Bize Verilenlerin Ne Kadarının Farkındayız? Şükretmekte Ne Kadar da Nankörüz Öyle Değil mi? O Halde Nankör Olma! Şükret!


Her izlediğimde tüylerim diken diken oluyor, ne kadar da az şükrediyoruz ne kadar da nankörüz düşünmeden edemiyorum.
Bunca verilen nimetler içerisinde yine de bizleri memnun etmeyen şeyler var öyle değil mi?
Verilen nimetler bizim olduğunda "ben yaptım, ben aldım benim benim" demekten kendimizi alabiliyor muyuz?

Ne mutlu şükretmeyi öğrenebilenlere

Bize Verilenlerin Ne Kadarının Farkındayız? Şükretmekte Ne Kadar da Nankörüz Öyle Değil mi? O Halde Nankör Olma! Şükret!

Oysa sağlığımız yerindedir, elimiz ile sevdiklerimize dokunabilir , ayaklarımızla dilediğimiz yerlere gidebilir, gözlerimiz ile bin bir çeşit rengi ayırt edebilir, burnumuz ile mis kokan toprağı tüm canlılığıyla hissedebilir, kulaklarımız ile yağan yağmurun sesini işitebilir, aklımız ile birçok işi, işlemi kolayca yapabilir olmamamıza rağmen Allah(celle celaluhu)'nun sunduklarına "nankörlük" etmediğimizi söyleyebilir miyiz?

Bize Verilenlerin Ne Kadarının Farkındayız? Şükretmekte Ne Kadar da Nankörüz Öyle Değil mi? O Halde Nankör Olma! Şükret!

Yok gözüm neden böyle? Görmüyor mu? Yok yüzümde sivilce çıkmış? Eee bırak çıksın geçmeyecek mi? Yok oram böyle yok şuram şöyle demiyor muyuz? Her gün kendimizi kötülemek için, bir yerimizde kusur bulabilmek için çaba sarf etmiyor muyuz?

Goethe şöyle der: NankörIük, zayıf insanIarın işidir, kudretIi insanIar içinde asIa nankör oIana rastIamadım.

Bize Verilenlerin Ne Kadarının Farkındayız? Şükretmekte Ne Kadar da Nankörüz Öyle Değil mi? O Halde Nankör Olma! Şükret!

Ne mutlu onlara ki! Allah azze ve celle'nin vermiş olduklarını da vermemiş olduklarını da kabul edenlere ve ellerinden geldiğince şükretmeye çalışanlara.
Tabi ki Allah'ın rahmeti, merhameti söz konusu olmazsa bizim şükrümüzün de bir değeri kıymeti yok lakin samimi olursak Allah'ın manevi ipine sımsıkı sarılırsak işte o zaman ebedi mutlu olanlardan olacağız.

Bize Verilenlerin Ne Kadarının Farkındayız? Şükretmekte Ne Kadar da Nankörüz Öyle Değil mi? O Halde Nankör Olma! Şükret!

Değerli arkadaşlar, lütfen empati kurmayı hayatımızda çok ama çok önemli bir alışkanlık haline getirelim. Kınamayalım: Unutmayın ki kınadığınız şey başınıza gelmedikçe göçüp gitmezsiniz bu dünyada. Küçük görmeyelim, sen altın değilsin o ise bakır değil.

İnsan olalım, bizleri hayvanlardan ayıran yegane özellik olan "aklımızı" bu durumlarda kullanmayacaksak o bize neden lazım ki?

Mevlana der ki: İnsan uIaşamadığı her şeyin deIisi, uIaştığı her şeyin nankörüdür.

Hakkınızı helal ediniz.

Selam ve Dua ile.

Bize Verilenlerin Ne Kadarının Farkındayız? Şükretmekte Ne Kadar da Nankörüz Öyle Değil mi? O Halde Nankör Olma! Şükret!
Cevapla