Sormayın bende bir tane baba var, en iyi yaptığı şey insanların psikolojisini bozmaktır. İnsanlara hükmetmeye çalışmaktır. Egosunu böyle tatmin ediyor. İki gündür de kalkmış diyor virüs bitene kadar namaz kılacaksın, emrediyorum. Kılmadığım zaman 'sen beni canım mı sanıyorsun' diye başlıyor. 18 yaşındayım, reşit oldum. Ve artık bu zalimin söylediklerini yapmak istemiyorum. Evden mi kaçayım, yer ayarlayıp eve mi gelmeyeyim, polisi mi arayayım, bana ne yapmam gerektiğini söyleyin artık. Çünkü tek yaptığı insanları kontrol etmeye çalışmak olan bu adamın saçmalamaktan başka yaptığı bir şey yok. Psikolojimi bozuyor. Artık kendi isteğimle Tanrı'ya ibadet edemez oldum bunun yüzünden. İki gün oldu, bugün üçüncü gün, öyle illet bir şey kıldı ki namazı. Alsın biri şunu benden.
Az daha sabret iki gün sonra üniversiteye gidecen zaten. Şehir dışını yazarsın. Sonra da hayatına bakarsın. Bende babamla böyleydim, şimdi ayriyiz aramız iyi. Gider iki gün kalırım üçüncü gün kavga ederiz. Yani ayrı kalırsan aranız düzelir umarım. Ayrıca namazdan uzaklaşma babandan dolayı. Güzel bir şey yapiyo ama yanlış yapıyor. Allah sabır versin
Karşındakileri değiştiremezsin ama onlarla başa çıkma yöntemlerini değiştirebilirsin. Ayrıca eğer bir yerdeysen orada mutlu olmanın yollarını bulmak zorundasın kaçmak bir çözüm değil ki kaybın çok olur. Onun dışında her koyun kendi bacağından asılır ama tüm köyü kokutur derler o yüzden bu kadar bireyci olmamak lazım senin yerinde olsam namazı kılarım ve bunu allah için yaparım babam için değil belkide sana böyle düşündüren bu sebeple namazdan soğuduğunu söyleten şeytandır çünkü ahirette bunun kılmaman için bir gerekçe olduğunu sanmıyorum. Babanı da savunmuyorum yaklaşımı çok yanlış ve yobazca ama seninde imtihanın bu ne olursa olsun anne baba deyince duruyoruz illa. Umarım bu tutumlar sana yolunu şaşırtmaz, selametle. ☺️
Kıl biraz isyan etme, sonra zaten kılıyor diye düşünür.
1
4 Yorumla
Soran
+1 yıl
Zaten hiç kılmıyor değildim. Kendisi gibiydim. Ama virüs çıktığında beri düzenli kılmaya başladı. Ve kendisi yapmıyor yapmıyor, yaptığı zaman beni de zorlamaya çalışıyor. Bunun çok bencilce olduğunu düşünüyorum.
Evet haklısın ama babandan dolayı dininden soğuma. Bu arada şu tanrı mevzusunda bende lise yaşlarımda seninle aynı düşünüyordum. Ama tanrı demek şahsen kalbimi soğuttuğunu fark edince Allah demenin samimiyetini o içteki oluşturduğu duygunu farklı olduğunu fark ettim. Dikkat et bu durum seni de soğutmasın kardeşim
Sağ olun. Tanrı da benim için iyi olan duyguyu yansıtıyor. Çünkü bize hep Allah seni cezalandırır dedilir, hep Tanrı seni sever diye anlattılar, orda burda. Allah kelimesi üzerinden bela okuyup durdular, Allah sanki hiç sevmiyormuş gibi. Diğer sebebi ise Türkçü olmam nedeniyle Tanrı'yı yeğliyorum. Aslında sadece Tanrı'yı değil, Türkçe olan ne varsa onu. Sağ olun görüşünüz için yeniden. : )
Namaz kıl diyen baba ya "zalim " diyorsun. Senin zaten Allah a inancın yokmuş ki Tanrı diyorsun. Tanrı diyemezsin Allah diyebilirsn bunların hepsi senin cahilliiin baban keşke daha yumuşak başlı olsaydı ama senin cahilliğin böyle konuşmaların da ondan kalır yanı yok
0
3 Yorumla
Soran
+1 yıl
Evet Tanrı diyorum kardeşim. Allah Al ilah'dan gelir, Tanrı demektir Arapçadır. Farslar da Hüda der, Farsçadır, Tanrı demektir. Ben de Türk olduğum için Tanrı diyorum. Konuyla alakasız, boş yapmanıza gerek yoktu.
Cevap sahibi
+1 yıl
Ben sendne iyi arapça bilirim. Ama gayri Müslim biri de Tanrı der. Biz o yüzden tanrı değil de Allah deriz. Ne yaparsan yap senin gibi asi ve iğrenç bir evladım iyi ki yok
Soran
+1 yıl
Gayrimüslim bir Arap da Allah der. İyi ki yok. İyi günler.
Kalk ta kıliver sende okadar zor mu 4 rekat kilacan zaten 2 sünnet 2 farz, bukadar mı zor namaz kılmak sorsan müslümanım dersin ama
0
4 Yorumla
Soran
+1 yıl
Bunun açıklamasını yapmak bile çok boş geliyor şu an. Ben müslüman olmak zorunda değildim. Ata inancı diye gelenek varsa Hz. Muhammed sas de puta tapardı. Ve sorun benim müslüman olup olmamam mı, yoksa benim iradem mi? Benden rica da edebilirdi. Beni buna zorlayarak irademi hiçe sayıyor.
Her insan doğduğunda müslüman olarak doğar ama ailesi kendi inancına göre yetiştirir baban da seni müslüman olarak yetiştirmeye çalışıyor ama senden bir cacık olmayacağını anlamamış garibim demekki
O dediğin için mi kılmalıyım, yoksa Tanrı dediği için mi? Zaten Cumalara giden, arada namaz kılan bir insanım. Bana 5 vakit namaz kılacaksın diye emir vermesine gerek yok. Bu benle Tanrı arasında. İstersem hiç kılmam, istersem müslüman olmam, bu benim kararım. Benim inancım bu. Ona kalmadı.
Ona kaldigi nokta varda simdi bunu sana burada anlatamam. Oyle dedigin gibo degil yani. Her koyun kendi bacagindan asilmaz. Hele hele aile bireyi ise hic asilmaz