Bir şey açıklamaya çalışıyorsun, hiç dinlemeden ve sorgulamadan karşı çıkıyorlar. Kendi dinlerini bile araştırmıyorlar. Sanki biraz bile şüphe olsa dinden çıkacak. Kuran bile "oku" diye başlıyor, bari onu yapın be. Neden araştırmadan, babanız müslüman niye müslüman oluyorsunuz?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Ailemle bir çok konuda zıt olurum akrabamlarlada öyle ateistler geliyor onlardan dolayı müslüman olmuşum işim onlara kalsa ona bakıp ateist olmuştum zaten günümüz sözde dindarlara göre olsaydım çoktan dinsiz olurdum sadece müslümanların yoğun olduğun yerde İslam'dan haberin oluyor bırak şimdi çocukken de İslam ile ilgili çok sorular sorardım bu sadece İslam'da değil herşeyde böyleyim sadece gerçeği bilmek isterim zaten çevremle zıtım nasıl onlara bakıp müslüman olurum sahtekar birilerine bakıp müslüman olmam ben müslümanlara göre değil İslam'a göre müslüman oldum
064 Yorumla
Soran+1 yılTamam müslümanlığa göre müslüman ol ona bir şey demiyorum. Dar görüşlü olmayın ve araştırdıktan sonra inanın diyorum.
Soran+1 yılBen sana müslümanlara göre olmuşsun demedim. Müslümanlığa göre dedim. Senin söylediğinle aynı şey. Ayrıca araştır derken sadece islamı araştır anlamında da demedim.
Soran+1 yılYahu müslümanlık derken müslümanlar demiyorum, islam dininden bahsediyorum
Soran+1 yılYa sen niye anlamıyorsun? İkiye ayrılıyor: insanların yanlış anlayıp hayatlarında uyguladıkları ve gerçek olan yani kuranda anlatılan islam. İkincisinden bahsettiğini biliyorum ve ben de ondan bahsediyorum. Baya uzattın
Soran+1 yılBunun konuyla ne ilgisi var
- +1 yıl
Hristiyan incillerinde farklı tarihlerde kitaptaki anlatım çok farklı olduğunu farkettim kuranda farklı tarihlerde olana baktım anlatımlar farklı ve yer değiştirme yok sadece tercüme edenlerin bazı kelimeleri farklı çevirmesi onda bile hristiyan kitabı kadar değişiklik olmuyor buda beni şuna itti demek ki o harfleri iyi bilmiyorlar çünkü bazı kelimeleri çok araştırdım aslında şunun farkına vardım Arapça çok geniş birşey yerlerine göre anlamları değişiyor yeterince Arapçada iyi olmayan farklı yorumluyor aslında arapça haliyle hepsi aynı ama değişmiyor kelimeler yer değiştirme olmuyor sorun çevirende oluyor eğer Arapçada kendini iyi yetiştirmiş olsa bunlarda olmayacak
Soran+1 yılÇeviriyle ilgisinin olduğunu düşünmüyorum. Zaten ne kadar yanlış çevrilebilir? Tamamen doğru da anlayıp mükemmel bir müslüman da olabilirsin ama benim bahsettiğim bu değil. Önemli olan islamı iyi öğrenmek değil dinlerin varlığını araştırmak. Sen araştırmadan kabul ediyorsun bunun gerçek olduğunu
- +1 yıl
Araştırma yaptıkça uzaklaşmam gerekiyordu değil tam tersi gerçekten doğru dini seçtiğime daha çok emin olmamı sağlıyor tabi İslam'da herşeyi bilmiyorum kafamı kurcalayan daha bir çok şey var ama bunlardan dolayı İslam'ı bırakıyor olsaydım düne kadar aklımı kurcalayan bazı şeyleri geçte olsa öğrendim ve şunu öğrendim o günler ben bilmiyordum onları bilgi eksikliğimden dolayı kafamı meğerse karıştırmış ama o bilgiye erisince kurcalayacak bir durum yokmuş düne kadar mantıksız gelenlerin mantıklı cevaplarını bulunca şimdi de kafamı kurcalayan şey İslam'da kusur olması değil halen İslam konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığımdan belki dünyada nice bilmediğin ender yaratıklar var sen bunları keşfetmetigin bulamadığın onların olmadığını göstermez
Soran+1 yılSadece islamı araştırma. Bir düşün dinler neden var. Nasıl oluşmuş. Cidden Allah mı yaratmış insanları, yoksa insanlar mı onu yaratmış
- +1 yıl
Gördüklerim beni Allah'ın varlığını İslam'a götürüyor neden mi dünyaya bakıyorum biz insanlara ölümlere ilk var oluşlara kafamda bunlar birçok soruya sebeb oluyor ateistler öyle şeyler diyor ki beni tatmin etmiyor mantıklı gelmiyor ben bu soruların en azında en önemli olanların cevabı olmalı ve mantığında kabul etmeli bakıyorum sordukca cevap istiyorum bir yerde Allah ismine denk geliyorum tek mantıklı bu geliyor ve İslam'a bakıyorum Kur'an'ı biraz inceliyorum kim bana ne derse desin öyle bir şekilde yazılıki bunu bir insan kafasında yazmış olamaz diğer kitap anlatımları gibi değil bu sanki insan beyninde de çok ama çok büyük bir beyinde çıktı bir çok kitap okudum bu gördüğüm hiç bir kitaba benzemiyor arastırdıkca bazı anlatımları gerçek anlamına ulaşınca öyle zekice işlenmiş ki bunu bir peygamber bile yapamaz yapabilirler ama böyle cümleler kuramaz diye düşündüm
Soran+1 yılBu kitabı bir insanın yazabileceğini mi aklın almıyor cidden?
- +1 yıl
Kitabı bir insan yazıyor zaten ama orada anlatılanlar bir insanın kendi düşüncesi ile oluşmuş dese aklımın almayacak yer orası çok üstün zekalı bir cümleler yazıyorsan ve seni tanıyanlar da üstün zekalı olmadığını biliyorsa ne düşünürler üstün zekalı biri söylemiş sende deftere geçirmişsin olarak anlaşılır değil mi benim dururum o peygamberler az zekalı diyormuşum gibi anlaşılmasın şöyle örnek vereyim en üstün zekalı birinin zekası bir damla kadar düşünelim ama kitaptaki cümleler bir okyanus kadar bir beynin ürünü gibi düşünelim tabi Allah'ın zekasına sınır koyamam daha iyi anlaşılması için o örneği verdim
Soran+1 yılYa zaten anladım ne demek istediğini. Yazı yazmakta ne var onu kastetmediğini biliyorum. Yazılan şeyler o kadar da mükemmel şeyler değil ve insanlar da yazar bunu. Sırf senin aklın almıyor diye olmayacak bir şey değil bu. Aklının almadığı ama olan daha ne kadar çok şey vardır kim bilir
- +1 yıl
Peki bize bu araştırma yapmadan şunu bunu kabul etmeyin diyenler peki savundukları neyse onunla ilgili iyi araştırma yaptımı diyelim bazı ateistler İslam'da bilgim olmadığı alanlarda da soranlar oluyor benim bilmiyor olmam onun saçma olduğu anlamına gelmez çünkü düne kadar bilmediğim ve öğrendiklerimi sorduğunuzda iyi cevap verebiliyorum sizde neden bu cevaplara ulaşamadığınızı merak ediyorum dedim hani size biz körü körüne seçtik siz araştırma yaparak madem İslam'ı iyi araştırma yaptınız bildiklerime cevap veremeyince bilmediğim yerlere değinip sözde beni zorda bıraktığınızı sanıyorsunuz birde zaten bildiğim alanda cevap verenlerde öyle ki cevapları bir 5 yaşındaki bir çocuk bile o kadar saçmalamaz o saçmalığa inanması mantığına aykırı gelmiyor benim ki en azında onunkine göre mantıklı az bilgi bile onun saçmalığını tarumar ediyor onlara da dedim hadi diyelim ki var hakiki bu yoksa diyelim var sizin gibi yok desem saçma desem yine kafamda sorular o zaman bütün bu gördüklerimi mantığıma uyacak biçimde açıklayın onu yapamıyorlar sizin o mantıksız gelen bilgilerinize göre mi yaşayayım eğer bu saçma şeyler aydınlanma ise ben istemiyorum ben diyorum bıçağın var olması mı kötü onu yanlış kullanan mı kötü şeytanın var olması ile bu ne alaka sonra işin içinde çıkamıyor saçmalamaya başlıyor evet bıçak olmaması gerekir peki bıçağın insana yararı yok mu diyorum birden bilmediğim alanda sormaya başlıyor anlıyor saçmaladığını o yine anladı çoğu saçmaladığını bile anlamıyor
Soran+1 yılİnsanlarla tartışarak bir şeyler öğrenemeyebilirsin. Her ateist aynı değildir. Kendin belgesel izleyerek ve araştırarak kendi aklınla bulabilirsin o kadar zor değil. Sorun varsa bana sor ben cevaplayabilecek miyim
- +1 yıl
Bana buna benzer bir kitap getir benzer derken birebir cümleler öyle olması gerekmiyor beyni çok düşünmeye düşündükçe meğerse bu örneğe çok benzediğini iğne çok yakınında ama uzaklarda aramak gibi aslında bazı cümleler o biçimde anlatılmış ki ilkinde sıradan gibi gelir sıradan okursun ama derinliğine gömülünce bir buzul düşün üsten bakınca küçük duruyor derinine girince büyüklüğü o zaman kavrıyorsun
Soran+1 yılYa kuranı tamamen okumadım ama cidden büyütecek bir şey yok. Onun gibi çok kitap vardır diye düşünüyorum. Belgesellerde anlatılan şeylerin doğru olduğunu bilemeyiz diyorsun, kuranın da doğru olduğunu bilemeyiz ama sen düşünerek öyle olduğunu savunuyorsun değil mi? Mantığınla da belgeseli anlarsın zaten. Sana mantıklı geliyorsa doğru olduğunu düşünebilirsin normal olarak
Soran+1 yılKesinlikle aynı şey benim için de geçerli ki. Herkes için geçerli olabilir. Bu bir şeyi kanıtlamaz. Biri anlamıyordur ya da düşünemiyordur falan olabilir yani. Bir şeyin mantığını herkes anlamayabilir
- +1 yıl
Sherlock Holmes nasıl bulduğunu anlatığında herkese mantıklı geliyor ama sherlock gibi derinliği görmedikleri için saçma geliyor yani sherlock kolaylığı geçmiyor ayrıntılara bakıyor işte ateist olanlarda Kur'ana tıpkı Sherlock un arkadaşları gibi bakıyor sherlock gibi derinliği inseler inmiyorlar çünkü çoğunluğu İslam'ı öğrenme niyetleri yok nasıl kötüleyecek bir yol buluruz niyetinde oldukları için bir örnek vereyim bir yerde dere akıyor ateistler derenin başlangıcı nereden geliyor kısmına yoğunlaşmıştır dereyi nasıl engeliriz derdine giriyorlar niyet bu olunca derenin çıkış yerini bulamıyorlar
Soran+1 yılYanlış düşünüyorsun. Kuranı anlamak zor bir şey değil, ki zaten zor olmamalı. Herkesin anlayabileceği bir şekilde basit olmalı ki herkes anlayabilsin değil mi? Anlayıp da karşı çıkmak anlamamak demek değildir
Soran+1 yılNe dediğini anladım senin neden sürekli anlamamışım gibi konuşuyorsun? Ben de aynı şeyi dedim zaten. Profil fotoğrafında adamın yansıması farklı. Onu mu diyorsun? Senin görebildiğimi görsem ne olacak?
- +1 yıl
Kurana da bu fotoğraftaki gibi objektif bakılmıyor madem islamı çok iyi araştırma yaptığını soruyorsun o zaman çoğu herkesin bilmediği birşey sorsam cevabını verebilir misin ve bunları bilmesen bu bilgileri neden ben ulaşıyordum araştırmacı sizler ulaşamıyorsunuz diye ardında sormak madem islamı iyi araştırma yaptığınızı iddia ediyorsunuz benden daha çok İslam bilginiz olmalı değil nede olsa size göre körü körüne seçiyoruz biz yeterince bilmiyoruz siz biliyorsunuz peki bunu test etmeye ne dersin
Soran+1 yılİslamı iyi bildiğimi iddia etmiyorum. Her cümlesini bilmeme de gerek yok zaten. Dünyada var olmuş diğer dinleri de araştırmadığım gibi onu da tamamen araştırmadım ama yeteri kadar biliyorum. Kuranı bilmek önemli değil zaten benim için. Ben senden daha iyi bildiğimi kanıtlamaya çalışmıyorum. Kuranda bana saçma ve belirsiz gelen şeyler var ama onları biliyorum. Kuranı ezbere bilsem ne olur bilmesem ne olur zaten önemli olan da bu değil. Sen kuranı doğru kabul etmişsin ve başka bir şeyin doğru olabileceğini düşünmüyorsun bence
- +1 yıl
O araştırma yaptım yerleri tam araştırma yapsaydın kafi İslam'ı araştırma yapıyorsan yarım yamalak yapma bari ya hiç yapma yapıyorsun da tam üstüne git oradan buradan bir ateistin ileri sürdüğü şeyi bulup ben İslam'ı araştırma yaptım demek oluyor bir belgesel izledim gerçek İslam'ı araştırma yaptım sen bu kısa sürede İslam'ı çözdüm bizim evliya dediklerimiz ömürlerini veriyordu yine ağızlarda bilmiyorum kelimesi çıkar zaten çok zeki kişiler öğrendikçe ne kadar az bilgiye sahip olduklarını bilirler seninle benim aramızda İslam'ı araştırma nasıl biliyor musun diyelim senle ben solucanı araştırma yapıyoruz sen solucanın yaptıklarını izleyip kısa süreliğine işe yaramaz boş boş var olmuş varlık işte araştırmam ile solucanı ne kadar boş işe yaramaz varlık olduğunu öğrendim herkese de bunu kanıt olarak sunman bütün ateşlerde böyle yapar benim ki ise solucanın toprakları delip hava almasını ve bu sayede bir doğanın dengesini sağladığını öğrenmek sherlok holmes gibi işin özüne değil yüzeysel kısmına bakıyorsun ayrıntılara odaklanmıyorsun yani seninki körü körüne gitmek oluyor özüne inmiyorsun çünkü maksadın öğrenme değil yani fotoğrafta maksadın öğrenme olduğu için özüne girdin yüzeysel bakmadın
Soran+1 yılBak işte yine kuranı tamamen öğrenmek gerekmiyor diyorum, o zaman bütün dinleri öğreneyim, sonuçta kendime en uygun ve doğru dini seçmek için hepsini bilmem gerekiyor dimi? Ama ben araştırarak dinlerin insanlar tarafından uydurulduğunu öğrendiğim için kuranı ne kadar okusam da gerçek olmadığını biliyorum. Kitapta yazanlar ne kadar kusursuz ya da güzel olursa olsun, ki değil. Bu da körü körüne inanmak değil.
Soran+1 yılPeygamberin fakirliğinden neden bahsettin anlamış değilim
- +1 yıl
Kuranı iyi öğrenmeden saçma olduğunu nasıl iddia edersin benden iyi bilmiyorsun islamıda benden iyi bilmiyorsun ama ben göremiyorum benden İslam ve Kur'an konusunda sen bir damla kadar biliyorken ben okyanus kadar yani seninle kıyaslarsak bana İslam'ı öğretmeye kalkman ne kadar komik düşünsene İngilizceyi tek tük bilen birinin İngilizceyi mükemmel konuşana ingilizce ders vermesi gibi bu mantıksızlık la mı İslam'ı çözdün tarihi çok iyi bilene az bilenin tarih ayarı vermesi gibi çırağın ustaya ders vermesi gibi zaten o kadar iyisin usta sen olurdun ben hristiyanlığı yeteri kadar bilmiyorum daha çok öğrendikçe daha da mantıksız geliyor İslam'da tam tersi öğrendikçe daha çok öğrendikçe daha da mantıklı geliyor
Soran+1 yılKuranı senden daha iyi bildiğimi iddia etmiyorum. Kuranda ne yazdığını biliyorum. Yorum yapabilmek için hafız olmama gerek yok. Düşüncelerimiz farklı. Sen okuyup kusursuz olduğunu düşünüyorsun. Ben düşünmüyorum. Bu kadar. Konuşunca bir şey değişmeyecek.
Pardon peygamberin fakirliğinden bahsetmemiştiniz, yanlış yere yazmışım onu.
Soran+1 yılSen benim ne bildiğimi sanıyorsun? Seninle aynı düşünmüyorum diye haksız mı sayılıyorum?
- +1 yıl
Yorum yapabilmek için hafız olmana gerek yok ama o ayetle ilgili yeterince bilgi sahibi olmak gerek yoksa seninki bu örnekteki kişinin durumuna benzer bir kişi samimi bulduğu bir arkadaşını az uzakta bir kızla el ele tutuşurken samimi olurken buldu onun sevgilisi olduğunu düşündü ama gerçeği o kız onun kızkardeşi olması görmek ile gördüğü hakkında bilgi sahibi olmak farklı
Soran+1 yılBu öyle bir şey değil merak etme
- +1 yıl
Öyle çünkü ayetler konusunda benim kadar bilgin yok özellikle arapça bazı kelimeler konusunda ve bazı cümlelerin ne izah ettiğini düz baktığın için yolda bir tanıdığını görsen ne yapıyorsun diye sorsan sana kendimi arıyorum derse sana saçma mı gelir yoksa birşey mi anlatmak istediğini anlarsın Kuran'da böyle düşünmeye zorluyor
Soran+1 yılYa anlamadığın şey şu, kuran düşünmeye zorluyor ve derin anlamları var sen yanlış anlamışsın gibi şeyler söylüyorsun ya, işte ben de öyle olmamalı diyorum. Dünyada o kadar insan var ve hepsinin okuduğundan aynı şeyi kolay bir şekilde anlaması gerekiyor, değil mi? Zaten kuranın amacı dini açıklamak, insanlar anlamazsa ve kafalarında soru işaretleri kalırsa o zaman kitap indirmenin ne anlamı kalır?
Soran+1 yılHerkes üstün zekalı profesör olmak zorunda değil, bazı insanların aklı yetmeyebilir her şeyi anlamak için, ya da çocuklar bile anlamayabilir anlatabiliyor muyum
- +1 yıl
Bunun için de Allah akıl vermiş istersen bilimsel araştırma yap insan zekası düşündükçe araştırdıkça denedikçe zekası gelişir neden çocuklara beyni zorlayan oyunlar oynanması önerilir hiç düşündün mü Kuran'da Allah ne der düşünenler için ibretler vardır ama onlar düşünmezler neden düşünün der insanı diğer varlıklardan üstün kılan halifesi yapan şeyin ne olduğunu biliyor musun
Soran+1 yılYa ben düşünmeye karşı falan değilim, düşünsünler zaten, ama herkesin okuduğu şeyden aynı anlamı çıkarması zorunlu. Zeka da herkeste eşit seviyede değil doğal olarak. Zaten neden böyle bir kitapta edebi birşeymiş gibi anlaması zor şeyler yazılsın ki?
- +1 yıl
Onuda şöyle izah edeyim bir atı sandalyeye bağlıyor at kaçmıyor çünkü çünkü bir sandalyeyi çekip kurtulcağına inanmıyor şu bazı keşişler şunu farketti insanda öyle muhteşem birşey var ki insan farkında değil biraz ateşli küllere basıp acı hissetmiyorlar aslında bunun her insanın yapıp acı hissetmeyeceklerini dile getiriyor bu herkezde var ama çoğu insan o at gibi sandalyede kurtulamayacağını düşünüyor belki nice şeyler yapabilirdin ama yapamayacağını sende bu olmadığını düşünüyorsun ama seni yaratan o donanımı sana vermiş ve evet her çok iyi alim olamıyor onun için peygamber ve alimler var evliyalar ama insanlar alimde aramıyor armut piş ağzıma düş sizinki bu kişinin durumuna benziyor
https://youtu.be/N2WD_7qOSL4
Soran+1 yılBenim söylediğimle senin söylediğin bambaşka şeyler. Daha nasıl anlatayım bilmiyorum
- +1 yıl
Ben başka birşey anlatamıyorum sen düz bakıyorsun ben derinlemesine ben derinlemesine anlatırım sen düz şimdi sen benim anlattıklarımı daha anlamıyorsun kuranı nasıl anlayacaksın sende haklısın ben başka birşey anlatamıyorum ben aradığın tam önünde derim sen başka yerlere bakarsın sen daha içindekini göremiyorsun ben görüyorum ama sen yok diyorsun gördüğüm şeye yok diyorsun
- +1 yıl
Seninle benim aramdaki fark ben bir gün arabanın arkasını açmıştım araba transporter kelebek dışarı çıksın diye kapıyı açtım kelebek ise zırt pırt kapalı pencereden geçmeye çalışıyor ben ona daha geniş yer açtım farketmiyor seninki bu kelebek gibi kapıyı açıyorum kapalı pencereden dışarı çıkmak istiyorsun o kelebek gibi kapıya yüzünü çevirmiyorsun
Soran+1 yılSenin söylediğin her şeyi biliyorum zaten, bilmediğim şeyler anlatmıyorsun, verdiğin örnekler yanlış, benim anlattığım şeylerden farklı şeyler anlatıyorsun. Söylediğim şey bu. Ben anlamıyormuş gibi konuşma
Soran+1 yılAnlamıyormuşum* gibi
Soran+1 yılHala anlamıyorsun ki. Ben boşuna anlatıyorum. Ben "kuran herkesin zekasına göre anlatmıyor" demedim. Sen "kuranda derin anlamlar var, yüzeysel bakarsan anlamazsın" vs diyorsun. Ben de diyorum ki yüzeysel bakılarak anlaşılması gerekiyor. Derin anlamlarının olması güzel bir şeymiş gibi anlatıyorsun.
- +1 yıl
Ne yapıyorsan öyle yap şunu anladım sen başka diyeceksin ben başka bu konuşmada ikimizden birinin ömrü son bulana kadar devam eder onun için sonlandırıyorum ama bana saldıran hakarete inancıma hakaret durumları çok yaşadım beni ikna edemeyince grup halinde tehdit edenlere denk geldim ateislerde ama sen öyle değilsin engelleyen de çok oldu onu da yapmadın ama bu tutumundan dolayı tebrik ederim keşke diğer ateistler de senin gibi yapsa idi normalde ateislerle konuşurken ahmak salak çok derim sana demedim çünkü kibarca tartıştım ne dinimle alay ettin ne inancıma peygambere küfür ettin nede müslümanlara ölüm naraları attın demek ki sorun bende değil demek ki kibarca benimle tartışılırsa sohbetim bu şekilde olurmuş şimdi ben seni ikna edemedim diye bir kaç kişiyi toplayıp tehditler edip küfür edip alay etmedim ama bana yapıldı edebini bozmadan sinirimi getirmeden tartışma yapan ilk kez böyle bir ateistle karşılaşıyorum
Soran+1 yılEvet anlaşamayacağız gibi duruyor. Teşekkür ederim, aynı şey senin için de geçerli
En İyi Cevaplar
Çoğunluk öyle olsa da hepimiz öyle değiliz. Ayrıca ateistlerin de çoğunluğu böyle. Onedio yorumlarına falan bakarsan. Laftan anlamazlar, dillerinde hep aynı laflar. Hakaret ederler, saygı beklerler. Anlamak istemezler. Bir cevap verdin mi konuyu başka yere çekerler. Her şeyi bildiğini sanarlar.
22 Yorumla
Soran+1 yılOnlara bir şey demiyorum. Benim sinirim bahsettiğim kişilere
Gizli Üye(36-45)+1 yılonlar müslüman değil ki öyle olduğunu sananlar. Müslümanım diye geçinenlerin %95 i kutsal kitabını okumuyor. biri desinki din için git şunu öldür buna inanıp yapıyorlar ama aç bir oku bu kitabı diyince kıvırıyorlar
22 Yorumla
Soran+1 yılHepsi artist sadece
Cevap sahibi+1 yılvalla keyiflieri bilirhem bu dünyada hem öbür dünyada ot gelip saman gidecekler demek ki
Kâhir ekserîyet böyle evet yanlış bir algı bende mesela araştırarak sorgulayarak kabul ettim bu dini. Öyle olması gerekiyor. Körü körüne inanmak olmaz.
478 Yorumla
Soran+1 yılSadece islamı araştırdıysan o da yanlış
Soran+1 yılFarklı dinlerden bahsetmiyorum. Onları da oku tabii de, genel olarak dinlerin varlığını araştır bence
Soran+1 yılBen dinleri insanların uydurduğunu düşünüyorum. Toplumu uyutmak için. Araştırırsan düşündüğün gibi olmadığını anlarsın belki
Soran+1 yılTezimin çürük olduğunu nerden biliyorsun? Ben kafamdan uydurmuyorum bunları. Benim ne kadar araştırdığımı nerden biliyorsun ayrıca? Benim yorumumu araştırmadan yanlış diyorsun
Soran+1 yılBaya bir belgesel izledim ve uzun sayılabilecek bir süre de araştırdım
Soran+1 yılNe bu önyargı ya? Sadece bir video izleyerek bir ateist oldum dedim ben?
Soran+1 yılYakıp kim ayrıca
Soran+1 yılÇokça sayıda bilgi edindim. Siz yeteri kadar bilgi edindiğinizi düşünüyor musunuz?
Soran+1 yılNe kadar araştırdınız, nerden ve neyi araştırdınız? Kuranı okudum ama hepsini okumadım. Ateistim
- +1 yıl
Çok basit örneklerle izah edecek olursak mesela bir kuzu annesinin göğsünü emmesi gerektiğini nereden biliyor? Saçların uzuyor mesela kaşların neden uzamıyor? Başka bir örnek olarak lut kavminin arekolojik kalıntılarına bak mesela google da 2 dakikalık bir zamanını alır bu konu Kuran’da geçer kendilerini gönderilen peygamberi dinlemeyip putperestliğe devam ettikleri ve eşcinsel temayül yüzünden üstlerine bir azap indirilmiştir. Cesetlerden birinde bir erkeğin başka bir erkeğin uzvunu elinde olduğunu görürsün ve ansızın çökmüştür bu azap bu fotoğrafta 2 iddiayı doğrular nitelikte mesela Kuran’da evreni biz yarattık ve sürekli genişletmekteyiz der Allah evet bugün bilimin söylediği de budur.
Mesela En’am suresi 125. ayette Allah kimi doğru yola iletmek isterse onun kalbini İslâm’a açar; kimi de saptırmak isterse, “””””göğe çıkıyormuş gibi kalbine darlık””””” ve sıkıntı verir. Allah inanmayanları işte böyle cezalandırır.
İnsan havaya yükseldikçe darlık çeker çünkü her 100 metrede hava basıncı 1 derece düşer basınç düştükçe nefes alma zorlaşır çok yüksekte uçan pilotlar teneffüs cihazı kullanmaları şart olur. Şimdi bu bilgiye bakarak 1500 yıl önceden bir adam bunu nasıl bilebilir ilk hava aracı bile bulunmamışken bunun bir deneyi yapılmadan. İlk hava aracı 19. yüzyılda icat edilmiştir.
Soran+1 yılSorularının cevapları basit. Tabii sen anlamak istediğine yorabilirisin o ayrı. Bence küçük düşünüyorsun. Sadece kurana göre yorumlama her şeyi. Dünyada kaç bin tane din var olmuş ve yok olmuş. Onların da mantıklı ve iyi yönleri vardı oysa ki. Onlara da inanın o zaman. Uzayda da bir tek insanlar yaşamıyor, koskocaman uzay ve kuran sadece arabistana inmiş öyle mi?
- +1 yıl
Küçük düşünen ben değilim sensin. Küçük bir iq testi ile de bunu yüzüne çarparım. Siz mütecavizsiniz siz gabisiniz. Anlayamamanız bundan. Dünyada çok fazla din vardır evet ama ama bunların 3 ü semavi dindir 2 si tebdilata uğramıştır 1 i haktır. Benden budizmi mi araştırmamı bekliyorsun mk buna mı inanmamı bekliyorsun herzelerini başkasına oku. Kültürsüz kaba saba dağdan gelme bir insansın seninle bişey konuşulmaz.
Soran+1 yılBudizme inanmanı falan beklemiyorum, söylediğimden de bir şey anlamıyorsun, her şeyi anlamak istediğin şeye yoruyorsun, asıl seninle bir şey konuşulmaz. Zekana bir şey demememe rağmen seninle aynı fikirde olmadığım için benden daha zeki olduğunu bile iddia ediyorsun. Küçük düşünüyorsun diyorum çünkü kurana göre cevaplar veriyorsun
- +1 yıl
İmtihan yeri dünya ise dünyadakler bundan mesuldür. Uzaydaki canlıları ne kadar biliyoruz tanıyoruz bunların yabancı servisler tarafından yapılan birer robot ya da benzeri birşey olmadığını nereden biliyoruz dikkat çekmesin diye hedef yanıltmak maksatlı bir teori öne sürülmediğini. Bunlar hakkında bilgiye sahip olan araştırmalar yapan kurum ne kadar ki? Arap yarımadasına gönderilmesinin sebebi ise yahudiler ve hristiyanların dinlerini tahrife uğratmalarıdır. O yüzden peygamberlik onlardan alınmıştır ve ben dinlerin pisliğin yaygın olduğu yere gönderildiğini tahmin ediyorum öyle bir topluluk düşün ki diri diri kız çocuklarını toprağa gömüyor ve dünyaya 124.000 peygamber gönderildiğini biliyoruz. Yani? Yanisi arap coğrafyasına ya da arap ırkına gönderilmesinin bir imtiyazı yani ayrıcalığı yokmuş. Ben budizme inanmayı bekliyorsun demedim misal verdim. Herşeyi anlamak istediğime görede yormuyorum. Birşeyler gördüm ki ben o yüzden itaat ve iman ediyorum. Yaa Allah aşkına mesleği çobanlık olan bir adam asırlar evvel astronomiyi nereden biliyor? Biyolojiyi nereden biliyor? Ki bana desen ki gülünç bir şekilde daha bir uzay aracının bile bulunmadığı bir devirde bu bilgileri biryerlerden öğrendi haşa para için mal mülk için yaptı sen Hz Peygamber Esselatü Vesselam’ın evini gördün mü hiç? Neden saraylar yaptırmak varken küçük daracık bir evde fakir olarak hayatını idame ettirdi? Sen onun eşyalarını hiç gördün mü? Neden yırtık pırtık elbiseler giyindide debdebeli kıyafetler giyinmedi?
Soran+1 yılSen uzayın ne kadar büyük olduğunu biliyor musun? Biz nokta kadar bile değiliz, kıyaslandığımızda bir hiçiz hatta. Tek başımıza olduğumuzu düşünmek saçma olur. Bir tanrının dininin yayılması için kitap indirmesi de bence etkili bir yöntem değil, ki zaten o kadar inanmayan çıkmış. Bir de o kadar peygamber gönderilmiş ve sonuncuya kadar hiçbiri işe yaramamış o zaman neden o kadar peygamber gönderilmiş? Tanrı dinini yaymak için daha düzgün bir yol bulamıyor muymuş? Neden başka peygamber gönderilmemiş? Zaten kuranda sadece arap yarımadasını anlatmış, onun dışında bir dünya da var sonuçta.
Soran+1 yılNiye? Gayet normal konuşuyorum
Soran+1 yılSorgulamam mı hoşuna gitmiyor? Saygılı bir şekilde konuşuyorum söylediğimde yanlış bir şey yok
Soran+1 yılYaptığım şey bu, sorun yok o zaman?
- +1 yıl
Bir tanrının dinini yaymak için kitap göndermesi etkili değil derken sen ne bekliyorsun ki? Evet inanmayanlarda var buda onların imtihanıydı. Hiçbiri işe yaramamış derken dünyada 2.2 milyar hristiyan 1.6 milyar müslüman 14 milyon yahudi vardır? Dünyanın yarısından fazlası bir dinin varlığına inanıyor mu? İnanıyor. Sen Kuran’ı tam okumamışsın ki bile yargılıyorsun ve de bu tarih coğrafya ansiklopedisi değil ki başka milletlerden bahsetmesini istiyorsun. Dini birtakım naslar geçmiş peygamberlerin yaşantılarından alıntılar var.
Soran+1 yılAnsiklopedi olması gerekmiyor ki zaten bütün insanlığa gönderilmişse bütün insanlığı anlatması gerekiyor ama öyle değil. Kitap göndermesi işe yaramamış derken şundan bahsediyorum. Biz hani sorguluyoruz ya, demek ki bizim için yeterli değil ve benim gibi inanmayanlar da var, her şeye imtihan diyemeyiz. Bu allahın elinde olan bir şeydi. Kuranda da çelişkiler var madem okudun onları fark etmedin mi? Araştır istersen fark etmediysen anlarsın.
- +1 yıl
Bütün insanlığa gönderilmiştir derken bu din milli birşey değildir bir kavme özel değildir anlamındadır. Yahudileri araştır bilgi sahibi ol bu sözü gayet sarahaten bir surette anlarsın çünkü onlar dini millileştirmişlerdir. Ben böyle tahmin ediyorum. Ben çelişki görmedim senin gördüğünde çelişki değildir onun altında bir anlam vardır kaç defa şüpheye düşüp tövbe ettiğimi hatırlarım. Neresinde ne yanlış buldun?
Soran+1 yılFarketmediysen derken küçümsemek için söylemiyorummm kitapta farketmediğin yerlerin olması normal sonuçta. İstediğin gibi anlıyorsun. Kitapta genel olarak araplar anlatılmış. Gerekli olan şeyler anlatılmamış. Nasıl namaz kılınacağı bile yazmıyor. Kitapta şu an bilimsel olarak bildiğimiz şeyler bilime aykırı bir şekilde yazıyor
Soran+1 yılCanlılar, evrim, evren, bunlar yanlış anlatılmış. Namazın nasıl kılınacağı yazılı olmalıydı, günümüze gelene kadar değiştirilebilir, her şey değişebilir hatta. Evrensel de değil kitap. Bir arap bile yazmış olabilir. Sonuçta başka bir yer bilinmiyormuş gibi anlatılmış.
Soran+1 yılLink atamıyorum internete kuranın çelişkileri yazarsan çıkar. Tümünü okumamama gerek yok bunun için
- +1 yıl
Hanfendi hani bilimle çelişiyor dediniz ya bende buna mukabilen bazı videoları sizinle paylaşmak istiyorum izlersiniz İnşallah.. Bu ifadeleri basit bir insan söylemiyor bir prof. söylüyor..
https://youtu.be/ivy1OMC7brU
https://youtu.be/PI88yU0Ab3I
https://youtu.be/s64TlnoB-OU
Soran+1 yılBeyefendi... öncelikle önyargılı değilim onu söyleyeyim. Ben sizin attığınız videoyu izledim ve profesör kuranla ilgili hiçbir şey söylemiyor. Altyazı yanlış, adam söylememesine rağmen kendi kafalarına göre kuranı eklemişler. Adamın anlattığı şey embriyonun sülüğe birçok yönden benzemesi. Kuranla ilgili bir şey demiyor yani. Kuranda da ben insanı alaktan yarattım diyor, yani kan pıhtısından diye çevriliyor. Ama öyle bir şey de yok, kan pıhtısından da yaratılmadık. Böyle çok video var ve yanlış yani. Benin size söylediğim sorulara baktınız mı peki? Bu arada peygamberin küçük bir evde yaşadığını ve eski yırtık kıyafetler giydiğini de söylemiştiniz, onun nedenini de anlamış değilim. Bu neyi ifade eder?
Soran+1 yılKuranla ilgili konuştuğunu nerden çıkarıyorsunuz? Videoyu izledim neden anlamayayım? Adam hiçbir cümlesinde kuranın o kısmını açıkladığını söylemiyor ve altyazılar yanlış diyorum. Kendileri eklemişler kuran kısmını. Alak sülük anlamına gelse de bu "ben sizi sülükten yarattım" diye çevrilmiyor. Zaten öyle değil. Benzetme yapılsa bile saçma değil mi? Benzerlikleri olsa bile embriyo başka sülük başka. Siteye girip bakarsanız 99 tane görürsünüz. Link atamıyorum. "Kurandaki çelişkiler" yazın çıkar
- +1 yıl
Modern tıbbın/embriyolojinin kabul ettiği gerçek şudur ki, rahimdeki cenin/embriyo alak/alaka konumuna geldiği zaman, rahmin duvarına asılır ve rahmin damarlarından -bir sülük gibi- kan emmeye başlar ve gıdasını alır. Benzetme yoluna gidilmiş olamaz mı olabilir ve hani dedin ya benzetme yapılsa bile saçma olmaz mı diye ve de sende bende bu dili bilmiyoruz dillerin ayrı ayrı söz sanatları var. Bu kitap arapça olarak indirilmiş o kavmin daha iyi anlaması için bu gibi yollara gidilmiş olabilir.
Soran+1 yılEmbriyo sülüğe benzetilmiş evet, ama sen videoda kuranla ilgili bir şey denmediğini anladın dimi? Kurandaki sır çözüldü falan diye bir şey yok yani. Kuranı anlasınlar diye arapça indirilmiş diyorsun ama kuran sadece araplara inmedi ki? Sadece onların anlaması yetiyor mu? Evrensel değil o zaman. Siteye baktınız mı?
Soran+1 yılBir ara peygamberin eski bir evde yaşadığını ve yırtık kıyafetler giydiğini falan söylediniz, hala nedenini anlamadım
- +1 yıl
Şerh edeyim.. Aklına bu dinin haşa haşa maddi menfaat sağlamak maksadıyla beşer eliyle yazıldığı gibi bir düşünceyi engellemek içindi ve konuştuğumuz konudan ayrı olarak bazı şeyler anlatmak isterim. Ben bazı hikmetlere de müşahid oldum. Mesela bir gece, sabah namazına kalkmak için Allah’a dua etmiştim ne tesadüfdür ki her 10 dakikada bir telefon alarmı tekerrür halde terennüm etmesine rağmen uyanamayan argo tabirle ayı gibi uyuyan ben tam ezan okunurken uyanmıştım bir defa daha yaşadım bu durumu. Bir defasında da sabah namazından önce gecenin ortasında edilen faziletli bir duayı etmek için yine Allah’tan yardım istemiştim yine uyandım vaktinde, okuduktan sonrada sabah ezanını duydum..
Soran+1 yılYok ben maddi menfaat gibi spesifik bir şey söylemedim ama fikrim değişmedi yani, hala insanların uydurduğunu düşünüyorum. Bu video bir şeyi kanıtlamıyor yani. Hala cevaplanmayan sorular var, yani sorunlar. Bu anlattıkların da sadece tesadüf, ama dini konular hakkında olduğu için sen tesadüften fazlası olduğuna yoruyorsun. Bunlardan daha büyük tesadüfler gördüm, bu da bir şeyi kanıtlamaz yani. Aynı şey başkasının başına hristiyanlıkla ilgili de gelebilirdi, o zaman o da hristiyan olmakta haklı mı olacaktı? Ya da mesela biri çok kötü bir durumdayken şeytandan yardım istese ve tam o anda sorunu çözülse satanist mi olucak? Bunlar cidden tesadüf. Bir belgeselde görmüştüm, biri başka birinden su istemiş, o da "yağmur yağarsa içersin" demiş, su isteyen kişi de elindeki bardağı camdan dışarı uzatır uzatmaz yağmur yağmış, adam bunun mucize olduğunu düşünüyor, oysa ki yağmurun yağması gayet basit bir şey
Soran+1 yılBence de sen inanmak istiyorsun. Neden türkçe kelimeler kullanmak yerine yabancı kelimeler kullanıyorsun? İnsanlar doğası gereği bir yaratıcıya inanmak isterler, bu yüzden insanları bir dinin varlığına inanmak kolaydır. İslamı da hoşgörü dini vs olarak çıkardıklarında da insanlar inanabilirler tabii, o kadar iyi istekleri olan bir dinin kötü olduğunu düşünmezler ve mantıklı da gelebilir ya da böyle bir şeyin doğru olmasını isterler. Zaten ailesi müslüman olan biri de böyle yetişir ve bunu dini olarak kabul eder genelde. Sonradan araştırarak kendi seçimiyle kendi dinini seçmek yerine sırf böyle bir ailede doğduğu için müslüman olmaya devam da edebilir ama bu kendi seçimi olmaz. Ben de böyle bir ailede doğdum ve ben de müslümandım. Hatta baya da inanırdım ve günah işlememeye özen gösterirdim, çok da iyi biriydim bence. Oruç tutardım, namaz kılmayı bilmediğim için üzülürdüm falan. Dua ederdim. Ama hiçbir şeye önyargılı değildim. Ateistler kendi doğrularını söylediklerinde "öyle şey mi olur ya saçmalık" gibi şeyler demezdim. Onların söylediklerine cevap arardım ve kendimce cevaplayıp müslüman olmaya devam ederdim. Kuranı okumamıştım ve dini çok bilmiyordum, o yüzden körü körüne inanıyormuşum gibi geliyordu ama mantıklı ve güzel bir din gibi geliyordu. Bilmeden inanmak doğru gelmedi ama, ondan sonra araştırmaya başladım. Dini kullanarak bir düzen oluşturmanın mümkün olduğunu öğrendim. İnsanlar din sayesinde dünyadaki hayata önem vermeyecek ve başlarına gelen kötü şeyleri böyle kabul edip "şimdi sabredersem öbür dünyada rahat ederim" gibi şeyler düşünebilecek. İnsanlar bir dine inanmasa o zaman haklı olan hakkını arardı ve allaha havale etmek yerine gerekeni yapardı. Bu sadece bir örnek. Kuranda da güncel olmayan şeyler var, bilimsel olmayan şeyler de var, insanlar nasıl kusursuz olduğunu söylüyor anlamıyorum. Ben de tanrı olmasını cennet cehennem olmasını isteyebilirdim ama yok yani, tamam bu benim düşüncem ama zaten kimseyi dinden çıkarmaya çalıştığım için söylemiyorum
Soran+1 yılSitede kuranla ilgili yazanları söylüyorum: dünyayı düz olarak tasvir ediyor. Kadını dövmeyi emrediyor. Köleliği yasaklamıyor. Sadece arap kavmi anlatılıyor. Anlayasınız diye arapça indirdik diyor, arapça evrensel değil. Evlenme yaşı için sınır yok. Ayın yarıldığını iddia ediyor. Galaksiler yok. Güneş dünyanın etrafında döner diyor. Evrim hiç yok. Uzaya çıkmayı imkansız görüyor. Bunun gibi daha çok sorun var
- +1 yıl
Cevabımı atmama izin vermedi sistem bende notepade kopyalayıp ss aldım ;
https://hizliresim.com/F2EGhE
https://hizliresim.com/6TIdOW
https://hizliresim.com/uy7yfl
https://hizliresim.com/SclSYO
https://hizliresim.com/AGcYWd
https://hizliresim.com/10RfTE
https://hizliresim.com/Cf9LMX
Soran+1 yılDünyayı düz olarak tasvir ediyor denilen ayetler bunlar (Hicr: 15), (Ra'd: 3), (Kaf: 7), (Gâşiye: 20), (Şems: 6), (Naziat: 30), (İnşikak: 3), (Bakara: 22), (Nede: 6-7), (Zariyat: 48). Bu sorunlar sitede yazıyor, yanlış anlaşılmış da olabilirler, ben okumadığım için tamamen inanmış değilim ama kafalarına göre de yazmazlar diye düşünüyorum. "Kuran ingilizce mi inseydi? Araplar anlasın diye arapça inmiş" falan diyorsunuz, ben de diyorum ki zaten kitap olarak inmesi de saçma, ingilizce ya da herhangi bir dilde inse de anlamayacak insanlar hep olacaktır zaten. Kitapta galaksiler anlatılsa insanlara masal gibi gelirdi diyorsunuz, ayın yarılmış olması ve bunun gibi birçok şey de bana masal gibi geliyor. Darwinin evrim teorisi "insanlar maymundan gelmiştir" şeklinde değildir. Evrim teorisini bilseniz böyle söylemezdiniz, belli ki bilmiyorsunuz, doğru mu? İlk insanın çamurdan yaratılmış olması daha mı mantıklı?
Soran+1 yılAyetleri açıkladığın için sağ ol. Ben kendim okumadığım için başkalarının yorumuna bakmasam daha iyi, kendim bir ara okuyup ona göre yorumlarım. Dinin bir kitap olarak inmesi cidden yanlış geliyor bana, ve sadece arap yarım adasına ve arapça, yani madem o kadar ilahi bir güç, o zaman daha etkili bir yöntem olabilirdi, bunu dil gibi değişken olabilecek bir şeyle anlatması ve insanların anlamamaması ya da yeterince yayılmaması normal. Düşünsene birine kitap iniyor ve o kişi peygamber olduğunu iddia edip dünyadaki herkese bu dini yaymaya çalışıyor. Ya sen tanrısın neden tek bir insan aracılığıyla kocaman dünyaya kendini inandırmaya çalışıyorsun? O kadar da peygamber göndermiş ve işe yaramamışlar, sen bilmiyor muydun işe yaramayacağını? Ve neden yeni bir peygamber göndermedi, neden muhammed son peygamberdi? Değişen neydi neden devam etmedi? Kitap olması bile insanlar tarafından yazıldığını kanıtlayabilir. Ayın yarılmasına da inanıyorsun, tanrı istediğini yapabilir zaten diyorsun, ilahi bir güç olduğunu düşündüğün için buna inanman normal ve kurandaki çoğu şeyi de "allah istemiş olmuş" diye yorumlayarak işin içinden çıkabilirsin. Ben İsa'nın var olduğuna da inanmıyorum, bununla ilgili de çok mantıklı şeyler öğrendim, zaten imanın şartlarından biri peygamberlere iman, belki araştırıp sen de anlarsın isanın hiç var olmadığını. Evrim teorisini de yanlış öğrenmişsin. Fareden geldiğimizi açıklamıyor evrim, nerden buldun bu bilgiyi anlamadım. Ki ona rağmen tanrı isterse çamurdan yaratabilir diyorsun ama fareden gelmemiz bile daha mantıklı olurdu. Ya neden çamurdan gelelim canı öyle mi istemiş ne alaka anlamıyorum. Evrim teorisi zaten adı üstünde teori, bunun nedeni de kanıtlanamamış olması değil, sadece bundan daha iyi bir teori çıkabileceğidir, yani daha iyi açıklanmış bir teori bulunabilir ama evrim teorisi yanlış değil, sonuçta binlerce araştırma yapılmış ve yanlış olduğuna dair hiçbir şey yok, istediğine de inanabilirsin ama önemli olan inanmak değil, bilerek inanmak
Soran+1 yılYazdıklarınızın ilk kısmı olan ikinci link açılmıyor önce onu söyleyeyim. Siz yazdıklarımı anlamıyorsunuz sanırım. Ben mantıklı konuştuğumu düşünüyorum ama nedense kendi inandığınıza inanmaya devam ediyorsunuz ve açıklamama rağmen tekrar aynı şeyi soruyorsunuz. Evrim teorisi asılsız değildir, günümüzde kabul ediliyor ve alanında uzman kişiler tarafından binlerce araştırma yapılmış ayrıca aksini kanıtlayan hiçbir şey de bulunmamış, burayı anladınız mı? Ben kafamdan bir şey uydurup teori desem buna "kanıtlanmamış, asılsız" diyebilirsiniz ama evrim teorisi öyle bir şey değil. Daha fazla inkar etmeyin lütfen bu kanıtlanmış bir şey. "Dinimiz şöyle iyi böyle iyi" demekle bir şey olmuyor. Ben kötü demiyorum zaten, önemli olan gerçek olup olmaması. Ben de birkaç kişiyle birlikte toplanıp kafama göre güzel bir din oluşturup bununla ilgili kitap yazabilirim, kurandan bir farkı olmaz benim için. Allahın dinini anlatmak istemesi normal değil mi diyorsunuz, bence de normal, ama bunu bir kitapla yapmak bir tanrının yapacağı bir şey olamaz diye düşünüyorum. Kurandaki her şey de bana mantıklı ve iyi gelmiyor zaten. Mesela kadınlar neden baş örtüsü takmak zorunda ve vücudunu velli etmeyecek kıyafetler giymek zorunda? Erkekler için öyle bir zorunluluk yok ama, aynı mantıkla erkekler için de öyle bir zorunluluk olmalıydı o zaman, ki bence ikisi de saçma olurdu. Siz düşünmen için gereken beyni allah veriyor diyince öyle olmuş olmuyor, bu sizin inancınız. Açıklamama rağmen söylediklerimi anlamıyorsunuz ve kendi bildiğinize inanmaya devam ediyorsunuz. Ben anlatmaya devam edince bir şey değişecek mi? Söyledikleriniz benim mantığıma uymuyor ve anlaşamayacağımızı düşünüyorum.
Soran+1 yıl"Bir insan inanmak istemiyorsa ne yapabilirsin ki" demişsiniz, doğru söylüyorsunuz, mantıklı bulmuyorsa inanmak zorunda değil, ama ben de diyorum ki bu kitapla peygamberle olacak bir şey değil, doğru düzgün bir şey olsaydı daha inandırıcı ve mantıklı olurdu.
Ya zaten allah demiyor mu "beni görseniz gerçek olduğumu anlayıp inanırdınız, önemli olan görmeden inanmak" diye. O zaman neden kanıtmış gibi bazı saçma mucize benzeri şeyler anlatıyorsunuz? "Ben şöyle bir rüya gördüm, şöyle bir şey yaşadım, allah bana işaret gönderdi" falan bunlar saçma değil mi? Kendimi belli etsem zaten inanırdınız diyen allah neden böyle bir şey yapsın?- +1 yıl
İmtihan denir işte buna. Herşeyin bir mukabili vardır. İmtihandan muvaffak olursan sen kazanırsın. Cennet dediğimiz mekanda elinizin altında her imkan vardır. Zor olmasının sebebi her imkana malik olması bu mekanda. Kıçı kırık bir diploma almak için bile senelerini harcıyorsun vücûda gelmenin nasıl bir imtihanı olmasın?
Soruma hala cevap veremiyorsun kitapla peygamberle olmayacaksa nasıl olması gerekiyordu?
Bakın bilimde kabul görmüş bir teori teori olarak isimlendirilmez adı kanun olur yerçekimi teorisi denmez yerçekimi kanunu denir bunun gibi mesela iyice basite indirgeyip anlatıyorum size. Eğer bunun doğru olduğunu söylüyorsanız bir vesâikiniz varsa bunu takdîm edin, şerhedin.
Soran+1 yılBöyle her şeye imtihan falan filan diyebilirsiniz. Ben bunun imtihan olduğuna inanmıyorum. Yaşamayı ben mi istedim ki bir de cennete girebilmek için imtihandan geçeyim? Zorluk yaşayınca imtihan diyorlar, sorgulayınca içine şeytan girmiş diyorlar, tesadüfe mucize diyorlar vs vs, sizin bakış açınıza bağlı. Her şeyin bu kadar basit ve saçma bir açıklaması olamaz. Bence bu kendini kandırmak, ya da inanmak istememek.
Kitapla peygamber dışında tanrının yapabileceği bir şey yok muydu? Sanki en mükemmel yol buymuş gibi konuşuyorsunuz. Bu gayet basit, saçma ve yetersiz bir yöntem. Nedenini de açıkladım zaten. Ya şu anda neden yeni bir peygamber yok? Peygambere ihtiyaç mı yok? Kitabın arapça olması hakkındaki açıklamanız da yetersizdi, hala yanlış olduğunu düşünüyorum. Ya bir peygamberin olması bile ayrımcılık değil mi? Allahın olduğunu biliyor sonuçta o zaman inanmaması beklenemez ki, ben de bilsem ben de inanırdım, neden o biliyor da biz bilemiyoruz? Peygamber olmasını doğru bulmuyorum. Kitap ve peygamber de, onların dışındaki hiçbir şey de olmamalıydı. Bir dinin olması saçma geliyor bana. Oyun mu oynuyoruz da o kadar kural ve saçma ibadetler var?
İsminin teori olmasının sebebi doğruluğunun kanıtlanamamış olması değil. Kanıtlandı. Sadece teorinin üzerine yeni şeyler de bulunup eklenebileceği için ismi teori. Bilim böyle bir şey zaten. Bir şey bulursun, sonra onunla ilgili daha detaylı bir şey bulabilirsin bu normal.
Hala türkçe konuşmuyorsunuz o yüzden anlamakta zorluk çekiyorum. Vesâik ne, şerh ne? Neden türkçe konuşmuyorsunuz?- +1 yıl
Bazı şeylere biz karar veremiyoruz hanfendi maalesef bize yaşama şansı tanınması bile Allah’ın bizi sevdiğinin göstergesidir. Farklı perspektiflerden bakmanızı tavsiye ve tasvip ederim. Bir dinin olmasıda saçma gereksiz değildir. Toplumsal hayatı düzenleyen bir takım kaideler elbette olmalıdır. Anarşizm mi hakim olmalı dünyaya? Yasalar olmazsa olmazlar bütünüdür insanın olduğu yerde. Mantıkî yönünden bakarsak müminlere söyle gözlerini haramdan sakınsınlar der Kurân’ında Allah. Ben seni evire çevire süzsem bu nahoş bir durum olmaz mı? İçki içme der ve ekler faydalı yanları vardır ama zararı daha fazladır der. Ya da başka bir örnekle izah edecek olursak eğer eşinle/sevgilinle yolda giderken bir ayyaş sana laf etse ya da sevgiline hoş bir durum olur mu bu? Mesela çocuklarınızı öldürmeyin der. Mesela anne babanıza öf bile demeyin der. Başka bir örnek olarak zekat farz kılınmıştır bugün insanların tamamı zekat veriyor olsaydı dünyada fakir insan kalmazdı. İyiliğe teşvik ediyor bu kötü birşey midir? Bunlar saçma mıdır lütfen? Size dinin yayılması için daha etkili daha mantıklı bir yol biliyorsanız söyleyiniz diyorum fakat hiçbir şekilde bir metot söyleyemiyorsunuz. Temelsiz hiçbir istinâdı olmayan yorumlar yapıyorsunuz ve bazılarını da pişirip pişirip önüme koyuyorsunuz. Ve de siz Kurân’ı okumadan Hadisleri okumadan yani tanımadan eleştiriyorsunuz... vesaik belgedir şerh açıklama demektir. 1950 türkçesiyle konuşuyorum. Dilimin ağırlığı okuduğum kitaplar referans edindiğim kişilerden ötürü. Lütfen bir zahmet kitap okuyunuz, kelime dağarcığınız genişler. Benimde tarzım bu..
Soran+1 yılSiz beni anlamadınız, ya da ben yanlış anlattım :) ben anarşizmi savunmuyorum ve tabii ki kurallar ve yasalar olmalı, bunlar düzeni sağlıyor zaten. Ama din başka bir şey. İslam iyi şeylere yönlendiriyor olabilir, ama bu onu gerçek yapmaz. Saygı, hoşgörü, paylaşmak güzel şeyler tabii ki. İyiliğe teşvik etmesi de kötü bir şey değil. Ben öyle demiyorum zaten :) bazı insanlar dinleri öyle gerektirdiği için kötü şeyler yapmazlar ve kendilerini tutarlar, aslında yapmak isterler ama sırf günah işlemiş olmamak için ve sonraki hayatlarını düşündükleri için bunları yapmazlar. Bu insanlar cidden iyi midir? Eğer cidden iyiyse o zaman bir dine inanmadan da iyi insanlar olarak yaşayabilirler ama yapmazlar, bu herkes için geçerli değil tabii ki. Bakın ben dinlere inanmıyorum ama gidip insan öldürmüyorum ya da günah sayılam çoğu şeyi de yapmıyorum, yani en azından iyi bir insan olmak için ne gerekiyorsa onları yapıyorum kendime göre. Bunları da böyle biri olduğum için ve böyle istediğim için yapıyorum. Benim ahlakımı dinler belirlemiyor, herkesin içinde varsa vardır, yoksa dinle bir şey değişmez. Dinler olmayınca insanlar sapıtacak diye bir şey yok yani.
Dinin yayılabilmesi için kuran ve peygamberden başka bir yol söylemedim çünkü bir dinin var olması mantıksız geliyor zaten.
Ben kuranı tamamen okumadım siz de benim bildiklerimi bilmiyorsunuz. Ben sadece islamı araştırmadım, daha genel bir araştırma yaptım.
1950 türkçesinde yaşamıyoruz, o kelimelerin günümüzdeki karşılıkları var, onları bilmem yeter, sizin tarzınız dediğiniz gibi, bu da benim tarzım
Soran+1 yılBir zahmet kitap okuyunuz demeniz biraz saygısızca geldi. Sırf o eski kelimeleri bilmiyorum diye kitap okumadığımı varsayıyorsunuz
- +1 yıl
Siz ya da azınlık bir grup dini olmadan iyi bir insan olabilir böyle kalabilir fakat herkes için aynı şeyi söyleyemeyiz..
