İzliyor

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA

Birkaç gün önce haberlerde 5 yaşındaki kız çocuğunun başına gelen olayı duyduk ve içimiz kahroldu. Ve toplum olarak, insanlığın nasıl bu hale geldiğini bu kadar vahşi olduğunu sorguladık ama maalesef bu ne ilk olaydı ne de son olay olacak bilinçler değişmedikçe.

Film tam da bu durumu anlatan insanın gözünden yaşlar süzen ve düzenin nasıl olduğunu anlatıyor. Peki suç kimde? Sorun nedir? Çözüm ne olmalı? Filmde bu sorulara bir nebze dahi olsa cevap bulup umarım örnek teşkil eder bize veya hayatlara.

Sen sus, sessiz ol!

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA

Anne-baba çocuğunu dinlemezse çocuğunun sesi olmazsa kim dinler başka? Çocuklar korktuklarından ailelerine anlatamazlar, anlatmak isteseler de aileler dinlemezler. Dinleseler dahi maalesef aileler büyük suç işlemişler gibi konuyu kapatmaya çalışırlar. Çünkü aile itibarı zedelenir!

Filmde kız annesine anlatmak istiyor ama annesi "duymak istemiyorum" diyor. Ve işin ilginç tarafı kızına hep de "kurban olurum sana" diyorken 5 dk dinlemeye tenezzül bile etmiyor.

Suç ortakları sadece taciz eden midir?

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA

Bir anne de "kimseye anlatma" diyorsa asıl suçlu taciz eden değil annedir!

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA
Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA

Eğer içinizde öğretmen ve adayları varsa, çocuklar anne-babasına söylemeye çekindiği olayları öğretmenlerine söylemeyi tercih ederler bazen bu yüzden lütfen çocukları dinleyin geçiştirmeyin! Zira bir öğrencinin amca oğlu tarafından tacizini öğretmenine yazdığı mektupla anlaşılmıştır.

Çocuklarınızı kimseye emanet etmeyin! Bir yere gidecek ise siz kendiniz götürün!

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA

Unutmayın hiçbir şey, iş, çocuğunuzdan önemli değildir. Telafisi olmayan durumlar tüm hayatını mahveder ve siz sadece yakındığınızla kalırsınız.

Ortada bir ceset varken suç sayılırken ya ruh öldüğünde neden suç sayılmaz?

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA
Ben zaten öldüm
8 yaşında iken öldüm
Ama kimse katilimi aramadı
Hiç kimse
Çünkü kimse beni görmedi
Kimse sesimi duymadı hiç kimse
Şimdi elimde ne var?
Hayatım şüphe, korku ve nefret doluydu.
Nefret.!
Bütün erkeklerden nefret ettim...!

Belki bizlere çok basit bir durum olarak gelebilir veya hüküm veren kişilere göre sadece yaşanıp bitmiş bir olay olabilir ama tüm hayatını değiştirdiğini, etkilediğini kimse bilmez, anlamaz. Az bir cezayla yatıp çıkarlar tacizci veya tecavüzcüler ama ya onun bıraktığı psikolojik yıkım ne olacak ?

Filmde attığı çığlık, bir başkaldırı, bir serzeniş bir sesini duyurma durumudur

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA

Filmdeki en can alıcı nokta bu olsa gerek. 8 yaşından beridir "kızlar bağırmaz" lafını duyan kadın karakterimiz idama götürülürken attığı çığlık belki de sağır ve kör olan yüreklere ulaşmıştır.


Peki siz kadın karakter yerinde olsanız yıllarca bu taciz işkencesine maruz kalıp, bir başka küçük kız çocuğunun tacizini gördüğünüzde en mutlu gününüz olan düğününüzde ne yapardınız? Yetkililere mi haber verirdiniz yoksa çocuğu mu kurtarmak isterdiniz?

Kadın kahramanımız düğününe birkaç saat kala başka taciz edilen küçük kıza sessiz kalmamış ve kızı kurtarmıştır. Acı tarafı ise kızı kurtarmak için tacizciyi öldürür ama küçük kızın ailesi kadını idamdan kurtarmak için mahkemede şahitlik yapmaz. Yapmamasının nedeni ise olayın duyulup aile şerefinin lekelenmesidir. Bir hayata karşılık toplum tarafından bir suç olmadığı halde yadırganmaktan korkan aile sessiz kalmayı tercih ediyor.

Bu yüzden tacize uğramak bir ayıp durumu değildir, utanılacak bir durum değildir. Sessiz kaldıkça, ayıplanma korkusu yaşadıkça kaldı ki utanacak, ayıplanacak biri varsa o da tacizci-tecavüzün kendisi iken sıra size veya yakınlarınıza gelebilir. BU YÜZDEN HENÜZ KONUŞABİLİYORKEN SUSMA, KONUŞ.

Şşş! Kızlar Bağırmaz! Filminin Ana Mesajı: #CocukSusarSenSUSMA
Cevapla