Gündelik hayatta veya sanal alemde ciddi bir şekilde yanlış anlaşılmalara maruz kaldığımız zamanlar olabilir. Bu tip durumlarda bazı ruh hallerine bürünür, ister istemez üzüntüye kapılırız.
Kendimi daha iyi anlatmama müsaade edilebilirdi

Eğer kendimizi net bir şekilde ifade etme şansı verilmemişse aklımıza gelen ilk cümle bu olur. Söyleyecek çok şeyimiz vardır ama bir türlü ifade edememişizdir. Suçlandığımız olayın şokundan veya karşımızdaki kişinin katı tutumu dolayı bu ruh hali bizde hakim olur. Adeta kaskatı kesilip üzgün bir ruh halinde buluruz kendimizi.
Anlayışlı olunup empati kurulabilirdi

Bakış açısı son derece önemlidir. Resimde görüldüğü gibi karşımızdaki kişi onun "6" sayısı olduğunu iddia eder ama biz de "9" olduğunu söyleriz. Halbuki gelse yanımıza bir de o açıdan baksa o sayının "9" da olabileceğini görebilir. Böyle de bir olasılık olduğunun kanısına rahatlıkla varabilir. İşte günlük hayatta yaşadığımız olaylar da böyledir. Çoğu insan kendi açısından gördüğü gibi olayları yorumlar, insanlar hakkında görüşlerde bulunur. Ancak o insanın da düşüncelerini ve kendisinin de yanılabileceğini hiç düşünmez.
Gerginlik yaratacak durumlardan kaçınılabilirdi

Konuşma esnasında bir taraf diğer tarafı gerecek şekilde sözler söyleyebilir. Bunu davranışlarla da yapabilir. Dolayısıyla ortam gerilir ve iki taraf da anlaşmazlıkların içinde bulurlar kendilerini. Suçlayıcı veya düşmanca tutumlar sergilenirse gerginlik de kaçınılmaz olur. "Keşke bu durumlar hiç yaşanmasaydı da gerginlikten kaçınsaydık." şeklinde hayıflanırız. Çaresizlik yüzünden de sinir ve üzüntü halinin karışık şeklini kendimizde hissederiz.
Olayları ve söz konusu kişiyi gereğinden fazla ciddiye almış olabilir miyim?

Şiddetli bir tartışmanın sonunda bu soru kafamızı kurcalar durur. Yaşadığımız olay ve tartışma yaşadığımız kişi aslında yeterince önemli değildir ama biz o esnada haddinden fazla ciddiye almış olabiliriz. Halbuki "adamına göre muamele" yapsak hiçbir problem yaşamazdık. Ancak bazen kendimizi bu tür istenmeyen olayların içinde bulabiliyoruz ve yaşanan olaylardan dolayı derin bir düşünceye kapılıyoruz.
Kendimi iyi ifade etmeme rağmen karşımdaki neden beni anlayamadı?

Bahsettiğim ilk durumun aksine kendimizi güzel ifade etmişizdir. Ancak buna rağmen karşımızdakine kendimizi ve yaşanan olayı anlatamamışızdır. Çünkü o kendini anlamak istediği gibi anlamaya veya çevrenin etkisiyle de bir anlayışa bürünüp o şekilde şartlamıştır. Bu yüzden onun bizi anlaması deveye hendek atlatmaktan daha zor olacaktır. Bunu bilmemize rağmen halen sorgulamaya devam ederiz. Kafamıza takar, kendimizi üzer dururuz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar