Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Toplum üzerinde hem erkeğe hem kadına belli başlı roller yüklenmiştir. Genelde bir erkeğin laf atmasına olumsuz açıdan olağan bakarken, bir kadının laf atışına şaşırıp kalırız. Ya da erkekler evlenme teklifi ettikleri zaman gayet normal bakarken, bir kadının evlilik teklif edişine şaşırıp kalırız. Kimileri böyle bir atılımda bulunan kadına nahoş gözlerle bakarken, kimileri de pek bir cesur olduğunu söyler.

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

O halde gelin, kadın erkek rollerini şöyle bir tersine çevirelim. Bakalım her iki cinsin de buna vereceği tepkiler ne yönde olacak? Hazır mıyız?

Nezaketen erkekler, kadınları daima eve bırakır. Peki ya tam tersi olsaydı?

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Güzel bir akşam yemeği sonrası, eve bırakan değil de eve bırakılan olma hissi nasıldır sizce? Bunun yorumunu size bırakıyorum. Kadınlar, eve bırakmayı, erkekler eve bırakılma hissini şöyle bir düşünsün bence. :)

Yolda yürüyen bir erkeğe, kadınların laf attığını ve erkeklerin çok rahatsız olduğunu bir düşünün! Evet, evet düşünün!

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Asi, maço ve kaba kadınların varlığını düşünün. Özellikle bunu hemcinslerim için söylüyorum. Yolda yürürken sizin giyim tarzınızdan, yakışıklı oluşunuzdan ya da başka güzel bir özelliğinizden ya da sadece erkek oluşunuzdan dolayı size laf atılsa ne hissederdiniz? Eminim hoş karşılamazdınız. Dünya bu yönde değilde, bunların olmadığı şekilde dönse, hiç fena olmazdı hani.

Alışverişteki roller değilse, kadınlar sıkılsa, erkekler alışveriş yapmak için çıldırsa sizce nasıl diyaloglar gelişirdi?

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Çılgınlar gibi alışveriş yapmak isteyen erkek ve buna karşı somurtan bir kadın düşünün. Özellikle bunu sevgili hanımların düşünmesini istiyorum. Roller değişince, belki empati yeteneğimiz de artar, ne dersiniz? Bir taraf mutlu iken, diğer taraf somurtup ilgisiz oluyor genelde. Her iki cinsinde zevk alacağı ortak bir nokta bulmak, sanırım her zaman için en güzeli olacaktır.

Geceleri sokaklarda gezmek kadınlar için tam bir "korku filmi" gibidir. Peki ya, bu korkuyu erkekler yaşasaydı?

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Her bir konu başlığında, farklı cinsiyetlere taş atıyorum aslında. Empati kurmak adına farklı konular seçiyorum. Kadınlar için, geceleri sokaklarda gezmek, bir korku filmini izlemekten farksızdır. Belki de daha fazlası. Peki ya erkekler geceleri sokaklarda yürüyemez ve tedirgin olsaydı? Hoş bir durum olmazdı sanırım. (Her iki cins için de)

Evlilik teklifi erkeklerden değil de kadınlardan gelseydi?

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Toplumda evlilik teklif eden kadınlar var, yok değil ancak bunun sayısı çok azdır. Bu sebeple bu azlığı çoklaştırmış olsak, yani genel anlamda erkekler değil de kadınlar evlenme teklifi etseydi nasıl olurdu? Erkekler bundan keyif alır mıydı ya da kadınlar halinden memnun olur muydu tartışılır.

Erkek kısa şort giydi diye kıyameti koparan bir kadın düşünün! O şort çıkacak!

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Erkeğin giydiği şorttan dolayı kadının olay çıkarttığını ve o şortu çıkarmadan bir yere gitmemek için baskı yaptığını bir düşünün. ya da daha erkeksi görünmenizi sağlayacak kıyafetler giydiğinizi ve sevgilinizin buna sert çıktığını ve kavga ettiğinizi düşünün. Neler olurdu sizce?

Hep ilgi bekleyenlerin erkekler olması ve kadınların erkekleri hiç anlamadığı ve ilgiyi az gösterdiği bir dünya düşünün!

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Toplumda sürekli kadınların erkeklerden ilgi beklediğine ya da ilgisizliklerinden şikayet ettiklerine şahit oluruz. Roller değişse, erkekler sürekli ilgi bekleyen taraf olsa? Kadınlar neler düşünürdü çok merak ediyorum doğrusu. :)

Dünya tersine dönmez, bu bir gerçek. "Peki bunları neden yazdın?" diyeniniz olabilir. İnsanlar empati duygusundan çok uzak yaşıyorlar ve bu tür şeylerle karşı cinsi anlamanızı sağlamayı amaçlıyorum. Yer yer sizi empatiden uzaklaştırıp, olayları sorgulamanıza da kapı aralamış oluyorum. Bu yazımdan ne kadarını alacağınız, ne anlayacağınız tamamen sizlerin tasarrufundadır.

Güzel aralıklar açıp, yeni pencerelerden bakmanız ve empati kurmanız dileğiyle.

Umarım okurken keyif almışsınızdır.

Sürç-i Lisan Ettiysek Affola.

Emeğe saygı.

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?

Kadın Rolleri Erkekte, Erkek Rolleri Kadında Olsaydı Neler Olurdu?
Cevapla