Ankara'yı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bence'si! Hoş Geldin "Gardaş" :)

Ben bu yazıda sizlere Anıtkabir, Kocatepe, Hacı Bayram falan var Ankara'da demeyeceğim. Daha çok günlük yaşantıda sadece Ankaralıların karşılaştığı şeylerden bahsedeceğim ve bununla birlikte Ankaralılar hakkında doğru bilinen yanlışlardan bahsedeceğim.

Ankaralı olmak herkese nasip olmaz öyle...

Yerlerde eskort kartlarındaki numaraları ezberleyerek gezmektir.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Bunu her ilçesinde göremezsiniz. Yalnızca merkezi Ulus gibi mekanlarda yeni bir bitki örtüsüdür bu. Ha çevreyi kirletmekten başka bir işe yararlar mı bilemiyorum :)

Ankara'da olmasına rağmen evden çıkarken " Ankara 'ya gidiyorum" diyebilmektir.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Bunun başka bir şehirde gerçekleştiğini sanmıyorum. Eğer ilçelerinde oturuyorsanız merkeze gideceğiniz zaman ben Ankara 'ya gidiyorum deriz. O Ankara 'ya gidilecektir.

Oynadığı oyun havası şekli kişinin ilçesi hakkında büyük bilgiler verir.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Eğer bir düğünde iseniz ve kişi size Ankaralı olduğunu söylemişse oynayış şekli size ilçesi hakkında bilgi verecektir. Hareketli oynuyorsa Şentepe taraflarındadır. Ağır oynuyorsa Ayaş, Sincan taraflarındadır. Genelde Ankara oyun havası ağır oynanır. Sanıldığı gibi hareketli değildir.

Ortak buluşma noktası Kızılay AVM önüdür.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Herkesi bir noktada toplamak için genellikle yarın Kızılay AVM önünde toplanıyoruz denilir. Genellikle buluşmalar orada yapılır ve oradan nereye gidilecekse hareket edilir.

Akşam 5 simidi 1 liraya satın almaktır. Tabi taş ile aynı sertlikteki simitleri.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Simitler sabah 1 TL'den satışa sunulur. Akşam artık mesai bitimlerine doğru simitlerin fiyatı ucuzlaşmaya başlar. Tabi simit mi yiyorsunuz taş mı? Orası size kalmış. Sokaktaki seyyar simitler için geçerli bu dediğim tabi :D

Kuru ayazında dakikalarca otobüs beklemek ve insanlarla sohbet etmektir.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Bu ayaz öyledir ki burnunuz, kulağınız her yeriniz buz tutar. Yaşlıların "oğlum şu otobüsün kaç dakikası var" diye sorması ile onlara yardımcı olursunuz falan. Güzeldir, hoştur.

Fazla yağan yağmur sonrası "Ankara'ya sonunda deniz geldi hehehe" esprisi yapmaktır.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Yahu bu espri olmayınca olmuyor herhalde. Su birikintisini görünce en sonunda buralara deniz geldi diye her seferinde espriler eksik olmaz bizim insanımızın dilinde :)

Tehlikeli yerlerde tanıdık yoksa dolaşmak ateisti bile en inançlı insan yapabilir.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Dışkapı taraflarında, Altındağ'ın ücra köşelerinde, Saraycık'ta istediğiniz gibi dolaşmak çok kolay değildir. Gardaş cuaran var mı ile başlayıp, daha ötesini görmeniz mümkündür. :D Korkudan okunulan dualarla Allah inancı pekiştirilir. İtina ile... :)

Bilinenin aksine Ankaralılar "La bebe" demezler. "La gardaş" derler.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Yani akşam bebelerle buluşacağız diyebilirler. Ama "sus la bebe" gibi yapmacık kelimeler kullanmazlar. Bu insanların diline düşmüş ama bu tam olarak böyle değil.

Gece hayatına yeni bir soluk kazandırır Ankara 'nın pavyonları...

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Ankara deyince insanların aklına pavyon gelmesi klişe olsa bile çok normaldir. Buranın gece hayatı kültürü diğer illerden çok farklıdır. Yan yana dizilen mekanlarda oluşan gece hayatı yalnızca Ankara 'ya özgüdür. Hoş mudur? Orasına karışamam.

Has Angaralılar, "k" harfini değil, "g" harfini kullanırlar.

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Normal konuşma dilinde bile bu yazıyı size okurlarsa "gonuşma dilinde" diye okurlar. Ne diyorsun kardeşim yerine "ne diyorsun gardeşim" falan derler. Coca Cola demezler Goha Gola derler. Yani ağız meselesi işte ya :D

Ankarayı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bencesi! Hoş Geldin Gardaş :)

Devamını da yazmak isterim. Ben yazarken çok eğlendim, umarım siz de okurken eğlenmişsinizdir. Beğendiyseniz ne mutlu bana. Sizleri seviyorum, selamlar <3

Önemli Not: Ben bu Bence'yi yazmadan 1 saat önce başka bir editörümüz de Ankara ile ilgili yazı paylaşmış. Ben onu görmedim bile. Kendi aklıma gelenleri yazdım. Tamamıyla şans eseri aynı zamana denk gelmiş. İçeriklerimiz bire bir farklı ama yine de bu durumu açıklamak istedim.

Ankara'yı Gerçekten Tanımak İsteyenlerin Bence'si! Hoş Geldin "Gardaş" :)
Cevapla