Bir erkek olarak utanç duyduğum konuların başında ataerkil dünya düzeni ya da toplum düzeni içinde bulunmak geliyor. Daha önce okuduğum bir kitapta ataerkil dünya düzeninden önce anaerkil yapılanmanın olduğu ya da cinsiyetçi bir yapılanma olmadığı yazıyordu. Sonraları erkek hegemonyası, dünya düzenini tamamen kendi kutbunda birleştirdi.
Neden önce anaerkillik vardı?

Tam da bu yüzden azizim. Kadında erkeğe bahşedilmemiş bir şey vardı. Doğurganlık... Eski inanışlarda kadın, yaratıcının yeryüzündeki gölgesi gibiydi. Çünkü o da yaratıyordu. Tanrıça kavramı çok Tanrılı dinlere böyle girdi belki de...
Erkek neye sahipti peki? Neslinin devamı için elinde sadece erk vardı. Kadını tamamlayan o erk işte erkeğin cinsel suretiydi. Kadına bahşedilmiş bu şeyi küçümsedi ve kendi cinsel suretini yüceltti. Erkeklik...
Güç erkek için her şeydi...

Erkek içindeki hükmetme isteğine engel olamıyordu. Cinsi utancını, kanla ve şiddetle örtmeye başladı. Savaşlar, emrinde milyonlarca asker, davkavuklar, kadınlar... Saldırganlığı ile öz güvenini geri kazanmaya çalışıyordu ve kendiyle olan bu imtihanında kadını sürekli öteliyordu.
Kadın susturuldu, kendini değersiz hissettildi. Vücudu meta haline dönüştürüldü. Kadın değil parçaydı. Erojen bölgeleriydi onu kadın yapan. Kadına bahşedilmiş o yüce şey, yani doğurganlık erkek hegemonyasında kuluçka makineliği gibi algılanmaya başlandı.
Utanç verici evrimin günümüzdeki etkilerini saymak bile gereksiz. Hepimiz görüyor, duyuyoruz. Şiddet, taciz, değersizlik... Ne yazık ki çözümsüz bir ilkellik.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar