Zenciye ''zenci'' demek ırkçılık mıdır?

Avrupa'nın yıllarda Afrika'yı hem madden hem de insanen sömürmesi, zencileri ikinci sınıf vatandaş yerine koyması gibi sebeplerle toplumlarda yükselmiş bir ırkçılık karşıtlığı var. Biliyorsunuz şimdi bir mevzu var, vay efendim zenciye zenci demeyin ırkçılıktır; siyahi deyin.
Zenciye zenci demek ırkçılık mıdır?
Yani siyahi deyince ırka atıfta bulunmuş olmuyorum ama zenci deyince onu aşağılamış mı oluyorum? İyi de, bizim toplumda Afrika insanına karşı böyle bir aşağı görme, ötekileştirme, onları yok sayma yok ki! Bir insana siyahi demek bana ayıp geliyor. Zenciyi de kötü niyetle kullanan birini duymadım hiç Yani bizim kültürümüzde zenci bir hakaret sözcüğü değildir.

Şimdi siz zenciye zenci dediğinizde, neden aşağılamış sayılıyorsunuz? Sorum bu aslında. Bizim kültürümüzde olmayan şeyleri, bize sokuşturup g*tünden duyar kasanlara dönmeyelim lütfen. Gereksiz bir durum.
Zenciye ''zenci'' demek ırkçılık mıdır?
Cevapla