Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!

Ergenlik döneminde ailem çok fazla baskıcıydı bu yüzden sizlere bu konuyu anlatmak istedim. Kızınızı çok fazla sıkmayın, bunaltmayın, siz üzerine giderseniz o ters yapacaktır sizden kolay bir şekilde o dönemde nefret edebilir. Onu anlamaya çalışın dışarıya çıkmasına izin verin, arkadaş ortamının olmasına izin verin onu hem gözlemleyin hem yalnız bırakın, ona iyi davranın bu nedenle zaten istese de yanlış yapmayacaktır.

Ona anlayışla cevap verin
Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!

Sizden çekinmeden sıkılmadan soru sormasını sağlayın sorularını yanıtsız bırakmayın. Size sorduğu soru yanlış olsa bile ona memnuniyetle cevaplayacağınızı söyleyin. Onu sık boğaz etmeyin sorgulamayın onun size soru sormak için yaklaşmasını bekleyin yani zorlayan taraf siz olmayın o size zaten yaklaşacaktır.

Sorunlarını kendi çözmesine izin verin
Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!

Kızınızı rahat bırakın bazen kendi sorunlarını kendisi çözebilsin bu şekilde eğer siz üzerine giderseniz huysuz bir kız olur ortaya çıkar. Yani ergenlik döneminde kendi aklı ile hareket etsin elbette yanlışsa yanlış diyeceksiniz fakat üstelemeden çünkü bu dönemde kendi kabuğuna çekilebilir.

Açık sözlü olun
Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!

Açık sözlü olun agresif bir şekilde karşılık vermeyin konu her ne olursa olsun alttan alın çünkü sizin tavrınız bu dönemde çok fazla önemli olacaktır. Siz ne kadar ılımlı yaklaşırsanız o size on adım gelecektir. Sırlarını dertlerini annesi gibi açık sözlü olarak paylaşacaktır.

Babaya da iş düşüyor
Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!

Ben mesela kız çocuğu olarak babama ergenlik döneminde kendimi daha yakın hissettim beni koruması bana sahip çıkması " Kızım derslerin nasıl, okulda bir sorunun var mı" demesi beni hep mutlu ediyordu sahipli hissettiriyordu işte benim babam var nereye gitsem güvendeymişim gibi hissediyordum bu sözleri bana söylerken ruhum okşanıyordu.

Erkek arkadaşı olursa ona lütfen kızmayın
Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!

İlk erkek arkadaşım 15 yaşımdayken olmuştu ailem bana çok kızmıştı öğrendiklerinde çok utandım bana kızdılar abim bağırdı çağırdı ama ailem dövmeye karşıydı sadece üstüme geldiler erkek arkadaşımdan ayrılmam için okul mu? yoksa evlilik mi? dediler bende okulu seçtim erkek arkadaşımdan böylelikle ayrıldım ama aklım hep onda kaldığı için derslerimde de başarılı olmadım oysa erkek arkadaşım hayatımda olsaydı okula mutlulukla gidecektim yan sınıfta olduğu için huzurlu olacaktım o burnumun dibindeyken nasıl mutlu olabilirdim? Size örnek olarak bu olayı anlattım bazen kızınızın veya oğlunuzun sevgisi onu derslerinde hayatında başarılı yapabilir ve hayat enerjisi verebilir lütfen ergenlik döneminde bunlara göz yumun sadece izleyici olun bir süre sonra hepsi geçecektir.

Ergenlik herkesin yaşaması gereken bir dönemdir. Bu dönemde insanların karamsar ve içine kapanık olmaması için içindekileri birilerine kusması gerekmektedir. Ergenlik ne kadar iyi yaşanırsa, olgunluğa geçiş o kadar hızlı adımlarla olacaktır. Kızınıza ve oğlunuza bu dönemde destek olun eğer çalışan biriyseniz sakın onları yalnız bırakmayın onlara ilgi gösterin onları anlayın dinleyin yol gösteren olun sadece biraz daha fazla anlayış..

Hoşçakalın..

Kızınızın Ergenlik Dönemini Birlikte Atlatın!
Cevapla