Fakat dini reddetmek için geride bir kanıt yok mesela Hz. Muhammed’in (Esselatü Vesselam) fakir bir hayat sürdüğünü bunun günümüze ulaşan örnekleri olarak kıyafetlerinden evinden örnek verdim para için yaptı deseniz hayır mümkün değil sarih surette belli toplumdaki bozukluğu gidermek için yaptı deseniz o kadar eziyete kimse katlanmaz ölümü göze alıp harbetmez.. Kurân’ı okumadığınızı söylüyorsunuz, keşke okusanız. Sizin için sevinirdim.. İyi bir insan her türlü açıdan kayıptır zannımca.. Araştırma yaptığınızı söylüyorsunuz fakat tam yapmamışsınız.. en azından bir defa okuyun derim ve çokça araştırma da yapın yaptıklarınızla yetinmeme tavsiye ederim..
Dil konusuna gelirsek ben eski devrin adamıyım 😊
Soran+1 yılİşte asıl iyi ve kötü insanlar böyle ortaya çıkar. Bu nedenle dinlerin toplumu uyutmak ve düzene sokmak için uydurulduğunu anlayabiliriz. Bence öldükten sonra yok olacaklarına inanmak istemiyorlar ve kendilerini böyle garantiye aldıklarını düşünüyorlar, dine inanarak yani. Peygamber hakkında bir araştırma yapmadım belki o bile gerçek değil, isa gerçek değil sonuçta, ona da inanırım yani. Kuranı okumadan din hakkında bilinen şeyler de zaten bana mantıklı gelmiyor, açıklamaları da araştırdım ama yok yani mantığıma uymuyor benim. Yine de okurum belki bir ara
Soran+1 yılAnlamanıza sevindim. Peki bir şey sorucam. Diyelim bir müslüman, ibadetlerini yerine getiriyor ama sırf cennete gitmek için yapıyor. Başka bir insan da müslüman olmadığı halde sürekli karşılıksız iyilik yapıyor. Müslüman olan cennete giderken diğerinin gitmemesi normal mi? İlla dine inanması mı gerekiyor? Önemli olan iyi biri olarak yaşamak değil midir?
Soran+1 yılSiler ama aynı şey değil ki
Soran+1 yılAnladım ama bu bir kabahat olmamalı bence, neyse
Soran+1 yılEvet benim görüşüm zaten, o da sizin görüşünüz. Görüşlerimiz farklı demek ki. Ben araştırdım zaten, kuranın okuduğum kadarı bile mantıklı gelmedi ve araştırma yaptım zaten, kuranı tamamen okuyunca da araştırma yaparken öğrendiklerim değişmiyor ama neyse okuyunca zaman dışında bir şey kaybetmem. Siz de araştırırsanız güzel olur ama fikrinizi değiştirecek gibi durmuyorsunuz, zaten araştırdığınız yerler de güvenilir değil bildiğim kadarıyla. Yine de buna inanıp yanlış bir seçim yapmamı istemediğiniz için teşekkür ederim
AI Persona’ya Sor
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
4
Cevap
9Cevap
+1 yılHangi din hangi ırk hangi renge mensup olursa olsun bunlar neden böyle demeden önce kendimize biz neden böyleyiz demeliyiz.
18 Yorumla
Soran+1 yılBen böyle değilim, onlar böyle, kendim zaten sorguluyorum ama bazı insanlar anlamak istemiyor
- +1 yıl
Hz. isa der ki ben ölüleri dirilttim ahmak kimseyi tedavide aciz kaldım. Demek ki ne yapacaksın ahmakla ahmak olmayacaksın. Ötede oynayın diyeceksin o kadar.
Soran+1 yılZaten aptal insana laf anlatılmaz, ama insanlar bana karışıyorsa ben de onlara karışırım
- +1 yıl
Kimsenin kimseye karışmaya hakkı yok. Heleki din üzerinden hiç yok. Dediğim gibi öyle bir durumda yapacağım tek şey git ötede oyna demekten başka birşey olmaz.
Soran+1 yılZaten kimseyi zorla müslümanlıktan çıkarmaya çalışmıyorum. Sadece kendilerinin bir şey bilmeden bana laf atmalarına ve anlamak istememelerine kızıyorum
- +1 yıl
Maalesef biz müslümanlar dinimizi bilmediğimiz için bu haldeyiz zaten.
Soran+1 yılEvet ve bilmedikleri halde haklılarmış gibi konuşuyorlar
- +1 yıl
Onlar benimde çok sinirimi bozuyor gerçekten
+1 yılMalesef öyle ama bu sadece İslam'da değil bütün dinlerde böyle anne baba müslümansa araştırma okuma gereksinimi duymuyorlar ve en kolay sorularda da cevap veremedikleri için çirkinleşiyorlar 🤦
10 YorumlaHerkes babasının dini diye o dinde zaten araştıranlar hep ölüyor çünkü bu dünya onlar için fazlasıyla kötü ve pis bir yer
20 Yorumla
+1 yılHerkes öyle diyemeyiz ama bazi insanlar gercekten öyle tepki veriyor.
20 Yorumla
+1 yılBunu yapanlar dediğin gibi okumayan bilmeyen kişiler bunu asıl müslümanlar ile karıştırma genelleme yapma
00 Yorumla
+1 yılmahalle baskısı muslümanlıkta şüpheye yerr yoktur kayıtsız sartsız teslımıyet vardır
02 Yorumla
Soran+1 yılTamam da bilmediğin şeye neden kayıtsız şartsız teslim oluyorsun. Bu çok yanlış
- +1 yıl
Çünkü korkutuyorlar dişlıyorlar ama kendilerinde bilmiyor onlarda körü körüne teslim oluyorlar soesan cevap yok
Doğru yere parmak bastığını düşünüyorum.
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılSenin dediklerinin hepsi yobaz kesimdir
10 YorumlaBen öyle değilim hic degilse
00 Yorumla
+1 yılGerçek İslami bir çoğu bilmiyor.
20 Yorumla
+1 yılSanamı soracağım. Soracaklar
01 Yorumla
Soran+1 yılKendilerine sormamışlar bana mı sorcaklarrr
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılİtiraz yasak onların dininde
10 Yorumla
+1 yılSiz hristiyan hacli katolik misiniz
016 Yorumla
Soran+1 yılYoo ateistim ne alakası var
- +1 yıl
Müslümanlığı anlamamışsın zaten. Onlardan farkin yok
Soran+1 yılÖnemli olan müslümanlığı anlamak değil, ben de müslüman olduğumu sanıyordum ama körü körüne bir şeye inanmadığım için neye inanmam gerektiğini anladım
- +1 yıl
Anlamamissin iste muslumanligi neyse :)
Soran+1 yılBak müslümanlığın ne anlattığını diliyorum. Hoşgörü dini falan filan çoğu güzel şeyler ama konu o değil. Böyle bir şeye inanmak isteyebilirsin ama önemli olan inanmak değil bilmek. Hatta müslümanlığın gerektirdiği her şeyi hayatında uygulayabilirsin ama bunun için ibadet etmen ya da allaha inanman gerekmiyor. Dinler insanları uyutmak için uydurulmuş şeyler. Ben buna inanıyorum
- +1 yıl
Kendinle çelişme :) İbadet etmesem de İnanıyorum
Soran+1 yılKendimle çeliştiğim falan yok. Sen anlamıyorsun. Bilmeden neye inanıyorsun?
- +1 yıl
Sjhss deist ol bari daha havali olursun.
Soran+1 yılZihniyetiniz bu işte. Ben havalı olayım diye ateist oluyorum, siz her konuda haklısınız ve siz ne diyorsanız o oluyor zaten.
- +1 yıl
Sus ve imana gel köle 😂
Soran+1 yılUzatma
- +1 yıl
Zamanla oturuşur düşüncelerin ;)
Soran+1 yılKendini haklı ilan ettin bravo
- +1 yıl
Birşey etmedim canım ya takiliyorum sana. Ama müslüman olmani isterdim acikcasi
Soran+1 yılTamam. Başkalarının inancı seni niye ilgilendiriyor? Sen ne biliyorsun da müslüman olmamı istiyorsun?
- +1 yıl
Sonra yazicam sana uyumam lazim :)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer