Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Çoğumuzun hayatında en az bir kere kullandığı bir cümle: "Ne kadar da şanssız biriyim."

Öyle miyiz gerçekten? Çok mu şanssız bireyleriz? Hiç sanmıyorum. Şu an bu yazıyı okuyorsanız milyonlarca insandan daha çok şanslısınız demektir.

Gelin bir bakalım hangi konularda şanslıymışız...

Ölümcüm bir hastalığa mı sahip misiniz?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Ölümcüm bir hastalığa sahip değilseniz yarını/bir hafta sonrasını göremeyecek olan milyonlarca umutsuz insandan daha şanslısınız demektir. Sağlığın kıymeti hastalık gelene kadar bilinmez ne yazık ki. Siz de hastalandığınızda anlıyorsunuz. Ama bizim geçirdiğimiz hastalıklar geçici hastalıklar. İyileşince tekrar unutuyoruz.

Ailesinden, sevdiğinden kopmak üzere olan çaresiz bir şekilde ölümü bekleyen milyonlarca insandan biri değilseniz şanslısınız demektir.

Savaşın yaşandığı bir ülkede mi yaşıyorsunuz?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

En yakın örnek olarak en uzun sınırımızın bulunduğu Suriye'yi örnek gösterebiliriz. Bundan bir 5-6 sene önce orada yaşamını iyi kötü sürdüren hangi insan oradan göç edip başka bir ülkede onlarda zorlukla karşılaşacağını söyleyebilirdi ki? Evinden barkından kopmayı bırakın mecburi göç ettiği ülkede sürekli horlanmayı hangi insan kabul edebilir? Ama çaresiz olanlar bu zor durumlara katlanıyor. Çoğu zaman ülkemizden şikayet ediyoruz ama bir dönüp bakmıyoruz yolunda giden bir şeylerin de olduğuna.

Savaş ortamında yaşayan yüz binlerce insandan biri değilseniz şanslısınız demektir.

Dini inancınız doğrultusunda özgür yaşayamıyor musunuz?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Dini yönden gerekli olan ibadetlerinizi yapabiliyorsanız, gizli gizli yapan insanlardan daha şanslı değil misiniz? Dini inancınızı açıkça söylemekten çekinen biri değilseniz. Daha doğrusu herhangi bir linç girişimine maruz kalmadan rahatça dile getirebiliyorsanız şanslısınız. Eskiden daha çok yaygındı ama şimdilerde biraz daha anlayış gösteriliyor.

İbadetlerinizi rahatça yapabiliyorsanız şanslı bir insansınız demektir.

Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gideremiyor musunuz?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Buzdolabında yiyecek yemeğiniz, dolabınızda giyecek elbiseniz, bu çetin kış mevsiminde başınızı sokacak bir eviniz yok mu? Neden o zaman şanssızım deyip duruyorsunuz? Neden halinize şükretmiyorsunuz? Bir damla suya, bir lokma ekmeğe o kadar muhtaç insan varken neden önünüzdeki yemekleri beğenmiyorsunuz? Varsın lüks içinde yaşamayın bir parça kuru ekmek ile bir bardak su hayatta kalmanız için yeterli değil mi?

Giyecek elbiseniz, yiyecek yemeğiniz, başınızı sokacak bir eviniz varsa milyonlarca insandan daha çok şanslısınız demektir.

Okuma yazma bilmiyor musunuz?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Resmi bir işlemi halletmek için okuma yazma bilen birine mi muhtaçsınız? Bu yazıları okuyorsanız hayır muhtaç değilsiniz. Aslında çok basit bir şey gibi görünse de hayatımızı önemli ölçüde etkileyen bir şey. Düşünsenize okuma yazma bilmediğinizi, en basitinden insanlar elinizdeki tüm mal varlığını sizden alabilir. Hem de kendi rızanızla.

Okuma yazma biliyorsanız 758 milyon kişiden daha çok şanslısınız demektir.

Anne/Babanız hayatta değil mi?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Düşünün daha kendinizin farkına varmadan bir çocuk esirgeme kurumunda olduğunuzu. Anne şevkatinden, babanın verdiği güvenden yoksun olduğunuzu düşünün. Düşündünüz mü? Çok acı değil mi? Bu hayata 10 - 0 yenik başlamanın ne zor olduğunu kimse yaşamadan bilemez. Her ne kadar empati kuruyorum deseniz de hikaye bunlar. Şimdi kalkın ve anne babanızın ellerinden öpün.

Anne ve babanız hayattaysa binlerce insandan daha çok şanslısınız demektir.

Herhangi bir engel durumunuz mu var?

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!

Kolunuz mu yok veya bacağınız? Ya da gözleriniz mi görmüyor? Kulağınız mı işitmiyor? Eee o zaman sorun nedir dostum? Neden ben şanssızım diyorsun? Sapasağlam ayaktaysan neden yaşamından şikayet ediyorsun? Dünyanın bütün güzelliklerini -mavilikleri- görebiliyorsan, kuş sesini duyabiliyorsan, kendini ifade edebiliyorsan, konuşabiliyorsan, koşabiliyorsan sorun nedir? Bir saat bir gün de değil sadece bir saat gözleriniz bağlı yaşamayı denesenize. Bakalım neler hissedeceksiniz.

Hiçbir şekilde fiziksel bir sıkıntın yoksa sen çok şanslı birisin demektir.

Siz şanslı insanlarsınız. Sizden daha iyi durumda olan insanlara bakıp da kaderinize küsmek yerine daha kötü durumda olan insanları düşünüp şükretmek bu kadar mı zor?

Hayatın güzelliklerini tadın arkadaşlar.

Hayatı sevin.

Dolu dolu yaşayın.

Yarına bırakmayın.

Ertelemeyin hiçbir şeyi.

Yarın çok geç olabilir.

MutluKalın...

#Raskølnikov

Şanssız Olduğunuzu mu Düşünüyorsunuz? Bakalım Gerçekten Şanssız mısınız!
Cevapla