Belirli bir soydan gelenlerin kapalı bir grupta tutulduğu sistemdir. Bu sistem hindistanda ortaya çıkmıştır. Ari ırkı kendi soyunu konumunu korumak amacıyla hindistanda bu sistemi kurmuştur. Bu sistemde sınıf farklılıkları çok belirgin olarak karşımıza çıkar. Sınıflar sırasıyla Brahmanlar ( Din adamları ve üst yöneticiler ) , kşatriyalar ( prens ve askerler ) , vaysiyalar ( ticaret , hayvancılık , tarımla uğraşanlar ) , sundralar ( işçiler , sanatkarlar , köleler ) ve bu sisteme bile girememiş paryalar ( paryalar insan yerine bile konulmazlar ). 1975 yılında hindistanda bu sisten kaldırılsa da kırsal kesimlerde uygulandığı bölgeler hala vardır. Bu sistemde Doğan bir çocuk hangi kast sistemine dahilse ölene kadar o sistemde kalır. Çok nadir olmakla birlikte bu sistemdr tabaka altına çekilme durumu vardır. Kast yapısını ayakta tutan varna felsefesidir. Bu yapı tüm insanların doğuştan 4 kasta ayrıldığını savunur.
Kast sistemi içindeki yasaklar
*Bir kişi kendinden aşağı katmandaki bir kastla yemek yiyemez. Pişirdiği yemeği bile yiyemez. *Üst katmandaki ya da kendi katmanındaki bir kişiyi öldürmenin cezası idamdır. *Her katmandaki kişi kendi seviyesi kadar kadınla evlenebilir. Sırasıyla brahmanlar 4 , kşatriyalar 3 , vaysiyalar 2 ve sudralar 1 kişiyle evlenebilirler. *Kastlar arası evlilik yasaktır. Bu sınıf düşme cezasıyla sonuçlanır. Toplumdan dışlanma. *Dul kalan bir kadının tekrar evlenmesi yasaktır. *Kadın aşağı sınıftan birinden çocuk doğurursa cezalandırılır ve çocuk parya sayılır. *Kast kurallarına uymayan kişi kasttan çıkarılır. *Doğan kişinin mesleği ilk günden bellidir çünkü Meslekler babadan oğula geçer.
Bir dönem Hindistan da uygulanan Kast sistemi nedir?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Mmm baya bilgilendirici olmuş bu ya🤩
Kırsal kesimlerde bu sistem hala uygulanıyormuş...
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!