Bazı insanlar 'bir takım şeylerin' varlığının, yokluğunun, eksikliğinin veya fazlalığının sizi içinde bulunduğunuz cinsiyetten uzaklaştıracağını yani erkekseniz kadına, kadınsanız erkeğe benzemenize neden olacağını söylese de, sakın onlara inanmayın. Cinsiyet dış görünüşte değil içinizdedir. Siz kendinizi nasıl hissediyorsanız, öylesiniz.
Bu durumu biraz açıklamak istiyorum. Önce kadınları sonra erkekleri izah edeceğim.
Kadınlar:

"Her kadın güzeldir" klişe bir cümle değildir. Gerçekten, her kadın en doğal haliyle ve bunu tamamlayan öz güvenli duruşuyla "kadın gibi kadındır." Bu yüzden onları dış görünüşlerine ve hareketlerine göre ayırıp içlerinden bazılarını dışlayamazsınız.
Makyaj meselesi

Makyaj yapmak veya yapmamak tamamen kadının tercihidir. Bir kadın isterse en gösterişli davete sıfır makyajla gider, isterse bakkala bile makyajlı gider.
Bu konuda beni endişelendiren tek şey; bazı kadınların makyajı zorunlu bir görev olarak görmesi, doğal halinden utanması ve kendisini çirkin hissetmesi. Zaman zaman makyajı eleştirmemin sebebi budur.
Endişelerinizden kurtulun. Siz, her türlü güzelsiniz. Makyaj yapın ama hobi olarak, kendinizi hiçbir şeye mecbur hissetmeyin.
Kıl sorunu

Vücuttaki ve yüzdeki kılları estetikten uzak ve çirkin bulabilirsiniz. Ancak bu herkesin sizin gibi düşünmesi gerektiği anlamına gelmiyor. Kimi kadınlar kıllarından hiç şikayetçi değildir ve ağda yapmak istemez. Bu, onların daha erkeksi veya çirkin görünmesine neden olmaz çünkü kadınlık pürüzsüz ve yumuşacık bir cilde sahip olmak değil kendini rahat ve mutlu hissettiğin bir bedene sahip olmaktır.
Dövme

Dövmeli kadınlara ön yargıyla yaklaşan insanlar varmış. Hayır, dövme bir kadının daha çirkin, zarafetten uzak ve ucuz (!?) görünmesine sebep olmaz. Eğer kadın dövme yaptırmayı seviyorsa, bütün vücudunu onlarla kaplayabilir. Buna hiç kimse karışamaz.
Kilo

Kadınların belki de en çok baskıya maruz kaldığı konu; kilo sorunu. Hemen söyleyeyim, bir kadın sağlığına zarar vermediği sürece istediği zayıflıkta, şişmanlıkta olabilir. Ayrıca bazıları sağlık sorunlarından ötürü kilo alamıyor veya veremiyor. Bu yüzden insanları yargılamaya hakkınız yok.
Bir de kaslı kadın meselesi var ki o daha da saçma. Elbette, kadınlar da isterlerse vücut geliştirme sporunu icra edebilir ve kaslı bir vücuda sahip olabilir. Kas=erkeklik değildir.
Dekolte

Ben kadınların dekolteli kıyafetler giymesini veya soyunmasını eleştirmiyorum. Ben, kadınların daha popüler olmak ve konuşulmak için bunu yapmaya mecbur hissetmelerini eleştiriyorum. Vücudunla barışık olmak, onu göstermek başka, vücudunu sergilemenin ünün ve popülerliğin tek yolu olduğunu sanmak başka.
Sadece şunu söyleyeceğim: Kadınlar çenelerini kapatmak ve bacaklarını açmak zorunda değildir.
Saç

Her kadın upuzun saçlara sahip olmak zorunda değildir. Kimi kadınlar uzun saçla uğraşmaya üşenir veya kendine yakıştırmaz. Saçlarını kısa kestirmek veya tamamen kazıtmak onun seçimidir.
Bunları uzun saça ve kaküllere hayran birisi olarak söylüyorum. Bence uzun saç çok hoş ama kesinlikle bir kadınlık belirtisi değil.
Aslında yazılacak o kadar çok madde var ki... Ancak ben daha fazla uzatmak istemiyorum ve erkeklere geçiyorum.
Erkekler:

"Adam gibi adam ol." "Erkek gibi yaşa." "Erkek gibi öl." "Kadın gibisin biraz erkek ol." Ne kadar çok cinsiyetçi ve ayrıştırıcı ifade var, değil mi? Üstelik bu cümleler çoğu zaman bir erkeğin dış görünüşünü aşağılamak için kullanılıyor.
Maddelere geçmeden önce şunu söylemek istiyorum: "Eğer bir erkek çocuğu kendisine "kız gibisin" denilince çıldırıyorsa, biz bu çocuklara kadınlar hakkında ne öğretiyoruz?"
Makyaj problemi

Aslında bu maddeyi eklemeyecektim ancak son zamanlarda "erkekler makyaj yapar mı" konusu gündemde olduğu için yazmaya karar verdim.
Bir erkeğin makyaj yapmasını itici, çirkin veya saçma bulabilirsiniz fakat -daha önce dediğim gibi- böyle düşünmeyenler de var. Bizim konumuz sizin zevkleriniz değil ön yargılarınız ve kırıcı, aşağılayıcı yorumlarınız. Lütfen, kötü sözlerinizi kendinize saklayın. Çünkü bazı erkekler makyaj yapmayı seviyor ve bu hobileri onları kadınsı yapmıyor. Onlar hala erkek, sadece sizden farklı bir uğraşları var.
Ses tonu

İnternetten konuştuğum bir arkadaşım ses tonu biraz ince olduğu için zorbalığa maruz kaldığını, insanların "kız gibi sesin var" diyerek onu aşağıladığını söyledi. Bu problemi birkaç kişiden daha duyunca yazmam şart oldu.
Her insanın sesi farklıdır ve daha ince veya kalın bir sese sahip olmak erkeklik belirtisi değildir. Bir erkeğin, normalden (sizin normalinizden) daha ince bir sesi olabilir. Maalesef bunu değiştiremez. Fakat siz saçma yargılarınızı değiştirebilirsiniz.
Boy ve kilo

Boy ve kilo erkeklerin en büyük sıkıntısı olabilir. Kimi insanlara göre bir erkek çok uzun boylu (en az 180), iri ve kaslı olmak zorunda. Yoksa o erkek, erkek değil (!)
Boy, doğuştan gelen bir özellik. Hiç kimse kısa veya uzun olmayı kendisi seçmiyor. Kilo ise tamamen tercih meselesi ancak bir erkek -sağlığını etkilemiyorsa- istediği kadar zayıf veya şişman olabilir. Kas=erkeklik değil, demiştim. Tekrar ediyorum, bir erkek kaslı olmaya mecbur değil. Bununla birlikte eğer sporu seviyorsa, vücudunu geliştirmekten hoşlanıyorsa hiçbir problem yok, spor sağlık açısından oldukça yararlıdır.
Küpe ve piercing

Buna hala ön yargıyla bakan var mı bilmiyorum ama küpe ve piercing kadınlara özel takılar değil. Aslında hiçbir takı (kolye, yüzük, bilezik, küpe...) kadınlara özel değil. Erkekler bunları istediği gibi kullanabilir. Şekli, modeli ne olursa olsun hiçbir eşya bir erkeği daha az erkek yapamaz.
Konuşma tarzı

Erkekler sert, kaba, kavgacı olmak zorunda değil. Konuşurken daha erkeksi (?) görünmek için küfür ve argo kullanmak zorunda da değil.
Kibarlık ve sükunet her iki cinsiyete de oldukça yakışır ve aslında bir olgunluk belirtisidir. Tabii ki kimse olgun davranmaya da mecbur değil ama benim görüşüm bu.
Son olarak, şunu merak ediyorum. Neden bazı kişiler, kimseye zararı dokunmayan insanları kötülemeye ve toplumdan uzaklaştırmaya çalışıyor?

Doğaya, hayvanlara, insanlara zarar vermediği; vatanına, ailesine, sevdiklerine ihanet etmediği; ikiyüzlü, yalancı, merhametsiz ve kötü kalpli olmadığı sürece bütün insanlar benim gözümde eşittir. Kötülenmesi ve dışlanması gereken birileri varsa, onlar diğer insanları kötülemeye ve dışlamaya çalışanlardır.
Size veya başkalarına zarar vermeyen, kendi halinde takılan ve tek dileği rahatça "kendisini ifade etmek" olan kişilere kötü davranmayın.
Siz başkalarına saygı duyarsanız, onlar da size saygı duyar. Bu yüzden...
Saygı, sevgi ve hoşgörü ile kalın.💖
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer