Üllkemizde her geçen gün cinsel suçlar artarken, kadına yönelik şiddet ve cinayetler ekranlarda boy boy gösterilirken, korkan, kendini çaresiz hisseden veya ne yapacağını bilmeyen kadınlar için alabileceği önlemlere ilişkin bir bence hazırlamak istedim.
1- Telefonunuza acil durum bildirimi yapan uygulama indirin
Çeşitli adroid ve ios uygulamaları var, ayrıca her operatörün Vodafone Kırmızı Işık gibi uygulamasını indirerek telefonunuza yükleyin... Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Uygulama, her kesimden kadının kolayca anlayabileceği basitlikte geliştirildi. Acil durumlarda ulaşılması istenen 3 kişi tek tuşla kaydedilebiliyor ve Salla&Uyar özelliğiyle telefonun sallanması ile kayıtlı kişilere mesaj ve konum bilgisi "Acil SMS" olarak gönderiliyor.
ios kullanıcıları da apple store'da acil durum veya s.o.s yazarak benzer uygulamaları indirebilirler...
2- Biber gazı bulundurun
Tecavüz kalkışması, gasp ve benzeri durumlarda çantanızdan prezervatif, para çıkaracağınız gibi bir bahane ile yanınızdan ayırmadığınız biber gazını çıkarın ve karşınızdaki kişinin doğrudan gözlerine sıkın ve kaçın...
3- Çığlık atın
Sizi ne ile tehdit etmiş olursa olsun, çevrenizde birini görürseniz yardım istemek için imdat diye çığlık atın... O kişi size yardım edemeyecek bile olsa mutlaka size yardım çağırmak için aracı olacaktır.
4- İşbirliği yapar gibi davranarak MOBESE kameralarına yönlendirin
Zanlının size zarar vermemesi ilk önceliğiniz olmalı, bu yüzden onun tüm söylediklerini yapacak gibi davranın. İşbirliği yapar gibi davranmak size bazı avantajlar sağlayacaktır. Bu avantajları onu nerede olduğunu bildiğiniz bir MOBESE veya güvenlik kamerasına yakalanacağı şekilde, tanıdığınız bildiğiniz bir yerdeyseniz taksi durağı veya polis karakolu gibi yerlere yönlendirerek kullanın... (Burda bizi görürler, şu sokakta daha uygun bir yer biliyorum gibi bir cümle kurmanız, zanlının sizin de onun söylediklerine meğilli olduğunuzu sanmasına yol açar. )
5- Güç kullanın
Zanlı ne kadar iri ve güçlü görünürse görünsün onun da zayıf yanları vardır ve bu zayıf yanlarına güç uygulayarak tecavüz girişimini önyelebilirsiniz. 1- Parmaklarınızı gözüne batırın 2- Hayalarına olabildiğince sert bir tekme atın 3- Dudağını, kulağını veya penisini koparacak kadar güçlü ısırın 4- Kulağının hemen üstüne denk getirmeye çalışarak bağına sert bir cisimle olabildiğince güçlü bir şekilde vurun 5- Yanınızda taşıyorsanız delici veya kesici bir aleti mümkünse koluna veya bacağına değilse karın boşluğuna saplayın... (Ancak bunu yaptıktan sonra ne olursa olsun polis ve ambulansa haber vermeniz gerekiyor. Aksi halde kan kaybından ölmesi durumunda cinayetten yargılanmanız olasıdır.)
Erkek Şiddetine veya Tecavüz Olasılığına Karşı Almanız Gereken Önlemler
Şunları okumak benim için çok acı biliyor musun? Neden bunları taşımak zorunda olduğumu sorup duruyorum kendime. Neden iş buraya gelmek zorunda? Güzelce, rahatça dışarıda yürümek varken... eline sağlık
Şuraya bak. Yakında kadınlar tek başına sokağa çıkamayacak. Kadınları tecavüz malzemesi yapacak zihniyete yazıklar olsun. Çok mu azdın, sağ elini kullan.!
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
69
Cevap
47
Cevap
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Maalesef üzücü bir durum söylenebilecek çok şey var...
Ama yazılanların kimisini mantıklı bulsamda kimisi için imkan görmüyorum ben.
Demek istediğim,
Olayın gelişmesi tam olarak böyle olmuyor genelde. Yani bayana çok çare bırakacak şekilde değil de, aniden gelişiyor olaylar.. Mesela, ıssız bir yolda bir yerde saklanıp arkasından çıktıklarında falan, maalesef 5. dışında bütün yöntemler uçuyor zaten. Ki 3 ve 5 i kullanmak için bile, bazı minyon bayanların ellerinden geleni yapmalarına rağmen şansları olmuyor. Hatta erkek tüm gücüyle davrandığı veya bayılttığı için hiç bir bayanın şansı olmuyor...
Bunları yazmak zorunda kalmak kötü ne yazık ki ama gerçekler...
Ayrıca yazılan önerilerin her şeye rağmen hazır olması hiç yoktan iyidir tabii ki uygulanması gerekir..
Ancak o anın zorluğu yüzünden çok imkan göremediğim için benim tek önerebileceklerim,
1-Her zaman yanınızda en az 1 kişi hayatınızdaki bir insanın bulunması.1 den ne kadar fazla olursa iyidir. Ama kesinlikle yalnız olunmamalı. Ve yanınızda bulunan insan veya insanların içinden mümkünse erkek bulunması. Bu çok daha büyük bir avantaj.
2-Issız, kötü vs.. yerlerde olabildiğince bulunmamaya çalışmak..(özellikle de yalnız)
3-Özellikle şüpheli yerlerde, gece çok geç saatlerde bulunmamaya çalışmak..
4-Çevreyi kontrol etmek
Bunları yazmaktan ben de hoşlanmıyorum.. Aslında hiç bir bayan yalnız yürürken korkmak zorunda değildir, bir yere girmekten korkmak ve şüphelenmek zorunda değildir her yerden geçebilir, istediği her saniye istediği yerde bulunabilir, ve yürürken tedirginlik yaşayıp paranoyaklaşmak zorunda değildir... En önemlisi de bunların hepsini rahatça yapabilmelidir. Ama insanlar malum..
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Dostum hepsi tamamda son kısımda başarısız olurlarsa bu adamı daha çok kızdırır ve verebileceğinden daha çok zarar verir kızlara. En iyisi bu durumlarda fırsat kollayıp ilk kalabalık ya da insan gördüğünüz yollardan geçerken lütfen yardım edin ya da polisi arayın diye bağırmak bence. Ama adam uyanıksa tenha bir yerdeyseniz ilk düşünmeniz gereken şey kaçmak olmalı. Kaçarken ana yolları felan seçmeyin. Mümkün olduğunca köşeleri olan ara yolları tercih edin. Sizden hızlıysa eğer ve sizi yakalarsa benim amcam savcı gibi bir yalan söyleyip sizden çekinmesine sebep olabilirsiniz. Deli yasa psikopat olduğunu düşünüyorsanız ama buda işe yaramaz. Psikopatlara karşı yapmanız gereken ise ondan daha acımasız olmak. Bulduğunuz bir cisimle kafasına vurun ya da size yaklaşmasına izin verip göz, burun gibi hayati organlarına çok sert darbe vurun. Bu size zaman kazandırır. Ama bütün bunlara rağmen yinede sonuç kötü olabilir. Onun için erken tedbir dediğimiz şeyi unutmayın ve nereye giderseniz gidin aileniz bilmese dahi en yakın arkadaşınız bilsin. Sizden bir süre haber alamayınca gerekirse polisi o arasın. En iyisi sizden haberi olan birinin yardımıdır. O yüzden bu belirlediğiniz kişi ile eğer dışarı çıkıyorsanız belirli aralıklarla görüşün. Tele cevap vermeyebilirim, kapalı, çekmiyo felan demeyin. Yani aslında önceden önlem almak bence daha etkili.
Memleketimin geldiği hale bakınız, böyle bir bence paylaşıldığı içib teşekkür mü etsem böyle bir memlekette KADIN cinsiyetine sahip olduğuma mı yoksa memleketimin geldiği yere mi bakıp ağlasam bilemedim...
Eline sağlık usta. Bence kadınlara silah verilsin. Cezası da olmasın. Çekip vursunlar. Yaralama da değil o can havliyle dilediği gibi şarjör boşaltsınlar üstlerine kevgire dönsün pezevnkler. Bir kadına rızasız yanaşmanın bedeli ölüm olmalı. Bir insan kolay yetişmiyor. Yazık günah Allah belalarını versin inşallah
Nereye vuracak ya ; korkudan kilit oluyor insan ; bir anda gelen şeyler dumur ediyor. Benim başıma gelmez ; burada öyle şey olmaz düşüncesi zaafiyet yaratıyor. Evvella bayanlar uyanık olmalı tenha yerlere ; sapa sokaklara girmemek lazım. Ayrıca geceye kalınmaması lazım. Eskiden büyükler kız ; erkek akşam ezanı okununca eve girmemizi isterlerdi. Kızlara daha baskılı uygulanırdı bu. Bencede ideal bir davranışmış. Şimdilerde biraz uzatılabilir olsada bu vakit tek başınaysa en geç 22:30da evde olmalı. Bu herkes için geçerli çok geç saat dışarılarda dolaşmamak lazım.
güzel ve yararlı olmuş ama son maddeyi kesinlikle uygulamayın kızlar. Karın kısmında başlayan kanama çok kan kaybettirir ve adamın ölme ihtimali çok yüksek. haklıyken haksız duruma düşmeyelim.
Şu an için alınacak önlemleri arkadaş yazmış zaten ben gelecek için olanı yazayım, çocuklarınızı iyi birer insan olarak yetiştirin ve tabuları yıkın, bu kadar taciz tecavüz olaylarının olmasına sebep bu kapalı toplumdaki tabular ve ilgisiz ebeveynler.
Üzülüyorum artik geldigimiz noktaya bir bakin erkege tecavüz etmemeyi ögretemiyoruz kadin tecavüze karsi nasil korunmali bunun derdindeyiz Allah bu pis zihniyetleri bildigi gibi yapsin içimden çok sövmek geliyor ama bir sey diyemiyorum iste
yaratılıs ıtıbarıyle kadın narın bır canlıdır kurandada buyurur kı kadınları erkeklere emanet olarak yarattık dıye ama gunumuzde bunu bılen yok emanete ıhanet eden hayvan bıle demekten utandıgım yaratıklar var esını doven sudan sebeblerle ayrıldıgı ıcın oduren elde edemedıgı ıcın zorla sahıp olunan bu tur egılımı olan ınsanlar enazından bellı olanlar hadım edılsın zetalar mıslıyle artırılsın daha konusacak cooook sey var bu konuda ama sadece kım emanete ıhanet edıyor ALLAH bın turlu belasını versın
Korktum tekrar ama ilk uygulamayı indirecegim sanırım ama en kötüsü de hayatımda ekleyeceğim 3 önemli kişinin bile olmaması 1 kişi Var oda annem oda korkar diye haber verebilir miyim bilmiyorum kendime acıdım vallahi
Ne kadar acınası bir bence. Böyle şeylere önlem alınması öyle bir durumda neler yapmak gerektiğini düşünmek tedbirli olmak gerçekten acınası. Böyle şeylerin olmaması lazım korku olmaması lazım üzülüyorum. Tedbire gerek kalmaması lazım
Öncelikle işe yarayabilecek tavsiyeler bence. Ama kadınların önlem almasına gerek olmamalı! Bu arada yanlış bilmiyosam biber gazı taşımak suç. Bide çığlık atacaksanız yangın var diye bağırırırsanız daha olumlu sonuç alabilirsiniz, malum insanlık ölme noktasında.
Biber gazı 7 tl gibi fiyatla tekzen tarzında yerlerde satılıyor. Mutlaka tasınmalı hatta sevgilisi olan erkeklere önerim , kız arkadaşınıza mutlaka hediye edin.
Bu arada nacizane yorumları okuyorum, erkek sürekli ezilmiş vaziyette. Bilin ki o erkeği yetiştiren de BİR ANNEDİR ( yani dişi ). Önce eğitim diyen zevzeklerede sesleniyorum burdan, köyde tecavüz olayı yok, bir ayakkabı boyacısında da. Eğitim sadece sizin gibileri diğerleriyle kıyaslamadır.
Oncelikle Allah hiçbir hemcimsimin başına getirmesin böyle olayların hiçbirini.. yapanlara da ağır ceza gelmeli elalim gözü önünde ibret olsun diye işkence edilmesi gerek ki g. t korkusu olsun şerefsizlere. giriyorlar iki yıl hapis tatil mekanı bence onlar için asıl ceza işkencedir işkence yaşattığı acıyı yaşamasıdır başka şekilde adam olmaz..
Arkadaşım biber gazının üç ayrı imali vardır. Biri Silahlı kuvvetlerde kullanılan; birisi polis teşkilatlarının kullandığı sonuncusuda saldırgandan korunmak amacıyla üretilen biber gazı... Bunlarında renkleri ve ambalajları değişiklik arz eder ama önemli değildir. Sivil yurttaşların kullanımı amacıyla piyasada tüp içinde satılan biber gazının kullanımı başkaca bir suç amacı taşımıyorsa savunma amaçlı olduğu sürece suç değil.
Biber gazı dışında hepsine katılıyorum özellikle mobese kameraları strateji düşünce ve akıllıca bir iştir bunu yaşanan o an içinde bunu düşünmek çok zordur ama güzel paylaşım olmuş ellerine sağlık.
Biber gazına katılmamamın sebebi tecavüz eden kişiyi daha fazla kızdırmasına neden olan birşeydir.
Bir insan bir et parçası için neden masum bir insana bunları yapmak ister ki..
Ne yazsam ki? Kendilerine erkek diyen bazı mahlukları insan edemiyoruz, kadınlara kendilerini savunmaya çalışmayı öğretiyoruz. Sanki olması gereken buymuş gibi... Ne yazık ki bu da gerekli.
Çok yazık, çok üzücü, kahredici.. yalnizca 1 saniye bile kendimi yerine koydugumda boguldugumu hissediyorum nefes alamadigimi.. mahalle baskisindan zaten istedigim gibi yasayamicm birde tecavuze ugrarim diye korkucm, yaninda bir savunma araci tasimak ne demek bu nasil bir ozgurlugun elden alinisidir.. ben cok uzgunum elimden bir sey gelmiyor sadece uzgunum..
@beyazdelisi Bu maddeye dikkat etmemiştim. İğrenç birşey. Eğer erkeklik organını kaybederse iyi olur aslında, artık kimseye tecavüz edemez. Ama görme kaybı çok kötü birşey, hatta düşmanım için bile böyle birşeyi istemem.
Cebimde ne var bil bakalım? tekrar düşünsün o adam çünkü kandan korkan biri asla olmadım hatta bu konuyu daha açık anlamak için kurban bayramında babam yerine ben kestim koyunu...
Dovus sanati ogrenin ilk olarak. Ama karete, tarkwonda ise yaramaz. Benik ozelbders verdigim bayan ogrencilerim var. Onlara muay thai ve yakin dovus ogretiyorum. Sokakta karsilasacak adamin vay halide 😀
Son maddeyi evet hak ediyorlar ama başımıza bela açar. Onun dışında istiyor gibi davranırsan mahkemede onub da gönlü vardı derler sıyırırlar daha önce de oldupu gibi :)))
En İyi Cevaplar