Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Bayram geldi çattı, komşu- akraba ziyareti derken yorucu bir koşuşturma alıp götürecek bizleri. Kimi yerlerde ev yapımı baklavalar ikram edilecek, kimi yerlerde kadayıf tatlısı, kimi yerlerde sündükçe sünen o çikolatalı bayram şekeri...

Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Her şeyden önemlisi bir muhabbet havası solunacak bayram gününde!

Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Tüm bu güzelliklere rağmen pusuda bekleyen bir tehlike bizleri bekliyor olacak: Bayramda klasik haline gelen o çılgın sorular!

Hadi bakalım karnede kırık var mı?

Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Okul çağındaki gençliğimizin maruz kaldığı en derin sorulardandır. Eğer karnede kırık varsa! Açarlar ağızlarını yumarlar gözlerini!

Ben size demedim mi bu çocuk okumaz diye? Şu üç ay sanayiye verelim şunu da aklı başına bir gelsin!

(...) peki peki... Sen ne iş yapıyorsun?

Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Akraba ya da komşu ziyaretlerinde konuşulur konuşulur, unutulan bir kişi akıllara geliverir. Kimdir o kişi? Sen... Önce bir bakış ve sonunda o söz dudaklardan dökülür gelir:

-Sen ne iş yapıyorsun?

Çalışanlar kolay kolay cevap verirken işsiz olan çoğunluktaki kesim boğazı düğümlenerek cevap verir: -Şeey! şu an çalışmıyorum.

Burada cevaptaki şu an hayati önem taşır. Şu an çalışmıyorum da işim olunca çalışacağım anlamı içerse de karşımızdaki meraklı birkaç çift göz bunu görmezden gelir ve ekler:

Ne yani? Böyle aylak aylak gezmek yakışır mı sana?

Eee! Ne zaman evleniyorsun?

Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Bayram günlerinin en klasik sorularından biriside budur.. Bekar olan kız ya da erkek akrabaya mutlaka yöneltir bir kaç çift meraklı göz... Ve sonuna da ekler:

Amaan! Boşver seni bir baş göz ediverelim...

KPSS nasıl? Bu sene de atan artık!

Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!

Üniversitede mezun olan hısmın maruz kaldığı en berbat bir diyalogdur, özellikle de günümüzdeki yaz aylarına denk gelen bayram ziyaretlerinde (yaz aylarındaki bayram KPSS'den sonra olduğu için acısı katlanır gider). Atama ne oldu KPSS ne alemde? Gibisinden çılgın sorular sizlere yöneltilir ve kişe haline gelen sözler bir çırpıda iner dudaklardan:

Eee kaç sene geçti atan artık! Dışarıda gezersen sınava çalışmazsan tabi olmaz!

Bilmezler ki atanmak aslanın bile ağzında değil.

Herkese şeker tadında bir bayram diliyorum... :)


Bayramın Şekerini Alıp Götüren, Başımızın Belası O Sorular!
Cevapla