bile olmayan"Recim"in bir türünü yani kadının kadın olduğu için ve anlaşılmaz onurunun bir tarafına dokundu diye öldürmek kimse kusura bakmasın ama , planlayarak tasarlayarak adam öldürmektir , cezası da eskiden idamdı ama insan öldürmek istemeyen devlet bunu en az 30 sene ağırlaştırılmış hapis , en çok ölene kadar hapise karar verir. İçeridekiler de temizlemediği sürece vicdan azabı ile yaşar orda ölür gider.
Uzulyoruz.. Toplumsal bir cokus var Turk Milletinde ne yazik ki.. Çozum yollari konusulmali toplumun bu haline.. İyiye gitmiyoruz. Surekli cinayet, siddet, tecavuz haberleri gormekten insanlar korkar oldu artik. Toplumun her kesimini ilgilendiriyor bu olaylar..
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Var. Pskolojik baskı şiddet, fiziken olandan daha beterdir ruhunu bitirir kurtulma imkanı yoktur kendi kendini yok eder, fiziken şiddette ise bazen küçük bir ihtimal kurtulma imkanı vardır ama ben her türlü şiddetten kavgadan nefret ediyorum o yüzden bu konularda ölenler olunca çok üzülüyorum
Twittler silinmiş bu da suc demek oluyor tckya gore neyse.. bunları kabul ederımdogru dıye eger montaj yoksa bu tarz aileler gerçekten çok fazla bunların derdi koyun yetiştirmek kurkunu kullanmak bunlar beni şaşırtmadı. Kopyalşa yapıştır yapmışsın gene bir psikopat çıkarsa başın belaya girer bu yüzden demedi deme. Biliyorsun troll haber yayan çok
İnsanlığımızdan yine utandık.. Gencecik bir fidan kim bilir ne hayalleri vardı hepsi bitti bir kurşunla.. Bu baba demeyeceğim insan müsveddesinin en ağır ceza alması için umarım ellerinden geleni yaparlar hukukçular
Üzülüyorum. Bu olayı ilk defa şu paylaşımdaki ipin olduğu görsel ile okudum. Ve bugün kızın Twitter hesabına baktım. Yaşadıklarını tweetlere dökmüş. Son tweetinde “Tetiği çektim” yazıp bitirmesi, beni de bitirdi...
Her erkek de baba olmayı hak etmiyor. Kendi kızına tecavüz edip, inek gibi satıp , sevgilisi var diye öldüren , kpop dinliyor diye intihar et diyen bir sürü iğrenç kendini sözde baba diye nitelendiren mahlukların kısırlaştırılması kânâtindeyim.
Böyle bir acı olamaz ya.. Böyle bir - baba diyemem - mahluk, en ağır cezayı hak eder. İnşallah vicdanı, varsa, ki olmaması imkansız, ömür boyu uykularını kaçırır..
O kadar şey görüyoruzki artık bişey aklıma gelmiyor Allah bunları bildiği gibi yapsın. Üzgünüm melisa sesini duyamadık😣 Üzgünüm kardeşim seni kurtaramadık😢😢 şu an bunu demem bile seni getirmiycek seni intihara sürükleyen babanı Allaha havale ediyorum. böyle bir durumda olan kişileri allah zalimlerin elinden kurtarsın.
Bu adamların ciddi sorunları var lisede bir kızdan hoşlanıyordum babası astsubaydı okula gelip kapıdaki görevliye biriyle görürsem öldürürüm demişti adam uyardı beni önce ciddiye almadım sonra farkettim okula gelip izliyordu adam ayrıldım kızdan kızın hayatı berbattı baskıdan öyle aklımda kalmış yanaşmam hiç hala😅
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Babamdan bende aymu şiddeti görüyorum 😒💔giydigime karışıyor aöık giymedigim halde bilegime kadar kapatmamı ve evde hapis hayatı yaşamamı istiyor. Bunu bende defalarca düşündüm ve hala düşünüyorum da... en son sırf diz kapagnn biraz altında etej giydim die tiksindigini insan içine çıkarmaya utandigini ve benden nefret ettigini söyledi.. Günlerce agladım.. Ama elimden bişey gelmedi ve sanırım benimde sonum böyle olacak
Konu hakkında uzun uzun konusuşabilir ama konuşmayacağım üzücü bir hadise sonucta ne kızı ne babayı da suclayamam olayın içinde değilim fakat toplumsal dönüşüm konusu ve sosyal medyanın dijital hayatın bu olayda rolü büyük
Öz dayım... Para delisi karısından başka herkese düşman.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Bende babayım sağolsun benim kızım da beni ölüme sürüklüyor bizden gizli instagram hesabı açmalar biz işe gidince akşama kadar erkekle mesajlsşmalar üstelik daha 14 yaşında bunları bilip eve gidip hiçbir şey yokmuş gibi kızına sarılmak nasıl birşey söyleyim mi yaşarken ölmek gibi
O daha ergen böyle düşünmeniz bana göre yalnış. Bunda üzülecek bir durum yok şu an hemen hemen tüm ergen ve gençler bunları yapıyor zaten ancak gerçek hayatta böyle olmaz içiniz rahat olsun, evladınıza güvenin. Baskılar kötülüklere gebedir
@redflowers008 dediğiniz gibi sadece sanalda kalsa Belki bu kadar kendimi üzmezdim 3 defa buluşmuşlar halihazırda mesajlaşmalarda buluşma planı yapıyorlar
Burada kendini acındıracağına, ana baba olarak çocuğunuza biraz sevgi gösterseydiniz, kaç yaşında olursa olsun gelip sizinle paylaşma cesareti olurdu. Buluştuklarını biliyorsun? Konuşmaları okuyorsun? Eğer absürd bir durum görüyorsan beni mi bekliyorsun çocuğunla gelip konuşmam için? Hayatında bir kere babalık yap da allah rızası için çek konuş çocuğunla. Kırmadan, incitmeden, dövüp/sövmeden. Hoş kime ne anlatıyoruz? Adam çoluk çocuk sahibi. Gelmiş çözüm aramak yerine burada çocuğu üzerinden ajitasyon yapıyor. Sonra niye böyle. Sitede geçirdiğin zamanı çocuğuna ayırmayı dene.
@bahtsizbidelii düzgün anne baba bir elin parmağını geçmez herkes çocuk yapıyor ama iyi yetiştirmektir ilgilenmiyor sonrada hak etmeyenlere Allah daha versin diyorlar sinir oluyorum
El birliği ile Türk toplumunu çökertiyorlar ve halk maalesef bugun seçim olsa yine adamlara oy verir. Amaç tamamen türk toplumunun ahlak, vicdan ve psikolojik olarak çökmesidir.
Babamdan Allah razı olsun. Belki bir kere bile olsa sarılamadık, ama babalığın tüm vazifelerini yerine getirdiğine inanıyorum. Allah eksikliğini göstermesin.
Değmez gerçekten yapmasınlar artık. Çocuklarınız sizin köleniz değil. Ne demek ya ip almak falan. Bu kadar mı diyorum bir türlü aklımda bir yere oturtamıyorum.
abim. askerliğimi hemencicik yapıp başka şehirde üniversite kazanacağım. ordanda öğrenci evi derken yorucu bir hayat kazanacağım lakin ben zaten yorulmak bir işe yaramak istiyorum.
olaya tamamen gerçek gözüylemi bakıyoruz yoksa sadece sosyal medya bilgileriylemi? Aile içinde ne olup bittiğini belki kesin olarak bilmeden bir babayı suçluyor olabilirmiyiz? Bir mavi balina olayı vardı orda intihar eden 13- 15 yaş çocuklar aile baskısıylamı intihar etti. Demek istediğim gerçekleri bilmeden kimse hakkında yargılayıcı paylaşımlar yapmamak en doğrusu..
13-15 yaş arası çocuğunuz mavi balina gibi oyunları oynuyor ve bunun sonucu olarak yaşamını yitiriyorsa bunun sorumlusu ve konunun sorumsuzu yine sizsinizdir. Diyelim ki her şey kurgudan ibaret. Kız hasta ve yalan söylüyor. Bu durumda tedavisinin üzerine düşmemek yine ailenin sorumluluğundadır. He kız doğruyu söylüyorsa sorumluluk yine ailededir. Çocukları yatakta yaparken düşündüğünüz kadar , büyütürken de düşünmeyecekseniz YAPMAYACAKSINIZ. Olay bu kadar net. Gereksiz duyar kasmaya gerek yok.
Duyar kasmak gibi bir durum yok. Sorumluluk ailede ise o zaman aile baskısı demeyeceksiniz. Bu konu uzar gider. Ta ki sizler anne baba olana kadar o zaman yeniden konuşmak gerekir
Baskı çok başka, sorumluluk çok başka? Ikisini bir gören bu kafa yüzünden bu çocuklar çiçekleri burnuna ölüp gidiyor. Aynı zamanda 1) her hangi bir çocuk annesi olup olmadığımı bilmiyorsun. 2) Bu konularda konuşmak için bunu tecrübe etmeye de gerek yoktur. 3) Tecrübe bağlamında konuşacaksak çocukları bu hale getiren "tecrübeli" ebeveynlerdir. Demek ki tecrübe bilinçli ya da bilinçsiz ne olursa olsun sadece meydana çocuk getirmek demek değilmiş.
Henüz 23 yaşındasın daha bildiğin yaşadığın neki tecrübeden bahsediyorsun. Senin o bilinçsiz tecrübe dediğin anne babalar sayesinde bu memleket ayakta duruyor. Siz ne kadar kabullenmesenizde. Çok şükür ki hala toplumda evladının örf adet ve inançlarına uygun davranmasına özen gösteren aileler mevcut. Eğer baskı olarak düşünüyorsan benim oğullarım küpe takamaz dövme yaptıramaz ve evet müsade etmem yaparlarsada gereken edbiri cezayı uygularım. Sonrasında sizmi gelip yardım edeceksiniz. Her şeye ozgurluk vs yaklasiminda bulunup Sonra kalkıp 13 yaşında bir çocuğun mesuliyetini ailesine yukluyorsunuz. Kaldı ki intihar benim inancıma göre en büyük günah Allah dahi bunu farklı değerlendirirken... Neyse ya susuyorum bence sende uzatma kırgınlık olmasın
😅 Sadece gülüyorum. Ne kadar acı. Dünyaya bir çocuk getirip sonra kendinizi onun sahibi sanıyorsunuz. Size ayrı çocuklarınıza ayrı yazık👌Ve işte ülke tam olarak bu yüzden daha emeklemeyi bile bilmiyor. Siz ve sizin gibiler de ayakta durduğunu sanıyor 👏
İnanç meselesi bu senin görüşün sana benimki bana ama senin görüşün benim çocuklarım üzerine söz hakkı doguruyorsa kusura bakma orda duracaksın. Ben senin görüşüne yazık demiyorsam sende bana diyemezsin ki zaten biraz büyüdüğünde aynı düşüncede olmayacaksın. İyi günler sana
Evet birden fazla evlilik yapıp dolayısıyla aradığınız ve istediğiniz konumu edinemeyişinizden ya da insanların bu konumuz sizde edinemeyişinden belli oluyor size yazık olmaması gerektiği 👌 Tecrübelerinize lafim yok. Ama tecrübe dediginiz şey sizi bir adım öteye taşıyamıyorsa ölüdür. Ayrıca görüş bana ait değil 😊 Daha çocuklarınızın haklarından/ insan haklarından haberiniz yok malesef. Bahsettiğim şeyler yasalarca desteklenen şeyler. "Dünya'ya bir canlı getirmeniz, onu ömür boyu sizin malınız/ sizi de ömür boyu onun sahibi yapmaz , yapamaz." Gelenek görenek çevreden aktarılır, kitaplarda yazmaz. Ama onurlu bir insan hayatı için esas olan nitelikli bilgidir. Bunun için de araştırmanızı öneririm. Size de iyi günler ✋
Benim evlilik erim hakkında bilgi sahibi olduğu nu sanmiyorum o yüzden her konuştuğun boşa düşüyor. Size dayatılan kültürle konuşuyorsunuz boş yapma diyorsunuz ya ha işte ondan yapıyorsun
@bahtsizbidelii aklın sıra amca büyüksün diyerek dalganı geçmişsin. Benim sana ancak dua ve iyi niyet dileği olarak inşallah ileride senin ya da çocuklarının başına böyle bir şey gelmemesidir. kal sağlıcakla.
Insanlardaki baba figürü tıpkı kedilerdeki baba figürü gibidir. Erkek kedilerin ebeveynligini arastirsaniz insanlardaki baba figürünü de anlamış olursunuz
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Melisaya benzer bir şekilde ben de annemden baskı görüyorum. Defalarca intihar denedim ama çok şükür vazgeçtim. Melisa içinse çok üzgünüm 😔
Annene sor deki bana baskı yapmak içinmi karnında taşıdın kucağına ilk aldığında sana baskı yapıcam görüceksimi dedin hayırdır de aklını kullan yaşın geldiyse intiharı düşünmek yerine hayırlı eş seç bulabilirsen değer bilen evlen gitsin
Uygun aday vardı annem önüme bazı engeller koyup asla dedi hatta dinlemeye bile gerek duymadan arkasını dönüp gitti. Bütün çıkış kapıları kapanırken yapacak hiçbir şeyim yok
O da bana diyor sen kötü bir evlatsın psikoloğa git düzel diye. Hatta liseyıllarımda bana gizlice psikoloğa git ben kimseye kızı deliymiş dedirtmem derdi hep. Bazen fiziğimi bile aşağılar. Dişlerin şöyle, burnun mu yamuk acaba estetik yaptırsak mı, sivilcelerin var bunlar senin yüzünden, niye tırnak yiyosun o tırnaklarını b*ka batırıp sokucam ağzına vs. daha neler neler. Çok başarılı bir konuşmacı ve blog yazarıydım. Annem sürekli aşağılayıp aptal aptal işlerle uğraşıyosun canım diye diye bıraktırdı. Yardım vakıflarında çalışmalara katılıyodum senin kendine faydan var mı ki başkasını düşünüyosun diyerek sayıp söverek ve çalışmalara katılmama izin vermeyerek onları da bıraktırdı. bacım kadın gibi gülme, öyle oturma, çok konuşmayacaksın... yazmaktan elimin, ağlamaktan gözlerimin yorulduğu daha çook konu var. Böyle işte. Melisayı çok iyi anlıyorum
Kpop dinlemekte ne zarar var ki keşke benim çocuğum olduğunda G. Koreli'leri sevse isterim. Galiba bu baskıyı yapan kişinin ağır derecede psikiyatrik sorunları var.
Böyle insanlara ne diyebiliriz kii baba bile denmez ona o cani bı bacım çocuğu Melisa öleceğine keşke o olseydi ki böyle iğrenç canilerden kurtulalım. Biz ne desek ne yapsak boş boş
Ne de güzel kız ya eli yüzü düzgün temiz ah ah allah belasini versin bu tarz insanlarin.15 yasinda kizdan ne ister bir insan ya 😓
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Benimde babam sürekli bağırarak falan psikolojik baskı uygular ama asla intihar etmeyi düşünmedim. Kız için gerçekten üzüldüm ama psikolojik sorunlarının da olduğunu düşünüyorum.
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Baba baskısı Melisa'yı intihahara sürükledi. Aile bireylerinizden 'onun gibi olmayacağım' dediğiniz kişi / kişiler var mı?