Yalnızca düşman varken birlik olmaya çalışıyoruz

Yalnızca düşman olduğunda birlik olmaya kalkıyoruz ama onu da doğru düzgün beceremiyoruz bile. Tarihte bunun birçok örneği var fakat ben bugün yaşadığım güncel bir konudan bahsetmek istiyorum.
Sözlerine ve hareketlerine dikkat et

Bugün bir grup insan şehitler için yürüyüş ve konuşma yapacaktı. Her ne kadar siyasi görüşüm uymasa da vatan konusunda birlik olmamız gerektiğini bildiğim için arkadaşımın teklifine olumlu cevap verip aralarına girdim. Yürüyüş başladı ki kendi görüşlerini yansıtan pankartı açıp, kendi görüşlerini yansıtan hareketlerini yaptılar. O anda aralarından ayrıldım. Çok rahatsız ediciydi.

Af edersin ama birlik ve beraberlikten bahsedip kendi görüşünü bu kadar net bir şekilde bahsedersen sana bu hareketi yaparlar yani.
Tüm halkı kapsayan cümleler kullan

Orada birlik ve beraberlikten bahsediliyordu fakat bütünleştirici, birleştirici cümleler kurulmuyordu. Mesela en basitinden, "Bu ülkenin evlatlarıyız" veya, "Bu ülkenin vatandaşlarıyız" denmiyordu. Onun yerine kendilerini yücelten sözler söyleniyordu. Sözleri söyler ve eleştiririm ama kimsenin değerlerini açık açık eleştirip insanları kışkırtmak istemiyorum.
İnsanlar bütünleştirici cümleler kullanmayı bile bilmezken nasıl birlikten bahsedebilir?

Ben de bilirim kendi görüşlerimi övmeyi veya ırkçılık yapmayı. Medeniyetin göstergelerinden biri nedir? Katılır mısınız bilmem lakin birlik olmayı bilmektir biri de bana göre. Yeri gelince kendi çıkarlarımızı kenara bırakıp, toplumun çıkarını düşünmeliyiz. Bunu orada yaptım ben. Aralarından çekildim fakat konuşmayı dinledim. Çünkü ben vatansever biriyim. Ama başka bir görüşe aitmiş gibi görünmem asla. Ne olursa olsun kendi görüşlerime saygım var ve kendi görüşlerine saygı duymayan insan hiçbir görüşe saygı duyamaz.
Yeri geldiğinde eleştirmekten korkmayın

Konuşmayı yapan çocuğu kenara çektim önce. Dedim ki: "Bak kardeşim, bu ülkede bir sürü siyasi görüş var. Sense kendi görüşünü destekleyen pankart açıyorsun. Sonra gelip birlikten bahsediyorsun. Aranızda yürümeyi isterken kaldırıma çıkıp oradan konuşmayı dinlemek üzere sizi takip ettim. Konuşmaya gelince yine görüşünüzü bariz bir şekilde ortaya koydunuz. Ama sen orada birlik olmanın öneminden bahsettin. Bu yüzden sana geldim. Sanırım birlik olmak neyi gerektirir bilirsin." Böyle dedikten sonra herhalde beni kovacak dedim ama çocuk düşündü düşündü ve, "Haklısın" dedi. Ama ben gidip bunu ona söylemesem farkına bile varamayacaktı belki de. O yüzden görüşlerinizi söylemekten de çekinmeyin derim.
Umarım faydalı bir bence olmuştur. Okuyanlara okuduğu için teşekkür ederim.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar